Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 At være udbrændt.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 13:53

Hej derude.


Jeg har lige brug for at få lettet mit hjerte.


Jeg har lige været ved psykolog, som jeg ellers ikke har været i 1½ år. Jeg havde efterhånden fået det så dårligt psykisk, at jeg ikke kunne klare det mere. Når selvmordstankerne dukker op flere gange på en uge, så er det jo et signal om, at der er et eller andet galt. Det synes jeg bare altid, at der er med mig - et eller andet galt, og det har der været længe.


Jeg kom op til min psykolog, som er både god til at lytte, forstå og se hvad der kan være galt. Hun så ikke ret længe på mig, før hun kunne se, at den var helt galt. Jeg begyndte jo at fortælle lidt om, hvad der var sket det sidste 1½ års tid, og hun kunne tydeligt høre, at der var et eller andet galt på arbejdet.


Og så kom den. "Du er udbrændt". Jeg følte det som et hårdt slag og sad der og græd, men jeg kunne jo mærke, at det var sandt. Mit arbejde har bestemt ikke været særlig givende eller opmærksom på, hvor meget jeg har slidt i det uden at få noget som helst igen - medmindre det er negativ feedback.


Jeg kan ikke sove særlig godt længere. Min verden føles ligegyldigt.Jeg har ikke overskud til andet end at arbejde, hvilket jeg næsten heller ikke kan klare. Jeg mangler energi, og er både fysisk og psykisk træt. Jeg har isoleret mig selv meget overfor min kæreste, venner/bekendte og familien (ringer, skriver eller ser folk meget lidt). Ingen har kigget på mig, og spurgt hvad der sker, og hvordan jeg har det, og jeg kan ikke selv række hånden ud - eller jo, det kan jeg jo lidt, når jeg har styrken til at kontakte en psykolog. Jeg husker tydeligt, hvornår jeg begyndte at få det dårligt - det var tidligt sidste forår, hvor min arbejdsbyrde blev voldsomt forhøjet.


Det hele er vælten rundt i en stor pærevælling. Min psykolog sagde, at hun ikke kunne anbefale det kraftigt nok, at jeg tog en pause NU, i form af en sygemelding. Hun mener slet ikke, at jeg kan arbejde på min arbejdsplads med de forhold, og det ødelægger mig langt mere end det gavner.


Det er bare rigtig svært at tage skridtet og blive sygemeldt - igen. Ja, jeg er 25 år, og for knap 2 år siden blev jeg også sygemeldt. Det er sådan et nederlag for mig, endnu engang erkende, at jeg har det skidt, og der skal gøres noget ved det. Jeg er bange for at snakke med min chef om det, og jeg er endnu mere bange for, at min læge siger, at jeg ikke kan blive sygemeldt og bare må bide i det sure æble. Jeg kan slet ikke klare at blive ved i det job - jeg kan mærke, hvordan det æder op inde i mig. Og hvis min læge siger god for sygemeldingen, er jeg også bange for, hvordan jeg skal klare at gå hjemme, da det plejer at gøre mig deprimeret.


Min psykolog vil hjælpe mig til at komme videre, og få noget struktur og indhold i mit liv igen. Jeg har jo intet liv lige nu. Ser ingen mennesker og har socialangst. Jeg føler, at jeg ingenting er værd, og ar ligemeget hvad jeg gør, så er jeg en fiasko.


Hvor er det hele bare hårdt, og hvor er det irriterende, at det skal være så hårdt. Jeg ville ønske, at jeg kunne trykke på en knap og blive glad igen, som jeg var det, da jeg var lille. Det er godt nok lang tid siden, at jeg har følt mig lykkelig. Lige nu burde jeg have fokus på, hvad jeg vil resten af livet i form af at vælge uddannelse, men det er rigtig svært, når man har det så skidt.


Nå, der er ikke andet for, end at jeg må kontakte lægen i morgen og tage den derfra. Pt. lever jeg, og så længe jeg gør det, må der være håb.


Jeg ville ikke rigtig noget med dette indlæg, andet end at få det ud. Måske er jeg heldig, at andre har erfaringer, som de kan give ud af. Jeg ved, at der mangler mange oplysninger omkring mig, men kan ikke lige samle tankerne mere lige nu.


Tak fordi du ville læse med.


/Trine






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 22:26

forstå dine bekymringer og angst, men din psykolog har ganske ret.

Du må accepterer, at du ikke kan magte mere end at tage en dag af gangen lige nu. Valg af uddannelse må vente, det løber ingen veje. Det vigtigste lige nu er DIG. Så længe du har det skidt, vil du ikke være velfungerende og lykkelig bliver du heller ikke.

Når først du får taget vare på dig selv, så finder du knappen du skal trykke på. Tror mig, jeg har været der.


jeg lytter gerne, hvis du har behov for det.



Hilsen,

Anja


Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 godt du...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 09:57

godt du skal til læge. Jeg synes, det lyder til, du er deprimeret, men har ikke meget forstand på "udbrændthed". Det er trist når jobbet slider så meget på en :(


Lone



If he loved you
Like I love you
I would walk away in shame
I'd move town
I'd change my name - Sting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 10:23

Tak for svarene.


Det er bare så hårdt, fordi at jeg har været i noget lignende før, og jeg kom aldrig 100 % ovenpå - eller gjorde jeg? Måske er jeg bare så følsomt et gemyt, at det tager mange år med en stabil og sund tilværelse, før jeg kan leve i balance med mig selv.


Jeg har det okay i dag. Selvom jeg var på arbejde i mandags, føler jeg allerede, at det er flere uger siden. Jeg har det vildt underligt, er mega træt, og føler mig spærret inde i lejligheden. Jeg overvejer at gå en tur eller få en svømmetur, for at fjerne restløsheden, der gør mig deprimeret. Jeg har virkelig svært ved at geare ned.


Mit arbejde tog det rigtig flot, og min chef var rigtig sød. Hun siger, at jeg skal tage mig den tid, som jeg har brug for. Lægen havde først tid på fredag, så der går jeg ned og ønsker om en sygemelding i fire uger, som min psykolog anbefalede mig.


Kender udemærket det med at tage en dag af gangen. I går tog jeg en time af gangen, og det var virkelig en lang dag. Jeg er glad for, at jeg i det mindste ikke er alene i lejligheden, men har mine to dejlige kælne katte.


Ang. at jeg lyder deprimeret er det heller ikke helt galt. Jeg render jo rundt med deprimerede tanker. Det er dog ikke en egentlig depression, men når man er udbrændt, kan man også få depri tanker såsom selvmordstanker. Nu er jeg ikke uvant med disse følelser - gudskelov, skulle jeg til at sige, for det betyder, at jeg kender dem, og ved hvordan jeg skal undgå at gøre noget mod mig selv.


Men ja, den næste tid bliver hård, og jeg er ikke god til at have mig selv i fokus.


/Trine






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det er
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 18:52

en af kvindernes svaghed. Vi er ikke gode til at have fokus på os selv, sæt nu vi opdagede noget der ikke var rart.. (selvom det modsatte som reglen sker i stedet... altså at vi opdager noget godt)

Jeg tror, at du har nogle ting, som du ikke har fået løst endnu og så længe de hænger, så bliver du ved med at være et "følsomt gemyt" som du skriver.

Får du noget hjælp?



Hilsen,

Anja


Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, pt.
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 21:08

er der ingen hjælp. Lægen havde først en tid i morgen. De sidste par dage har bestemt ikke været sjove, og jeg bliver frygtelig rastløs af at gå hjemme alene. På den positive side så har jeg fået ryddet lejligheden flot op og gjort rent, som jeg ellers ikke har haft overskud til.


Men øj, det er godt nok svært at sætte farten ned, og det er ikke rart at stå stille og mærke følelserne, som jeg ikke kan sætte ord på, men gør mig tungsindig.


Jeg har uden tvivl mange ting at arbejde med. Spørgsmålet er bare, hvor man skal starte. Jeg håber, at lægen kan give mig lidt klarhed i morgen.


/Trine






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal starte
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 21:51

der, hvor tankerne vejer tungest og hvad er der vigtigst at arbejde med lige nu for at komme lidt på rette køl.

Måske det var en ide, at skrive tankerne og tungsindet ned, når du slapper af, det kan være en stor hjælp for dig, når du skal i behandling.

At have så travlt at man ikke kan nå og tænke en tanke, kan til tider være en god forsvarsmekanisme. Ulempen ved forsvarsmekanismer er, at de er kun gode for en periode.



Hilsen,

Anja


Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan gik
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 12:31

det hos lægen?



Hilsen,

Anja


Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 AnjaFP
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 17:06

Hov, glemte helt at skrive herinde.


Lægen gav mig 4 ugers sygemelding fra i fredags, så det er til og med den 4. marts. Han gav beskeden, at jeg burde finde et nyt arbejde, samt tog en depressionstest, og jeg er helt klart depressiv.


Jeg har en tid ved min psykolog i morgen, og den sidste uge har jeg skrevet mail til hende hver dag, om hvordan jeg har det.


Jeg har det bestemt bedre end for en uge siden. Mit humør er meget bedre, men jeg har slet slet ikke lyst til at komme tilbage til mit gamle arbejde. Jeg har været i kontakt med min chef pr. telefon og mail. Hun har dog ikke reageret på min mail ang. sygemeldingen, som jeg havde varslet at hun ville få.


Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe tingene an nu. Jeg vil gerne have et nyt job, men jeg er jo sygemeldt. Det er lidt svært det hele, og jobbene hænger ikke på træerne. Samtidig skal det også være et job, som min psyke kan holde ud.


Desuden skal jeg søge uddannelse senest d. 15. marts, da jeg skal søge på kvote 2.


Phw, der er meget at tage stilling til.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyd for alt i
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 15:24

verden din sygemeldning. Hvis du bruger den konstruktivt, så vil du være meget klogere, når den er ved at være slut.

Hvis du brænder rigtig meget for den uddannelse, ville jeg prioritere min energi på at få søgt ind på kvote 2 og selvfølgelig passe på dig selv.



Hilsen,

Anja


Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg prøver
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 22:51

også at nyde den, men jeg er så bekymret og har det ikke særlig godt. Hvad sker der nu med fremtiden? Skal jeg egentlig kontakte min fagforening/A-kasse, og sige at jeg er sygemeldt? Jeg bliver i tvivl om jeg griber tingene rigtigt ad. Jeg har ingen rigtig at støtte mig til.


Min psykolog siger, at jeg skal sige mit job op, men så har jeg jo ingen penge pga. karantænereglen. Min kæreste og jeg sidder virkelig hårdt i den i forvejen, da han har et kæmpe lån, som tager en stor del af hans løn, vi har lige flyttet, jeg har betalt 2500 kr i tandlægeregninger, lån min kæreste penge, psykologregninger, uforudsete varmeregninger og elregninger fra sidste år mm.


Nej, det er så svært. Hvordan kan jeg koncentere mig om at blive rask, når min økonomi (dermed livsgrundlaget - mad, tag over hovedet mm kan forsvinde) er tæt på ruiner - i hvert fald, hvis jeg skal sige op, som min psykolog siger.


Oh, jeg er godt nok en tudeprinsesse :/






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider