Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 frysemærkning af islænder
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 16:52

Hej

Jeg vil starte med at skrive, at min viden om islandske heste kan ligge et meget lille sted :)

Vi har fået en ny elevpony ind og vi er faktisk lidt i tvivl om det er en islænder (grønt pas),- den ligner en typisk islænder (?!) og så er den mærket på højre side af halsen. Det ligner grangiveligt et frysemærke som man før i tiden anvendte på travheste. Tallene er meget utydelige da den er ret langhåret.

Mit spørgsmål er så,- kan det være en importeret islænder fra Island eller andet europæisk land eller er ponyen en helt anden race? Bud modtages :)

Den er 14 år i følge passet som er udstedt i DK.

 

På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 23:48

Min importerede hoppe har frysemærke.

 

Lyder mærkeligt, at den har grønt pas hvis den er importeret fra Island. Jeg aner ikke om andre lande frysemærker deres heste.

 

Du kan kontakte dansk islandshesteforening og spørge dem.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 15:03

Det er jo også det, jeg har undret mig over,- Hvorfor den har lysegrønt pas når den er mærket. Det passystem vi har i dag er jo forholdsvis nyt og jeg kunne forstille mig at det har noget at gøre med, at det har bare været nemmest og billigst at lave lysegrønt pas hvis man ikke har haft papirerne på den. Faktisk er jeg ret sikker på, at de som ejer ponyen ikke er klar over at det højst sandsynlig er en islænder,- de har købt en brun pony til deres 9 årige datter men hun blev bange for den fordi den løb med hende og så fik vi den til låns som elevpony og det går faktisk meget godt pt.

Men tak for input :)


Sælges:

Reinmanns Reinning (luksus)sadel, ekstra bred og ca 69 cm lang. brun med egeløv. Med alu-bøjler, fortøj og Reinsmann filtunderlag. Skriv en besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 17:17

Den kan have mistet sine islandske papirer og daværende ejer derefter bare har bestilt et grønt pas til den.

 

Har den et islandsk navn?



1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 18:21

Æh nææ,- Flicka :)


Sælges:

Reinmanns Reinning (luksus)sadel, ekstra bred og ca 69 cm lang. brun med egeløv. Med alu-bøjler, fortøj og Reinsmann filtunderlag. Skriv en besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 124536475
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 21:10

Sjovt.. jeg har en islænder som er født i tyskland, og er brændmærket på begge lår, på det ene lår et nummer mener jeg, og på andet lår er der faktisk en fugl.. meget flot faktisk.. ved ikke om det er et mærke for stutteriet.?


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider