Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Gå bagved mig
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 16:10

Jeg er begyndt at gå nogle små ture, med min 2½ års plag.

Han har temmelig travlt, og svært ved at forstå han skal blive bagved mig.

Jeg ved godt alt begyndelse er svært, men er der nogle gode ideer til at få ham til at blive tilbage.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Et skud...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:06
Hvad med at arbejde lidt fra jorden med den med noget Monty Roberts? Så tror jeg den vil have lettere ved at respektere dens "rang".
0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:19

lær ham at vige for dig. han skal respektere dit "personlige rum" og dig, og ikke komme nærmere med mindre han er "inviteret".

held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Ja og tak
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 20:32

jeg må læse mig til noget. Er først lige begyndt at forlange lidt af ham, ellers har han bare gået og hygget sig.

Men ja, han tror lidt, det er ham der bestemmer.Og alt begyndelse er svær.

Havde en drøm om at kunne tage ham med som håndhest en gang.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:05
Når jeg gik med min unghest og hun kom for tæt på mig skød jeg skuldrene op - hvis ikke det var nok kom armene med. Ungheste plejer at være meget modtagelige overfor kropssprog!

.

.

Kombineret sadel sælges. 17" Hubertus - kontakt via privatbesked

0
0
Svar på denne tråd

Hun kalder på ham
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 18:37

Ja det er sådan jeg gør. Men hun står og kalder på ham, og han tænker på at komme hurtigt hjem.

Normalt står han inde når jeg rider ture, og der står han stille og roligt.

Jeg tænker bare, skulle jeg have været i gang, for længe siden. Nogle mener ja, andre nej.

Det skal nok blive godt med tiden, i morgen vil jeg prøve at tage hende med. Hun er stille og rolig, og det vil måske smitte lidt af i starten.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

ungheste
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 18:58

Hej Lene

Er det moderen der står og kalder? For han er vel vendt fra?

Hvis du ikke har forlangt så meget af ham endnu, kan det være, at du skal prøve at lave nogle øvelser med ham derhjemme inden du tager ham med ud. Som benzonshøj skriver, så lav de øvelser med at gøre dig stor og farlig, når han kommer ind i din personlige sfære. Og stil dig foran ham og lær ham at bakke væk fra dig, når du gør dig stor og komm tæt på dig, når du gør dig lille igen. Hav eventuelt en pisk eller enden af tovet, som du kan gøre dig endnu større med. Han kan udemærket forstå disse ting, hvis du bare er overbevisende når du gør det. Og lav øvelser med at stoppe, og så skal han stoppe bag dig.

Når du har disse ting på plads, vil det måske være nemmere at holde styr på ham ude.

Det er selvfølgelig en langsommelig proces.

Og nej, jeg synes slet ikke du skulle have startet ham før. Generelt skal man ikke pusse-nusse alt for meget med sine heste. Brana er ikke blevet pusse-nusset da hun var ung, og hun har den perfekte mængde respekt for mennesker, imens jeg nok er kommet til at være for tæt på Sæfaxa, der tror at alle mennesker er legekammerater og ikke flokledere.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke mor og søn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 19:09

Det er nok rigtigt, jeg skal starte i stalden,han prøver også at mose, når jeg tager ham ud af boksen.

Det kommer til at tage tid, idag da jeg gik med ham, gik han med løst tov og jeg lod resten af torvet køre i cirkler foran ham, når han ville foran mig. Det resultere jo i han får en over næsen, når han kommer for langt frem, men så tænkte jeg, vil han tage skade af det.

I stalden går han fint tilbage, når jeg beder ham om det.

Gog ide med at øve det meste i stalden først inden han kommer væk fra hende.

Tak for jeres hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

reserveret
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 19:17

De er ikke mor og søn, og han blev vallak som 11 md fordi han sprang på de andre, og var en laban.

Det lyser ud af øjnene, hvor fræk han er.

Han har været meget reserveret, og kun snakke når det passede ham.

Det er sådan at han står i boksen og ser ud som han vil snakke, men når vi så opsøger ham så er det ikke så sjovt mere. Og lige sådan på marken, han går efter os, når vi så stopper og vil snakke, så går han sin vej.

0
0
Svar på denne tråd

Monty...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 20:47

Monty Roberts er da vist svaret på sådan en laban.

Jeg vil ikke mene at der sker noget ved at han får en over næsen, så lærer han jo at han ikke skal gå ind i tovet. Det kan han ikke tage skade af. Ligesom de også nogengange skal lære strømhegnet at kende inden de forstår at det skal man holde sig fra. Hvis han ikke vil snakke, skal man respektere det, mener jeg, men derfor skal han alligevel kunne fanges på marken.

Det lyder som om han mangler en del respekt for sin flokleder...

0
0
Svar på denne tråd

ja men
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:08

Vi kan jo sagtens fange ham, for han er tilpas nysgerig, et greb i skægget og han overgiver sig.

Og i stalden, når jeg åbner boksen, kommer han straks, men hvis han ser jeg vil fange ham, vender han rundt.Jeg kigger så den anden vej, og så kommer han og jeg kan tage ham.

Når først grimen er på er det ikke noget problem, så ved han jeg vinder.

Jeg tror, jeg kunne vinde meget ved godbidder, men så tror jeg han bliver endnu mere mosende.

Han er også stille og rolig når han er bundet, og jeg strigler, eller har smed og dyrelæge.

Da han blev født på marken tog det os 3 timer at få ham, til at gå gennem der hvor hegnet havde været,og i det ½ år han gik med mor på marken, fik vi aldrig fat i ham.

Og hvad jeg ikke har brugt af tid efter, siddende i hans boks, for bare at få ham til at komme hen og hilse på.

Jeg syntes egentlig ikke han er et problem, det skal bare gribes an på den rigtige måde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider