|
|
| hormonspiral |
|
|
Er der nogen der har erfaringer med hormonspiraler som prævention? Jeg er blevet tilbudt sådan en, Mirena hedder den. Jeg er meget skeptisk over for sådan noget, men p piller er ikke et alternativ og lægen synes jeg er for ung til at få fjernet livmoderen. Jeg har 2 børn, og vi skal ikke ha flere. Mine blødninger efter den sidste fødsel er meget volsomme, så jeg næsten ikke kan gå udenfor en dør. Jeg synes det lyder fint, men har bare altid hørt dårligt om sådan noget, at de kan gro fast osv. Jeg har altid døjet med smerter i underlivet, så er lidt bange for det bliver værre med dette. Men lægen siger jo det modsatte. Derudover er jeg mega bange for at det gør ondt og få den i? Nogen der har erfaringer, gode eller dårlige??
Flere heste sælges, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
jeg har sådan en.. mærket aner jeg ikke.. den er nu ca. 3 år gammel.. jeg får ikke min månedlige periode.. kun lidt maveonde en dag... men det hjælper en ridetur uden sadel på (varme).. det var absolut ikke sjovt at få sådan en tingest sat op og gruer for når der er gået 5 år.. men hvor er det nemt ikke skal huske noget som helst længere.. he he
Super ridelig og ukompliceret 9 års RDS dressurhoppe sælges Super enghø i minibig sælges pris 300kr pr. stk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mirena |
|
|
Jeg fik lagt en hormonspiral op i sommer (har født 2 børn). Var rædselsslagen inden oplægningen, men det gik bare så SUPER fint!! Det gjorde SLET ikke så ondt som forventet/frygtet. Syntes ellers bare jeg havde læst så mange "skræk"historier. Jeg er MEGET glad for min! Mærker intet til den. Har næsten ingen blødning (2 dage maks) og den fungerer bare! Frygter bestemt ikke om 5 år når den skal fornyes. Så fra at være skeptisk og bange, er jeg nu bare super glad og vil gerne anbefale den varmt . Jeg tog p-piller førhen.. men gad ikke det pillevæsen mere 
Mor til 2 bulderbasser Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft |
|
|
en FØR jeg fødte, og jeg havde gener konstant! Det var forresten samme spiral. Det var et lettensens suk, da den blev taget ud. Tilgengæld siger alle, at når man HAR født, så skulle det være noget helt andet.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mirena |
| Forfatter:  |
Nenya |
| Dato:  |
11-11-2010 14:37 |
|
1/2 år efter jeg havde født fik jeg oplagt en. Den blev taget ud 3 mdr efter. Havde rigtig mange gener af den, deværre- da den jo bestemt ikke er billig.
Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.
Min elskede hund - hvil i fred 21/04-2007-25/6-2009
Hilsen stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hormon |
|
|
Jeg fik lagt en op forrig år i forbindelse med en abort. I starten var jeg glad for den, men nu hader jeg den mere end jeg ved ikke hvad!! Jeg pletbløder hver 2.5 uge i en uge, har smerter i maven og feber hver gang jeg har ægløsning og mens. Nu skal jeg have taget mig sammen til at kontakte lægen og så må hun gøre noget, for det her gider jeg ikke. Overvejer at tage svage ppiller samtidig med jeg har denne spiral, jeg kan nemlig ikke tåle stærke ppiller, og vil helst ikke ud i at have migræne igen.
Ejer af den fantastiske Toby.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Achillea |
|
|
bare ved at læse de forskellige svar i denne tråd, giver vist et meget godt hint om, hvor forskellige oplevelser folk har haft, så du må nok bare springe ud i det, hvis du ønsker at prøve det.. og så tage den derfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hva med |
|
|
Hva med en p-stav ? det tager 15 min at "sætte" den i, og så er der ellers ikke nogle gener (efter et par dage når armen ikke er blå og øm mere) Og den holder i 3 år fik min lagt i for et par mdr siden, har stadig lidt smerter i underlivet, men INTET i sammenligning til før, og det varer max 1-2 dage, hvor jeg sagtens kan fungere. Har ingen menstruationen, men pletbløder meget meget lidt en sjælden gang imellem, kunne forestille mig det er deromkring hvor jeg normalt skulle have min menstruation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mirena |
|
|
Jeg fik mirena i august i år. Efter opsætning tog jeg tilbage på arbejde, ikke noget problem. Jeg tog smertestillinde i 14 dage efter, da jeg havde mensturationsagtige smerter. Derefter har jeg ikke mærket noget til den. Til gengæld slippe jeg for at have "rigtig" mens, migræne, smerter mv. Min mens, har siden, været meget overfladiske. Kan nøjes med trusseindlæg. Kan kun anbefale... Ellers er det jo bare ud med den igen.
Mvh. Anja Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ELSKER den! |
|
|
JA! jeg fik min da jeg var 17 (er nu 18), og jeg elsker den jeg startede med menstruation som 14-årig og det kørete fint i 1-1½ år.. regelmæssigt... så kom balladen! min mens blev MEGET uregelmæssig (op til 2 måneder mellem menstruationerne) og som 16-årig er det sku bare ikke fedt når ens mor står og spørger om man er gravid! så jeg begyndte på minipiller.... hvilket helvede! jeg glemte dem, jeg pletblødte, jeg havde humørsvingninger og så videre... gennemgående træls!!! så efter 1½ år med minipiller var jeg SKIDEtræt af det... aftalte med min læge at jeg skulle have en mirena! så det gjorde vi... og er du GAL det gjorde nas (jeg har jo altså ikke født noget...) så jeg havde 2 uger med AV! og faktisk en hel måned med blødning! men siden! wauw! jeg ELSKER det! ingenting jeg kan glemme, og mine blødninger er meget små, og regelmæssige og det er bare en fornøjelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
Der er vist meget forskellige erfaringer. Så prøver det, da jeg synes jeg kan læse at folk som har født har haft gode erfaringer. Lægen synes nemlig vi var for unge begge to (31) til at blive steriliseret. Og når mine blødninger er så kraftige krydser jeg fingre for de bliver meget mindre, da det da bare er så stor en gene for mig
Flere heste sælges, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GENIAL |
|
|
Har kun positivt at sige. Absolut genialt ikke at have menstruation. Fik den første efter at have født mit tredje barn, ingen gener eller ubehag ved opsætning, aldrig haft blødninger. Nu er jeg på min nummer to, og samme positive oplevelser med den. Prøv det, det gør bare livet lettere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mirena |
|
|
Jeg fik min for 2 mdr siden. jeg har ikke nogle boern, og maa tilslutte mig, det gjore F...me ondt at faa den sat op... jeg havde smaerter i nogle dage, som voldsomme menssmaerter, og stik i maven... det gik dog ret hurtigt over. min mens er der naesten ikke nu, allerede foerste gang den skulle komme, var den der stort set ikke... og jeg havde som dig en ret voldsom en foer min Mirena. Paa trods af smaerterne kan jeg 210% anbefale dig at faa den lagt op. (hvad koster den i DK? ... her i England er den gratis)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris på mirena |
|
|
jeg mener min lå på omkring 1100 kr... måske endda 1200?? i hvertfald en temmelig stor udskrivning (men i forhold til hvad jeg har brugt på p-piller er det jo ok) og det opvejer jo som jeg skrev ovenover.. 200% fordi det bare har været så problemfrit. Tror mht smerter osv, at det er en fordel at have født, fordi livmoder osv har været "udvidet" før ... spiral anbefales også mest til kvinder der har født..sikkert pgr af dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har en og har født to børn, men alligevel gjore det temmelig ondt at få den sat op. ½ time efter blev jeg direkte syg, kastede op og besvimte af smerter + jeg var gennemblødt af koldsved, så jeg vil anbefale at man ikke selv kører bagefter. De første 3 mdr gik med mange pletblødninger og moderat ondt. Nu har jeg haft den i over et år og er utrolig glad for den, det er meget sjældent jeg bløder, måske ½ dag hver anden måned. Men jeg kan blive lidt bange ved tanken, om at den skal skiftes igen efter 5 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|