Jeg føler mig ikke syg eller ser syg ud ( tror jeg
)
Jeg har altid været meget aktiv. ejer en fabrik, har mand og børn. god økonomi. så ingen sociale sygdom.
Jeg blev operet i underlivet for 8 år siden, det gik galt. jeg blev operet igen ca 24 timer efter, der døde jeg i et splitsekund. da det viste sig at "fejlen" var at der var sevet 2,5 L blod ud i min buhule ( det er ikke smart ) så organer kunne ikke fungere, jeg blev lappet sammen igen og fyldt op.
Men nu bliver min krop bliver hurtig træt (+ 100 andre småting( mave tarme problemer, nakken ect ect). feks når jeg skal piske i gryden så føler jeg at efter få pisken rundt, så syger mine arme til. men efter kort pause er jeg klar igen.
Når jeg foder hestene og fylder Høposerne, kan jeg sagtens slæbe en 6-7 kg pose ind i boksen, uden problemer, men jeg har utroligt svært ved at få den hængt op i ca 175 cm højde. det gør ikke ondt, men jeg har hverken kræfterne eller motorikken til det. men jeg får da hængt den op ( man for jo teknikker )
hvis jeg sidder og ordner nogle små emner, så kan jeg pludselig ikke stræke mine finger eller give slip på det jeg har i hånden. og når jeg skal lægge tøj sammen, så føler jeg at mine arme kommer til at veje et ton hver ( overdrivelde fremmer forståelsen )samt en masse andre irriteren hverdags forhindringer. men jeg klare min hverdag, både på arbejde og hjemme.
Men de værste er at mine hænder og fødder gør ondt, især når jeg ikke laver noget. det føles som om nogle har slået mig under foden med et fladt boldtræ.
Nå men nok ynk! jeg har jo levet med det i mange år nu, og det er jo gået meget godt ( næsten )
Dette er første gang jeg har fortalt dette til andre !! jeg ved ikke hvorfor, men nok fordi det ikke kan ses. så fejler jeg jo ikke noget særligt. og hvad kommer af sig selv. går vel af sig selv ??!!
Jeg har en svigermor (sød dame,ellers) men hun har Fibrumyallagi, og hun taler ikke om andet, endt det hun ikke kan, og hvad hun ikke kan tåle, og hvor hård hun har det, med at få hverdagen til at hænge sammen.
Sådan er og vil jeg ikke være. mit liv har mere indhold end at jeg patu skal snakke om alt det negative. jeg kan klare alt, det kan tage lidt længer tid, eller gøres på en anden måde. men jeg klager ikke. men min mkrop fortæller mig tit og ofte at den er træt, men jeg kan da stadig funger "normalt"..
Nå men der er 10 dage til jeg skal til Nerolog. jeg er skannet indefra/udefra i hele min mave/undrliv. røngen foto at hænder og føder. ct scannet af hals og kæbhuler og jeg fejler intet, synligt !
så min læge mener at min krop måske har fået en Truma fra oprationen, uden at jeg selv har været Tramaticeret !!