Jeg er begyndt at menstruere uregelmæssigt, somme tider går der kun 14 dage imellem. Det er ret generende, da jeg bløder som en stukken gris! (Det har jeg nu altid gjort).
Jeg har stadigvæk ægløsning (mittelschmertz), men sidst fik jeg menstruation lige efter, og nu igen- som jeg plejer først i måneden.
Det gør ikke ondt mere (plejede at krampe ad h til), men jeg savner faktisk smerten, der gav signal til- at nu skal du lige om lidt gå på wc og skifte tampon (super plus), nu bløder det bare!
Det er ret generende, da jeg ikke godt kan færdes udenfor rækkevidde af et toilet. Bind kan jeg ikke bruge: Jeg går som en and!. Det krøller sammen. Jeg bløder fremad- eller bagud. Og igennem.
Min mor fik hormoner, da hun var en- 48? Det er ikke løsningen for mig, da jeg simpelthen ikke kan tåle hormonpiller (p-piller), jeg får for højt blodtryk, hovedpine (led), mister sexlysten- og værst af alt får depression (meget ledt!).
Nu er jeg lige ovenpå efter mange lede år (med depessioner), så jeg vil ikke piller. Der er desuden hjerte-karsygdom i familien.
Jeg synes, jeg døjer mere med betændelse (bihule-, kæbehule- og pandehule), men det er måske tilfældigt?
Er det klimakteriet? Jeg er kun midt i fyrrerne- så det er lidt tidligt.
Og ja! Jeg skal til lægen, når jeg lige får det godt nok til at overvinde min lægeskræk. (Eller skræk: Ubehag. Jeg lå meget på sygehus som barn, deraf mit ubehag ved læger- og frisører. Alle, der kan gøre noget ved mig!)