Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Massøruddannelsen ???
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 11:46

Er der nogen herinde der har taget denne?

Og der ved noget om man kan studere hjemmefra ?


Det skal helst være i Jylland.

Så kom med jeres viden, hvad i ved om denne uddannelse, evt. en hjemmeside


Har fået det smukkeste hoppeføl efter Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:30

rigtig mange forskellige steder, du kan blive uddannet massør. Delen med anatomi og fysiologi kan man ofte tage på nettet, men selve massøruddannelse skal du tage ved fysisk tilstedeværelse ellers kan du jo ikke lære at massere. En stor del af det at give massage er at lære at føle, hvordan musklerne har det under dine hænder og vide, hvordan du kan gøre en forskel.

Jeg vil foreslå dig at google uddannelsen for, der som skrevet en hel del steder.

Blandt andet Nordlys i Silkeborg og Atwork i Århus, ZCD skolerne og mange flere.


Hvis du vil være momsfritaget som massør skal du være sikker på, at finde en uddannelse som opfylder SKAT´s krav mht. antal timer.



Hilsen,

Anja


Strong body and mind

Øreakupunktur, kostvejledning, TFT

www.strongbodyandmind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 massør
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 06:44

Jeg har taget en del kurser på Sportseducation, et sted hvor man også kan blive uddannet som sportsmassør, et fantastisk godt sted at modtage lærdom. de har skole på Vingstedcentret ved Vejle.

Her vil du også blive belært om at momsfritagelsen er en død sild, så hvis du satser på momsfritagelse, så glem det!!

Få dig en god uddannelse og kom ud om masser nogen mennesker


www.massbriks.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 massage
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 11:25

Jeg har taget min udd. her.


www.massageskole-aarhus.dk/ default.asp?id=6


Kan anbefale at blive lægeeksamineret, og er glad for at have fået undervisning af fys. bl.a.


Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233


Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal KUN
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 22:42

tage din massøruddannelsen et sted, hvor du er sikker på at kunne optages i en massørforening og blive RAB-registreret bagefter.


SKAT arbejder i øjeblikket med alternative behandlere og momsfritagelse. Dette vil højst sandsynligt udmøntes i, at du IKKE kan momsfritages hvis du her valgt netundervisning.


Hvis du ikke bliver momsfritaget og RAB-registreret går du glip af kunder fra bla. forsikringsselskaberne, og skal du betale moms i stedet for lønsumsafgift, bliver din indtjening også betydelig lavere. Så selvfølgelig skal du satse på momsfritagelse som opnåes ved mindst 660 timers uddannelse.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 momsfritagelse
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 07:41

SKAT har udarbejdet et styresignal vedrørende anden egentlig sundhedspleje. Det er

offentliggjort den 3. marts 2010 i SKM.2010.173.SKAT. Du kan finde det på

http://www.skat.dk - Rådgiver - Love og regler - Styresignaler



.Der er 2 betingelser, som skal være opfyldt før du kan blive momsfritaget:

1. Du skal opfylde nogle uddannelseskrav

2. Du skal opfylde et behandlingskrav

Hvis du ikke opfylder både uddannelseskravet og behandlingskravet, så skal du betale

moms af dine behandlinger. Du skal betale lønsumsafgift af de momsfrie behandlinger.

Eksempler på momsfrie behandlinger:


? Egentlig sygdomsbehandling

? Forebyggelse af specifik sygdom.


Dokumentation

SKAT kan forlange dokumentation for, at

der bliver udført momsfrie behandlinger.

Dokumentationen kan være klientkort,

journaler eller lignende, hvoraf det fremgår,

hvilken diagnose, der er stillet og hvilken

behandling der er iværksat. Medarbej -

dere ved SKAT har tavshedspligt.


Dette er hentet fra Skats hjemmeside og man kan jo ikke sige at de arbejder med momsfitagelse, men mere at de arbejder imod momsfritagelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 SKAT arbejder for
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 09:33

at rydde op i den alternative behandlerjungle - hvilket er hårdt tiltrængt. Jeg kan ikke se hvorfor man som alternativ behandler, IKKE skal være ordentligt uddannet - men det mener visse skoler åbenbart er ligegyldigt. Bare de tjener penge, og det gør de ved at tilbyde korte hurtige "uddannelser".


Vi ville som klienter ALDRIG finde os i en halvdårlig uddannet læge - hvorfor skulle vi så finde os i en halvdårligt uddannet massør?


Desværre ser massørfaget ud til at være hårdest ramt af disse lynkurser - for at blive zoneterapeut eller akupunktør er der ingen hurtige veje udenom, håber massørerne snart følger trop.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er også en af dem
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 09:47

der stemmer sportseducation.


jeg synes det er en super god skole, med godt undervisnings miljø og kompetente undervisere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg stemmer for
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 11:08

en grundig uddannelse - altså MINDST - ALLERMINDST de 660 timer, bla. akupunktørerne har idag højere krav.


Nedenfor indsat fra Sportseducation:


"Det er en misforståelse at man som uddannet massør, akupunktør eller zoneterapeut, skal have en uddannelse på minimum 660 timer for at kunne åbne sin egen klinik. I danmark er der ingen lovkrav til hvem der må kalde sig massør, akupunktør eller zoneterapeut, det betyder at alle kan benytte titlen, med eller uden et uddannelsesbevis i hånden. Ligeledes må alle i danmark åbne eget firma og klinik, og tilbyde massage eller zoneterapi. Der er ingen lovkrav om at man skal være momsfritaget behandler, for at åbne egen klinik."


Hvorfor er det i orden at man kan kalde sig massør/zoneterapeut osv. UDEN uddannelse / eller med et meget kort kursus? Er der nogen der finder det betryggende, at man kan tage endda alvorligt syge i behandling UDEN nogen form for uddannelse? Det mener jeg bestemt ikke. Men jeg kan da godt forstå - hvis man som kommende elev der ikke ved bedre - vælger en kort, hurtig og billig uddannelse. Man må jo sige disse skoler forstår at sælge varen - store rabatter, gratis ekstrakurser, brikse og jeg ved ikke hvad, for at lokke kunder til.


Det er rigtig ærgeligt at vores fag i disse år er offer for den slags discounttænkning, men idag er det desværre iorden at tjene penge uanset måden.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sportseducation
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 13:50

Hold dig langt væk fra overstående skole,hvis du vil være sikker på at dit eksamensbevis er gyldig.


Det kun nogle år siden,de havde problemer med deres eksamensbeviser,indsætter meddelsen omkring det.


Forbrugerombudsmanden bekræfter, at Sportseducation har overtrådt Markedsføringsloven

Sportseducation.dk v/Jesper Schandorff, der siden 2006 har udbudt primært en massøruddannelse, har siden uddannelsens start kontinuerligt overtrådt markedsføringsloven.

Overtrædelsernes karakter er så alvorlig, at tidligere elever har krævet deres penge tilbage, og skoler fra hele landet har indgivet en anmeldelse til såvel Sundhedsstyrelsen samt Forbrugerombudsmanden for at beskytte branchens ry og rygte.

Elever kræver deres penge tilbage

Flere elever, der har taget en massøruddannelse hos Sportseducation.dk, kræver nu af rettens vej alle deres penge tilbage. Dette sker, fordi den på Sportseducation.dk's hjemmeside markedsførte uddannelse ikke har indeholdt det lovede. Der er gjort krav gældende på grundlag af følgende mangler ved uddannelsen:

  1. Der var lovet en læge som censor, men ingen læge rettede elevernes opgaver, og eleverne fik ydermere udleveret et misvisende og værdiløst eksamensbevis, hvor en læges navn stod påført som censor, selvom den pågældende læge slet ikke havde rettet elevens besvarelse eller på anden vis deltaget i eksaminationen af eleven. Ligeledes kunne eleverne ikke bruge titlen "lægeeksamineret", som ellers lovet.
  2. Det lovede timeantal blev ikke leveret. Eleverne blev lovet 150 timers undervisning, men modtog kun 160 lektioners undervisning, og endda lektioner af kun 40 min. varighed, hvilket bl.a. betyder, at lektionerne ikke opfylder Sundhedsstyrelsens og SKAT's minimumskrav på 45 min. pr. lektion i forbindelse med senere momsfritagelse eller registrering.
  3. Det er tvivlsomt, om niveauet på anatomi- og fysiologiundervisningen var højt nok. Eleverne blev lovet anatomi på fysioterapeutniveau samt fysiologi på sygeplejerskeniveau, men er kun blevet undervist at to massører og ud fra undervisningsmateriale, som ikke svarer til niveauet på fysioterapeut eller på sygeplejerskestudiet.
Skoler fra hele landet har fået ret i anmeldelse

Sundhedsstyrelsen skriver som svar på anmeldelsen af Sportseducation blandt andet: "Sundhedsstyrelsen er blevet opmærksom på, at der har været tilfælde, hvor en læge har skrevet under som censor på massørers eksamensbeviser fra Sportseducation uden at lægen har set eksamensopgaverne".

Sundhedsstyrelsen fastslår ligeledes, at Sportseducations eksamensform ikke berettiger til brugen af titlen "Lægeeksamineret".

Forbrugerombudsmanden skriver i november 2008 som svar på anmeldelsen af Sportseducation blandt andet: "Hvis der slet ikke har deltaget en læge som beskrevet, er det slet ikke tilladeligt at benytte titlen "lægeeksamineret massør".

Forbrugerombudsmanden slår således fast, at Sportseducation har overtrådt markedsføringsloven, idet man har markedsført en uddannelse under en titel, som uddannelsen ikke berettigede til at bruge.

Sportseducation har brugt andres skolers materialer

Flere og flere skoler i branchen har måttet irettesætte Sportseducation v/Jesper Schandorff, idet han ikke respekterer andres copyright og kopierer andre skolers materialer. Det har for eksempel gjort sig gældende med Skolerne For Idrætsmassage, At Work samt Als Sund og Rask.

Udover at være i strid med Ophavsretsloven, så er det vildledende overfor forbrugerne, når Sportseducation v/Jesper Schandorff gengiver andres skolers materiale, som værende sit eget.

Sportseducation bruger konspirationsteorier som eneste forsvar

Sportseducations svar på ovenstående kritikpunkter har til dato ikke bestået i andet end, at man mener, at man uberettiget bliver angrebet af andre skoler. Disse konspirationsteorier udbasuneres i stor stil på Sportseducation.dks hjemmeside i et forsøg på at flytte fokus fra de faktiske forhold.

Sportseducations pressemeddelelser og øvrige informering om forholdene er fortsat vildledende og fremsættes kun i brudstykker, så de faktiske forhold tilbageholdes.

Vi er glade for, at både Sundhedsstyrelsen og Forbrugerombudsmanden så klart har meldt ud, at Sportseducations markedsføring har været vildledende og ikke har været i overensstemmelse med loven. Sportseducations hjemmeside anfører dog - helt i strid med virkeligheden - at hverken Forbrugerombudsmanden eller Sundhedsstyrelsen har fundet, at der var noget at komme efter. Vi vil derfor opfordre alle til at læse Sundhedsstyrelsen og Forbrugerombudsmandens skrivelser.

Se Sundhedsstyrelsen og Forbrugerombudsmandens skrivelser til Sportseducation

Læs Sundhedsstyrelsens skrivelse til Sportseducation her.
Læs Forbrugerombudsmandens skrivelse til Sportseducation her.

Læs om sagen med den manglede læge-eksamination samt de misvisende eksamensbeviser her.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bravo til dig smlmea
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 15:02

jeg var bare lidt mere diskret .


Denne skole er desværre ikke den eneste der lover guld og grønne skove, men HELT glemmer at fortælle, at der idag er MANGE virksomheder der KUN vil have RAB-massører, ligesom diverse forsikringsselskaber med Sundhedsforsikringer IKKE anvender massører der ikke er RAB.


Måden deres elever så ender med at køre forretning på, er med MEGET lave priser, manglende CVR-nr, (sort arbejde) underlige åbningstider osv. osv.


Disse skoler kan bare blive ved med at eksistere, fordi nye elever IKKE undersøger om der er forskel på uddannelserne, og skolerne er MEGET billige. Og så er der en enkelt hvor man ikke eksaminerer eleverne - for det er jo ikke nødvendigt at bestå en eksamen??


Der er ingen massørforeninger der vil røre dem med en ildtang.


.


0
0
Svar på denne tråd
 
 bravo??
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 21:12

jeg ville personligt sætte mig ind i slutningen på sådan en sag inde jeg ville prinse mig og ligge den ud her.


jeg har kun TOP positive erfaringer med sportseducation. hvor imod en af de andre nævnte er helt forfærdelig i min optik.


alle og enhver må kalde sig massør i danmark idag. og så synes jeg det er påfaldende at "den anden nævnte" "skole" tilbyder uddannelsen på 100 timer, hvor sportseducation skal bruge 200 timer før de lukker nogen ud som proff. massører.


jeg tror bare vi skal råde trådstarter til at undersøge markedet og vælge med sit hjerte, og prise os lykkelige for at der åbenbart er en skole der pleaser os alle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 massør
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 22:02


Publiceret den 22. juni 2010 Sportseducation.dk frifundet af Østre Landsret - Maj 2010
PRESSEMEDDELSE - VIGTIGT

Sportseducation.dk frifundet af Østre Landsret - Maj 2010

Østre Landsret har netop frifundet Sportseducation.dk i en sag, som en tidligere elev sponsoreret af vores konkurrent, AtWork, havde anlagt mod Sportseducation.dk i maj 2008. Sagen var anlagt under påskud af, at eleven ikke havde fået det lovede antal lektioner, at niveauet ikke stod mål med det lovede, og at eleven havde fået et mangelfuldt eksamensbevis.

Østre Landsret afviste samtlige påstande i dommen afsagt fredag den 21. Maj 2010

AtWork har gennem de sidste år ført en massiv og usaglig kampagne mod Sportseducation.dk, vores lærere og elever, men samtlige disse angreb er blevet tilbagevist.
I den forbindelse har Sundhedsstyrelsen tidligere udtalt, at Sportseducation.dks eksamensform lever op til de generelle krav på området. Det samme har Forbrugerombudsmanden.

Under sagen kom det frem, at eleven havde været overordentligt tilfreds med sin uddannelse som Sportsmassør hos Sportseducation.dk, indtil hun blev kontaktet af AtWork, der lovede hjælp til en retssag mod Sportseducation.dk med henblik på at kræve tilbagebetaling af vederlaget for uddannelsen.

Man må håbe, at AtWork står ved løftet om økonomisk hjælp til eleven, idet hun nu af Østre Landsret er blevet pålagt at betale 25.000 kr. i sagsomkostninger til Sportseducation.dk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 De to nævnte
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 11:56

er i mine øjne lige dårlige. AtWork har iøvrigt kun 90 timer.


Og så er det muligt Sporteducation vandt - men hvorfor her flere af deres elever så været til fornyet eksamen? Det havde de vel ikke behøvet.


Jeg forstår så ikke Sportseducation - hvorfor kan man ikke give de sidste 50 timers undervisning - og så give sine elever mulighed for momsfrihed, og evt. RAB - hvis der skulle være foreninger der kan godkende uddannelsen.


.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider