Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Er jeg for høj og for tung?
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 13:27

Hej? håber at i kan hjælpe! Jeg overvejer at anskaffe mig en islænder... Men jeg synes bare de er lidt små i forhold til mig?! Er 180cm og vejer 68 kg:( hvor høj en hest tror i jeg skal kigge efter:)eller skal jeg droppe det med islændere?? vh Caroline??

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 20:46

vi er næsten lige store - jeg er lidt tungere end dig, men måske også ældre og jeg har det personligt sådan at det skal være en meget stor islænder (145 +) før jeg føler mig tilpas deropppe.

Mange islændere er jo kat II ponier og bare fordi det er en islænder betyder det jo ikke at den kan slæbe rundt med hvad som helst. Nu er du ikke så tung, men en lang overkrop og lange ben kan være svær at holde i balanche, hvis hesten føles meget lille.

Men nu findes der jo både store og små islændere, så du må prøve dig frem.

1
0
Svar på denne tråd

Caroline:
Forfatter: 
Dato:  29-12-2013 02:13

Du skal også indtænke bredden på hesten. En bred og kraftigt bygget 140-sag vil du formentlig befinde dig bedre på.

Jeg er 172 høj og 65 kg med ben af normallængde sv.t. højden. Det er selvfølgelig 8 cm kortere end dig, men jeg befinder mig fint på de små heste. Har redet på 138-142 heste, og er fotograferet på et par stykker af dem, og det ser ikke tosset ud proportionsmæssigt. Har aldrig prøvet andet end de ret brede.

Nu rider jeg fast på en ret så bred og kraftig 16-års hoppe, som passer mig helt perfekt.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider