Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Føler mig snydt af ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 12:44

Kan slet ikke ryste følelsen af mig, føler mig så snydt af "min" ejendomsmægler

 

Jeg har min lejlighed til salg, den er sat ret lavt da der skal laves nyt bad og køkken, og så er der det almindelig slid på lejligheden som jeg dog ikke vil "betale" for.

 

Jeg får et bud på lejligheden som jeg accepterer da jeg får at vide at det er pga at køberen ikke er godkendt til mere, nu står jeg også og var lidt desperat da jeg ellers kunne risikerer at miste min nye bolig hvis lejligheden ikke snart blev solgt.

 

Ved en fejl får jeg kopi af en mail som køberen havde sendt til ejendomsmægleren, i den mail står der at køber kun vil give xxx kr for lejligheden pga et større renoveringsopgave.

 

Hvis jeg havde vist at dette var årsagen til det lave bud, så havde jeg helt bestemt sagt nej, for det første er prisen på renoveringen sat alt for højt, for det andet nægter jeg at skulle betale for at køberen skal male hele lejligheden, dette anser jeg for en naturlig ting når man køber et hus/lejlighed. Og igen, prisen på lejligheden lå langt ned i forvejen netop pga der var taget højde for køkken og badeværelse, så egentlig har jeg betalt nok mere end det dobbelt for en renovering

 

Så nu føler jeg mig ret meget røvrendt af ejendomsmægleren, men for dem drejede det sig kun for at få solgt da de ellers ville miste penge da tiden var ved at udløbe.

 

Jeg føler at jeg har foræret min lejlighed væk, jeg føler i den grad snydt, taget ved næsen af denne ejendomsmægler som ikke har oplyst mig de rigtige ting.

 

Jeg har fået oplyst at jeg faktisk kan trække købsaftalen retur, men har også besluttet at ikke gøre noget.

 

Glæden ved at der er underskrevet købsaftale er fuldstændig væk, men glæden over at forhåbentlig snart kan flytte er der stadig, og det er det jeg skal tænke på, det andet er "bare" penge.

 

Og min lille "hævn" bliver at selvom jeg nok flytter fra lejligheden ca 2 uger før overtagelsen, så får køber ikke nøglen før dato. Og med det store renovering der skal ske, så tager jeg også "hævn" over min underbo som konstant har klaget i de 19,5 år jeg har boet i lejligheden.

 

En ting er sikker, køberen har gjort en allertiders handel.


Hilsen Helle

3
8
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 13:53

Jeg forstår ikke helt hvad du er sur over ?

 

Du har selv accepteret et bud der er afgivet, og så er grunden til købers bud vel irrelevant...? Hvorfor er prisen ikke okay, fordi de ikke VIL betale mere pga. stort renoveringsarbejde, men okay hvis det er fordi de ikke KAN betale mere?

 

Og jeg forstår slet ikke hvorfor køberen skal "straffes" af dig ved at du ikke vil aflevere nøglerne før tid selvom du har muligheden for det, fordi du er sur på ejendomsmægleren?!

 

Alt i alt fremstår du bare i mine øjne som en hævngerrig og forsmået sælger, som afskyr sin underbo, og som ikke har sat sig godt nok ind i betingelserne, eller hvad du egentlig forventede af dit boligsalg.

 

Held og lykke med din nye lejlighed, jeg håber du får nogen gode nye naboer/underboer


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

22
4
Svar på denne tråd
 
 ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 14:14

Åh jeg har da lidt ondt af køberen over at han også overtager min underbo, så helt hævngerrig er jeg da ikke.

 


Hilsen Helle

2
6
Svar på denne tråd
 
 Klage over ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 14:16

Der er klare regler for at en ejendomsmægler kun må agere som sælgers repræsentant og skal varetage dennes interesser.

Hvis du er i tvivl om det er sket, kan du klage over ejendomsmægleren.

 

På nedenstående link finder du lidt flere oplysninger.

boligejer.dk/ ejendomsmaeglerraadgivning

 

Hvis du føler dig snydt, synes jeg absolut at du skal klage. Jeg kan ikke se, at du skulle være en dårlig sælger, for det lyder da som om at ejendomsmægler har varetaget hans egne interesser først og fremmest.

6
0
Svar på denne tråd
 
 ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 14:20

Og bortset fra det Mie, så er jeg helt ligeglad hvad du synes, jeg har nogen følelser jeg skal have bearbejdet over at føle mig snydt, jeg skiver INGEN steder at jeg er blevet snydt eller er sur, kun at jeg føler at jeg er blevet snydt.

 

For mig er der forskel om det er grund et eller to, og det er vigtigere for mig hvordan jeg har det med tingene end hvordan andre har det med tingene.

 

Tingene vil nok se helt anderledes ud når jeg er flyttet, bortset fra at jeg stadig vil fryde mig over alt den renovering der kommer til at ske med dertil LARM, tror man skal kende underboen for at kunne forstå det.


Hilsen Helle

5
6
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 14:42

Når man skriver herinde, så kan folk altså kun forholde sig til det der står skrevet, vi kender jo ikke hverken din nabo, ejendomsmægler, køber eller dig selv for den sags skyld.

 

Og når jeg læser det du har skrevet, så må jeg altså indrømme er jeg læser det på samme måde som Mie - du har selv valgt at acceptere et købsbud, så kan grunden til prisen vel være underordnet. Den pris du er blevet budt, er vel det køber har ville betale.

 

Hvis du havde takket nej til buddet, havde du måske ikkke fået solgt lejligheden, det havde vel været endnu mere træls ?



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






13
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 17:02

Jeg kan nu sagtens forstå Helle. Hun BETALER en ejendomsmægler for at hjælpe hende med at sælge sin lejlighed - så kan han da på INGEN måde tillade sig at lyve overfor hende! Hvad i alverden bilder han sig ind.
Og det er da Helles helt eget valg om hun havde solgt lejligheden såfremt hun kendte sandheden - hendes lejlighed, hendes valg. Men at blive løjet overfor og at føle man har solgt sin bolig under fejagtige betingelser - så kan jeg godt forstå Helle ikke ønsker at sælge sin bolig til vedkommende (såfremt vedkommende er bekendt med løgnen)!

Og hvor er det bare grisk at en ejendomsmægler kan score salæret på at lyve overfor sine kunder


Med venlig hilsen Cecilie :-)

14
0
Svar på denne tråd
 
 ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 22:22

Nu er der jo ingen, og heller ikke mig som ved præcis hvad der er foregået. Det er ene og alene mine gætterier hvad der har foregået og det er ene og alene min følelser jeg ikke har kunne styre.

 

Jeg har dog snakket med mægleren og fået deres synspunkt på sagen, men har også forklaret dem hvad jeg har følt.

 

Sådan set er det også underordnet hvad der har foregået, det er stadig MINE følelser som skulle bearbejdes og finde ud af hvorfor jeg har reageret på den måde jeg har reageret på.

 

Jeg mener stadig at der er handlet forkert, jeg føler mig stadig snydt, men jeg ER IKKE blevet snydt og har heller ikke påstået andet.

 

Det vigtigste er dog stadig at der er underskrevet købsaftale og det eneste jeg venter på er at de 6 hverdage bliver overstået så jeg hurtigst muligt kan komme igang med mit nye liv.

 

.

 


Hilsen Helle

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 22:29

Jeg forstår det særdeles godt.

Det er IKKE lige meget, hvilket argument en køber byder med. Hvis køber ikke kan godkendes af banken for en højere pris, vil man som sælger tolke, at det er alt eller intet.

Hvis køber derimod begrunder det i renovering mm, så er det et argument, der er til at forhandle mod.

Det er meget forkert af ejendomsmægleren, at denne ikke har sikret den bedste pris med alle midler!

Og helt grotesk at man har løjet, når man skal være sælgers repræsentant.

Jeg ville føre en klagesag mod mægler, nu hvor købsaftalen er underskrevet.

8
0
Svar på denne tråd
 
 forstår dig
Forfatter: 
Dato:  04-02-2015 07:34

Jeg forstår dig godt.

 

Jeg hader selv fornemmelsen af at blive snydt. Uærlighed.

 

Du er nødt til at gøre op med dig selv, om du vil annullere handlen og så blive hvor du er, sætte ny ejendomsmægler på osv.

 

ELLER om du vil vende situationen og glæde dig over at være kommet af med underboen.

 

Den der ler sidst, ler bedst

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  04-02-2015 10:04

Jeg glæder mig enormt meget til at flytte og hvis denne handle går galt, så mister jeg den nye bolig da jeg tvivler på at banken går med til 2 huslejer for en periode (selvom der vil være dækning når lejligheden blev solgt).

 

Så uanset hvad har jeg ikke været i tvivl om at jeg flytter så hurtigt som muligt når salget bliver endeligt.

 


Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 10:43

godt harmen over ejendomsmægleren.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor det skal gå udover ny ejer?

 

Det er da ejendomsmægleren der skal straffes. Kan ikke se, hvad det hjælper at straffe ny ejer, der bare har lagt sine kort på bordet?

 

Da vi købte vores nuværende hus, ville sælger også have 150.000 mere for det end vi gav.

Jeg bød 250.000 under for det var hvad huset reelt var værd, set i lyset til hvad der eller var til salg i området. Ejendomsmægleren prøvede at bilde os div løgne ind med, at der var andre der var interesseret og at nu ville de måske slet ikke sælge mere.

Indtil jeg en dag sagde (vi snakker her over en periode på et par måneder, hvor det primært var ejendomsmægler der kontaktede mig): Jeg er faktisk fuldstændig ligelgad med alt det @!#$ du ringer og forstyrre mig med. Jeg har et budget JEG vil holde. Jeg respektere FULDT UD, hvis de ikke vil sælge til den pris jeg har budt, men det er hvad jeg har budt.

Det viser sig, at det er først efter jeg gik amok, at ejendomsmægleren rent faktisk fremviser vores tilbud til sælger! Sælgerne havde omvendt fået af vide, de bare skulle stå fast og der nok skulle komme nogen (trods huset havde været til salg i over et år).

Vi fik handlet, for os en sindsyg dårlig kontrakt (åben overtagelse, med ganske kort advarsel, vi endte med at vente 9 måneder før vi kunne flytte ind, og der var jeg i mellem tiden blevet RET gravid), men fik et mindre nedslag.

 

Jeg kommer aldrig til at bruge den ejendomsmægler som de brugte. For han var et fjols, og det fik han også meget kraftigt af vide efterfølgende, fra begge parter.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 ikke uskyldig
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 13:04

Uanset hvad, så får køberen først adgang til lejligheden på overtagelsesdagen. Nu skaber hans advokat sig også (og det er jo på hans vegne), de glemmer at de får en lejlighed som bliver solgt for ret meget UNDER værdi og med hurtigt overtagelse.

 


Hilsen Helle

1
3
Svar på denne tråd
 
 Men du glemmer
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 13:45

Måske også at du får solgt, og kommer videre hurtigt?

 

At en advokat røre på sig er ingen overraskelse. De er der jo for at sikre, at deres klient ikke kommer i klemme.

 

Måske du bare skulle være blevet i lejligheden?


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

7
0
Svar på denne tråd
 
 Værdien
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 19:59

Nu skal køber og købers advokat jo ikke tænke på noget somhelst andet end købers rettigheder. Køber har betalt hvad køber ville, så at DU sælger under værdi er noget DU skal slås med, da ikke køber, som da slet ikke skal fratages rettigheder af den grund. Køberen giver bud du accepterede bud, det skal de på ingen måde bøje sig i støvet for, eller udvise ekstra taknemmelighed overfor (som jeg læse dit sidste indlæg). Det er en ganske almindelig salgssituation.

 

Tænk at være så bitter over selv at "synes man" begår en fejl at man lader det gå ud over en uskyldig. Uanset hvordan du vender og drejer den har du selv sagt ja til salget.

 

Jeg kan (næsten) forstå bitterhed mod mægleren, men absolut ikke mod køberen. Jeg har stået i en salgssituation, hvor mægler prøvede at få mig 300 tusind ned i pris, trods vi var langt nede, her påstod han jeg kunne risikere at gå uden salg i evigheder, hvilket jo var korrekt. To dage efter solgte vi til 100 tusind under prisen, fordi vi VILLE. Alle valg var da vores egne og havde vi siddet i huset i dag fordi vi ikke kunne sælge, var det da vores egen skyld om vi havde sagt nej, men aldrig om det er købernes "skyld" hverken at vi siger ja eller nej til lave bud.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

6
3
Svar på denne tråd
 
 skylder ikke noget
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 11:43

Jeg fratager da ikke køber nogen rettigheder, det er da ikke en rettighed at han skal overtage før tid. Det er så vidt heller ikke mit problem at de har problemer med at overholde de 6 hverdage fortrydelsesret, jeg er gået langt ved at give dem en halv dag ekstra i frist, jeg har altså også en deadlinie og kan snart risikerer at miste min nye bolig pga køberen, så nej, synes stadig ikke jeg skylder køberen at personen kan overtage lejligheden før tid.

 

Ja køberen har fået lejligheden til en meget billig pris og til en meget hurtigt overtagelse, så synes godt køberen og advokat skal lade være med at trække det i langdrag hvilket de gør.


Hilsen Helle

8
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 16:56

Har læst din situation!

 

og det er vel lidt det samme som hvis man sælger en hest, og efter 3 mdr. finder ud af at den bliver solgt lidt dyrere end man selv solgte den...

 

Sådan er verdenen vist bare! Stol ikke på andre end dig selv! Så kommer man længst..

 

MEN TS jeg sidder alligevel og morer mig lidt over dette du har skrevet i et af dine indlæg:

 

"

Jeg skiver INGEN steder at jeg er blevet snydt eller er sur, kun at jeg føler at jeg er blevet snydt."

 

Moral er godt, dobbelt moral dobbelt SÅ godt

 

Vær du glad og lykkelig for at du i denne svære tid, er kommet af med din lejlighed.. Som du selv skriver, det er "bare" penge, og du kan nu komme videre på en positiv måde! Ejendomsmægleren har nok lært på den hårde måde at han liiiige skal tjekke en ekstra gang hvem han sender hans mails til.. !

 

2
3
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 18:58

det skal læses sådan, at TS ikke hævder at hun reelt er blevet snydt, men at hun alligevel sidder med en følelse af at være blevet det - rationelt eller ej....?

 

Dorte

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår dig godt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 07:21

Hvem havde troet, at mit første indlæg i flere år på HN skulle blive i en tråd som denne. Heh ;)

 

Jeg forstår dig til fulde, Helle. Du har jo accepteret aftalen på grundlag af en forståelse for et påstået "problem" der så viste sig slet ikke at have hold i sandheden. Havde jeg været dig, så havde jeg også været lidt stødt på manchetterne over din ejendomsmæglers handlinger. Han burde i det mindste have sagt tingene som de var, og ikke løjet dig lige op i ansigtet for at få handelen i hus. Det er i den grad dårlig ejendomsmæglerskik.

 

Jeg håber, at du kommer ud af alt det her i en fart, så du kan glæde dig over dit nye liv, i dit nye hjem

 

Vh. Annette

8
0
Svar på denne tråd
 
 venter
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 16:03

Uha, der er stadig lidt liv i denne tråd.

 

Der skete jo bare absolut intet efter at købsaftalen var underskrevet, det eneste jeg kunne gøre var at vente og vente og vente, så jeg ventede, ventede og ventede.

 

For en uge siden kom så en endelig bekræftelse på at NU var lejligheden solgt, så jeg skyndte at pakke mine ting ned og flyttede så i søndags.

 


Hilsen Helle

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider