Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvor leder man efter en rytter???
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 19:21
Jeg har en islænderhoppe, som har været skadet, men som nu gerne må trænes op igen...

Jeg er begyndt at gå lange ture med hende og det er også fint nok; men nu er vi ved at nå det punkt, hvor der skulle en rytter til, og eftersom jeg selv er gravid, så er det ikke lige en mulighed :-(

Så hvor i al verden finder jeg en erfaren rytter, der vil ride min hoppe??? De må som sådan behandle hesten som deres egen, bare vedkommende er klar over, at hun jo altså har en lang genoptræning foran sig, så der er jo lige et stykke tid til tølt for gardiner gennem skoven og langs stranden ....

Derudover skal det så heller ikke være en eller anden 12 årig pige, da min hoppe har temmelig meget vilje... Ikke sådan at hun nogensinde kunne drømme om at smide nogen af; men det går fremad og det helst så stærkt som muligt, så det kræver jo en rytter, der formår at holde hende tilbage her i starten for hendes egen skyld...

Jeg har taget et par små skridte-ture på hende, og det er da også gået fint; men jeg ved, at så snart, at hun kommer bare lidt i form, så begynder hendes stærke vilje at komme frem og så har jeg ikke selv så meget mod på at tage kampen op med hende - og min kæreste bryder sig bestemt heller ikke om ideen...

Hvor skal man annoncere efter en sådan rytter - og kan det i det hele taget lade sig gøre???

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med Joras?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 19:31
Ja sagtens.. :-)
Du kan fx prøve at sætte en annonce ind på Joras' annoncemarked - der er flere annoncer med folk, der søger enten en rytter eller en hest.. :-D
0
0
Svar på denne tråd

rytter
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 23:10
Hvad med "mund-til-mund-metoden"? Nu ved jeg ikke, hvor mange islænderryttere, der er i dit område, men der er vel næsten altid nogen, der kender nogen, der kender nogen...

Pøj pøj med det - både at finde rytter og din graviditet.
0
0
Svar på denne tråd

Der er desværre ikke så mange
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 14:57
islænderryttere lige her i området...

Det er mest kørefolk vi har i umiddelbar og så en rideskole. Men da opstaldningen er ret dyr der, er det mest meget seriøse konkurrence-ryttere, der findes der... (og så de sædvanlige småpiger, der hører til sådan et sted)

Så derfor vil jeg ikke sætte en seddel op på rideskolen, da jeg gerne vil undgå småpigerne og de mere erfarne ryttere deroppe er jo klart ikke til islændere...

Men jeg vil da prøve Joras - det kan jo være, at der nogen, som jeg bare ikke ved noget om her i nærheden...

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd

HN's markedsplads...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 21:19
Hvad med her på HN's markedsplads?

Men pøj pøj med det hele! :D

Mvh. Anna/Fida :D

- Don't know what in hell i'm trying to say -

Magic Mongoes og Fillip er 2 rigtig fede bands! hør deres musik!
Tjah.. MM er nok et liveband.
0
0
Svar på denne tråd

hanherred
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 23:57
Hej Tanja
Hvad med i din lokale islænder klub?
Der må da være en lokal islænderklub, evt. med hjemmeside, hvor man kan annoncere...

Ellers kan jeg måske (...) forhøre mig hos folk i Hanherred

B8
0
0
Svar på denne tråd

Rytter
Forfatter: 
Dato:  03-04-2004 14:32

Da min gamle hest skulle genoptrænes søgte jeg også en rolig rimelig dygtig skovtursrytter udover skole-alderen. Og fandt alletiders pige/kvinde.

Jeg sagde det i min lokale islænderklub og der var så en der havde en veninde der ikke havde råd til egen hest.

Min hoppe var ret så tændt og opstarten i skridt klarede jeg selv. Da vi måtte begynde at trave trådte parten til og red 2-3 gange om ugen. Det var en stor hjælp ! Hun betalte da heller ikke noget for det (selvfølgelig). Hun måtte kun skridte og trave på hende, men det var iorden. Og Tritla gik faktisk roligere med parten end med mig......

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider