Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Fagforening
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 08:17

Da jeg har meldt mig ud af BUPL skal jeg finde et andet alternativ.

Derfor har jeg kig på KRIFA eller Det faglige hus. Er du medlem af én af disse, har du så nogle erfaringer du vil dele ud af??

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg godt nok
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 09:53

ikke medlem af nogle af dem du nævner. Men jeg har lige meldt mig ind i De frie funktionnærer. Det er ikke ret dyrt mener det er omkring 500 kr om måneden incl. a-kasse.

Min kollega anbefalede dem og da jeg kun var i a-kasse hos ASE og gav 400 kr kunne jeg lige så godt give lidt mere og få en fagforening også:)

Og kan fortælle at jeg arbejder som servicemedarbejder må det hedde.

Tina

" Alt godt kommer til den der venter "

"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"

www.femalephoto.webs.com

www.tb-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

krifa.dk
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 13:01

både min kæreste, de fleste af mine kollegaer og jeg selv er medlemmer hos krifa. dog er der ikke nogen af os der har haft brug for dem endnu.

Men en af mine veninders far er også medlem og har haft brug for både deres akasse og fagforening og kunne kun anbefale dem da de havde været super gode.

prisen er heller ikke en af de dyreste, akasse plus fagforening 586 kr om måneden. og man får de første 2 måneder af fagforeningen gratis.

0
0
Svar på denne tråd

ddfggjkk,l
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 20:24

tummel fingeren op for krifa.

heller ikke haft brug for dem.

men de er billige. havde hk før. (synes de var for dyre)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 20:59

Jeg fandt desværre ud af at man har et meget alvorligt problem, hvis man får brug for fagforeningens hjælp og man ikke er medlem af den fagforening der har forhandlet den overenskomst man er ansat under.

Arbejsgiveren er kun forpligtet til at forhandle fx. opsigelse med den fagforening der har overenskomsten og ikke den man er medlem af - derfor "forkert" fagforening = ingen hjælp, desværre.

Min bedste råd er at melde sig ind i den fagforening der har overenskomsten.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 21:29

Gitte - hvem har bildt dig det ind?

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Som Gitte er inde på
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 18:01

Prøv at se 1. svar (af rose25) i denne tråd på et andet forum.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2010 20:44

Det er der skam ikke nogen der har bildt mig ind - jeg blev uretmæssigt opsagt i maj måned 2010 og opdagede da problemet med ikke at være medlem af den fagforening som har overenskomsten.

Det er nemlig KUN den fagforening der har overenskomsten der bliver indviteret til forligsmøde m.m. med arbejdsgiver - da jeg ikke er medlem der, svarer de bare nej tak.

Når den fagforening jeg er medlem af, beder arbejdsgiver om et forligsmøde, kan arbejdsgiver bare sige nej tak.

Læs lidt på dit jura - jeg har læst mig blå i hovedet på bl.a. Retsinfo og arbejdsretsdomme og snakket med fagforeningens advokat.

Desværre er det den rene skære sandhed.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

0
0
Svar på denne tråd

Det problem
Forfatter: 
Dato:  29-10-2010 22:28

har jeg ikke oplevet, men nu er jeg også hos Lederne, måske det gør en forskel.

Hilsen,

Anja

Strong body and mind

Øreakupunktur, kostvejledning, TFT

www.strongbodyandmind.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 07:58

Det er jo også først et problem den dag men evt. bliver uretmæssigt opsagt og så står man selv med problemerne - min sag skulle fx. have udløst en størrer erstatning, det blev der ikke noget af.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Fagforening og A-kasse
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 17:21

Jeg arbejder som grafiker og har været medlem af Frie Funktionærer siden 2003. Jeg har så haft brug for både fagforeningen og A-kassen i en periode for nogle år siden og service er bare helt i top. Prisen er også helt "rigtig" - 559 kr for både fagf. og A-kasse. Og lønsikringen er vist blandt landets billigste - den har jeg dog ikke tegnet.

Er du under uddannelse og endnu ikke fyldt 30 år er a-kassen gratis.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:49

Er selv medlem af 3F....og det er absolut alle pengene værd!

Min mor er medlem af det faglige hus, og hun er for nylig blevet sagt op på sit arbejde pga. nedskæringer...hun ville prøve at få en sag ud af det, da hun har været på denne arbejdsplads i mere end 10år, men der var en masse problemer med det faglige hus...og de ville ikke hjælpe hende.

har også hørt mange andre tale dårligt om netop denne fagforening. Hørt fra flere/ medierne osv at det er en eller anden "privatperson" der sidder og tjener kassen på folks medlemsskab, og når folk skal have hjælp, får de det ikke......

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd

kan IKKE
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 22:02

Jeg kan ud fra egne erfaringer IKKE ANBEFALE KRIFA. da jeg have brug for en til at tage med til en samtale fik jeg afvide at den slags havde de ikke tid til - for så kunne de jo ikke laver andet så spurgte jeg så hvad jeg så batalte for????jeg kunne få rådgivning over telefonen også kunne jeg jo tage en veninde med til den samtale.ringede til FOA og satte dem ind i sagen,de ville geren tage med så meldte mig ind hos dem smme dag og har ikke fortrudt et sekundt -

hej det er bare mig
0
0
Svar på denne tråd

som andet
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 09:36

Ved fagforeninger gælder samme princip som alle andre steder - du får hvad du betaler for. som jeg ser det bør man være medlem af den fagforening der har overenskomsten på den arbejdsplads man er ansat på - ellers kan man ligesågodt vælge et fagligt medlemsskab helt fra

0
0
Svar på denne tråd

Det faglige hus
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 10:57

... er i hvert fald blevet kritiseret for at bruge ublu metoder i deres hvervning af medlemmer. Dem ville jeg holde mig fra.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider