|
|
| Pris på tøltsikker turhest? |
|
|
Hej Jeg går i overvejelserne om at anskaffe mig en islænder til turridning...har ikke redet islænder før i den snart forgangne uge men her er mine forventninger kun blevet bekræftet! Men hvad skal jeg mon budgettere med hvis jeg ønsker en stabil hoppe som søger tølten let under rytter. Hun må ikke have eksem og skal være reel i stald, men må gerne være lidt frisk under rytter! Hun skal gerne være ret stor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Middel |
|
|
20-40.000, men det afhænger meget af sælgerne. Nogle vil af med dem mere end andre (og det kan der være alle mulige gode grunde til som ikke har noget med hesten at gøre).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joras - andre steder? |
|
|
Hej Tak for svar - hvad med sider på nettet hvor man kan finde islændere til salg? Jeg har været inde og kigge lidt på Joras - er der andre sider? Der er nogle få her på heste-nettet, lidt på dba og guloggratis - men synes ikk umiddelbart der er kvalitetsheste på de to sidste - de er få i hvert fald syns jeg umiddelbart...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bedste |
|
|
sted at lede er helt klart joras - opret evt. en købeannonce med dine krav og ønsker derinde, så folk, der måske ikke har fået lagt deres heste på siden, kan kontakte dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Større tølter |
|
|
Jeg vil helt klart anbefale dig en større tølte race end en Islænder. Jeg har selv en Mountain Horse og har lavet en gruppe hvor de sælges i Europa: www.facebook.com/#!/groups/ 165619646942497/ Desuden har jeg også lavet race beskrivelse af "Rocky Mountain Horse" herinde. de fleste Mountain Horses er fantastisk rolige af hvad angår sind, min 2-års hingst har simpelthen noget af det bedste temperament som findes. Hvis du er til mere fyrrige rent takt tølte heste, anbefaler jeg en Paso Peruano  Prisklasserne for sådan nogle heste ligger mellem 30.000 - 110.000 kr.
Umadachi wa wareware no kagami desu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islænder |
|
|
Jeg vil også helt klart anbefale joras.dk det er dér det sker, hvad angår islænder heste. Er du til størrere tøltere, eller i tvivl, så besøg stald Nordkap i Tversted de gør meget i dem begge, men har mange islændere. . Prismæssigt så kan du lægge alt fra 10.000 til 50.000 så dér må du gøre op med dig selv hvor meget du vil smide efter en hest. Det er med islænder verdenen som med andre hesteracer, at nogle er kendt for at yde en kanon service og andre det modsatte så det kan godt svare sig at være omhyggelig med at finde sin islænder. . Laver du en købs annonce så skriv nøjagtigt, hvad du søger også prisniveau, men forvent at det er de færreste som læser dine ønsker.. . Vi har købt 4 islændere, alle igennem joras.dk
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! INGEN er rig nok til at miste en ven! Welsh Cob, 155 cm +, sælges eller byttes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg synes måske de andre underdriver prisen lidt. En "stor hoppe uden eksem, nem i omgang, middel vilje og stabil tølt" er en ret efterspurgt type, og så render prisen nemt op. Hvis du virkelig vil have en, der er stabil i tølt, og let finder den frem, selvom rytteren er urutineret islænderrytter, så er det min vurdering, at du som minumum skal på den gode side af 30.000 kr. Men så får du sikkert også en dejlig hest! Jeg købte en vallak i efteråret til 21.000 kr. Han er stor, sød i stald og frisk under rytter, men var kun lige tilredet, og valgte det på tidspunkt sjældent tølt. Sådan for at have noget at sammenligne med  God jagt! Jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for islænderen. Jeg er selv skiftet fra store heste, og det var virkelig kærlighed ved første tur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Søger i syddanmark |
|
|
Hej Mettek06 - jeg kan desværre ikke åbne dine links af en eller anden grund  Jeg søger i syd/midtjylland og på Fyn. Jeg har oprettet en annonce på Joras som foreslået - jeg har ikke travlt med at skulle ud og finde - vil hellere give mig go tid til at finde den helt rigtige!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Charlotte ♥4muler♥ |
| Dato:  |
07-08-2013 14:27 |
|
Jeg synes også prisen er underdrevet. Jeg ville aldrig tage så lidt for min hoppe som en ovenover skriver. Den har jo også avlsværdi, så jeg ville sige min 40.000 udfra de stillede krav. Det er ikke billigt at avle og træne en hest op. Vh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nå, men de link jeg havde, var også Vestjylland og Sjælland... Finder du slet ikke noget på joras, du synes er spændende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underdrivelse |
|
|
Jeg ved nu ikke... Jeg er da selv lige blevet tilbudt en til 25000 (ejer skifter til anden race og skal bare af med den), men det er måske bare et spørgsmål om at kende de rigtige mennesker. Det er helt klart ikke normalprisen, men man kan altså være heldig en gang imellem. Jeg kan også klart anbefale et par grupper på facebook: www.facebook.com/groups/ 170275153075507/ www.facebook.com/groups/ 190269417685418/ Der er mange relateret grupper, men det er i de to jeg har set de mest interessante opslag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
Hej Jo sidder da og kigger på joras og der er da flere der muligvis kunne være interessante; ved ikke rigtigt om jeg bør finde et islændermenneske som vil hjælpe med at finde hesten til mig...Altså her tænker jeg rent sundhedsmæssigt og gangartsmæssigt... Jeg har nu meldt mig ind på de par facebooksider og så kigger jeg grundigt rundt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tipser |
|
|
Min veninde og hendes familie er ved at afvikle deres islænderstutteri i midtjylland, så der kan du måske gøre en god handel. Kontaktoplysninger finder du her: http://www.bjarup.info (siden med salgsheste er ikkeopdateret ) Held og lykke med det:)
Mvh Britt The more you practice, the luckier you get....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God idé |
|
|
Det er altid en god idé at have en racekyndig med - gerne en der forstår sig på gangarter og dressur (det er bare ikke nok at den går rent, den skal også være afslappet og smidig.. men det kan du måske selv når nu du har erfaring fra andre racer). Også bare det at vedkommende måske har en lidt bedre fornemmelse af racens temperament.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|