Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Fiberbund - bortskaffelse
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 07:54

Hej. Er der nogen her der kan fortælle mig, hvad man gør med det hestemøg som fjernes fra en fiberbund. Der er jo blandet fiber med i og landmanden der tager vores mødding, vil ikke have fiber med.

Hvad gør i andre med jeres fiber/møg affald?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genbrugsstationen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 21:36

Kan se, at der har været mange inde at kigge; men du har ikke fået noget svar.

 

Jeg ville spørge min lokale genbrugsstation, om det evt. skulle i brændbart.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu tilfører det..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 16:34

jo mest værdi at svare på et konkret spørgsmål, hvis man rent faktisk kan svare...

Det kan jeg så heller ikke - men til gengæld kan jeg næsten garantere, at genbrugsstationen ikke stiller sig positivt overfor at få flydt småt brændbart op med hestelort, fiber blandet eller ej...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skrev ikke,
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 16:43

at jeg kunne komme med et endegyldigt svar.

 

Det er da forsøget værd at spørge genbrugsstationen.

 

Måske har de svaret.

 

De der har fiberbund, og har læst denne tråd, men ikke svaret.

 

Gad vide, om det er fordi, de bringer hestemøget med fibrene ud på markerne?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 17:24

Spørg din leverandør.

 

Leverandøren er forpligtet til, at den vare han sælger, kan bortskaffes på miljømæssig forsvarlig vis. Og da det er forventeligt, at fiberbunden bliver blandet i hesteefterladenskaberne, må leverandøren ligge inde med svaret.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man bringer det til genbrugsstation
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 17:29

i gennemsigtige lukkede sække, tror jeg såmænd nok, at de vil tage mod det i brændbart. Kommer måske an på mængden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dem jeg kender..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 08:40
Med fiberbund kører det på møddingen og derefter på deres egne marker..

Hestelort og sand hører bestemt ikke til i småt brændbart.. Og jeg tror bestemt ikke genbrugspladser vil modtage det uden at det er sorteret korrekt..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 vad består "fiber" af
Forfatter: 
Dato:  12-02-2016 12:06

Min opfattelse af fiber er at det er et eller andet organisk materiale, som efter min opfattelse kan bringes ud på markerne.

 

Men TS må vide hvad fiberen består af?

 

Hvis det er organisk materiale, burde du kunne forklare landmanden dette og at det ikke er farligt at bringe ud. Og slet ikke i de mængder det drejer sig om. Har du snakket med ham om, hvad fiberen består af?

 

Jeg er også ret sikker på at du ikke m¨aflevere det på genbrugspladsen som brændbart. Hvis det endelig skulle afleveres der, skulle det være som kompost. Men her hvor jeg bor, må man ikke aflevere husdyrgødning på genbrugspladsen.

 

Komtesse

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 14:35

Genbrugsplader må ikke modtage affald med dyre "møg"

dette betragtes som dagsrenovation, og skal smide i skraldespanden ( men så stor en skraldespand har jeg ikke ( 2 heste på spåner + 1 på halm )

 

Så løsningen er at leje en container, og fylde den.

Og derefter betale et transportfirma for at få kørt det til forbrændning.

 

Efter de mange nye regler, er det desværre ikke muligt for ret mange landmænd at modtage møget, da de hverken må havde det liggende på depot eller sprede det ud på deres marker mere.....

 

Tro mig jeg har afprøvet alle ( tror jeg ) muligheder, for at finde en løsning på at tømme en "husmands trailer" med hestepære hver 14 dag. Men løsninger for mig er blevet en container.

Og nu skal jeg ikke tigge og be, og få dårlig samvittighed over at få lov til at læsse vores heste møj af nogle steder mere.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genbrugspladser..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 18:26

er faktisk ikke alle afvisende overfor husdyrgødning; en googling afslører, at på Sjælland modtager (bla.?) Skælskør og Faxe husdyrgødning, der så anvendes til forbedring af kompost.

 

Hvordan de så stiller sig overfor iblandede syntet-fibre, melder historien dog ikke noget om...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netop genbrugsstationen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 18:45

Kender en der afleverer møg og halm fra to shetlandsponier, der går i løsdrift.

 

I hvilken container han afleverer det, eller om han smider det i grenbunken, aner jeg ikke.

 

Men med fibre af tvivlsom oprindelse iblandet, ved jeg ikke, hvordan genbrugspladserne forholder sig.

 

Det er jo ikke nogen skam at spørge personalet på genbrugspladsen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køge kmmune
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:53

genbrugspladser under Køge komune har fået opstillet containere til husdyrgødning, så der kan man nu helt lovligt komme og læsse af. For mig at se er eneste ulempe bare at man skal skovle fra trailer til container , dvs kan ikke læsse direkte ned i den

 

jeg har møddigsaftale med en bonde, men kører gl wrap, halmballe fra folden etc til genbrugspladsen

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 lav jeres egen.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2016 08:53

Ja forsøg da at lave jeres egen kompostbeholder og se om ikke det kan lade sig gøre at få det formuldet. Få fat i fire paller, sæt dem sammen og læg nu plast fra wrap balle ned i bunden. Affaldet fra jeres fiberbund fylder i op i. Køb en spand med kompostorme og hæld ned i. Læg wrap plast over.

Har set det gjort på den måde hos en der brugte spåner i sine bokse og ormene åd sig igenenm det. Når så den var fyldt op, startede de en ny op ved siden af. Inden de havde fyldt nr to, var den anden formuldet og kunne nu gives væk som godt muld til haverne.

 

Måske ka det også lade sig gøre med den lille rest af fiberbund der kommer med.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

Helt nye læder ridestøvler sælges.

www.heste-nettet.dk/marked/nedsat- helt-nye-derby-topper-laeder- ridestoevler/a/23987/

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider