Ja så fik jeg lavet min første mmf kage.
Puha et arbejde det var, men sjovt.
Først var min flødeskum godt stiv så det var noget af en opgave at trykke det ud. Herefter lavet jeg smørcremen, men hold op noget tynd snask, det gled jo bare af kagen hele tiden, og lå på kagefadet. Nå ind i køleskabet med den i håb om at det ville stivne.
Nå igang med at lave mmf'en, havde jo læst en masse indlæg om ikke at bruge elpiskeren, da der enten ville være skumfidus snask i hele køkkenet eller at el piskeren ville lugte brændt. Så jeg startet optimistisk op med en grydeske. skumfiduserne over vandbadet, herefter farven i så lidt flormelis og vupti så havde jeg ikke kræfter nok til at røre det sammen, kalder så på kæresten at han må komme og hjælpe mig, han prøver så men det ser meget tørt ud og han bliver ved at spørge om jeg har nok væske i, hvilket jeg jo har, tilsidst tager han elpiskeren med det resultat at det bare bliver til en gang smulder, vi vælger så at smelte 5 skumfiduser mere, herefter får vi det med møje og besvær samlet i en klump, nå men så manglet jeg jo bare den klump der skulle være til pynt, her vælger vi at putte farven i over vandbadet efter at skumfiduserne er smeltet, herefter tog kæresten elpiskeren fra start mens jeg kom en spk flormelis i af gangen, det tog sin tid, da elpiskeren ikke kunne mere, kunne jeg med lidt held samle det til en klump i hænderne. kigget bagefter på den første klump som knækket bare jeg bukket den lidt, i skrællespanden med den og så lave en ny klump nu jeg havde fundet fidusen.
Langt om længe var det tid til at rulle mmf'en ud og hver gang jeg var ved at have rullet den nok ud hang den fast og lavet hul i midten, trods jeg havde flormelis på bordet, 3. gang var jeg træt af det og tænkte fint så prøver jeg med oliven olie og vupti var det ikke noget problem at rulle den ud. så manglet jeg jo kun at trykke lidt pynt ud. og lavet da lige et forsøg med æggehvider og flormelis, dog blev det ikke stiv nok, det blev aldrig rigtig stiv.
men her er den færdige kage. Og det er ikke sidste gang jeg har prøvet det.