Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

kronisktræthedssyndrom
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 10:48

kronisktræthedssyndrom/Neurasteni

Er der nogle der har fået denne dianose ?

Fortæl fortæl, hvordan "opdagede" i, at i havde denne sygdom.

symptomer, behandling mm.

Hvordan klare i hverdagen ? er i på arbejdmarket, fritid, dagligegøremål mm

Hvad er forskellen mellem, kronisktræthedssyndrom og Fibromyallagi ????

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Min mor
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 17:20

er diagnosticeret med dette.

Hun er førtidspensionist. Hun har svært ved at overskue ændringer i sin hverdag, men har hun en fast rutine uden for meget stress, så kan hun fungere nogenlunde normalt.

Der er mange dagligdags ting hun ikke kan holde til eks. støvsugning og gulvvask, men det er der jo mulighed for at få hjælp til.

Hun har altid lidt meget af migræne og anfaldende er blevet væsentlig færre efter at hun har fundet ud af hvad det skyldes.

Hun fylder 60 næste år, men har lidt af det de sidste mange år og fik vist diagnosen for 10-12 år siden.

0
0
Svar på denne tråd

Andre årsager
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 09:01

Hvis man er meget træt, total drænet for energi, har ondt i led og slæber sig igennem hverdagen kan der også være mere "enkle" årsager til dette:

overvækst af Candida, syre base balancen er i den sure ende og vitamin B-mangel....

0
0
Svar på denne tråd

Man kan også
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 11:00

Have D vitamin mangel det giver smerter i muskler og led + træthed.

Men her kan du læse kriterierne for ME.

www.me-cfs.info/stil_diagnosen.htm

Her står om fibromyalgi.

www.fibromyalgi.dk/ index.php?page=facts-om-fibromyalgi

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 12:09

Grunden jeg spørger. er at jeg er sendt til Nerolog, for at tjekke om jeg måske har ME/CFS!!??

For de har fundet ud af at min krop har traume, efter en mislykket operation for godt 8 år siden.

Men jeg har bare ikke "dyrket" mine skavanker. for hverdagen skal jo hænge sammen, ik.

Men der er begyndt at komme flere og flere mærkelige symtomer, som ingen logiske forkaringer er på.

Men efter hvad jeg har læst, så er man meget slemt ramt, hvis man har ME/CFS. og jeg kan da godt klare hverdagen, dog med nogle udfordringer. men ikke noget jeg ikke kan finde en løsning på, eller bide i mig.

Så måske er jeg bare et skvat og det hele går over om nogle dage/måneder/år ???? man er vel optimist.....

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke noget skvat
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 13:24

Man bør altid lytte til sin krop....

Jeg har rendt hos min læge i mange år og han kunne ikke hjælpe mig... så tager man sagen i egen hånd hvis muligt.

Håber du snart få en afklaring på dine symptomer og at de kan og vil hjælpe dig videre :-)

0
0
Svar på denne tråd

SW 1...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 20:20

Nu skriver du jo ikke hvilke syntomer.

Jeg har passet mit arbejde i flere år trods smerter og træthed, fordi jeg fejlede jo ikke noget, Det var ihvertfald det jeg fik at vide hver gang jeg gik til læge, og jeg blev da også sendt vidre i systemet, med de fandt jo aldrig noget.

De 2 sidste år jeg gik på arbejde, fik jeg flere og flerer sygdomme, astmatisk hoste, migræne, hedeture, bronkitis, hjertebanken, kronisk halsbetændelse, jeg var oppustet og usund at se på. var meget træt og havde mange smerter.

Så kom diagnosen Fibromyalgi og hybermobilitets syndrom.

Overlægen anbefalded mig at holde op med at arbejde, og starte med at delvis sygmelde mig.

Dette ville mig arbejdsgiver ikke være med til, kunne jeg ikke arbejde fuldtid,kunne hun ikke bruge mig.

Jeg blev fyret og kom straks under revalidering, jeg gik hjemme i et ½ år inden der skate noget i min sag, men det gjorde at jeg fik det meget bedre, mange af de sygdomme jeg havde forsvandt, de var komme fordi jeg strressede min krop, ved at over høre kroppens signaler..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:59

Jeg føler mig ikke syg eller ser syg ud ( tror jeg )

Jeg har altid været meget aktiv. ejer en fabrik, har mand og børn. god økonomi. så ingen sociale sygdom.

Jeg blev operet i underlivet for 8 år siden, det gik galt. jeg blev operet igen ca 24 timer efter, der døde jeg i et splitsekund. da det viste sig at "fejlen" var at der var sevet 2,5 L blod ud i min buhule ( det er ikke smart ) så organer kunne ikke fungere, jeg blev lappet sammen igen og fyldt op.

Men nu bliver min krop bliver hurtig træt (+ 100 andre småting( mave tarme problemer, nakken ect ect). feks når jeg skal piske i gryden så føler jeg at efter få pisken rundt, så syger mine arme til. men efter kort pause er jeg klar igen.

Når jeg foder hestene og fylder Høposerne, kan jeg sagtens slæbe en 6-7 kg pose ind i boksen, uden problemer, men jeg har utroligt svært ved at få den hængt op i ca 175 cm højde. det gør ikke ondt, men jeg har hverken kræfterne eller motorikken til det. men jeg får da hængt den op ( man for jo teknikker )

hvis jeg sidder og ordner nogle små emner, så kan jeg pludselig ikke stræke mine finger eller give slip på det jeg har i hånden. og når jeg skal lægge tøj sammen, så føler jeg at mine arme kommer til at veje et ton hver ( overdrivelde fremmer forståelsen )samt en masse andre irriteren hverdags forhindringer. men jeg klare min hverdag, både på arbejde og hjemme.

Men de værste er at mine hænder og fødder gør ondt, især når jeg ikke laver noget. det føles som om nogle har slået mig under foden med et fladt boldtræ.

Nå men nok ynk! jeg har jo levet med det i mange år nu, og det er jo gået meget godt ( næsten )

Dette er første gang jeg har fortalt dette til andre !! jeg ved ikke hvorfor, men nok fordi det ikke kan ses. så fejler jeg jo ikke noget særligt. og hvad kommer af sig selv. går vel af sig selv ??!!

Jeg har en svigermor (sød dame,ellers) men hun har Fibrumyallagi, og hun taler ikke om andet, endt det hun ikke kan, og hvad hun ikke kan tåle, og hvor hård hun har det, med at få hverdagen til at hænge sammen.

Sådan er og vil jeg ikke være. mit liv har mere indhold end at jeg patu skal snakke om alt det negative. jeg kan klare alt, det kan tage lidt længer tid, eller gøres på en anden måde. men jeg klager ikke. men min mkrop fortæller mig tit og ofte at den er træt, men jeg kan da stadig funger "normalt"..

Nå men der er 10 dage til jeg skal til Nerolog. jeg er skannet indefra/udefra i hele min mave/undrliv. røngen foto at hænder og føder. ct scannet af hals og kæbhuler og jeg fejler intet, synligt !

så min læge mener at min krop måske har fået en Truma fra oprationen, uden at jeg selv har været Tramaticeret !!

0
0
Svar på denne tråd

d.......
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 10:04

jeg var meget træt, også om sommeren, sådan at jeg kunne falde i søvn midt på dagen, eller mens jeg var i gang med noget , og jeg manglede d vitamin (og lidt protein). Ja, solen var ikke nok til mig.

Mine ledsmerter blev bedre, efter en clarivoyant sagde, jeg skulle tage kæmpenatlysolie. Efter jeg er holdt op med at tage dem, har jeg fået mine smerter igen :( Det hjælper på nervehinderne bl.a, mener det er gigt foreningens side, der står en masse fagstof på.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 11:28

Vil jeg sige du ikke har ME eller fib.

Ved Me er man så træt at man ikke kan slæbe sig rundt det er som om man aldrig kan få sovet nok, + diverse smerter og ligende.

Fibromyalgi, der har man dobbelt sidige smerter, i muskler og led. man bliver hurtigt træt og får flere smerter, man mister muskel krafter( bliver svagere med tiden)

Der er mange ting man sagtens kan, men man får det værre af det og det tager flere dage at komme sig over en kraftpræstation.

Meget typisk fib, så kan man altså ikke lige hvile, og så kan man igen.

Jeg får ondt af bare skrælle 6 kartofler, kan ike holde på strikke pinde eller pensler uden det smerter og gør jeg det alligevel smerter det endnu ere bagefter.

Meget typisk er at smertestillende, ikke virker på Fibromyalgi smerter.

Da jeg fik diagnosen i 2002 mente man at jeg havde fået fibromyalgi pga af min kraftige hybermobilitet, og efter en madforgiftning.

Men idag kan man jo læse at,ved fibromyalgi kan man måle de samme fejlsignaler i hjernen, som sclerose giver.

Håber der kommer noget godt ud af, den undersøgelse du skal til..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

0
0
Svar på denne tråd

Forstår godt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 22:49

du ikke ønsker at blive som din svigermor... sådan en svigermor har jeg også, hun er kronisk syg og snakker aldrig om andet end sin sygdom og hvor dårligt hun ellers har det (ud over sygdom er hun hypokonder).. det er trættende og man holder altså lidt op med at føle med hende..

Jeg har selv FIB og er førstidspensionist, men jeg render ikke rundt og snakker om min sygdom i dagligdagen.. jeg forklare selvfølgelig gerne hvis folk spørger, hvilket jo ofte sker når man møder nye mennesker idet de ofte spørger hvad man laver.. men jeg bliver lidt utilpas når folk begynder at snakke om hvor synd det er for en og hvor hårdt man må have det.. føler ikke behov for at blive ynket.. bare folk har forståelse for at der er ting ind imellem jeg ikke kan eller jeg måske er lidt længere tid om, så behøver jeg ikke mere medfølelse..

Hilsen Signe Og guld klumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider