Hej!
Leder pt. efter hest - og håber, at kunne få nogle gode råd og meninger her 
Vi har en skøn fjordhoppe på 19 år, som nu mangler nyt selskab, da nuværende er gammel og træt af dage. Hoppen vi har, er frisk men kan sagtens rides af vores ældste datter på 9 år - da hesten klart fornemmer, hvilken rytter den har på ryggen.
Jeg har ikke meget at handle for, og leder derfor efter en hest i prisleje ca. 8000,- kr. Der er faktiske gode fjordheste at få til den pris - men svært at finde en der matcher den dejlige hest vi har i forvejen.
Så kom jeg pludselig på den tanke, at det også kunne være en ældre islænder vi skulle have!!! Det er jo et andet prisleje, men det jeg kan få for de penge jeg nu har, er valget mellem nogle avlshopper på ca. 14 år, som faktisk ser ret okay ud, men selvfølgelig bærer præg af, at være avlshopper. Disse går i løsdrift og er ikke tilredet. Jeg tænker, at jeg sikkert sagtens kan gøre en sådan hest "ridebar" - men jeg er lidt i tvivl, om jeg har den tid der skal til, da det formentlig vil kræve daglig træning!!!. Har også hørt, at en islænder er en dårlig løsning når her er børn, da den er al for ilter (men skal jo også rides af mig selv) - jeg synes nu, at de virker til at have et godt sind, dem jeg har kigget på. Det vigtigste for os her er, at det er en hest der er hyggelig i folden - ikke bider og sparker og hvor børnene kan føle sig trygge - lige som de gør med vores fjordhest.
Skal kun bruges til turridning, da det er de betingelser vi har her hvor vi bor.
Håber at nogle kan bidrage med lidt råd og vejledning 
Vh. Pernille