Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Giddiwup...ung grissepasser
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 17:57
Her lige et lille hyggespørgsmål:

Hvad har I af erfaringer med at betragte de utilredne hestes bevægelsesmønstre? Jeg ved at man ikke kan vide noget på forhånd når det gælder ungheste, men nu er jeg alligevel nysgerrig for at høre hvad I har af oplevelser i denne retning.

Jeg har en dejlig snart tre-årig hoppe som jeg anskaffede mig da hun var føl. Hun har altid vist masser af tölt og pas på marken og sjældnere trav - ja, faktisk har jeg ikke set hende trave mere end 4-5 gange. Hendes mor har også 6.5 for trav fordi takten var så usikker. Det seneste års tid har min hest vist pas i fem forskellige tempi og ikke nær så ofte tölt, og så bliver jeg jo lidt nysgerrig for at høre fra jer, der har haft denne type hest. Hvordan de har udviklet sig som rideheste, etc.

Ja, bare for sjov. Ingen kan vide det, men måske komme med kvalificerede gæt.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Hej Tanja
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 18:53
der er mange grisse passere der er fremragendene ride heste/topheste.
Fx Fengur, går gris på marken, har set det selv, men han er en VM hest af format... :-)

Men lidt sjovt at tænke på, dem vi har haft der har vist pas har været de letteste at tilride, og gangsætte. Og løft har det været fint med.
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Det varierer meget
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 19:22
Hvilke gangarter den unge hest viser på marken. I periode kan det se ud som om en gangart er helt "væk".

Faktisk kan man ikke rigtig sige noget før hesten bliver redet- om det er en 4, 4½ eller 5 gænger.

En dårlig trav kan trænes bedre, men ikke alle heste kan have verdens bedste trav.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Sidste år
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 20:22
havde jeg nervøse trækninger ;-D
Vi sendte en hoppe i tilridning som hele det forgangne år havde vist alle afskygninger af pas :-(
Til min store glæde og overraskelse fik jeg i løbet af få dage tilbagemeldinger om at hun viste rigtig god trav og tølt i longe - og ikke skyggen af pas (y)
Da hun blev redet viste hun stadig flot trav og helt ren tølt i flere tempi.
Efter næsten 1 års pause er hun nu startet op igen, gangarterne er der stadig.
Prøv at longere lidt engang, de bevæger sig anderledes når de skal gå på et buet spor, det kan da give et fingerpeg -
0
0
Svar på denne tråd

Tanja...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2004 14:22

Jeg tror at du skal være helt rolig, sålænge forældrene er ok rideheste og unghesten ikke har for små bevægelser.

Jeg har set en del mark-grissepassere blive udemærkede rideheste med 5 adskilte gear.

Jeg ville være LANGT mere nervøs ved en ung hest der ikke viser tölt eller pas på marken.

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

ingen pas
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 12:24
Min Assa viste - når jeg så på hende på marken - ingen pas overhovedet. Når jeg løslongerede hende var det trav, trav, trav, tölt, trav, trav...

Nu hvor hun så er tilredet skal jeg ellers nok love for at hun kan gå pas...og tölt og trav, men hun vælger pt helst selv pas, hvilket jeg dog tror mest har med balance at gøre.

Hun har en super tölt, og traven er også fin. Meeen jeg kunne nu godt nøjes med lidt mindre pas - jeg troede jeg havde købt en 4-gænger. Det har jeg også + så altså lige pas 8-)

Knus,

Trolden ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider