|
|
| Gravid, blev du gift med faderen? |
|
|
Hej HN'er Nu har jeg allerede fået spørgsmålet 3 gange indenfor en uge, selvom der ikke er særlig mange der ved det endnu. "Nå du er gravid.. Skal I så giftes?" Altså personligt er jeg meget romantisk anlagt. Jeg vil da først giftes når manden har været nede på knæ og spørge mig. Det skal ikke være noget der bare skal overståes pga baby. Hvad er det jeg ville opnå? Arv fra min kæreste, hvis han går bort? Jeg har endnu ikke snakket med min kæreste om det, da jeg hellere vil glæde mig til den dag han mener det skal være. Hvad er jeres synspunkter? Hvad havde/ har I gjort i situationen? Knus Krestine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| herhjemme |
|
|
Jeg mener da helt bestemt at du skal giftes når du syntes det er tid. om det så er når manden har været nede på knæ, når baby (og tillykke med graviditeten, forresten )er blevet født eller om det er mens du er gravid, så mener jeg det skal være når DU (og din kæreste selvfølgelig ) mener det er det rigtige tidspunkk. Hos os har jeg altid sagt at jeg ville giftes inden der kom børn, så manden gik på knæ (MEGET Romantisk ) og vi begyndte at planlægge bryllup. Midt i planlægningen blev jeg gravid, og vi blev gift i august og jeg fødte i oktober, så jeg nåede det da . Det er nu lidt over 11 år siden. Det eneste du opnår, er selvfølgelig en af de bedste dage i dit liv, og at slippe for en masse papir arbejde mht. faderskabet..... Dagen kommer så bare på et andet tidspunkt, og papir arbejdet er vel bare noget der skal overstås. Alt det praktiske med at sikre hinanden, i forbindelse med arv, forældremyndighed, og evt. forsikringer kan altså sagtens klares uden at I bliver gift. Det gør det bare lidt nemmere hvis I er gift, hvis du forstår hvad jeg mener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tillykke med graviditeten Jeg bor også sammen med min dejlige kæreste og er gravid i 35. uge, jeg har efterhånden også fået spørgsmålet nogle gange om hvornår vi skal giftes? Men det har vi altså heller ikke så travlt med, nu er vi så også begge fraskilte så vi er nok også der hvor vi begge ved, at gift ikke er lig med for evigt... Men vi har da snakket om det og det er da helt sikkert det vi skal, det skal bare ikke være lige nu. Det skal først være når vi ikke kan lade være og ikke fordi baby er på vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giftemål.. |
|
|
Den første var med en mand - og nej vi blev ikke gift. Anden gang blev vi gift - Det var så med en kvinde - så der var lidt praktik ind over  Du skal jo gifte dig af lyst og fordi det er det eneste rigtige .. Ikke fordi i venter barn. Tillykke med det.
Never go faster than your angel can fly!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og dog |
|
|
Man kan kun sikre sig selv og det kommende barn bedst ved dødsfald ved at være gift.
Hvis i ikke er gift og barnets far dør vil det halve af hans værdier altid tilfalde barnet. Er barnet under atten vil det blive bundet til barnet. Det kan man kun komme ud af ved at blive gift, så kan man sidde i uskiftet bo, og behøver ikke realiserer en bunke penge ud af sit hus feks.
Man risikerer at skulle sælge sit hus for at kunne binde et eller andet antal hundrede tusinde. De penge ville efter min mening være bedre indvisterret i en tryg base til barnet gennem opvæksten end på en spærret konto..
Ikke romantisk nej. Men hvad er vigtigst? Romantik eller sikkerhed for barnet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt af hvert. |
|
|
Der kan dog oprettes testamente der tilgodeser partneren og har man delt bopæl i to år, vil partneren arve op til 3/4 og ikke kun halvdelen. Der skal dog stadig betales 15% i arveafgift og reglerne om at sidde i uskiftet bo gælder heller ikke. Det er dog til at komme over de økonomiske problemer, da man ganske enkelt kan justere dødsfaldssummen i livsforsikringen, så den sørger for at pengene er der til at sikre partneren med. Det kaldes en krydslivsforsikring og man kan fastsætte selv alt afhængig af hvor stor præmie man vil betale. Jeg bor selv sammen med min forlovede og vores datter på 10. år - jeg besluttede at fri her i sommer. Ikke af økonomiske årsager eller praktiske. Men fordi tiden var rigtig til det. Jeg har tidligere været gift og der sker altså ikke nogen magisk forvandling når man bliver gift, så det er i sig selv ikke en ret god grund. Der kan jo være mange årsager til at det er en god ide. Religiøse, økonomiske og amorøse grunde kan spille ind. Alle grunde er lige gode. Så det må være op til dig selv om der er grund til at fri til din kæreste eller om du vil vente på at han gør det. Det der er vigtigt er at i tager en beslutning om hvad der skal ske hvis en af jer skulle dø. Det er ikke rart at tænke på. Men nødvendigt og giver fred i sindet når man har det på plads. Vi har ordnet det sådan at vi begge vil sidde husfrit hvis det utænkelige skulle ske. Det er ikke givet at vi hver i sær måske har lyst til at blive boende, men muligheden er der. En detalje ved dødsfald man skal huske på, er at normal praksis, er at alle den afdødes konti i banken fryses fast. Det gælder også fælleskonti og kan betyde at den overlevende står uden en klejne i månedsvis indtil alt papirarbejdet er overstået. Det er derfor en ret god ide at have aftalt med banken hvordan den eventuelle situation kan undgåes, hvilket kan løses på flere måder.
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
nope er ikke gift med mine babys daddys, og skal heller ikke. men er dog blevet spurgt en del gange om kæresten og jeg ikke skal, selv om vi ikke venter os eller skal have børn sammen. Det gør man bare herude .. hvis man ikke er gift er man lige ... sær ... Men det er bare ikke vigtig for mig. Ja hvis han dør arveer hans unger alt hans .. men ja vi har pt ikke boedet sammen så længe at det vil ramme mig så hårdt hvis det skete ,. nå vi har boedet sammen længere kan det være vi vil overveje enten ægteskab eller et testamente ...
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu var vi |
|
|
gift inden vi besluttede at få børn.. men ellers tror jeg vi var blevet det, netop for at sikre bedst muligt og selvfølgelig fordi vi elsker hinanden.. Forstår ikke dem (siger ikke folk herinde er sådan.. men kender nogle der siger sådan) der ikke føler sig klar til at binde sig med bryllup, men har valgt at få børn.. børn binder en jo langt mere sammen et ægteskab gør 
Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest) Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tymle tryne |
|
|
ikke juridisk .. Hvis man har børn kan man stadig gå fra hinanden fra den ene dag til den anden. er man gift, skal man sepereres og alverdens ting .. Men følelsemæssig kan det være man binder sig mere. eller jeg ved sq ik. føler mig ikke specielt forbunden til mine børns far, vi skal bare have samvær til at fungere
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis i har |
|
|
hus og alt muligt praktisk sammen, så er det smart at blive gift.... Hvis en af jer dør, så går din/din kærestes alvdel af jeres fælles eje til arvingerne, hvis i har barn, så er det til barnet.... Ellers er det til hans/din familie.... I forhold til børn er der vel i princippet ikke noget der gør det smart at være gift.... Andet end at man i gamle dage pr. automatik havde fælles forældremyndighed så.... Men det har man så også alligevel i dag, hvor man i dag, i syedet skal søge om fuld forældremyndighed....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bundet |
|
|
Man er da langt mere bundet når man har børn sammen end ved at være gift.
Ægteskab kan til en hver tid opløses. Og man behøver siden ikke have det mindste med hinanden at gøre.
Med børn vil man resten af livet være bundet samme af børnene. Først samvær der skal fungere, siden fødselsdage, helligdage og mærkedage hvor mor og far skal kunne holde hinanden ud, eller gå glip af det halve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Bare sørg for at få lavet et testamente - det koster vel omkring 10.000kr! Hvis en af jer går bort arver barnet, og det beløb bliver låst til barnet bliver 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjolle... |
|
|
Mittestamente laver altså testamente/ægtepagter for 2800,-
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et testamente |
|
|
Et testamente sikrer stadig ikke retten til at side i uskiftet bo. Dvs den arv der er tvangsarv til barnet (50 % af afdødes ejndom) skal realiseres og bindes til barnet er 18 og glemmer man at lave testamente så er det 100% af afdødes ejndom. Det kan man ikke komme ud over på andre måder end et ægteskab. Tåbeligt Ja, men fakta pt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at blive gift |
| Forfatter:  |
Cassie84 |
| Dato:  |
14-11-2011 18:57 |
|
vi har 3 børn og er desværre ikke gift endnu selvom vi har været sammen i 10år til december.. min kæreste har kun haft mig som kæreste og har haft hård barndom så han har skulle blødes op for føleser osv.. skulle også presses fordi jeg ville have børn og han troede han ikke ville.. men han er jo lykkelig for dem nu og den bedste far.. og nu har vi lavet den aftale at når jeg får job så jeg tjener bedre end kontanthjælp så skal vi giftes da hvis vi gør det nu så vil han være forsørger og så vil vi tabe et par tusind kr om måneden og det har vi ikke råd til 
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P La Caiser født 010508 < ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romantik eller ej! |
|
|
Hej Krestine. Uanset hvor håbløst romantisk du måtte være anlagt, så synes jeg du skal tænke dig rigtig godt om! jeg har jo stået i den situation at miste min mand, og jeg kan LOVE dig for, at der ABSOLUT INTET ROMATIK er i arvereglerne! Er du gift, så arver du halvdelen, + op til 3/4 af det der tilfalder barnet (1/4 er tvangsarv og tilfalder barnet uanset hvad), men hvis du ikke er gift, eller på anden måde sikret, så arver du ikke en rød reje- det hele vil så tilfalde nærmeste slægtning = dit barn. Pengene bliver bundet indtil barnets 18. år, og du kan derfor risikere at skulle gå fra jeres hjem, fordi du ikke kan betale terminen... groft skåret, og ja, totalt uromantoisk, men det kaldes desværre virkelighed. GUD SKE LOV var jeg gift! Hilsen Stine... og så i øvrigt et STORT og hjerteligt tillykke med graviditeten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har stået med |
|
|
håret i postkassen og mistet ALT fordi min kæreste døde efter 8 års kæresteskab. Jeg kunne tage min ting og finde et andet sted at bo, familien (i dette tilfælde han bortadopterede søster) arvede det hele. Så, nej, jeg kunne aldrig finde på at starte et liv og investere i bolig og andet uden først at være gift, er der børn på begge sider er det ekstra vigtigt. Hvis han ikke vil giftes må vi jo fortsætte med at have hvert vores liv og bare være kærester i hvert sit hjem. Mit barns far er jeg ikke gift med, men vi var heller ikke kærester da jeg blev gravid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Hej alle sammen, og tusind tak for alle jeres svar!  Nu er det sådan at vi begge er studerende, min kæreste har en gæld på omkring 150.000kr og vi bor i en lejet bolig, uden indskud. Så der er vel ikke så meget andet end en evt livsforsikring og gæld at arve? - Jeg kunne sagtens forstå hvis man har formuer hver især, og bor i et fælles hus eller lign. at det så ville være meget vigtigt. Men det er ikke tilfældet hos os. Dejligt at jeg nok kan beholde min romantiske forestilling mht. et bryllup  Tak for lykønskningerne, er selv rigtig rigtig glad  Knus Krestine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forældremyndighed |
|
|
Det kan være at jeg tager fejl, men mig bekendt får faderen ikke pr. automatik forældremynigheden, hvis du f.eks. skulle dø under fødslen og barnet vil måske blive anbragt i familiepleje el. lign. så udover arv, syntes jeg måske også at man skulle tænke over om en far kan få lov at være far, hvis uheldet skulle være ude. hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er også |
|
|
gravid og ugift. Vi har rådført os med advokat, og vi laver testamente. Såvidt jeg har forstået kan vi sikre os selv og vores barn ligeså godt ved korrekt lavet testamente, som ved at gifte os. Og nej, jeg skal IKKE giftes fordi det ligenu er praktisk - men fordi det på et tidspunkt bare må være der. Og det synes jeg ikke nødvendigvis er ved at man bliver forældre sammen, tværtigmod synes jeg det er en lidt gammeldags måde at se ægteskabet på 
Nanna Hyllested Stald Kiels Krønike Emillion af Brødsgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giftes |
|
|
Jeg har aldrig haft store drømme om at blive gift. Faktisk har jeg slet ikke drømt om det. men ikke desto mindre er jeg en gift kone. Dette er et meget praktisk arrangement, da vi har 2 børn og hus sammen. Det har ikke ændret vores dagligdag at vi er gift, men det er unægtelig noget lettere hvis en af os skulle gå bort. Vi tog en snak en aften om vi skulle gå på rådhuset og give en god middag for de nærmeste, eller om vi ville aflevere pengene hos en fremmed advokat og få lavet testamente. Vi valgte det første. Jeg var temmelig højgravid, og vi holdt derfor ikke noget videre. det har vi til gode. mvh c
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gammeldags at blive gift? |
|
|
Næææ, det er bere den billigste forsikring man kan lave  Hvad koster det at blive skilt nu? Det kostede 500.- da jeg blev skilt, ingen seperation, vi skrev bare under på utroskab og så var vi skilt. Ok vi havde så ikke en masse følelser og nig og nag der skulle udredes. Vi var på præsidiet 10 min. bagefter tog vi et glas champagne og aftalte at holde en stor fest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg skrev ikke |
|
|
at ægteskab er gammeldags 
Nanna Hyllested Stald Kiels Krønike Emillion af Brødsgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis man bliver gift har man forsørgerpligt over for den anden, bliver den ene part alvorligt syg, længere end sygedagpengene rækker, så står man med kun 1 indtægt. Bliver den ene fyrret og man ryger ud af dagpengesystemet pga fristen, ja så skal ens partner forsørge en. Er man ikke gift træder systemet til. Så forsikring og forsikring ved jeg nu ikke rigtig. Den sikre hus, arv osv, men tilgengæld mister man det sociale sikkerhedsnet der er under en. Man behøver ikke blive gift fordi man får børn. Den 6 juni i år havde vi været forlovet i 20 år, og har 2 skønne døtre på 14 og 11 år gift bliver vi aldrig det er helt sikkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 børn, ikke gift. |
|
|
Min mand og jeg har to børn sammen. En på 5 1/2 og en knap 3 år. Vi har skrevet udførligt testamente og har sikret hinanden godt og grundigt både hvad angår arv og hus. Forælderskabserklæringen blev underskrvet i god tid og sendt ind da barnet var født. En dna test kan dog også hurtig fastslå fadderskabet, så jeg tror ikke der er den vilde grund til at frygte, at en far ikke må få sit barn, ved moderens død under fødslen. Er der donorsæd ville en underskrivet faderskabserklæring stadig have sin ret vil jeg mene. Vores lå sammen med vores testamente og blev underskrivet mange, mange uger før terminen. Vi skulle giftes i sommers men måtte aflyse (det er også dyrt) vores bryllup grundet sygdom. Nu har vi ombestemt os. Vi bliver ikke gift de næste mange, mange år, hvis vi nogen sinde gør fordi vi også sikre hinanden ved IKKE at blive gift, af de årsager som tije *Fylkir* siger. Selvom vi ligesom livsforsikringen ikke ønsker, at denne samfundsforsikring skal blive nødvendig. Vi snakker om engang at holde en stor arnefest istedet for - engang.
Kilden Dækkener str 95 købes. Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At blive gift |
|
|
Da jeg blev gravid med min datter for 2 år siden, der ville min kæreste meget gerne giftes af praktiske årsager, men jeg nægtede, ville simpelthen ikke... Præcis 2 måneder efter vores datter var kommet til verdenen døde min kusines kæreste (der var heldigvis ikke børn inde i billedet), og det fik mig til at tænke over tingene, og jeg valgte at sige til min MAND, at jeg gerne ville giftes alligevel, så vi tog den nemme løsning, at gå på rådhuset, på vores 3 års dag og blive gift, mod at jeg får mit drømme bryllup, som så skal stå på vores 2 års bryllupsdag. Vi undersøgte meget, og det der sikre bedst er altså at være gift. Det var ikke skide romantisk, og han var aldrig på knæ, og kommer det heller ikke, men jeg ser frem til et brag af en tale når vi om et års tid skal holde et ægte kirkebryllup 
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|