Jeg har en islænderhoppe, som har været skadet, men som nu gerne må trænes op igen...
Jeg er begyndt at gå lange ture med hende og det er også fint nok; men nu er vi ved at nå det punkt, hvor der skulle en rytter til, og eftersom jeg selv er gravid, så er det ikke lige en mulighed
Så hvor i al verden finder jeg en erfaren rytter, der vil ride min hoppe??? De må som sådan behandle hesten som deres egen, bare vedkommende er klar over, at hun jo altså har en lang genoptræning foran sig, så der er jo lige et stykke tid til tølt for gardiner gennem skoven og langs stranden ....
Derudover skal det så heller ikke være en eller anden 12 årig pige, da min hoppe har temmelig meget vilje... Ikke sådan at hun nogensinde kunne drømme om at smide nogen af; men det går fremad og det helst så stærkt som muligt, så det kræver jo en rytter, der formår at holde hende tilbage her i starten for hendes egen skyld...
Jeg har taget et par små skridte-ture på hende, og det er da også gået fint; men jeg ved, at så snart, at hun kommer bare lidt i form, så begynder hendes stærke vilje at komme frem og så har jeg ikke selv så meget mod på at tage kampen op med hende - og min kæreste bryder sig bestemt heller ikke om ideen...
Hvor skal man annoncere efter en sådan rytter - og kan det i det hele taget lade sig gøre???
MVH Tanja