Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nu prøver jeg - Mmf
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 21:34

Nu prøver jeg for førstegang at lave kage med mmf. og har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

Når i ruller mmf ud skriver i at i bruger maizena mener i da majsmel?

Hvorfor putter man smørcrem på inden mmf og er det nødvendigt?

Er der noget der skal laves i god tid før? ved at crem skal stå i køleskabet nogle timer inden den lægges sammen.

Jeg har lyse lagkagebunde og har en daimcrem i tankerne, har i en ide til det andet lag?

Dressur/spring hest søges til part omkring egtved.
Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svar....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 23:09

Når i ruller mmf ud skriver i at i bruger maizena mener i da majsmel?

Kartoffelmel er bare kartoffelmel. En lille pose med et billede af en æggekage på. Kan fåes stort set i alle supermarkeder.

Hvorfor putter man smørcrem på inden mmf og er det nødvendigt?

Man putter smørcreme på inden MMFen, da mælkeproduker kan smelte MMFen og det er der jo i de fleste lag. Det hjælper også med at "kliste" MMFen på. Det smager jo også dejligt

Er der noget der skal laves i god tid før? ved at crem skal stå i køleskabet nogle timer inden den lægges sammen.

Det er en god idé at lægge kagen sammen dagen før, det bliver den kun bedre på. Også gerne putte smørcremen på, da den skal køle og stivne igen inden du lægger MMF'en på.

Afhængig af fyld er det også bedst at lave dagen før.

Jeg har lyse lagkagebunde og har en daimcrem i tankerne, har i en ide til det andet lag?

Jeg ville foreslå et lag med frisk frugt til at afbalancere alt det søde. Evt. en hindbærcreme.

Kog fløde op sammen med bær, når det koger, blend det og kør igennem sigte. Sæt det på blusset igen og smelt hvid chokolade deri og put ligeledes et par blade husblas i.

Sæt på køl og piskes luftig dagen efter og puttes i kagen. MUMS!

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

Prøv lige
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 07:52

Prøv lige at tage et kig på min tråd her, så sparer du dig selv for mine sure erfaringer ;)

www.heste-nettet.dk/forum/25/471476/ 471476/

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Øhhhhmmm
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 12:31

Det et muligvis et rigtig dumt spørgsmål - men nu har jeg kigget de andre tråde igennem, og har ikke rigtig kunne finde svar.

Hvad er forskellen mellem MMF, Sugarpaste og Royal Icing ?

Har også prøvet at søge på nettet, men heller ikke har jeg kunne finde svar ! Så er der en af jer kloge HN'er, der kan hjælpe mig ?!

(Undskyld til trådstarter, for at hoppe lidt forbi emnet ! ;-) )

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 17:25

Så hvis kagen skal være klar til afrejse søndag morgen skal jeg lave fyldet i aften og lægge på køl. lægge kagen sammen i morgen aften sammen med smørcrem og så komme fondaten på lørdag? eller er jeg en dag foran?

Mine bunde er 22 cm i diameter hvor meget fondat skal jeg lave for at kunne dække den ( altså hvor mange g skumfiduser skal jeg bruge)?

0
0
Svar på denne tråd

hej kagetøser
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 17:49

Hvad er forskellen mellem MMF, Sugarpaste og Royal icing ?

MMF står for march mellow fondant og er det man selv laver af bl.a skumfiduser - har ingen erfaringer med dette

sugerpaste og fondant kan man købe færdig lavet og lige til at udrulle og bruge...

royal icing er lavet af flormelis og æggehvider pisket sammen... det bliver meget meget mere stiv end alm glasur. i usa bruger man det til at smørrer kagerne op med inden man overtrækker... det er os det man bruger hvis man bruger sprøjte poser og tyller og laver mønster på den måde...

nogle bruger det os som lim under det pynt de har lavet i fondant.

jeg har et kage projekt med en kage som jeg skal have med i byen lørdag aften.

bundene har jeg selv bagt i tirsdag og pakket ind i husholdnings film så de stadig holder sig friske. i morgen eftermiddag laver jeg mouse og ligger bundene sammen. de kommer på køl og så i morgen aften efter aftensmaden smørrer jeg kanterne op med kagebutikkens neutrale fromage så synes jeg nemlig ikke min kage bliver for vammel. så kommer kagen på køl igen og lørdag over middag/eftermiddag overtrækker jeg kagen og pynten kommer på... pynten har jeg lavet på forhånd så den kan tørrer ind og jeg kan ligge effekter på den med pulver farver...

håber det er svar nok.. ellers må i meget gerne skrive til mig...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 16:13

... gik det så?

Får vi nogle billeder?

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 22:32

Ja så fik jeg lavet min første mmf kage.

Puha et arbejde det var, men sjovt.

Først var min flødeskum godt stiv så det var noget af en opgave at trykke det ud. Herefter lavet jeg smørcremen, men hold op noget tynd snask, det gled jo bare af kagen hele tiden, og lå på kagefadet. Nå ind i køleskabet med den i håb om at det ville stivne.

Billede

Nå igang med at lave mmf'en, havde jo læst en masse indlæg om ikke at bruge elpiskeren, da der enten ville være skumfidus snask i hele køkkenet eller at el piskeren ville lugte brændt. Så jeg startet optimistisk op med en grydeske. skumfiduserne over vandbadet, herefter farven i så lidt flormelis og vupti så havde jeg ikke kræfter nok til at røre det sammen, kalder så på kæresten at han må komme og hjælpe mig, han prøver så men det ser meget tørt ud og han bliver ved at spørge om jeg har nok væske i, hvilket jeg jo har, tilsidst tager han elpiskeren med det resultat at det bare bliver til en gang smulder, vi vælger så at smelte 5 skumfiduser mere, herefter får vi det med møje og besvær samlet i en klump, nå men så manglet jeg jo bare den klump der skulle være til pynt, her vælger vi at putte farven i over vandbadet efter at skumfiduserne er smeltet, herefter tog kæresten elpiskeren fra start mens jeg kom en spk flormelis i af gangen, det tog sin tid, da elpiskeren ikke kunne mere, kunne jeg med lidt held samle det til en klump i hænderne. kigget bagefter på den første klump som knækket bare jeg bukket den lidt, i skrællespanden med den og så lave en ny klump nu jeg havde fundet fidusen.

Langt om længe var det tid til at rulle mmf'en ud og hver gang jeg var ved at have rullet den nok ud hang den fast og lavet hul i midten, trods jeg havde flormelis på bordet, 3. gang var jeg træt af det og tænkte fint så prøver jeg med oliven olie og vupti var det ikke noget problem at rulle den ud. så manglet jeg jo kun at trykke lidt pynt ud. og lavet da lige et forsøg med æggehvider og flormelis, dog blev det ikke stiv nok, det blev aldrig rigtig stiv.

men her er den færdige kage. Og det er ikke sidste gang jeg har prøvet det.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Det slap...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 23:04

... du da fint fra

Det lyder til det er noget nemmere når man bruge microovn, jeg har aldrig haft besvær med at ælte en masse sammen og bliver den for hård at arbejde med kommer den lige ind lidt igen.

Godt du ikke mistede modet med den

0
0
Svar på denne tråd

Hvad står
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 23:32

Hvad står MMF for ?

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Oxalia
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 07:35

MMF = marshmellowfondant (altså overtræk lavet på skumfiduser)

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Nu har...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 09:08

jeg ikke selv prøvet det før, men mener, at læst at det er nemmere at rulle det ud på kartoffelmel... måske har det været problemet med udrulningen.

Den ser nu da ellers rigtig flot ud.

0
0
Svar på denne tråd

Din opskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 09:19

Din opskrift på smørcreme er helt ved siden af, det skal være en tyk masse som man trækker på. Har du smeltet smøret? Det ser sådan ud - det skal man ikke ;)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

opskrift
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 13:39

Jeg ville gerne lave en flot kage til manden til hans fødselsdag som skal fejres man vi er i sommerhus under herning kåringen.. Så den skal helst kunne fragtes. vi køre torsdag og vi fejre det fredag..

Men har i nogle fede opskrifter på en god og så nem som mulig kage. Ik at jeg forventer det tager 10 min, men har aldrig pvøvet MMF før, så det skal der måske lige tages hensyn til. grin

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

fragt....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 15:38

Et tip til fragt:

Jeg har i Silvan købt termokasser til ca. 50kr. Kagen ned i sammen med et kølelement og vupti, transportabelt køleskab

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

Stute..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 00:19

Tak tak.

Fy føj, flotte ser det ud, men lyder bestemt ikke delikat !

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider