Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Svimmel, kvalme, træthed og hovedpine
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 23:06

Jeg har nu på anden uge lidt med svimmelhed, kvalme, hovedpine og træthed og nej jeg er ikke gravid (med mindre helligånden er på utugt i Roskilde)

Jeg har forsøgt med en intensiv omgang tilskud af jern, fiskeolie, B vitaminer og jernholdig mad såsom bønner og lign og det har ingen effekt, ja det bliver faktisk kun værre og værre syntes jeg. Min læge rådede mig til at spise mere jern (som jeg så gjorde).

Jeg har i forevejen lavt blodtryk (og højt stofskifte) så jeg har lært at ikke rejse mig for hurtigt fra gulvet eller bøje mig.

 

Jeg er ved at gå ud at mit gode skind og godt og grundig træt af denne tilstand som gør det meget svært for mig at fungere optimal.

 

Er der nogen der har oplevet eller lider med de samme symptomer?


100% oldenborger 100% kærlighed.


se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker bare
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 08:04

en virus på balance nerven måske...

 

 

jeg er selv plaget af træthed, kvalme og svimmelhed, men jeg er så gravid...


hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd
 
 massør
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 09:36

Det der led jeg af i 14 dage, så gik jeg til en massør. Hun fandt så ud af jeg var ligeså hård, og spændt som et bræt

 

Det hjalp helt enormt da jeg havde været hos hende, måske du skulle prøve


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.


Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejt enig
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 13:23

jeg er helt ening med christina - lyder som en virus på balance nerven - jeg har nemlig lige haft samme omgang - jeg nået dog at besvime af det et par gange først.


hej det er bare mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 phenergan
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:18

Jeg har lige taget 2 x phenergan og nu har jeg det faktisk okay.

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig en omgang massage (gerne af en høj og muskuløs fyr ) men jeg har ikke råd til massage.


100% oldenborger 100% kærlighed.


se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 balancevirus.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 14:45

Havde selv samme omgang i hele sidste uge. Dette sagde min læge var en virus på balancen, eventuelt opstået af stress. Jeg tog et par dage på sofaen, og så gik det i sig selv.

 

God bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 virus på balancenerven
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 19:37

Jeg er 100% sikker på at det ikke er en virus på balancenerven fordi det ved jeg hvordan føltes. Jeg har et seriøs mangel på B vitamin (højst sansynelig fordi jeg er vegetar og for 5 mdr. stoppet med at spise fisk og har i ca. 3 år ikke drukket komælk) Det skal desuden lige tilføjes at jeg er 1.90 høj og har derfor lavt blodtryk.

 

Jeg bliver stadig svimmel når jeg f.eks bøjer mig ned for at samle noget op eller når jeg svinger mig af hesten (min lille basse glor lidt når jeg ligger dér i ridehallen og ser stjerner )

 

 


100% oldenborger 100% kærlighed.


se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:12

Du er vegetar, du spiser hverken fisk eller får komælk, og du har ikke råd til massage... Jeg gætter på - uden på nogen måde at at ville lyde flabet - at du så heller ikke helt har råd til at spise som du skal, når du lever som du gør. Jeg siger det fordi jeg selv har prøvet det, spiste på samme måde, men var ikke lige så god til at købe alle de der ting man så skal spise istedet, når man stopper med at få vitaminer, proteiner mv fra "normale" fødevarer. Det er meget, meget dyrt at leve som vegetar/veganer, hvis man skal holde kroppen fit og fodret med alle de nødvendige næringsstoffer. Fisk og komælk indeholder mange vigtige ting, som du nu har fjernet - men har du erstattet det med noget andet?

 

Er din kostplan kigget igennem af lægen? Ved denne at du lever som du gør? For hvis der er noget vi kan blive dårlige af, og få de symptomer du beskriver af, er det forkert og mangelfuld kost. Desværre noget RIGTIG mange veganere/vegetarer lider af, fordi de ikke sætter sig ordentligt ind i, hvad kroppen har brug for, for at overleve.

 

Just a thought. Ellers vil jeg skyde på stress...

 

Håber du finder ud af det snarest - god bedring til dig! :)


Kh. Nadja




-Mig & Charley-

en ny begyndelse - en åben fremtid - en fantastisk hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virus...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 23:49

uanset det er balancenerven eller ej, så tror jeg 100% det er virus af en art , jeg har blandt mange flere i mit område og flere venner over nettet har fortalt at de har haft samme type symptomer... jeg havde det 2-3 uger for en måneds tid siden, samme tidsrum som de andre. Så det tyder på virus. Lægen sagde at mange havde noget af det. Rigtigt ubehageligt ..


Nogle som står og mangler en god kvæghest ... eller 2 :) Og en fed cuttingsadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitamin-mangel
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:26

B-vitamin mangel kan der gøres noget ved, den kan ses på blodprøve ved at man har forhøjet homocystein (som giver syre i musklerne). Selv får jeg TRIO-Be på recept (1 pille om dagen).

Nogle mangler B-12 og skal have indsprøjtninger, andre skal også have ekstra folin-syre som også er B-vitamin. Har lægen ikke sagt hvilke B-vitaminer du mangler? Eller hvad du skal tage for det?

Man kan godt købe B-complex og tage eksta dosis (har jeg hørt nogle gøre).

Jeg fik dobbelt dosis af TRIO-Be i en måned og blev betydelig bedre, derefter 1 pille om dagen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 B vitaminer
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 19:39

Jeg spiser nu ekstra jern og ingefær dagligt og spiser nu fisk i ny og næ. Jeg er ikke oplevet den svimmelhed som jeg beskrev tidl. men jeg har dog kvalme ret hyppigt.


100% oldenborger 100% kærlighed.


se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 D vitamin mangel
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 20:58

Hej

 

Det er lige sådan jeg har det, og jeg fik taget kontrol blodprøve på mit D vitamin, og det var alt for lavt, så derfor får jeg nu ekstra meget D vitamin... foruden dette havde jeg også alt for lavt blodtryk...

 

Så måske du skal have undersøgt dit D vitamin..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider