Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min MMF katastrofe!
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 10:27

Hej kære HN'ere

Ja nu skulle jeg altså også med på MMF/sugar paste vognen, og jeg tænkte at det da nok blev en smal sag, for jeg er temmelig erfaren indenfor amatør-kage-bagnings-branchen. Så efter at have læst en masse på nettet drog jeg afsted til netto og fik købt hvad der skulle bruges. Bundene blev bagt i weekenden, ingen problemer der. Jeg fik endda delt dem pænt i 3 regulære bunde, og så røg de ellers i fryseren. Søndag skulle jeg så lave mmfen, og jeg havde tænkt at det da bare var ligetil, og at det svære ville være at lave selve pynten ud af mmf. Men men men, jeg skal love for, at jeg blev snydt! Det gik nemlig ikke helt som forventet.... Here goes:

Jeg fik lagt skumfiduserne i en skål, og så en tur i mikroovnen. Hm, intet skete. Så en tur til, og en tur til. Så var de smeltet og jeg begyndte at røre rundt, men det gik altså lidt for langsomt. Så jeg satte piskerisene på elpiskeren og så kørte det da derud af; jeg fik lavet skumfiduserne om til en glat masse, ligesom der stod i opskriften. Og så i med lidt flormelis, det gik også fint. Og så hældte jeg lidt mere i, og det var så her, det hele begyndte at gå skævt. Der stod en sky af flormelis omkring mig, og jeg blev enig om at jeg hellere måtte overflytte massen til sådan en smart skål med låg, så jeg fik ellers, men møje og besvær, flyttet det meste af det klistrede stads. Nuvel, låget på skålen hjalp da lidt, men jeg stod stadig i en sky af flormelis. Jeg kom i tanker om, at dejkrogene måske var mere passende nu, så jeg fik, med mmf splattende lidt ud rundt omkring, skiftet piskerisene ud med dejkroge. Mmf-massen kravlede længere og længere op af krogene, og elpiskeren begyndte at lugte lidt brændt. Jeg tænkte at den bare lige skulle have lidt mere, så jeg lænede mig godt ind over bordet og trykkede til på elpiskeren i højeste gear, så den lige kunne klare det sidste..... Med det resultat at min uldne striktrøje blev kørt med rundt om dejkrogene og jeg så stod der og var bundet fast til elpisker, dejkroge og en god klat mmf!!! Så står man ellers der med alle sine talenter........ Jeg fik med en del besvær pillet dejkrogene ud af apparatet, så jeg havde en chance for måske at redde blusen. Da jeg endelig fik viklet dejkrogene af, var blusen fuldstændig fyldt med mmf - og mmf'en fyldt med bluse-hår! Blusen røg i vaskemaskinen, og resten må I selv gætte jer til..... I hvert fald lærte jeg, at det vist bedre kan betale sig at bruge knofedt fra starten, end at prøve at springe over hvor gærdet er lavest... Mmf bliver i fremtiden primært æltet i hånden hjemme hos mig

Blusen overlevede efter en lang tur i vaskemaskinen, men elpiskeren har det ikke så godt. Jeg tror der kom lidt mmf i systemet, i hvert fald slipper den helst ikke krogene længere. Men den er også gammel, så har man da en undskyldning for at skifte den ud.

Anyways, det lykkedes mig at få lavet en kage, og jeg har lige lagt vidunderet sammen. Vel at mærke efter at have brugt en stiv time på at få rullet mmf ud.... Jeg er glad for at jeg ikke på forhånd vidste, hvor meget arbejde der var i de kære mmf kager! Egentlig havde jeg tænkt at der skulle nogle royal icing-toppe på også, men jeg blev enig med en veninde om, at den heller ikke måtte blive for pyntet. Så måske leger jeg bare med det i aften når gæsterne er kommet, for at få det prøvet. Det er kærestens bordfodbold-klub som skal være forsøgskaniner, de er en ret kage-glad flok, så jeg var sikker på succes, uanset hvordan resultatet bliver. Nu er jeg mest spændt på, hvordan jeg selv synes den smager. Men her et billede af min første mmf-kage, som jeg måtte lidt igennem for ;)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 14:10

HA HA HA HA HA Tak for et godt grin. Godt alle overlevede..!

Kagen blev da fin

Mvh Charlotte

Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

Bliver
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 14:39

Bliver nødt til at spørge - Hvad står mmf for ?

Rigtig fin kage. Hvis den smager lige så godt som den ser ud, så vil der hurtigt blive udsolgt :-)

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

2 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det står
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 15:08
Det står for marshmellowfondant, som er smeltet skumfidus mm., som - hvis man gør det hele rigtigt - bliver til en modellervoks-agtig masse, som man så putter udenpå kagen og bruger til at lave pynt. Man kan også bruge sugar paste, det har jeg dog ikke vovet mig ud i endnu, men hvis du søger på "sugarpaste projekt" her på senior kan du se hvordan de seje laver kager ;)

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Link....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 15:09

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

MMF - uden mikroovn??
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 21:18

er det muligt at lave MMF uden en mikroovn?

- og hvordan gør man så lige det??

En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages..

>> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 21:49

Olie, vand og skumfiduserne skal i en skål og varmes over vandbad, sådan gør man, hvis man ikke har en microovn.

Så er der snart jul

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Ellers kan
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 10:02
Ellers kan man købe det færdiglavet hos f.eks. kagebutikken.dk.

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

uheld...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 08:55

Hi hi hi dagens gode grin Det værste er dog...at jeg gjorde næsten ligesom dig første gang, hvilket også resulterede i en håndmixer fuld af klistret stas! Og skal jeg være helt ærlig...så har jeg ikke turde forsøge mig igen siden Men modet vender nok tilbage på et tidspunkt. Så jeg har købt massen færdig.

Synes nu ellers din kage er blevet rigtig flot! Og ja...det kræver øvelse og tid de kære MMF-kager. Du kan godt være stolt af din og fortsæt du bare

En af mine kager:

0
0
Svar på denne tråd

I stedet for
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 12:58

frugtfarve, brug pastafarver. Det gør det ikke bliver sååå klistret og nemmere at rulle ud.

Huskede du at bruge maiziena da du rullede ud ;-)

Evt. kan jeg anbefale et kursus i hvordan man laver kager med fondant :-)

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Beagle
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 14:39

Beagle: jeg har ikke investeret i pastafarver endnu, da jeg liiige synes jeg skulle prøve lidt kræfter med det først, inden jeg brugte alt for mange penge på udstyr ;) Jeg puttede bare noget mere flormelis i, så passede det hele. Jeg brugte i øvrigt også flormelis da jeg rullede ud, jeg har ikke brugt maizena.

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med endnu en kagebager
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 09:42

Tak for et godt grin - kan levende forestille mig det.

Jeg synes ikke at indsatsen står mål med resultatet når det laves selv, så jeg køber det færdigt. Jeg gider simpelthen ikke klistreret!

Det gør en kæmpe forskel at bruge Maizena istedet for flormelis, og selvfølgelig pastafarve istedet for frugtfarve - men pas på det griber om sig man bliver hurtigt bidt af det.

Her er hvad jeg har lavet i weekenden

Billede

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 21:25

Lavede min mmf de første par gange selv, men nøj et arbejde.... så prøvede jeg selvom jeg ikke var meget for det, at købe noget færdigt... men nu, et godt stykke tid efter har jeg ikke fortrudt at jeg gjorde det, det er godt nok noget nemmere at have med at gøre, koster måske lidt mere, men det overlever jeg nu nok.

SÅ ALDRIG MERE HJEMMELAVET MMF TIL MIG

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr 745.000 udbetaling 40.000.

Kontakt venligst Danbolig for fremvisning , sag nr. 490704 - se også her

0
0
Svar på denne tråd

sugarpaste
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 22:41

I Danmark kaldes det fondant.

0
0
Svar på denne tråd

Sugarpaste, fondant, mmf......
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 10:42

Ja kært barn har mange navne

I starten rodede jeg også rundt i det og blev godt nok forvirret...

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr 745.000 udbetaling 40.000.

Kontakt venligst Danbolig for fremvisning , sag nr. 490704 - se også her

0
0
Svar på denne tråd

Paint horse
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 12:12

Flotte flotte kager men hvad er der indeni ?????

Stahr

Med Paint og "Appi" i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

FLOTTE kager
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 00:23

Sikke nogle flotte kager -- vi lavede selv vores bryllupskage og det var noget af et arbejde - men godt blev det :)

Stald Doolewerdt

www.doolewerdt.dk

Pandebånd til hesten - laves på bestilling og efter mål - se mere på hjemmesiden

Stendyssens Banlo tilbyder bedækning af ponyhopper kr. 1500 incl. attest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider