Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Jeg ved ikke hvad det er...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 00:00

Men i dag har jeg været en tur nede at vende.

Det sker af og til... men dog oftest da jeg boede alene.


Jeg lukker mig fuldstændig inde.

Tankerne er mørke og triste og jeg ved det er en af de dage der bare skal overståes.

Intet kan få mig op herfra, ikke engang min skønne kæreste, som bare kan se til i frustration - hvordan jeg selv destruktivt hiver mig selv igennem dagen.


Det gør ondt i min mave og i mit hjerte, der er noget der går mig på, men jeg ved ikke hvad...

Det har været sådan nogle år efterhånden, dog er det værst om vinteren (selvfølgelig).


Jeg ved jeg skal ud, jeg skal have tankerne væk. Men jeg gider absolut intet... ideerne er mange, en tur i skoven med min hund ville gøre godt, men jeg magter det ikke.

Det eneste jeg magter er en dag på sofaen fyldt med selvmelidenhed og med en trang til at mærke alt den kærlighed og omsorg jeg kan få.


Tårerne presser hele tiden på, men jeg holder dem inde. Jeg magter ikke at græde over noget jeg ikke ved hvad er... og som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal forholde mig til.


Jeg bebrejder min kæreste for ikke at kunne hive mig ud af denne "tilstand" - men stakkels mand, jeg ved jo ikke engang selv hvad der skal til.


Disse dage piner mig inderligt, og det giver som regl også en lussing til vores forhold, da jeg ikke kan styre mig og ofte kommer til at såre den jeg holder aller mest af...


Jeg overvejer om jeg skal snakke med lægen og få en "mirakkelpille" der kan hjælpe mig over de sorte dage, men tænker dog, at jeg ikke er den eneste og at det måske er ganske normalt?


Jeg har et meget godt liv, kan ikke forlange mere og møder den modstand som man kan forvente...


Men hvor magter jeg bare ikke det her...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Depressiv...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 09:39

Hej.


Du beskriver nogenlunde, hvordan jeg har det. jeg har selv lige fået konstarteret at jeg er depressiv. Folk kan nok ik mærke det på mig - for det er når jeg er alene.


Jeg er begyndt på kognetivt terapi - og hold op, hvor er det bare godt!


Her snakker vi om de negative tanker jeg har. Bland andet har man noget der heddder en diamant!


Først er der "tanken" - Fx. "Når jeg ikke tør sådan og sådan ..så er jeg bare dum...."


Derefter er der "følsen" - Fx, at man bliver sur eller er ked af det....


Efter det kommer "adfærd" - det kan fx være at man sover mere/mindre, græder, Lukker sig inde...


Til sidst kommer "kroppen" - Man har ondt i ryggen, maven, man bliver træt ...



Når jeg stiller det sådan op.... så viser det mig at det ikke er MIG der er noget galt med. Og det synes jeg er rigtig rart!


Nogen gange skal man have hjælp til at komme videre. Jeg får selv nogle af de der " mirakel" piller som du kalder dem. Først fik jeg 10 mg - men er nu oppe på 20 mg - fordi det simpelthen ikke virkede!


Når jeg har sådan nogle dage ..Så ved jeg at jeg SKAL på arbejde. Jeg ved at jeg SKAL væk fra min lille hule... Jeg skal væk, fra der hvor jeg kan gemme mig... Det er da sindsyg hårdt! Det indrømmer jeg gerne.


Og ja - der skal bare ikke særlig meget til at jeg bliver slået ud. Pisse hårdt ...men jeg ved og håber på at ... jeg kommer ud på den anden side.


Bare det at du har fået skrevet herinde - det er et rigtig godt skridt på vejen!


Jeg ved ik, hvad jeg ellers skal skrive. Hvis du har nogle spørgsmål - så må du meget gerne skrive en privat besked.




Og undskyld det blev lidt rodet :-) Håber du fik lidt ud af det alligevel...


<3 med katten Dixie <3

Lykken er når man er tilfreds med det man er glad for!

Og med part på prinsen - Apopka :-)



Kieffer Aachen kombi sadel sælges, 17'' med bred bom.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider