|
|
| Elvarme! Gisp! |
|
|
Vi skal måle el af i denne mdr og forbruget chokkere os en del. Hvor meget har jeres forbrug været? Vores har været lidt over 8000 kWh for en 65 kvm leglighed. Puha... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit... |
|
|
Jeg plejer at skære et par 1000 kWh af mit hvert år, men i år klarer jeg det vist ikke helt  Jeg har brugt 8780 kWh i mit lille enderækkehus med udestue og elvarme og jeg skal først aflæse sidst på måneden. Har lige regnet ud at jeg har betalt for 8957 kWh i år, så det kommer til at koste lidt ekstra. Men slet ikke så galt som det kunne have gået tror jeg Har heldigvis fået næsten rene A mærkede hårdehvidevare og elsparepærer, så jeg tror de har reddet mig fra elvarmedøden. Kan godt forstå du er chokoret. Har I elvarme? Og har du regnet på hvor stor en evt. efterregning bliver? Da jeg lige havde fået udestuen havde vi den åben hele vinteren. Det gav et eftersmæk på elvarmen på 13000... Den gjorde ondt 
Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation  Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elvarme gisp! |
|
|
Vores er også et rækkehus, dog ligger den ikke i gavlen. Ja vi har elvarme. Men nej jeg tør slet ikke regne på det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nååh.. |
|
|
Så er det da ikke så galt  Jeg har hørt hele vinteren hvor dyrt det bliver når varmen skal betales (fordi det har været så koldt så længe), så jeg er egentlig ret lettet. På dine betalingssevice opgørelser står der hvor meget i har betalt for hver måned/kvartal/hvad I nu gør. Det er jo slet ikke sikkert du skal betale mere end du allerede har gjort 
Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation  Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det tror jeg nu. |
|
|
tror ejg skal betale 6-7000 mere Sidste år fik vi en efterregning på 5500
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Efter... |
|
|
Men så satte de vel jeres ydelse op så I har betalt mere hen over året? Var der ikke sådan en da I skulle alæse med hvad de forventede den ville stå på? Jeg er meget optimistisk 
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå kun sist |
| Forfatter:  |
tralle-trold *Tone* |
| Dato:  |
02-03-2010 17:04 |
|
måned var elregningen 3880 kr det kun for 1 måned og da har jeg i tillegg fyrt med koks over halve måneden. Måneden før det var den ca 3000 kr.
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger 8000 kWh om året |
xtiny |
02-03-2010 18:12 |
|
Og det er et stort forbrug for et lille hus- uden elvarme. Men, der er skruet ned for el-vandvarmeren- medmindre jeg skal i bad (bruger gode lange varme bade som muskelopblødning), eller der skal gøres rent. Jeg er ikke sikker på, om det gør en forskel- den skal holde vandet varmt, det er vel billigere end at varme op fra bunden. Vi har olieoser, og her bliver meget koldt, hvilket ikke er videre godt, da jeg så får mere ondt. Så jeg glæder mig heller ikke til olieregningen! I går fik vi opsat "intelligent el-måler" (den er dybest set dum, da den kun kan melde om el-forbruget), og efter jeg både bagte, stegte og kogte- havde vi brugt 6 kWh. Men i dag står den på 27...
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gips!!!! |
|
|
MetteBo: Jo den burde være sat op til det vi betalte sidst. Det kan jeg ikke huske om den er. Første år vi boede her der var den sat efter tidligere ejer. På pbs kan jeg ca vi ca betaler 3500 hver 3. mdr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rabat for elvarme |
|
|
Hejsa...  Vil blot fortælle, at har man elvarme i sit hus, er man berettiget til en rabat pr. kWh, efter de første 4000 forbrugte kWh. Jeg kan ikke huske, hvor meget rabatten er på, men jeg ved, at den er der... Kontakt jeres el selskab óg forhør jer, så klarer de vist alt det med at søge hos kommunen, som er dem, der skal godkende det... sådan er det i hvert fald i odense... Det kan da kun svare sig at spare lidt penge, da el absolut ikke er billig mere 
MONICA & Sussi Solskin Rosso vil altid være i vore tanker {> R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rabat rabat |
|
|
Det lyder dejligt med rabat. det vil jeg da klart forhører mig om!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gælder rabatten kun |
Stald Kandelsdorff |
04-03-2010 22:41 |
|
elvarme?? jeg er ved at få grå hår i hovedet af vores el regning. jeg har el spare pærer i alt herhjemme, vaskemaskinen og tørre tumbleren er energimærke kalsse aa+ ( det bedste der kan købes for penge og ja de var dyre i indkøb) husker at spare på lys i rum vi ikke er i, elhegnet kører kun når krikkedyerne er ude og badet tager kun minimum- skal der bades længe så er det en tur i den store balje  husker at slukke for ting vi ikke bruger- også standby ting. og alligevel ser det ud til at vi bruger ca 900 kvh om måneden- vi er 2 voksne og 3 børn.el selvskabet siger det er inden for normalen( men det ville enhver der skal tjene penge på det jo sige) jeg syntes vores forbrug er højt- og det har været lavere- jeg kan bare ikke lige se hvad vi gør anderledes end for et halvt år siden. men ned skal det. jeg ved der er 2 strømslugere i huset pt- den ene er den gamle ovn der er her. den anden er vores knapt så tætte køleskab- sidst nævnte står for snarlig udskiftning.til energi klasse a selvfølgelig. hvad gør i andre for at spare??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kandelsdorff |
|
|
Har I en af de nye digitale målere? Vi har også længe haft et højt forbrug af strøm. Det startede egentlig et år hvor min svoger boede i campingvogn i haven. Selvf. med el-rediator. Da han flyttede forventede vi så at forbruget faldt. Det gjorde det dog ikke. Så de sidste par år har vi brugt knap 10000 kwh per år. Til trods for at vi skiftede til sparepærer, vaskede korte vaske i vaskemaskinen, slukkede efter os osv. I juni fik vi en ny måler op. Og vupti, nu er vi nede på at bruge ca 500 kwh per måned. Og vi gør ikke noget anderledes end vi gjorde før. Så jeg er spændt på om hvordan det præcist ser ud når vi skal have opgjort strøm, for et eller andet har da der været galt med den gamle måler. (Håber da i hvert fald ikke det er den nye måler der måler for lidt) Mht elvarme skal vi ALDRIG have det igen. Boede en gang i et hus i ca ½ år. Her var elradiatorer men de første par måneder varmede vi huset med brændeovnen. Da vi flyttede fik vi en opgørelse hvor vi pludselig skyldte 20000 kr til elselskabet. (Vi havde jo betalt lidt, men det var langt fra nok) Det var noget af et chok og da vi først fandt ud af det bagefter kunne vi ikke få tilskud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jer der fyrer |
JLH ♥Wannamus♥ |
09-03-2010 00:38 |
|
med El; kan det ikke betale sig at købe en gasovn at suppelere med ?
MVH Janni
foråret er på vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan evt. |
|
|
hjælpe at skukke for cirkulationen på det varme vand de timer man ikke er hjemme.. Tina
På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!" Og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
|
|
- også boet i et hus med elvarme.Det var MEGET dyrt.. Her hvor vi bor nu, har vi sat pillefyr op,og der er blevet brugt mange piller - denne vinter.  Men heldigvis,er de betalt efterhånden som de blev købt - så her kommer der ingen efterregning - på en laaang fyringssæson.
-Så fik gemalen sin 1. hest-en sød lille Shetlænder vallak,med tilhørende vogn....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|