Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Vurdering for sjov
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 19:11
Jeg skal jo købe min soulmate og er godt igang med opsparingen, jeg regner med 40-45.000.
Men bare for skæg - hvad synes I hun er værd?

Skjalda fra Meldgården er efter Hjalti fra Hala.
Hun har et dejligt samarbejdsvilligt sind, men en vilje over middel, og kan godt drille og være hård i munden. Hun har store bløde bevægelser, en trav og en galop som en stor hest, en god energisk skridt, hvis man er lidt efter hende, men lidt problemer med at gå rent i tölten under mig - dvs en ret uerfaren islænderrytter. Under dygtig rytter går hun sjovt nok ret godt :-P
Hun er rolig, og ikke bange for ting, men kan godt koge op på tur.
Hun laver skide gode føl, men selv har hun tendens til lidt flade drakter (staves?) og hun har også en lidt kort hals, for lige at nævne nogen af de ting som kunne tælle ned..
Hun er middel intelligent, har ikke opfundet den dybe tallerken, men er heller ikke tabt bag en vogn.
Hun er 140 og virker stor.

Link til ejerens hjemmeside med hende (den brogede) her og her

Håber I vil lege med :-) Sig til hvis der mangler oplysninger som er værd at vide når man vurderer.. eg ved ikke hvem hendes mor er, faktisk.. Ved kun lige det der står på det sidste link..
0
0
Svar på denne tråd

hov - måske
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 19:23
skulle jeg lige sige at hun er født 6. juni 1997.
Af dressur øvelser kan hun versader for hånd, men ikke så meget fra ryggen..

(mangler der nu noget?) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 22:35
Jeg vil da gerne prøve.

Jeg synes nu nok du burde kunne få hende for lidt under 40.000 kr, dog er det specielt tølten som er lidt svær at vurdere.

Jeg tror jeg vil sige omkring 35.000 kr, men måske mere...

Hvem er hendes morfar?
0
0
Svar på denne tråd

Nina er bare hurtigere en jeg
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 07:55
men er ret enig det er svært at vudere tölten, men en hest fra 97´burde efter min mening være nået længere i sin grundridning...

Elleres er hun en pæn hest, dog lidt kort hals og stort hoved(på billederne)

Så et sted mellem 32.000kr 0g 35.000kr
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

ja, I har begge ret
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 17:52
-hun HAR et stort hovede og en kort hals, det er ikke blot på billederne :-) Men jeg synes nu hun er evigt smuk, så mig gør det ikke noget {>

Men I har begge ret at det er lidt i overkanten, det var egentligt også bare mit bud, vi har slet ikke snakket om prisen, faktisk..

Hun er redet temmeligt meget, og ER rent faktisk dygtig under ejeren, men ikke under mig.. Suk piv.. Men det kommer nok en dag, jeg skal jo lige lære det. Men jeg tror ejeren vælger at ride hende mere nu i stedet for at bruge føl-brunsten til at ifole hende igen, det har hun snakket om. Og så ryger hun jo lidt op i pris.

Nina: MF: Skjóni fra Sandfelli

(alt det her siger nemlig ikke mig en DYT om prisen, er ny i islænder verdenen, men forelsket det er jeg, og mere og mere for hver dag der går..)
Så tak fordi I gad lege med :-)
0
0
Svar på denne tråd

Selv tak Louise
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 20:05
det er dejligt at komme med sin mening og blive mødt posetivt, på tilbage meldinger det er jo de færreste heste der er fejlfrie...

Men held og lykke med det...
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

nej, netop, Line
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 20:21
-og jeg kender da også Skjalda's fejl, men elsker hende jo alligevel :-)
Men måske jeg alligevel kommer under de 40, det kunne da være lækkert, så er der endnu kortere tid til hun bliver min på papiret. (opsparing tager tid!)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider