Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Regler om kontanthjælp
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 14:45

Jeg forsøger at overskue konsekvenserne af kommunens udmelding om at de vil sende mig på kontanthjælp pr. 1 marts.

Jeg har været sygemeldt i snart et år,har været indlagt på psykiatrisk afdeling i tre omgange.

jeg står nu med ikke mindre end 4 psykiatriske diagnoser:

PTSD, Borderline, Reaktiv spiseforstyrrelse og depression.

Jeg vil meget gerne arbejdsprøves eller revalideres, dette afviser kommunen blankt.

Jeg er gift og min mand tjener omkring 400.000. Vi har en lille ejendom, hvilket naturligvis medfører et obligationslån. Derudover har vi et billån.

Vores udgifter er naturligvis lagt op til at vi begge har en indtægt.

Jeg vil meget gerne vide om nogen kan fortælle mig hvad jeg kommer til at få såfremt jeg overgår til kontanthjælp.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Kontanthjælp
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 16:02

I det du er gift,og din mand har over 19700 kr brutto om måneden,kan du slet ikke få kontanthjælp,så det der sker er at du står uden indtægt,med mindre du kan blive revalideret.

Hvis de endelig skulle bøje loven for dig,går du under 450 timers reglen,og i må også kun have en formue på 20.000 kr.

Men gå ind på www.borger.dk der står der relerne for kontanthjælp

Lejlighed/Hus/gård på sjælland søges til leje

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 18:53

også bange for at du ikke kan få noget. Men hvorfor hører du ikke din sagsbehandler ad? Hvad er planen når nu du hverken skal arbejdsprøves eller revalideres? Er der måske snak om førtidspension?

Jeg ved at Borderline kan give forhøjet kontanthjælp, så måske der alligevel er lidt at hente. Men ved det ikke når din mand har forsørgerpligt over dig. Men det kan din sagsbehandler garanteret finde svar på.

0
0
Svar på denne tråd

du kan ikke
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:42

få en rød reje som gift med en mand der har så stor en indtjening- langt mindre indtjening og så kan man stadig intet få!

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Enlig mor søges - kig her

0
0
Svar på denne tråd

enig....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 07:17

men fordi du ikke kan få penge har du stadig ret til at få din frermtidige forsørgelsegrundlag undersøgt.

Dvs, at du har reet til at komme i en praktik/ arbejdsprøvning for at fastslå, om du evt er berettet til revalidering eller fleksjob.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider