Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Part på Islænder - svært at finde
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 20:55

Hej alle :)

Jeg har igennem noget tid søgt part og helst på en islænder, da både jeg og min 13 årige hestetossede datter er faldet helt pladask for denne skønne hesterace, efter to års sommerferie på ryggen af et par dejlige vallakker i Jylland :)

Men syntes godt nok det er svært. Har oprettet "annonce søges" herinde - på Hestegalleri og på Joras.dk - uden nogen form for response overhovedet.

Måske er det fordi, min datter gerne vil ride parten, hvis hun kan godkendes af ejer og kun hver anden weekend når hun har fri til det.

Resten af tiden er det mig som vil stå for parten og vi har altid sørget rigtig godt for vores dyr, parter og lånehest.. så det kan ikke være dét? Jeg har fx. redet det meste af mit liv - lige afbrudt af nogle pauser - men husker det meste når jeg først er i sadlen igen..

Godkender Islænderejere først en part, hvis man er rutineret islænder rytter? Kan det være dét som er problemet? For vi har ikke redet islænder til hverdag eller via rideskoler..og derfor har jeg også skrevet at vi gerne tager undervisning imens vi har parten, hvis muligt...

Forstår ikke helt hvorfor det er så svært.. med mindre jeg bor i den forkerte del af Sjælland..men ser jo enormt mange islændere her nordpå.. såeh..?

Kan I sparke lidt til mig - evt. fortælle hvad vi kan gøre bedre for at finde en part?

Takker på forhånd :)

0
0
Svar på denne tråd

Henvende dig selv?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 21:22

Har du selv prøvet at henvende dig på annoncer? Ellers har du kun lavet søgeannonce?

Prøv evt. http://www.joras.dk - et forum kun for islandske heste. Der er da en del som søger part nu.

Held og lykke.

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar til Maria
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 21:29

Hej Maria :)

Ja, jeg har også skrevet til nogle via Joras.dk men har heller intet hørt fra dem, jeg fandt og skrev til..

Så det er jo lige før man bliver lidt paranoid hehe :)

Men tak skal du have og også tak for hurtigt svar herinde.. tager lige et kig derinde igen.

Mange hilsner

Bettina

0
0
Svar på denne tråd

hvor er du fr
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 23:27

Hvor er du fra i landet da? jeg mangler part til 2 islændere.

Jeg har intet krav til islænderrytter men der er ingen der skriver på mine annoncer og har du tjekket annoncerne her inde for der er da flere islænder annoncer :)

JOSEFINE MADSEN
Isabella Klejs <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar til Josefine :)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 06:07

Hej Josefine - jeg bor i Gl. Holte ved 2850 Nærum og arbejder i København.

Men da jeg ikke har bil og bruger det offentlige har mine søgekriterier været her i omegen (Søllerød, Nærum, Holte, Lyngby, Hørsholm og senest ved Farum).

Mest fordi, det ellers vil blive meget sent, at jeg når ud til hesten til hverdag og for at få det hele til at hænge sammen har jeg ikke helt kunne gå for langt væk fra mit søgekriterie :)

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed er en dyd....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 09:19

Hehe.. ja så skete der endelig noget efter at have fået luft herinde :) :)

Det med tålmodighed er vist ikke lige min stærke side, når der er noget jeg virkelig gerne vil hmmmm...:) :)

Skal ringe til en Ismule ejer i dag og lave aftale om et besøg når sommerferien er ovre om et par uger :) :)

Hvor skønt - vi både glæder os og har fået meget mere blod på tanden nu.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordejligt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 22:14

Det lyder da bare dejligt.

Håber det lykkes for jer - du må lige opdatere os herinde om hvordan det er gået :-)

Vh Maria

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Mellemsvar :)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 23:10

Hej Mariah

Det skal jeg nok og tak skal du have :)

Fik en virkelig god snak med ejer i dag og han (ja det er en smuk vallak) lyder til at være lige i min ånd - udover at han også er super god til børn. Så nu glæder vi os bare til at møde ham og lade ham snuse/se os an... og så se om kemien er der eller om jeg må søge videre..eller om jeg og min datter får alletiders prøveridt

Vil jo helst ikke købe min egen førend jeg har fået noget mere erfaring med islænderen.. selvom det faktisk var dét, jeg tænkte at skulle ud i, når jeg ikke fik svar eller henvendelser fra nogle :)

Så ja.. jeg skal i den grad nok opdatere jer, for han lyder til at være super dejlig men også lidt speciel og forkælet såeh.. kommer til at blive en rigtig god og spændende dag når vi møder ham :)

0
0
Svar på denne tråd

Pyha altsååå
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 18:35

Det er sørme svært dette her - men men....

Min datter og jeg er i øjeblikket på sommerferie og kan først prøve den skønne Ismule om et par uger..

Tiden går sørme langsomt - men han skulle først vænnes til den nye gård og nu er vi så på ferie, så det har ikke rigtig kunne lade sig gøre endnu.

Har godt nok haft en anden mulighed, som viste sig at blive så dyr at jeg ligeså godt kunne købe min egen .. så det var heller ikke lige noget. Jeg vil jo enormt gerne have erfaringen med Islænderen først og også noget undervisning så det ikke kun er min datter der kan sidde ordentligt under tølten..

Men lykkes det ikke med den smukke vallak (kan jo være han allerede har fået part) - vil vi tage en tur til Attemosegård og til et par andre Islænderpensionater i området og sætte lys på os selv.

Meget andet er der vist ikke at gøre nu.

Håber I alle nyder de lyse sommeraftener og får nogle super skønne aften ture på jeres Ismuler :)

God sommer

0
0
Svar på denne tråd

Må hellere lukke tråden her...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 15:36

For det kan åbenbart være "farligt" at holde sommerferie... for parten gik til en anden, som kunne starte med det samme..:/

Tror jeg hellere må pause mine mange søge annoncer alle steder og så se på muligheden for at få vores egen lille ismule selvom det absolut ikke var tanken lige nu før vi begge havde lidt mere erfaring med den smukke og skønne race..

Så lukker tråden her.. beklageligvis uden gode nyheder og ønsker jer allesammen en super lækker sommer :)

KH

0
0
Svar på denne tråd

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 09:23
Hvad med at finde en rideskole med islændere? Der er f.eks ordrupdal i Charlottenlund. Google må også kunne finde noget tættere på jer.
0
0
Svar på denne tråd

Tak McFluff
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 09:31

.... men Ordrupdal har pt venteliste på det hold jeg kunne finde tid til :/

Og der findes ikke rigtig andre rideskoler med Ismuler i nærheden af mig.

Men.. jeg syntes også selv, jeg får langt mere ud af en part sammen med min datter end 2 timers ridt,alene per uge.

Jeg har før haft parter og også en lånehest som så blev solgt, så at gå tilbage til rideskole ligger lige nu, sidst på listen :)

Dog skal jeg i dag prøve en skøn Ismule, som godt nok er opstaldet lidt lagt fra mig, men nu krydser jeg fingre for at vi klinger med det samme, og at jeg så vil kunne få part på ham.

0
0
Svar på denne tråd

Islænder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 08:27

Ts/ I de år vi har haft Islænder har jeg har oplevet at ejere kan være lidt svære at "komunikere" med. Mildt sagt. Skriver man på en annonce så forvent ikke svar. Sætter man en annonce på nettet, så forvent ikke respons. .

Jeg har søgt part til vores Islænder længe (Jylland) og NU ser det endelig ud til at lykkedes. . Hun vil ikke have flyttet hesten og hun kommer når det passer hende, hvilket er perfekt. Vi har stadigvæk hold med, hvad den bliver fodret med, fold, helbred osv.

I bund og grund så tror jeg at mange er bange for, at deres "fine" Islændere får ødelagt tølten af at gå med "fremmede"... .

Hvis i finder frem til at i kan have jeres egen så bestemmer i også 100% over den og er 2 til at deles om pasning osv. Det bliver spændende så se at komme ud og prøve nogle forskellige (måske i alligevel finder parten på dén måde..)

Bliv ved med at opdatere. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

Welsh Cob, 155 cm +, sælges eller byttes.

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering :)
Forfatter: 
Dato:  05-08-2013 19:56

Tusind tak for alle de gode råd og input's

Jeg var ude og prøve en super lækker vallak i går og brugte 6 korte timer sammen med ejer, ejers datter og hestene... og gud hvor var det bare en skøn dag

Det hele mundede ud i, at jeg i dag sendte besked til ejer om at jeg mægtig gerne vil tage halvparten og min datter kan så låne en hest når hun kan ride hveranden weekend.

På den måde lære hun også hvilket ansvar det er at have hest og vi kan ride sammen.. perfekt

Jeg har nu tænkt mig at bruge ejers underviser, så jeg ikke ødelægger gangarterne med min egen ridning og kunnen - ligesom jeg ønskede det skulle være at have part - og tølten kom også på plads i går med ejers hjælp, så den er jeg absolut ikke bange for at ødelægge.

Alt i alt så ser det ud til at flaske sig og det er super dejligt. Glæder mig i den grad til at skulle hygge om ham, ride ham og bare lære ham godt at kende nu.

Søgningen er nu helt indstillet - men mange tak for alle de gode råd, for dem kan jeg helt sikkert bruge hvis jeg en anden gang får brug for at søge.. hvilket jeg slet ikke satser på nu :)

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 09:43

Hvor er det dog godt at høre! Jeg håber at det viser sig at være den helt rigtige løsning for jer. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider