Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Tager I fiskeolie?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 18:33

Og synes, I det hjælper på fx led/gigtsygdom?

 

Jeg er nået til vejs ende i mit andet glas (altså 2 måneder cirka), og de er alligevel ret dyre på apoteket, og jeg synes ikke, at jeg har mærket væsentlig forskel.

 

Jeg overvejer at prøve med hyben, har nogen oplevet god effekt af dette?

 

Fortæl fortæl! :-)



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2011 09:26

 

Jeg har taget fiskeolie et par år og jeg synes egentlig ikke det virkede, så holdt jeg op og i løbet af en lille uge fik jeg det så dårligt og ondt alle steder.

 

Jeg købte et nyt glas og i løbet af et par dage fik jeg det meget bedre - jeg holder ikke op igen, for det virker klart på mig.

 

Jeg køber ikke på apoteket - min erfaring er at man godt kan kigge på priserne, det behøver ikke nødvendigvis være de dyreste.



Gitte


Memento mori

0
0
Svar på denne tråd
 
 JEG GØR .
Forfatter: 
Dato:  14-12-2011 10:10

jeg tager fiske olie om aftenen, glugosamin og kalk om morgenen og af og til hyben, men føj pulveret kan jeg slet ikke spise ikke engang på havregryn med sukker så der er pillerne bedst.


GAIA - du vil altid være min stjerne

som på himlen kommer der flere

- lige nu blinker Silver Fox{L}


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke her
Forfatter: 
Dato:  14-12-2011 10:39

Jeg kan ikke rigtig overtale migselv til at indtage fedtstof i pilleform, når jeg i forvejen bør tabe mig. I stedet spiser jeg en del nødder og kerner, og ok meget fisk. Når jeg selv laver mad får jeg kun vegetabilsk fedt, ofte utilberedt. Så jeg satser på at være dækket ind.

 

Umiddelbart kan jeg ikke mærke om jeg spiser min egen sunde mad, eller andres mere kødbaserede mad. Måske får jeg lidt grimmere hud - altså tør, skallet og tendens til eksem, men jeg tror allermest det hænger sammen med søvn for mit vedkommende.

 


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2011 17:15

Ja, det gør jeg. Efter jeg så i "the doctors", at fiskeolie virker antiinflammatorisk, det har jeg lige brug for.

 

Og ja, det hjælper! MEN da jeg tog omega 3-6-9 olie (købte i matas, kan ikke huske, hvad den hedder), var det 10 gange bedre. Bare også dyrere, så pt. nøjes jeg med det næstbedste.

 

Omega 6/ kæmpenatlysolie anbefales af gigt-foreningen, og det anbefales også af mig!

 

Der er i øvrigt også MSM og glucosamin..


"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har prøvet...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2011 17:52

... i en periode. Men når man ikke kan lide smagen af fisk, er det nedtur at spise piller der giver en fiskeoliebøvs resten af dagen.

 

Jeg mærkede ikke rigtig noget positivt ved dem, men har heller ikke direkte nogen skavanker de skulle virke imod. Tog dem bare fordi jeg nu ikke spiser fisk - og så kunne det jo være sundt med noget olie.

 


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiske-opstød
Forfatter: 
Dato:  15-12-2011 03:03

Har jeg så ikke haft, men jeg stejlede, da den flinke dame på apoteket henviste til torskelertran.

 

Fisk, der smager af fisk, eller meget fede (krydrede/røgede) emner- og forresten også spidskommen (!), har det med at komme igen og "hilse". (Derfor har jeg ikke spist spegepølse, siden jeg blev stor nok til at sige fra- de der "hilsener" havde jeg allerede som børnehavebarn. )

 

Nu ER det jo julemåneden, så jeg satser på at nødderne (og clemmentiner) giver lidt.

 

Men det er trælst at vågne op med muskel- og ledsmerter. Som regel skal jeg op og røre mig, og tage mine piller (vitaminer- og smertestillende) før, jeg virker bare lidt.

 

Jeg har overvejet atrosamin, men som det er- er det mest mine muskelsmerter, der er problemet.

 

Hov: Jeg slap af med de der spasmer i overkroppen, ved at tage stærke B-vitaminer. (Mine negle er også blevet bedre).

 

 

 

 



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 17:31

Jeg har længe spist fiskeolier af forskellige tyber. Den bedste er desværre også den dyreste "eye q"


Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor.




www.halv-gris.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe natlys olie
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 22:02

magter ikke smagen af fisk kan anbefales


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Mor til smukkke Smilla 09.04.09

Stævner/Træning/Dommer

www.Nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiske olie.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 22:04

Hvis man tager fiske olie, med led smerter.

Så skal man tage 2000 mg om dagen før det har en virkning og tager man det sammen med ingefær er det et +..

 

Vi tager begge 2 begge dele hver morgen og har gjort det i flere år.

 

Man kan sagtens købe de billige, så skal man bere være op på man skal tage 4 stks.,

 

Vi købte i starten de dyre, men har fundet ud af at det er ligemeget med prisen bare man holder dosis.

 

Og ja holder man en pause, kan man tydeligt mærke man får flere smerter..

 

PS: man tager ikke på af at tage fiske olie, tvært imod, er det sundt for både muskler led og hud..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det gør jeg
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 18:10

Jeg spiser også fiskeolie - jeg bruger EPA-GLA fiskeolie fra Biosym. Jeg spiser også vitaminpiller (Omnimin) derfra og Osteroform med Calsium, da jeg ikke drikker eller spiser mælkeprodukter. Alt sammen fra biosym, som er mit foretrukne kosttilskudsfirma.




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiskeolie
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 18:50

Jeg tager fiskeolie hver dag - også selvom jeg ikke har gigt Jeg spiser simpelthen ikke nok fisk til at være dækket ind. Jeg har været ganske glad for EPA-GLA fra Biosym, men er nu gået over til Eskimo (bare for at prøve noget andet).

Og lige til info, så er matas ret dyr med kosttilskud, så det kan godt betale sig at smutte forbi en helsekost...


Hest- og rytter personligheder til optimering af træning og forholdet til din hest: www.horsepersonality.com.au Dansk side på fb 'Hest og Rytter Personligheder og Fotonisk Terapi'

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider