Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Absolut D
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 12:20

Hej, vi kan jo ikke købe Absolut D mere, da det er meget giftigt, men er der nogen som kan fortælle mig et andet middel SOM VIRKER?


Eller om der er andre løsninger? For er ked af at sige det, men jeg er blevet vejledt af konsulent dyrlæge fra Frontline og skal afsætte det næste halve år til at kæmme, gøre ren og sprøjte i en uendelighed og samtidig bruge uanede mængder af penge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg antager...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 13:03

... at vi snakker om lopper på hund eller kat?


Jeg tror ikke at der ER andre løsninger end intensiv rengøring og frontline.


Jeg havde selv problemet med mine katte her for et par måneder siden - og var helt desperat i en uge eller to hvor behandlingerne ikke så ud til at virke.


Men til sidst virkede det (de fik så også loppehalsbånd på - og ja, det stinker, men hellere det end at de bliver skambidt af lopper).


jeg var "heldig" at det var i forbindelse med at jeg flyttede, så jeg fik fingre i samtlige mine ejendele undervejs. Så jeg fik vasket betræk på sofaen, smidt sengen ud, købt nye klædeskabe (denne gang med låger, så der ikke er katte i mit tøj) og voldsprayet samtlige flyttelæs med Trinol.


Jeg har også sprayet min nye lejlighed før jeg flyttede ind - og undervejs mens jeg flyttede.


Jeg har sprayet kattene med frontline et par gange siden flytningen. Og ikke set en eneste loppe.


(jeg har også sprayet både støvsugerpose, og selve støvsugeren indvendigt - og børster/støvbeholder på robotstøvsugeren)


Trinol er godt. Meget Trinol er meget godt... men KORS hvor det hørmer....


£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde og katte
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 15:09

Ja, det er både til hunde og katte :o)


Er trinol det som også kaldes biospray?


Jeg er frisk på næsten alt, for jeg har gjort hystrisk rent hele sommeren og til nu, uden resultat! -Der er bare sprækker hvor de små kræ kan overleve i pubbe stadiet i op til et halvt år! Så jeg vil gerne have noget der tager alt i de andre stadier, for så at sprøje hjemmet fast en gang om måneden i et halvt år, med noget der virker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 21:01

Jeg køber Tectonik til hestene og bruger det både på hunde, katte og geder - det er super effektivt på alle.



Gitte


En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.


Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lopper
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 21:47

Hej.

Min søster havde også engang et loppeproblem, en dyrlæge sagde hun skulle prøve med sebasil, da hun så bad om det på apoteket, og blev spurgt om det var til en hund med skab, sagde hun

- nej, det er til at afloppe huset med, så var han begyndt at grine, og sagde- ja så er du da sikker på alting dør. Og det virkede.

Jeg har ikke prøvet trinol mod lopper, men det virker mod fluer og edderkopper. Ja, mange kalder det biospray, men der står faktisk trinol 810 det ligner bare der står BIO.


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 frontline
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 08:41

virker i mange tilfælde ikke mere,prøvede også at følge deres dyrlæges instruktioner uden virkning.

Jeg bruger capstar, når jeg opdager lopper det slår dem ihjel der efter efter behandler jeg enten med program vet eller advantage. derud over bliver alle tæpper og plaider vasket, og huset sprøjtet i trionol, nu er jeg endlig ved at få styr på det men det tager ca 3 mdr før man er lopperne helt til livs, advantage eller program vet skal de have fast 1 gang om mdr mens capstar kan gives hver gang man ser levende lopper men maks i 3 dage af gangen. ellers findes der også noget der der hedder advocant sombåde slår lopper og orme ihjel, for et andet problem med lopper er jo at de er mellem vært for orme.

hilsen helen


lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 11:54

Mange tak for jeres gode råd, nu har jeg nogle ideer at gå videres i mit bekæmp lopperne 'projekt'


Jeg er træt af det kryb!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 13:21

Jeg har skrevet en besked til dig :)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider