Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Huginn fra Asgård
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 21:02

Kender nogen af Jer afkom efter Huginn fra Asgård ? Hvad har I evt at fortælle?

Mit indtryk er, at han avler nogle, rare kompakte lidt gammeldags heste, selvfølgelig afhængig af hoppen?

Har lidt kig på et sødt hoppeføl efter ham - kun til hygge, nus og senere gode skovture.

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Huginn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 18:44

Jeg har desværre ikke gode oplevelser med Huginn; kendte en rigtig pæn, sort hoppe efter ham, som desværre havde den sjældne tendens at hun ville lægge ører og sparke bagud. Det oplever man ikke tit blandt islændere. Jeg gav hendes mangelfulde opdragelse skylden, og det kan også være derfor, hun var træls, men i en tråd på joras kom det frem, at 2-3 andre ud over mig også havde oplevet sparkende og bidende afkom efter Huginn.

Det synes jeg er lige lovlig tilfældigt, og jeg ville derfor ikke turde bruge Huginn. Men nu har du jo et føl at kunne vurdere konkret, så prøv hende lidt af, selvom det er svært med så ung en hest; hun kan jo meget vel være meget sød og nem.

-Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 19:25

Ja jeg har jo simpelthen en vallak med et helt unikt sind efter

Huginn.

Sind: Han er 100% stabil, venlig og menneskeglad. Han er helt utrolig kold i hovedet. Dette kan dog betyde at han enkelte gange ikke viger for een så hurtigt som han måske burde, men han overskrider ikke ens "rum" på en ubehagelig eller ondskabsfuld måde på nogen facon.Når der f.eks er en bremse efter ham på marken drøner han op til leddet(folden er lige udenfor haven), og forventer jeg kommer med en fluesmækker!--det gør jeg jo så:O).

han har utrolig tillid til mennesker.

Ridemæssigt: Han er en dejlig hest at ride og jeg kommer altid glad og tilpas hjem. Passer utroligt meget på sin rytter. Stopper op på et splitsekund hvis han mærker sin rytter mister balance el. lign (min datter på 10 rider ham af og til). Han har middel vilje og en rimelig tølt, som dog skal rides. Han forærer den ikke selv.Ham er smidig og god i dressuren. Hans tidligere ejer red dressur og sprang på ham på efterskole, mens jeg rider tur og forsøger at få presset lidt smidighedsøvelser ind hvor jeg kan.

Jeg har et par billeder på min præsentation som du kan kigge.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

OK ;-)...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 00:30

Jette - hvor ser han da bare dejlig ud - og godt at høre om hans sind ;-)

Tanja - øv da :-( Meget afhænger af opdragelse - men underligt med flere lige med sådan et sind?

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

mbn...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 16:22
hvordan gik det så med den hoppe du havde kig på? købte du den ?
0
0
Svar på denne tråd

Jette Evers ...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 23:47

Jeg har intet købt endnu - er stadig ret uafklaret med, hvad jeg skal ;-)

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Den bedste hest der findes!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 01:18

Hej May-britt!

her igår fik jeg min dejlige vallak Jaki, som er efter Huginn fra Asgård, og han er bare den sødeste hest!

Han er sortbrun, og har reflekser i manen. Han er virkelig gudesmuk. Han er slank og fin, og har det sødeste hoved og øjne, som man bare ikke kan stå for! Han er rolig og stabil, og gør lige nøjagtig hvad man siger. Han er simpelthen perfekt! Han har en rigtig god trav og galop, og får sikkert også en god tølt da han er 4 gænger.

Han elsker at blive nusset om og snakket med. Han er sådan en hest som alle kan ride, det han har det mest fantastiske sind!

Desuden står han helt stille når man sadler ham op, og når man sidder på ham begynder han ikke at gå før man ber ham om det!

Han er virkelig en helt unik hest!

Så hvis du overvejer at købe en hest efter Huginn, kan jeg varmt anbefale det, da jeg i mit tilfælde har fundet min drømmehest!

Du kunne jo gå ind og se billeder af ham i min præsentation.

.. Har desværre ikke så mange endnu, men der kommer snart flere!

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 12:10

Det er en dejlig hest, du har fået ;-)

Jeg ville ikke være nervøs ved at købe et afkom efter Hugin, og et føls personlighed kan man jo se når man tager ud og kigger.

Jeg har dog købt mig en dejlig 1-årig plag nu, så jeg søger ikke længere.

Held og lykke med din hest ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Drottning
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 16:59

Ja jeg har den sødeste, smukkeste og dejligste hest efter Huginn fra Asgård og hoppen Freyja fra Humlum, hun er rigtig god at ride på nu, men da vi købte hende for 3-4 år siden havde hun desvære mange unoder (fx man kunne ikke stige op på hende og hun gisepassede en del) men nu er der kun en tilbage. Hun vil ikke i trailer. vi har før brugt timer på det og har da også slået huld i hoved (karabin hagen sprang)

hvis du har spørgsmål om Drottning så skriv.

0
0
Svar på denne tråd

Huginn
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 17:11

Jeg kender Huginn meget godt, har set ham mange gange ved lokal stævnerne (han er selv meget stabil, ja faktisk har rytteren flere gange præsteret at tale i mobiltelefon under stævnet, og i en paslægning begyndt at læse program etc. ;) )

Jeg har set flere afkom efter ham, men den sidste store succes historie var da min nervöse veninde (hun havde været ude for en ulykke) sögte en hest, og til sidst fandt vi simpelthen den fedeste hoppe til hende efter Huginn.

Hun er en bestemt dame, men söd og rar og intet ondt skabt i hende.

Jeg red hende i et par maaneder for at gangsætte hende 100%, og hold da op, naar man virkelig bad hende om at arbejde saa kunne hun sagtens, og hendes vilje laa lige til at presse dertil hvor man ville have den. Og jegkunne sagtens faa hende tilat gaa MEGET fremadsögende, men naar min veninde rider hende viser hun ikke mere vilje end hun ved hendes rytter kan magte.. De er nu kommet meget langt og har gjort det rigtig flot ved flere stævner.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider