Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Snubler og vil ikke frem..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 06:51

Jeg er så heldig at have mulighed for at ride en skøn islændervallak på tur sammen med ejeren.

For et stykke tid siden havde vi et grimt styrt da han pludselig snublede i skridt, på asfalt vej.

Han stod stille et stykke tid efter og nu er vi så småt begyndt at ride tur igen.

Han snubler meget når vi rider og det virker som om at skift i underlaget bevirker at han snubler.

Derudover er han meget svær at drive frem og går stort set i stå, hvis ikke jer er der hele tiden.

Det skal siges at hans kondi ikke er god. Han bliver i øjeblikket ikke rørt mere end et par gange om ugen.

Har i nogen gode forslag/kommentarer?

...if you can dream it - you can do it...
0
0
Svar på denne tråd

Noget galt...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 08:14

Hvor gammel er hesten?

Jeg synes ikke, at du skal ride mere på den, før den er blevet gennemtjekket for smerter, for det lyder umiddelbart til, at der er noget helt galt. Om det sidder i ryggen, i benene eller et andet sted ved jeg ikke, men det er ikke normalt, at en hest snubler så meget, og ikke vil gå frem.

0
0
Svar på denne tråd

Alder..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:48

han er 14-16 år gammel så vidt jeg husker.

I søndags var vi ude på tur - en lille times tid. Han snublede vel ca. 10-15 gange under vejs.

Ikke meget, men nok til at jeg opdager det.

Han træder meget forsigtigt ned af bakke.

I det hele er jeg opmærksom på det når vi rider og nervøs for om han nu styrter igen.

Jeg bliver da helt bekymret når jeg læser indlægget fra Nina. Det skal da ihvertfald undersøges.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 20:27

Som du beskriver det lyder det til at den har gigt/spat/forfangenhed eller andet med benene. Min søsters gamle hoppe snublede meget, det var gigt. En rideskolehest på en rideskole snublede meget og det var spat.

.

.

Heldig ejer af Snarfari fra Tøndborg og Narnia fra Lille Nørregård

0
0
Svar på denne tråd

Uhada...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:44

... Jeg får straks mistanke om forfangenhed, hvis hesten er for tyk og ikke vil gå fremad.

Har selv oplevet andre nøjsomme ponyer ha´det stortset uden ejeren har bemærket det.

Det er meget smertefuldt, så jeg ville få det tjekket.

Mange Hilsner Fra

Nikoline

"Ny i sporten"

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 05:57

for jeres hjælp og svar.

Jeg vil tage en snak med ejeren om hesten og hvad vi skal gøre ved det.

0
0
Svar på denne tråd

Det kender jeg
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 16:12

Hej har været ude for nøjagtig det samme. Red på en islænder vallak på 10 år som lavede et grimt styrt med mig fordi han snublede. Han var helt nede med bugen at røre jorden. Det var ikke første gang og i dag snubler han også mindst 10 gange på en ridetur. Dyrlægen har intet kunne finde og han er blevet undersøgt nok 5 gange men ingen har kunnet finde noget galt med ham. Nu bliver han ikke redet så meget på længere da han folk er bange for at han falder med dem. Han er simplehthen for usikker på benene. Det er bestemt ikke sjovt at ride en hest som man ved kan snuble hvert minut.

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 09:38

Hej

Jeg har hørt flere eksempler på at heste der snubler kan have noget i klemme oppe i nakken som så forstyrrer balancen eller noget i den dur. Jeg havde fået hesten tjekket af en kiropraktor..

mvh Mona

Gule heste, heste med krone og bølge og heste med meget hår...

At ride er at leve...

0
0
Svar på denne tråd

Min tidligere hest
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 14:30

snublede os. Smeden mente han var stivbenet.Altså senerne i bagbenene. Han var 24 år. Han skar ham lidt anderledes og det hjalp lidt.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene.
Det ene mere forvirrende end det andet.
Det tager focus fra det væsentlige...
Citat: Androp
0
0
Svar på denne tråd

SNUBLER
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 17:22

FÅ DET TJÆKKET DET KAN VÆRE FORFANGEN HED HAVDE EN ENGANG DER SNUBLEDE TEMMELIG TIT OG HAN VAR FORFANGEN SÅ JEG SYNTES AT DU SKAL GIVE HESTEN FRI INTIL DYRLÆGEN HAR SET PÅ DEN DET AT DEN SNUBLER KAN VÆRE FOR AT DET SMERTER NÅR DEN SKAL GÅ

ismuleelsker
0
0
Svar på denne tråd

der er mange muligheder...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 18:53

... men som flere er inde på kan der være en skjult ømhed, som måske først kan afsløres af en kiropraktor.

Få hesten tjekket af en kiropraktor, men sørg for at denne er dyrlæge.

Nu skriver du ikke noget om hvornår hesten snubler, er det kun på ridetur, eller gør den det også når den går løs på marken?

Er det kun under rytter kan problemet nemlig let være pga en forkert tilpasset sadel.

Hvis du får en kiropraktor til at kigge på hesten, så lad denne se sadlen ligge på hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 06:22

for alle jeres gode og brugbare råd.

Umiddelbart er det kun på ridetur at han snubler og jeg hælder mest til at sadlen kan være problemet.

Der bliver ikke redet mere på ham for denne sæson.

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 08:26

Får I ikke ham, og hans sadel tjekket?

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig,
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 09:58

alt bliver tjekket inden der kommer rytter på ham igen.

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 13:31

vi har en vallak på 7 ude på gården som gør helt det sammen ´..

men når der kommer en rytter op og støtter i munder og driver ham og rider ham roligt frem snubler han næsten ikk og vil godt gå frem..

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge nu..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 13:17

Få så fat i den dyrlæge... Måske er det kun en dårlig vane, men den kan jo være slinger eller trænge til briller.. det kan være farligt for dig at ride på ham, hvis den falder rigtigt.

Pøj- pøj..

KH Linda

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider