Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvad ville du gøre?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:46

Jeg har brug for andres syn på sagen.

 

Jeg er på kontanthjælp grundet sygdom, hvor der ingen mulighed var for forlængelse af sygedagpenge.

 

Jeg har hest, leje hus, som er billigere end lejlighederne her i nærheden, hund og katte samt en gammel billig bil.

 

Jeg har haft en god ven til at betale for min hest, dette var dog en stakket frist, da hesten koster 3500 kr om måneden, grundet smed hver 6. uge med sygebeslag.

 

Hesten er 16 år gammel, har meget kraftig spat i vb og hovsenebensbetændelse i højre forben og strubepiber. Ergo, der er intet salg i ham, udlån tør jeg ikke.

 

Jeg har ikke råd til ham mere, men er det fair at aflive? Eller burde jeg overveje udlån?

 

Så, hvad havde du gjort?


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:57

Jeg ville aflive.

 

Jeg ser absolut intet problem i at aflive en hest i den alder og med de skavanker. Og som du selv siger, så er han ikke meget værd og udlån er en risikabel affære - specielt med en hest, som har specielle behov.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:59

OG det vil være den løsning der koster dig færrest bekymringer.

Du ved hvordan din hest kommer herfra og du ved at den har haft det godt. :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflive
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:59

Det er også planen at han skal aflives, men jeg tænkte at hvis en nu havde en gylden plan jeg ikke havde tænkt, så ville jeg hellere det!


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:02

Om det er fair at aflive?

 

Ja?

 

Du har ikke råd til at beholde hesten og den har smerter i hverdagen, som ikke lige forsvinder.

At udlåne kan betyde at hestens tilstand bliver forværret, hvilket måske kan koste dig endnu mere i dyrlæge regninger.

 

Min hoppe på 10 år fik i april konstateret spat og mus, hun fik fred og jeg fortryder aldrig den beslutning, selvom det var ufatteligt hårdt.

 




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd
 
 AnneKage
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:08

Der tager du fejl. Han har ingen smerter, takket være en god smed og glucosamin og msm.


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:27

må jeg spørge indtil hvorfor du ikke vil aflive

 

og hvilken mirakel du ønsker sku opstå...

 

 

det da ikk syndt aflive

.....sådan hest mere syndt kaste den vidre..


tilkørt shetlænder søges til låns

med forkøbsret.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bettemis
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:29

Jeg vil selvfølgelig ikke aflive min bedste ven uden alle muligheder er udtømte!! Tænk hvis jeg havde overset én der lå lige for fødderne af mig.


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 indlæg
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:38

jeg forstår godt du vil vende alle muligheder inden du træfer et valg. Men jeg tror også at aflive din gamle ven vil være det bedste.

 

jeg forærede for en del år siden, en hest væk til en fremmed jeg dog fik anbefalet.

Han var erklæret færdig i sporten, og måtte kun bruges til skovture.

 

Havde jeg været mig mit ansvar bevidst havde jeg aflivet ham. Idag aner jeg ikke hvilken skæbne han gik i møde, om hun overholdt aftalen om ikke at måtte ride dressur ( han var skæv i bækkenet)

 

Men for pokker det er altså svært at tage sådan en beslutning. Jeg ku ikke dengang, men ville ønske jeg havde.

mvh

C

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:52

Desværre en nødvendighed nu for mig... Min økonomi kan ikke bære en hest så længe jeg er syg og ingen ved hvor længe det står på.

 

Det ville være billigere for mig at aflive og låne en rask hest, eller få part på en hest eller slet ikke have hest!

 

Nå jeg må snakke med staldejer, opsige boksen og bestille dyrlæge til den tid... Hesten kan lige så godt få så længe som muligt..

 

 


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 15:19

Jeg ville aflive, rettelse jeg har lige aflivet min gamle hest. efter 12 år sammen, og mange gode stævner, mange gode dage så fik han en skade, der gjorde at han kunne , med et meget stort måske, blive en skridt en tur i skoven hest, men det kan jeg ikke bruge, og jeg ville aldrig smide det ansvar på en anden. Både fordi jeg vil ikke risikere at han ender med at blive redet fordi han kan, men egentligt også fordi jeg mener at man skal tage ansvar for de dyr man har

 

 


Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iwanna
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 16:38

Jeg ved du har aflivet Victor.. Jeg hælder mest til at aflive, men er det fair at aflive fordi man ikke længere kan finde pengene? @!#$ hvor plat at spørger om, for det er jo ikke fair jeg ikke har råd til dyrlægen hvis han bliver syg!

 

Åh en omgang @!#$ og møg det her er! Selv hvis jeg solgte bilen, ville jeg ikke have råd til hesten, han er simpelthen så dyr i smederegning.


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad siger hjertet dig?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 17:06

hej skønsak, ja her slipper du vist heller ikke for mig desværre.

ville bare skrive, du skal lytte til dit hjerte og din fornuft=)

jeg ved, du træffer det rette valg for dig og den skønne.

knus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjertet siger
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 17:08

jeg skal kæmpe med næb og klør for at beholde ham, jeg ved bare snart ikke hvad jeg skal fjerne for at have råd til ham.


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg føler med dig Helene
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 17:09

IMO er det helt ok at du sørger for han har det godt, hvis du læsser ham videre til andre kan du ikke vide hvad der sker, på den her måde styrer du hans skæbne. og det ender ikke grimt. Han er ikke ung, han er ikke rask, det er bøvlet med smed og medicin og tilskud og hvad ved jeg, og det er fint for dem som vil det, men som du siger du har ikke råd, du har ikke overskud, så så jeg hellere du aflivede din ikke raske, ældre herre, end du kastede ansvaret videre. Og det ender med han ikke bliver passer som han skal fordi han har de behov som han har .

 

 

ja der vil ALTID være nogle der siger det modsatte fordi alt liv skal passes på, selv der ud hvor det er synd, og derud hvor det er formålsløst at blive ved.

 

Men gu fanden er det en monster svær beslutning ... jeg har taget den .. så mange gange for den gamle .. men det er bare aldrig blevet .. ikke før for 3 uger siden, det var hårdt, men jeg er sikker på at han aldrig vil have smerte mere og han vil ikke blive svigtet af nogle mennesker.

 

Så realistisk, du og din søn er vigtigere end en hest, sorry to say, du skal have råd til i kan leve, og hesten er gammel og den skal have special det ene og andet.


Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Jannie!
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 17:32

Du er inde på det rigtige!

 

Jeg ville aldrig kunne give ham væk, for hvem ville gide ærlig talt at overtage de dyre behov han har!!

 

Har nu lagt budgetter uden bil, med hest, uden hest, med bil. Suk, det er tydeligt hvad der vinder!!

 

I dag var Toby på tur, er du gal en vildbasse jeg havde mig der! Hvorfor kan han ikke bare være gammel!!!??

 

Men på den anden side, jeg vil hellere sende ham afsted mens han er flot og lækker og fyldt med krudt, end når han er slukket...


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 18:05

nemlig, jeg tog beslutning, fordi at den gamle var lige på nippet til at gå fra være pæn til at være muskelfattig og smide alt huld, og mistet lyset i øjet, og der skulle han ikke ende igen. Så da jeg så hulden begynde at smutte, fik dyrlægen et kald at nu var det tid :'(

 

Vil vi ikke også helst det selv, have det godt til vi ikke er mere, end gammmel med ble, savlende og vide hvem vi er ....


Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo sgu!!
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 18:16

Heller herfra smuk og levende, end grå og halvdød!!


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 21:41

TS til dig for en svær beslutning.


Mvh. Sanne

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 16:08

Det er en utolig svær beslutning at træffe, fordi der er så mange følelser med. Føler med dig :-(

 

Men hvis det var min hest, ville jeg aflive.

 

Der er for mange ting galt med ham, til at sende ham videre. Tænk hvis de ikke passede nok på den og tog de hensyn der skulle tages. Tror altid jeg ville plages af dårlig samvittighed, hvis det var den løsning jeg valgte :-(.

 

 

Venlig hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beslutningen
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 16:59

er taget... Men jeg når nok at ændre den MANGE gange inden da... Engang i september får han fred... I morgen sætter jeg ham på græs med drengene så han kan få 1½ måneds tid med dem, @!#$ sko, @!#$ det hele!!! Får han ondt inden, kommer dyrlægen før, det er der styr på!!

 

 


Keep the streets empty for me

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 09:59

Jeg ved, det er længe siden der er blevet skrevet i tråden.

 

Men TS - fik du sendt ham godt afsted? Hvordan går det dig i dag?

 


nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider