Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hormonspiral
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 11:40

Jeg har netop aftalt med min gynækolog at jeg skal have hormonpiral. Men jeg er lidt nervøs for det. Det er jo et stort skridt at tage og mange penge at betale, hvis man nu ikke kan tåle den.

Grunden til at jeg skal have den er fordi jeg ikke kan tåle p-piller (migræne). P-ring giver mig kraftige menstruationssmerter.

Jeg prøvede minipiller i et par år. I starten havde jeg ingen menstruation, men så begyndte jeg at pletbløde hele tiden. Vil hormonspiralen så ikke virke på samme måde? Altså hormonspiral og minipiller indeholder jo det samme hormon Gestagen, så i min logik vil de virke på samme måde.

Har også hørt skræmmehistorier om at de kan 'vandre'?? Og hvis man aldrig har været gravid gør det så ondt at få den sat op??

Tager man på af en hormonspiral??

"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"

Hvor er PRINS VALIANT?
Rød, 17 årig vallak, 138 stg.

0
0
Svar på denne tråd

Hormonspiral
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 13:06

Jeg fik sådan en fætter op og det er lykken for mig!

Jeg kan ikke tåle ppiller, jeg får migræne af dem.

P ringe blødte jeg ud.

Så under andre omstændigheder fik jeg sat en hormolspiral op og efter har jeg ikke haft smerter, migræne, jeg bløder ekstremt begrænset og jeg tvivler på det er dens skyld jeg har taget på... ;)

Håber det var svar, ellers må du sige til, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Rusten rytter søger part. Gerne 30 min. kørsel fra hundige, skovture og dressur. Skriv gerne for nærmere..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 13:33

Altså jeg tror sådan set også at det er det rigtige for mig, for alle de andre ting fungerer i hvert fald ikke. Men har du været gravid?? For normalt anbefaler de jo ikke at man får sådan en fætter hvis man ikke ar været gravid.

Har du prøvet minipiller? Jeg vil godt nok være træt af det hvis man krop reagerer på spiralen, som den gør på minipiller.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 14:18

Jeg har et barn på 5½ og fik en abort i forbindelse med jeg fik sat spiralen op, så ja, jeg har været gravid. :)

Jeg har prøvet alle former for ppiller, minipiller, alm spiral, p ring, slet ingen ting, og jeg har altid haft så mange smerter, blødt enormt meget og lidt af migræne.

Efter denne hormonspiral har jeg intet. :)

Rusten rytter søger part. Gerne 30 min. kørsel fra hundige, skovture og dressur. Skriv gerne for nærmere..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 14:33

Hm. Det lyder da som om jeg ikke skal være så nervøs så. Er det ikke noget med at man kan få tilskud til den hvis man får den pga. smerter og sådan?

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 16:13

Hej hej

Jeg har fået en hormon spiral sat i her for et par måneder siden. Den har jeg fået fordi jeg har endometriose og derfor har fået den som et led i min behandling af mine smerter derfra.

Jeg fik den sat i på sygehuset i fuld narkose og har ikke betalt noget selv, men den er jo også en del af min behandling på sygehuset.

Christine

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 18:19

Jeg skal også ha' sådan en spiral pga kraftig blødning, smerter mm.

Min læge vil søge om tilskud til den da det jo ikke er for præventions skyld at jeg skal ha' den, men medicinsk.

Det koster lidt at søge men du får mere retur, for den er jo rimelig pebret i pris.

knus Heike

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 18:48

Hexia6 ♥Oldenborg♥: Gør lægen automatisk det eller skal man bede ham om det??

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 20:57

Du skal sikkert bede ham om at søge - det skulle jeg.

Jeg har aldrig været gravid og fik også hormonspiral p.g.a. smerter.

Det gjorde lidt ondt at få den sat op, ikke noget særligt, jeg var lidt mat resten af dagen.

Jeg har ikke taget på og bløder stort set ikke mere.

Jeg havde lidt pletblødninger de første par måneder, så gik det over.

Jeg har haft den i ca. 2 år.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 22:51

Jeg fik min gratis af sygehuset, så jeg aner ikke hvad den koster.

Men den var ikke rar at få sat op og bagefter fik jeg godt nok ondt i flere timer, ja jeg blev skide syg, besvimede og kastede op af smerter.

Jeg gik med menses i 20 dage bagefter og har pletblødt siden.

På nuværende kan jeg ikke ligefrem anbefale sådan en, men det må vel blive bedre med tiden. Den ryger meget snart ud, min tålmodighed er ved at være opbrugt.

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 14:50

Det lyder da godt nok som om der er delte meninger/erfaringer mht. hormonspiral.

Er det noget med at det er en godt ide at have en med når man får den sat op i tilfælde af at man får det dårligt? Man skal jo hjem på en eller anden måde.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 16:05

Da jeg i sin tid fik lagt en homonspiral op, blev jeg lokalbedøvet, det gjorde gynækologen bare. Jeg havde den kun i to måneder, så steg mit blodtryk og den blev fjernet igen. Hun bad mig om at hoste en gang,imens hun trak i tråden, og så var den ude.

Jeg fik et skema, som skulle udfyldes, så kunne jeg få refunderet pengene for spiralen, fordi at jeg ikke kunne tåle den. Men jeg mener ikke at jeg fik det gjort. Jeg tror at jeg gav omkring 800-900 kr for den.

Jeg har aldrig hørt om nogle som har taget på af en spiral, hvis vægten stiger er det nok af andre årssager.

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

Ponyen, Gloster er nu til salg for 25.000 kr
se præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 16:34

Hanne ♥gloster♥: Læste bare en anden debat på nettet hvor der var en der skrev at hun havde taget på af den, og jeg har absolut ikke brug for at tage på i vægt

Men det er da altid noget at man kan få pengene retur hvis man ikke kan tåle den. Det er jo mange penge at give for det.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 18:52

Jeg skulle give 240,- for at min læge søgte, men det er ikke min læge der får de penge, det er et gebyr for at forhindre at der bliver søgt om selv den mindste ting.

Spiralen koster et sted mellem 1200-1400 kr nu, men jeg får så forhåbentlig en masse i rabat... - og hvis ikke så vil jeg ha' den alligevel.

Jeg håber ikke at jeg tager på af den for jeg er altså for bred i forvejen

knus

0
0
Svar på denne tråd

puhaaa
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 10:26

Jeg fik lagt en hormon spiral for en lille uge siden.

Ingen problemer i at få den lagt op. Kun en lille smule smerte. Har prøvet det der var værre. Tro mig.

Var træt hele dagen. Men om aften fik jeg det værre.

Kvlame og blev svimmel.

Fredag lige så. Så slemt at jeg måtte få min datter hentet og passet til lørdag. Lørdag morgen blev jeg lidt svimmel igen. Men har efterfølgende ikke haft nogle problemer.

Har dog en konstant murren i underlivet, som når det er ved at være tid til mens.

Håber snart det går over.

Jeg valgte spiralen fordi jeg har været indlagt med blodprop i lungen, da jeg var gravid, så jeg tør ikke almindelige ppiller.

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 14:48

Jeg har en hormonspiral.

Har født to gange.

Jeg synes det gjorde MEGET ondt at få den sat op, plejer ellers ikke at være pivet, har da fået to børn uden smertestillende. Resten af dagen var jeg meget dårlig, min læge havde ikke advaret mig og jeg skulle køre bil hjem Ikke ret smart, når man har mega kvalme og er svimmel.

Efterfølgende har jeg haft en del smerter, meget centralt lokaliseret til den ene æggeleder ifm. menstruation. Har været div. undersøgelser igennem (bl.a endoskopi af blæren, øv!) Jeg "fejler" intet og smerterne må skyldes spiralen,ifølge lægerne.

Det er dog aftaget en del, så jeg har valgt at "udholde" det, eftersom p-piller heller ikke er ret smart for mig, og jeg synes en evt. sterilisation er for "tidligt"

Men når det er sagt, så har jeg to veninder, som er meget glade for deres hormonspiral, hvor det ikke gjorde ret ondt at få den sat op, og som ingen komplikatoner har haft.

Mennesker er jo forskellige

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Hoppe på 3 år e. BH Don Romantic sælges

DH hoppe til avl sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 16:10

Det er sandt, vi reagerer jo alle forskelligt på sådan noget. Men det er nu meget rart lige at høre om folks erfaringer.

Jeg har fået en tid d. 27/10 til at få den sat op. Spurgte om jeg skulle have nogen med til evt. at hjælpe med hjemtransport hvis jeg nu fik det dårligt. Men sekretæren mente ikke at det var nødvendigt "De plejer jo ikke at se dårlige ud når de går herfra". Ja okay, men det er da ikke ensbetydende med at jeg ikke kan få det dårligt.

Nå, men hun ved vel hvad hun snakker om!

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 17:49

Plejer man i grunden ikke at selv at hente spiralen på apoteket?? Det gik da lige op for mig at det blev der ikke sagt noget om. Har gynækologen den bare til at ligge oppe ved ham??

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 18:37

fået en tid til sendt i dag plus en reccept på spirallen. gad vide hvad jeg skal give for den?

min tid er den 28 oktober så vi kan da udveksle lidt erfaringer :-)

Hilsen Nicole

gud har fået en ny lille engel

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

...................................

Knyttede armbånd sælges. tjek præs.

0
0
Svar på denne tråd

Recept
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 18:52

Jeg fik den på recept fra lægen. Hentede den på apoteket og gav den nette sum a 1250 kr. Og vil lige sige , hvis du skal hente den på apoteket, så skal du ikke blive forskrækket over den pakke de kommer ud med. Den er ca en halv meter lang. Jeg blev noget forskrækket. Men det er indføringshylsteret der er så langt. ;)

0
0
Svar på denne tråd

ja men....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 20:09

hvad koster den så hvis den ikke er på reccept? for det er da mange penge..

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 23:06

sunflower: Jeg kan da lige skrive om hvordan det gik, når jeg har fået sat min op

Men du skriver at du har fået tilsendt en tid + en recept. Den tid du har fået tilsendt er det en du aftalte med lægen først og så bare fik tilsendt på skrift også??

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

Ikke dyrt
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 03:59

Jeg syntes ikke det er dyrt. Prøv at regne ud, hvad du bruger på p-piller på 5 år. Hormonspiralen kan sidde 5 år. Jeg er super glad for min. Ingen mens, ingen humørsvingninger og ingen smerter. Sådan!

Lykkeshøj Rideklub, Randers

DSP, AA og DV sælges

Se præsentation, eller skriv besked

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 12:09

hej :)

skal man bare ringe til sin læge og spørge om man kan få sån en?

jeg er 19 år og fik en abort i april lidt sent og pga flytning til anden kommune har jeg fået en ny læge som jeg ikke kender.

jeg vil utrolig gerne have en for der er ikke andet der passer til mig og det aftalte jeg dengang med sygehuset at jeg snarest skulle få gjort. men det går mig meget på og skal fortælle andre folk(lægen) det og jeg er ikke typen der kan få mig til så meget. det gør mig lidt ked af og skal ringe til lægen og fortælle den historie igen da det har været en træls del af mit liv som går mig på og jeg er ked af. kæresen siger at jeg bare ska gøre det.

er der nogle smarte hoveder herinde der har et råd?

Sagde Simone

If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and then make a change

-MJ

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 12:13

Du behøver vel ikke spørge?! Det er din krop, og dermed dig, der bestemmer. Så du skal bare bestille en tid til at få sat en spiral op, sig at du har overvejet det, og det er det, du vil.

En hormon spiral svarer jo til mini-piller, så det er jo ikke just "farligt"

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Hoppe på 3 år e. BH Don Romantic sælges

DH hoppe til avl sælges

0
0
Svar på denne tråd

hormon spiral
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 14:02

Jeg fik en sat op for snart fem år siden, så den skal snart fornys. jeg har været rigig glad for min, så ingen tvivl om, at jeg skal have en ny sat op. Det gjorde hammer ondt at få den sat op, men lægen sagde, at det var, fordi min livmoder er meget bagoverbøjet, så det er ikke, fordi jeg glæder mig. Glæder mig mest til, det er overstået. Jeg vil faktisk sige, at det var værre end at føde! Men det tog også en halv time, for der var to læger, der blev nødt til at forsøge, for den første læge kunne ikke, så han måtte tilkalde en anden.

Det gjorde dog kun ondt, da den blev sat op. Bagefter var der ingen problemer, og det har der heller ikke været siden. Det er slet ikke til at fatte, at den har siddet i så mange år nu. Der var en sygeplejerske til at holde mig i hånden, så det hjalp da lidt, men hvis du har mulighed for at tage en veninde eller lignende med, så vil jeg meget anbefale det.

Jeg har ingen problemer haft med at holde vægten.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 17:30

Jeg har en alm kobber spiral.

Har haft den i 5 år og den skal ud på mandag.!

Mindes ikk det gjorde ondt at få den op, men har hver evig eneste mdr meget kraftige smerter + blødninger. MØG irriterende.

Så jeg skal IKKE ha en ny spiral.

mener også jeg gav omkring en 1000 dengang.

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Bedækning tilbydes ved Ox hingsten Falkhan Expresso 2010.

Wallstickers sælges!

Roxette søger part.!

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 17:34

Hov trykkede send for hurtig.

For ca 2 år siden havde jeg et styrt på min hest, hvor jeg åbenbart landede ret uheldigt og fik meget ondt i maven/underlivet. Jeg blev kørt på sygehus( gyn afd ) Og de kunne efter et par undersøgelser konstatere at spiralen havde rykket sig, Hvilket egentlig ikke burde kunne ske.

Den var dog nem for dem og rykke på plads igen men bestemt ikke en fed oplevelse.!

Stald Østergård

Wallstickers sælges!

Roxette søger part.!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:16

Der var en af jer der skrev, at du også snart skulle have en spiral.

Jeg har for 4 timer siden fået min sat i. Og for s*tan hvor gjorde det ondt. Dvs. Det gjorde ikke ondt da lægen satte den der åbne-livmoder-fætter ind. Men da han satte spiralen ind gjorde det nas. Ligesom menstruationssmerter. Det gik heldigvis hurtigt, og ca. 10min efter føltes detbare som svage menstruationssmerter.

Men da jeg sad og ventede på bussen blev jeg lige pludselig meget svimmel, fik kvalme og MEGET SLEMME "menstruationssmerter" altså kramper i livmoderen. Blev nødt til at ringe til en veninde og bede hende om at hente mig. Hun tog mig med hjem til hende, da jeg var så dårlig at jeg var ved at besvime, så hun syntes ikke at jeg skulle hjem til mig selv og være alene.

Hjemme ved hende fik jeg en varmepude + 2 pamoler, og efter en times tid havde jeg det okay igen.

Det er såmænd ikke for at skræmme, synes bare at man skal have en backup-mulighed for at komme hjem, hvis man får det ligesom mig. Jeg havde absolut IKKE kunnet køre hjem selv.

Det skal dog lige huskes at jeg aldrig har været gravid og derfor er der mindre plads til spiralen, og det kan måske godt være medvirkende til at jeg fik så ondt..!

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

hormonspiral ud
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 08:27

Ja så var jeg til lægen igår og få fjernet min spiral igen.

Skal aldrig ha sådan en igen. Penge lige ud af vinduet. Øv

Har haft smerter over lænden siden den blev sat op. Min livmoder har været øm, og haft kramper siden.

Fik den fjernet igår. Og oveni alle smerterne så havde jeg fået livmoder betændelse, ved æggestokkene. Og det var på grund af spiralen. Der er større chance for at få det ved at ha en spiral.

Så nu er jeg tilbage til 0 punktet igen.

Godt min kæreste ikke bor i Danmark ;)

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 08:41

Har skrevet om mine erfaringer længere oppe.

Og at jeg skulle ned og ha den ud. Ja det skulle jeg jo så. Da jeg er hos lægen kan han DESVÆRRE ikke finde snoren så han kunne ikk ta den ud. Jeg blev henvist til sygehus hvor de skulle scanne og se hvor den var og derefter tage den ud. Sikke en process.

Aldrig om jeg skal have sådan en igen.!

Stald Østergård

Wallstickers sælges!

Roxette søger part.!

0
0
Svar på denne tråd

hormonspiral i dag..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 08:34

Dato: 14-12-09 08:31

så er det i dag jeg skal have lagt en hormon spiral. sidder godt nok og blir lidt nervøs ved tanken.. ikke for at få den lagt, har trods alt født tre børnm så lidt smerte er jeg ikke bange for, men mere hvordan det kommer til at gå med at have den.

har jo kunne læse at det er meget individuelt..

hvordan går det med jer andre der for nylig har fået en lagt?

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 09:02

Har haft i 5 år uden problemer, mærker intet til den i hverdagen, og har fornyeligt fået udskiftet. Hvis du ikke har fået det anbefalet, så tag to panodil eller 2 ibuprofen tbl. ½ time inden.

Så går det hele meget nemmere.

Mvh Louise

Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 09:18

for tippet. det vil jeg gøre.. min livmoder ligger bagoverbøjet. det skulle jo gøre lidt mere ondt så...

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

så nu....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 17:48

sidder den der. og smerten var ikke slem overhovedet. jeg var faktisk overrasket over så hurtig det gik...

jeg tog direkte ud og ordnede heste bokse og har ingen gener haft andet end at jeg bløder lidt..

nu afventer jeg spændt hvordan min krop så reagerer på den.

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 19:21

Hejsa. Jeg har snart haft min i 3 måneder som jo er den tilpasningsperiode man skal regne med der er. Jeg havde en del smertefulde kramper i den første månedstid, derefter begyndte det heldigvis at trappe lidt ned. Kramperne kommer stadig nogen gange og de er desværre for kraftige til at 1000mg paracetamol+600mg ibuprofen kan tage det. Så det er dejligt at smerterne er begyndt at komme sjældnere.

Noget andet er at jeg har blødt lige siden jeg fik lagt spiralen. Ikke kraftigt, men det er der. Det er godt nok irriterende.

Men sådan er det jo nok når man får en spiral selvom man ikke har været gravid.

Nu hvor smerterne er begyndt at aftage og og blødningerne heldigvis også er begyndt at aftage er jeg rigtig glad for den.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

update
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 19:37

tak for din tilbage melding.

tænk engang hvad vi alt deler med hinanden her på hn

jeg blødte lidt igår men nu er der intet og har ingen smerter haft af den heller, så indtil videre er jeg da ganske positiv..

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 20:02

Ja der er altid en på HN der har oplevet det samme som en selv

Jeg synes nu altså at det er befriende at have spiral. Har haft det meste andet prævention før og var også ret glad for p-ringen (bortset fra de kraftige smerter under menstruation ) men jeg synes at det var dejligt at man kun skulle huske den hver 3. uge. Og nu skal jeg først tænke på prævention om 5 år. Og jeg har oven i købet kun givet 600kr for spiralen. Der er jo vildt mange penge at spare.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 13:52

Jeg har haft min hormonspiral i ca. 2 måneder, og har pletblødt siden jeg fik lagt den op. Min læge sagde en tilvæningsperiode på 3-6 måneder , og bløder jeg stadig om 3 måneder, så vil jeg have den fjernet. Jeg blødte i 8 uger efter jeg havde født, fik lagt spiral op, og så fortsatte det bare.... Behøver jeg at sige, at jeg er pænt træt af det

Jeg synes overhovedet ikke det gjorde ondt at få den lagt op.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 16:51

Jeg skal have min op her d. 29/12. Det er så ikke en hormon spiral, men en flexi-T spiral. Jeg vil gerne væk fra hormonerne en tid. Jeg har ingen børn.

Så jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå.

Hilsen Suzai

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 18:04

Kan man ikke også få hormon spiralen som flexi-T spiral? Det er jo et fint alternativ til os der ikke har født...

Jeg overvejer selv hormon spiral - men min egen læge nægter at lægge den op på mig, fordi jeg ikke har født

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 13:49

Velox: Det tror jeg ikke at man kan. Jeg har i hvert fald fået en almindelig hormonspiral og hvis man søger på flexi-t på google står den også som en kobberspiral.

Kan ikke helt forstå at din læge ikke vil lade dig få en hormonspiral.. Vil du bare have den fordi det er praktisk eller er det fordi du har problemer med andet prævention?

Jeg har heller aldrig født, men fik tilbudt en spiral for efterhånden mange år siden, har bare først taget imod tilbudet nu. Jeg kan ikke tåle andet prævention. Så der var faktisk ikke så meget at rafle om.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 19:40

Prins-Valiant -> Der er en medicinsk grund - jeg lider af meget slemme migræne anfald som primært kommer i forbindelse med menstrautionen. Har prøvet at tage p-piller ud i et stræk og kun får menstruation 4 gange om året. Det virkede efter hensigten men havde desværre nogle andre bivirkninger Migrænen kan ikke afhjælpes medicinsk (her snakker vi migræne medicin) eller alternativt..har prøvet ALT!

Grunden til at min læge ikke ville lægge den op var at der var foræget risiko for betændelsestilstande, da cervix ikke er så udviddet hos kvinder der ikke har født. Men har hørt om mange andre læger der godt vil lægge den op i tilsvarende tilfælde...

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 20:54

Jamen altså, så er din læge jo en idiot. Man må ikke, og jeg gentager ikke, tage p-piller hvis man lider af migræne, i hvert fald ikke hvis det er migræne med aura!!! Det står der mere om her

www.migraeniker.dk/documents/ oestrogenmigraene.htm

Det øger risikoen for blodpropper.

hvis jeg ar dig ville jeg skifte læge.

Jeg led også af migræne, som faktisk blev værre hvis jeg tog medicin mod migræne. Alt dette stoppede da jeg stoppede med at tage p-piller. Jeg begyndte at tage mini-piller derefter. Men at jeg så heller ikke kan tåle mini-piller, det er jo bare vildt uheldigt.

Anyways, allerede da jeg skulle stoppe med p-pillerne blev jeg tilbudt en hormonspiral. Dette var altså da jeg kun havde prøvet p-piller som prævention, og derfor ikke vidste at jeg ikke kunne tåle alt det andet.

Har du prøvet andre alternativer til prævention?? P-ring, mini-piller?

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 21:31

Hej du

Jeg er nærmest cand.migræne. Har lidt af migræne siden puberteten, og er officielt opgivet af Migræneklinikken i Glostrup. Og det er ikke migræne med aura, og jeg har det stadig meget slemt med migræne hvis jeg stopper med p-pillerne - det er nemlig også prøvet. Humlen er at jeg er nødt til at have en eller anden form for kontrol over min menstruation - mine anfald er så invaliderende at jeg har svært ved at kunne passe skole, job osv...

- velox

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 22:44

Hvis du vil have kontrol over din menstruation så skal du da ikke have en hormonspiral. Der har man jo ikke styr på det. Man får det sjældnere og sjældnere, men det er stadig ren overraskelse hvornår det kommer.

Har du overvejet en p-ring? Den virker i princippet ligesom p-piller. Man har den i i 3 uger, ude i en uge og så sætter man en ny i. Så man har altså lige så meget styr på det som hvis man tager p-piller. Fordelen er at en p-ring har en meget lavt hormonindhold i forhold til p-piller.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

hjdhssdhfiks
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 23:03

jeg har da kunnet læse mig til og også fået at vide at en hormonspiral skulle være rigtig gode imod migræne.

jeg forventer dat at min mens blir lige så regelmæssig som den har været hele tiden, efter indkørsels fasen vel at mærke...

og skulle mens holde op og kun komme meget sjældent og uden for kontrol ville jeg da tro at det stadig var bedre en en smerter en gang om mdr?

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 23:24

Sunflower:

Min gynækolog siger at jeg skal forvente at der enten kommer til at gå meget længe imellem menstruationerne eller også bliver den helt væk. Og det er også det man kan læse på nettet, når man læser om en hormonspiral. Det er pga. den hormonkombination der er i hormonspiralen.

"jeg har da kunnet læse mig til og også fået at vide at en hormonspiral skulle være rigtig gode imod migræne." det er også det jeg siger. Lige siden jeg havde mit første migræneanfald er jeg blevet tilbudt en hormonspiral. Fordi der er så lavt et hormonindhold i en hormonspiral er den rigtig god mod migræne med aura, fordi migræne med aura forværres af østrogen.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

kontrol
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 23:54

så har vi fået samme info.

nu tænkte jeg i forhold til at få kontrol over menses, at der self ikke garanteres at man får stabil mens eller at den udebliver og måske kun kommer sjældent.

det var fordi du mente at hun ike skulle have en spiral hvis hun havde brug for kontrol over mens. jeg syntes nu alligevel det kunne være et forsøg værd at prøve om nu ikke mens blev så svag eller udeblev. så måske ingen generel kontrol men et forsøg værd...

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 00:10

Det er fordi jeg forstår kontrol som værende fordi hun gerne selv vil kunne styre det. Og det kan du jo ikke på en hormonspiral. Når du har menstruation, så har du altså menstruation. Du kan hverken udskyde eller stoppe det. Og det var det jeg forstod hun gerne ville have en mulighed for, hvis det er nødvendigt.

Man kan selvfølgelig sige at hvis menstruationen er udeblivende er det nok ikke nødvendigt at have mulighed for at udsætte eller stoppe menstruationen. Men så længe der ikke er nogen garanti for at din mens bliver permanent væk, så går du hele tiden med en 'risiko' for at du får menstruation. Og det duer jo ikke hvis det er nødvendigt for dig at kunne kontrollere den, f.eks. hvis du har slemme migræneanfald under menstruation. Så vil det da være en fordel at kunne udsætte.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 00:10

Jeg var vist ikke klar nok Med kontrol mener jeg i bund og grund igen menstruation...det er hidtil det eneste der har virket mod min migræne.

- velox

0
0
Svar på denne tråd

så vil jeg
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 09:05

velox: så vil jeg da tro at en mirena da var en chance værd.

valiant: jeg er stadig enig men tænkte jo netop på at muligheden for minus mens jo var tilstede eller også at velox måske kunne leve med at have en sjælden mens som hun ikke kendte dato for men fordi den netop er sjælden og ikke mdr vis så var det stadig en fordel? og en anden slags kontrol?

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 10:14

Det kan man da godt sige. Det er jo en vurderingssag. Men det er jo meget forskelligt hvordan kroppen reagerer på den, så jeg ved ikke om jeg ville få gjort noget så drastisk og betale så mange penge, når det er så usikkert. Altså jeg har f.eks. blødt i de 3 måneder jeg har haft den. Og ja det er nok bare en indkøringsperiode, men man ved aldrig hvordan det bliver. Men det er jo en personlig sag at vurdere, om man vil satse på at ens menstruation udebliver fuldstændig.

Hvor er PRINS VALIANT?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 10:48

Jeg mener jo også selv mirenaen kunne være et forsøg værd - tro mig, i mine sko er desperation et meget godt ord at bruge omkring det at få så slemme tilbagevendende migræneanfald

Jeg ved godt der ligger et kontroversielt aspekt i bevidst at undgå sin mens. Hvis jeg havde muligheden ville jeg faktisk helst beholde den, men det er for mig at se et valg mellem pest eller kolera. Jeg har fra flere gynækologer hørt, at de har haft succes med at behandle min type migræne netop med en hormonspiral.

Ja, der er en indkøringsperiode...helt op til ½ år. Men blødning er ikke nødvednigvis lig mens - det er de hormonelle forandringer i forbindelse med mens der tilsyneladendene giver mig migrænen. Derfor hormonspiral, som i øvrigt tiltaler mig ved kun at virke lokalt rent hormonelt, og ikke på hele kroppen, sådan som p-piller gør det...

- velox

0
0
Svar på denne tråd

spiral.....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2009 14:32

nu har jeg kun haft min i 1½ uge så der er ikke rigtig noget at vudere ud fra, fik den lagt midt i perioden..

men jeg har plet blødt lige efter den blev lagt og i gen efter en ridetur. det er slet ikke menses agtig blødning. og jeg har ingen andre gener d.d men alt kan jo ske men er fortrøstningsfuld indtil videre. er spændt på om min mens kommer til tiden her omkring den første...

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er SÅ træt
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 01:10

af min, men har 'kun' haft den 2,5 måned, så må hellere lige give den en lille måned mere. Jeg har pletblødt konstant og når jeg får menstruation er det voldsom blødning, som varer min. 1,5 uge med virkelig tiltagende smerter. Ikke lige den virkning jeg havde forventet - ØV! I det mindste bliver jeg ikke gravid ;-)

Mvh. Juliette

Vil du til tops? Talentfuld og smuk dressurpony kat. 1 sælges - Se Her

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

sådan...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 13:41

ja min mens kom til tiden idag, ret voldsom indtil nu men dog til tiden... nu er jeg så spændt på varrigheden...

juliette, husk at få den ud inden der er gået ½ år hvis det ikke blir bedre. så får du nemlig retuneret nogle af pengene fra Bayer. det er jo værd at tage med...

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 15:24

Endelig efter 2.5 måned med konstante pletblødninger er mit underliv blevet normalt. Jeg fik min første "rigtige" mens i midten af december, den varede en lille uge og derefter er pletblødningerne stoppet. Var de der stadig efter 3 måneder, så havde jeg fået hevet den ud!! Kors hvor har det været et lorteprojekt!!

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

blødning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 17:49

jeg har fået min mens til tiden dn 24. dec. blødte MEGET voldsom i 8 dage hvorefter det stoppede. fedt tænkte jeg og så begtndte jeg sgu i går igen..... og kors hvor er jeg da træt.. mon det er en god ide at spise lidt jern? har siden nytår også haft lettere kvalme igen... men jeg holder ud...

Hilsen Nicole

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider