|
|
| Spring |
| Forfatter:  |
Skinkeben |
| Dato:  |
12-02-2004 21:39 |
|
Hejsa
Læste lige en præsentation herinde, hvor en islandshesteejer skriver at islandske heste "jo ikke lige er bedst til at springe"..
Eh.
Er det bare mig det har mødt suverent gode springheste inden for racen ?
Min gamle (ja, han ER gammel, men jeg har ham stadig) islænder sprang da med lethed 1 meter, og har endda sprunget 1,10 uden bøvl. -Så turde jeg altså ikke springe ham højere, men han kunne sikkert godt.
Han er selv 135 cm, så han er altså ingen stor hest, nogen særlig vilje har han heller ikke, så det var ikke fordi han løb hovedkulds mod forhindringen, nej, han sprang bare, perfekt og vejovervejet.
Jeg har da også redet en masse andre islændere som sprang super. Store opstillede spring ude i skoven...
Selvfølgelig har jeg også mødt et par stykker som var talentløse på det område, men det er da ikke noget der kendetegner racen, så vidt jeg ved...
Tager jeg fejl ?
Skinke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejza... |
|
|
Nej aske springer oz 1 m... Og det er virkelig noget hun godt kan lide... Så det er aldrig noget jeg har forbundet med racen... Har oz redet mange andre ismuler som oz sprang omkring 1 m...
MVH SNASKE ASKE & MAJA 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springere... |
Lise-Eistla |
12-02-2004 22:26 |
|
Den har jeg også hørt flere gange, og hvad søren er da det for noget vrøvl!? Min hoppe er en udemærket springer, og hun synes det er ekstrem skægt 
Med venlig hilsen Lise! Hvorfor nøjes med 3 gangarter, når du kan få 5? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm... |
*Jalle&Tøffe* |
12-02-2004 23:08 |
|
Da det er MIG der har skrevet det i min præs. så ved jeg jo godt hvad jeg MENER med det!
Og det har SLET ikk noget med det at gøre at de slet ikk KAN springe, for det er der jo faktisk rigtig mange der KAN!
Nej, det jeg mente var simpelt at der jo er andre racer der springer bedre, og at MIN islænder ikk er specielt god til det!
Er ret SKUFFET over at jeg får den hængende på mig, at jeg har skrevet det i min præs.
♥ Rikke & Jalle ♥ VINKÆRGÅRD Has a speciel place in my heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UuuuuuPS! |
*Jalle&Tøffe* |
12-02-2004 23:11 |
|
Har lige læst det igen! Det på min præs. og der står "det er jo ikke lige det islændere er bedst til" så mener bar at der er andre racer der er bedre til det, og at der er andet ilænderer er bedre til!
Såå gider ikk hænges op for at skrive det.
♥ Rikke & Jalle ♥ VINKÆRGÅRD Has a speciel place in my heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Loise E |
|
|
Hvem er det der springe på det nederste billede? - uden sadel eller hovedtøj eller noget - super flot.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winnie... |
Louise E |
13-02-2004 15:03 |
|
Det ved jeg faktisk ikke . Jeg har tyvstjålet begge billeder inde fra Google billedsøgning, men jeg kan se at det stammer fra en side, der hedder www.gaitedhorses.net
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springning |
sina_fina |
13-02-2004 15:25 |
|
Ja, puha - jeg får helt dårlige nerver bare af at se på billedet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springning |
Sagaponyen |
13-02-2004 17:53 |
|
Jeg har også haft en af de der isbuk formet som en hoppebold  Min gamle vallak har jeg sprunget 140 cm på, dog kun en gang, men vi sprang baner på 110-120 cm uden problemer. Han er desværre i på folden mere da han blev aflivet i december forrige år pga alderdom  men hvor er han savnet til en hyggetur ind imellem.
Han var en lang 5-gænger hvor passen ikke rigtig kunne bruges fordi han ikke kunne/ville strække sig, men han kunne sgu hop den gamle 
Hestelig hilsen Julia og pædagogponyerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Jalle og Tøffe |
Skinkeben |
13-02-2004 18:48 |
|
Hej du
Nu er der jo ingen der har afsløret at det var din præsentation det stod i, andre end dig selv.
Desuden er det da så ABSOLUT intet angreb, jeg blev bare meget overrasket, over at det virkede som om der var en person, som åbentbart kun havde mødt dårlige springere inden for racen.
Jeg kan ikke forstå hvad du reagerer sådan på. Jeg fortæller bare om mine egne oplevelser inden for islændere og spring, du fortæller om dine..Tja..
Hvorfor skulle det være dårligt at tro at islændere sprang dårligt ?..Hvis man nu kun HAR mødt dårlige springere..Altså !
Det kunne jo lige så vel være mig der tog fejl. Altså at jeg havde været ekseptionelt heldig og mødt de gode springere. At der rent faktisk ikke var flere end dem. Hvad ved jeg ? -Jeg har jo ikke redet på samtlige heste inden for racen.
Så tag lige og styr dine sure smiley'er...
Skinkeben *fatter ingenting*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min bedste ven-også god:O) |
Michell |
14-02-2004 00:09 |
|
min "gamle" (2år) unge hyp var også en kanon god springer. når han stod på sommergræs plejede han at springe over hegnet, helt uden besvær. jeg husker godt en dag hvor han stadig var føl. jeg stod lige ved siden af ham, dog uden for hegnet. men jeg kiggede lige væk i 2 sek. det næste jeg så var føllet ved at springe over hegnet. HELT uden "tilløb", han stod LIGE foran hegnet. det er jo rigtig højt for en islænder på kun 1 år:O) men min bedste ven er desværre død nu;0(((((((
lige een sjov oplevelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|