Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Bid til min islænder
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 20:11

hej :) er den heldige ejer af en sød islænder....
har lige et spørgsmål har i nogle gode idéer til bid, har et treddelt med og uden tungefrihed og har et D bid, men vil gerne prøve noget nyt for at se om det virker bedre??? håber i kan hjælpe mig :D

0
0
Svar på denne tråd

Bedre til hvad?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:41

Et bid er et værktøj. De fleste bid har en eller anden funktion så medmindre du kan fortælle hvad det er du gerne vil have bedre kan man jo kun skyde i blinde her.

0
0
Svar på denne tråd

det er rimelig
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 21:15

individuelt hvad der fungere for hvilken hest.

Jeg fortrækker personligt et 3delt muffebid, og det fungerer godt på min hest

Framtid har ret, det afhænger af hva formålet med at skifte bid egentlig er..

Dog ville jeg ik proppe noget med decideret tungefrihed i munden på en islænder, de er så små derinde at der dårlig er plads til et bid i forvejen(overdrivelse fremme forståelsen)

så ku sagtens forstille mig det kunne generer.

0
0
Svar på denne tråd

bidløs
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 22:39

Det der fungerer aller bedst til alle heste, er at ride uden bid. Bidet er et tvagsmiddel og bør ikke befinde sig i en hestemund. Det er videnskabeligt bevis at bidet påfører hesten smerte bare ved, at det er i munden på dem. Heste er flugtdyr derfor viser de fleste heste ikke denne smerte, da det vil gøre den mere udsat for rovdyrene..

Så prøv en alm. grime, rebgrime, sidepull, bitless, kapsun, soft hackamore, ja det er rigtig mange bidløse muligheder. Så gør dig selv og ikke mindst din hest den tjeneste :)

Nu får jeg sikkert høvl, men so be it..

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

dine svar
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 09:19

Hmm Veo bryder mig egentlig ikke om at læse at du skriver

- Det der fungerer aller bedst til alle heste

Hvor ved du det fra ??? Har du haft en samtale med alle heste der findes ???

Jeg vil personligt gerne se noget dokumentation, der bakker din udtalelse op..!

For én ting er at have sine egen meninger og holdninger.

En anden ting er at prædike din mening for andre, og komme med den slags udtalelser der mellem linjerne kalder os bid-brugere for dyremishandlere

Tænk sig at være så fordømmende over for sine medmennesker som ikke lige deler holdninger med dig

Og jeg har da en hoppe med MEGET vilje og stor heste bevægelser som jeg da gerne vil udfordre dig til at komme og ligge en grime/bidløs/rebgrime og så tage en tur på hende, og få hende til at gå helt optimalt og se om hun lystre dig, og ja blive siddende på hende.

For hvis man skal tolke din skrivelse korrekt så burde dén hest jo så INGEN smerte føle og burde gå 100% optimalt ?!?

Ydermere vil jeg da lige minde dig om at en soft hackamore under RID betegnes som et styreredskab med stangeffekt.

Svar til trådstarter

Personligt bruger jeg:

3 delt sprenger

3 delt med parerstænger

3 delt sweet iron med kobber

Men det kommer jo an på netop hvad "problemet" det er med din hest ?

Er det viljen ?

Opdragelse ?

Styrbarheden ?

Tandskiftning ?

Tunge over bidet ?

Manglende undervisning af jer begge ?

osv osv osv

Så fortæl mere om hvor det bunder i, at du søger nyt bid til din hest..

Mvh

Henrietta Joye med Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal

& Freyja fra Akureyri & Stjárna fra Gili

0
0
Svar på denne tråd

Miss -Joye
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 10:26

Der er altså noget om det der med at de fleste heste (måske alle, det ved jeg ikke), fungere bedre i munden uden bid, og det er vel egentlig også forståeligt nok, tror heller ikke jeg ville elske at have et bid i munden selv.

Men jeg rider ligevel selv med bid nogen gange, og indtil for et år siden havde jeg faktisk aldrig prøvet at ride bidløs, men så købte jeg en rebgrime, og lagde den på en af mine hopper, og hold da lige kæft, efter hun havde lært signalerne så reagerede hun helt fantastisk, hun stopper næsten inden jeg tænker på hun skal det.

Og det er altså ikke nogen lille sød og nem hest, hun er en rigtig 5-gænger som er tændt hele tiden, selv Bo Hansen som vi købte hende hos, synes at hun var lige tændt nok nogle gange, og meget svær at stoppe, og så tog hun hele tiden tungen over bidet da vi fik hende.

0
0
Svar på denne tråd

svar til Graff
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 10:39

Det er da også fint nok at man kan "hygge ride" sin hest i reb grime.

MEN for der er jo et men.. Nu min hoppe er en T1 hest dvs rigtig meget vilje store bevægelser og den ligger man altså ikke bare lige en rebgrime på og vupti så går hesten bare super.

Jeg kan da sagtens ligge en soft hackamore på hende og tage en skridt tur uden problemer, men da den skal være i form til ovalbanerne, så kan træningen bare ikke fungere optimalt uden et bid.(3 delt sprenger i hendes tilfælde)

For den vil ikke kunne fremvises 100% optimalt iført en rebgrime..

Men vis mig da gerne billeder af en T1 hest som bruger sin krop optimalt, viser sine bevægelser fuldt ud og bære sig selv korrekt, redet med en rebgrime.

Mvh

Henrietta Joye med Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal

& Freyja fra Akureyri & Stjárna fra Gili

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider