Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kvindevrøvl
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 16:49

Jeg er begyndt at menstruere uregelmæssigt, somme tider går der kun 14 dage imellem. Det er ret generende, da jeg bløder som en stukken gris! (Det har jeg nu altid gjort).
Jeg har stadigvæk ægløsning (mittelschmertz), men sidst fik jeg menstruation lige efter, og nu igen- som jeg plejer først i måneden.

Det gør ikke ondt mere (plejede at krampe ad h til), men jeg savner faktisk smerten, der gav signal til- at nu skal du lige om lidt gå på wc og skifte tampon (super plus), nu bløder det bare!

Det er ret generende, da jeg ikke godt kan færdes udenfor rækkevidde af et toilet. Bind kan jeg ikke bruge: Jeg går som en and!. Det krøller sammen. Jeg bløder fremad- eller bagud. Og igennem.

Min mor fik hormoner, da hun var en- 48? Det er ikke løsningen for mig, da jeg simpelthen ikke kan tåle hormonpiller (p-piller), jeg får for højt blodtryk, hovedpine (led), mister sexlysten- og værst af alt får depression (meget ledt!).

Nu er jeg lige ovenpå efter mange lede år (med depessioner), så jeg vil ikke piller. Der er desuden hjerte-karsygdom i familien.

Jeg synes, jeg døjer mere med betændelse (bihule-, kæbehule- og pandehule), men det er måske tilfældigt?

Er det klimakteriet? Jeg er kun midt i fyrrerne- så det er lidt tidligt.

Og ja! Jeg skal til lægen, når jeg lige får det godt nok til at overvinde min lægeskræk. (Eller skræk: Ubehag. Jeg lå meget på sygehus som barn, deraf mit ubehag ved læger- og frisører. Alle, der kan gøre noget ved mig!)

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 18:23

Måske en hormonspiral var det rigtige for dig - den afgiver meget små mængder hormon og kun lokalt.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Og nej det
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 21:51

Er den ikke. Jeg kan ikke tåle hormoner.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Kortere
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 12:01

forkortede cyklusser kan være første tegne på overgangsalderen ja.

Så det kan sagtens være årsagen til de korte cyklusser.

Evt kan du overveje fjernelse af livmoderen når du ikke kanb tåle hormoner.

Mvh
Jackpot

Som nyder freden og roen

Ejendom Mellem Hobro og Skive

0
0
Svar på denne tråd

alder har ingen græner
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 08:25

når det gælder overgans alderen. nogle starter inden de bliver 40 andre venter til de bliver 60.

Ang. bind, ja så bruger jeg to bind af gangen. bløder også kraftigt og det vil heller ikke blive inden for rækken, så to lange natbind i forlængelse, er den eneste løsning for mig. Men så fungere det også fint. Køb de tynde kvalitets bind, de suger godt men koster så lidt mere end discount mærkerne i netto og lidel.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Me too
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 20:54

Er i en alder af 35 også begyndt at menstruere hver 3. uge :-(

Og mine bryster er simpelthen blevet et helvede op til det. De plejer at blive ømme, men det er blevet meget værre.

Kan det virkelig være et tegn til begyndende overgangsalder?

Hedeture er der også somme tider....

www.kaabers.dk

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 21:39

Bløder også som et svin, bruger super tamponer og Aldi's lilla bind, de er tynde med vinger og meget lange.

Jeg er begyndt at få ubehag i underlivet, hvor jeg før aldrig mærkede noget.

Jeg er 47 og må jo også forvente at overgangen snart kommer.

Egentligt synes jeg min cyklus er som dem plejer, dog bløder jeg ikke så længe, som jeg plejer..

Men få dig lige en snak med lægen, det er trods alt bedre at være på den sikre side..

Mine barndoms traumer er Tandlægen og extrem kort pandehår.;o))

tror mor skulle have noget for pengene når vi endelig var ved frisøren..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Overgangen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 12:34

til den egentlige overgangsalder kan vare en række år med uregelmæssige blødninger mm.

Jeg ville kontakte lægen, selvom du ikke er så meget for det og få det undersøgt med nogle blodprøver.

Har du nogensinde overvejet at komme af med livmoderen (rugekassen) ? Jeg kan se du er i 40´erne og har vel ikke den store trang til småbørn igen ? Hvorfor finde sig i at den giver dig gener, så store at det hæmmer dig socialt.

At få fjernet livmoderen er idag en lille rutineoperation, hvor man gør det via skeden, så man ikke skal lukke op i bugen som ved fx. kejsersnit. Æggestokkene kan du beholde og skeden, så det er da ikke slut med s*xlivet hvis det er det. Desværre skal man på hospitalet, men at ordne det på stuebordet hjemme bliver vist noget værre svineri (det er sagt meget meget ironisk ;-) ) og det tror jeg godt du kan forstå.

Prøv lige at overveje det ?

Stort knus,

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Beagle: Jeg har tænkt
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 23:19

Men det er mig inderligt imod at få fjernet et rask organ. Hvorfor skal man det?

Overgangsalderen er da ikke en sygdom. Og voldsom menstruation har jeg haft- fra jeg var 14. Næh- det var 30 år siden i november!

Nej, jeg skal ved den et andet ikke have flere børn. Jeg må nøjes med at være "bedstemoderskruk"- min niece (der forresten også er læge) fik en lille datter her den 10/12- og hun er kun 10 år yngre end jeg (niecen altså! Ikke barnet ;-D ).

Så må jeg vel nørkle endnu en djævlehue i lyserødt garn.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

uoihdvedfv
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 01:30

jeg bruger p plaster i stedet for p piller som jeg efter 6 år pludselig ik ku tåle, elsker det at jeg bare smækker et plaster på en gang om ugen uden nogen gener :) og kan snildt springe et par blødningsperioder over med plaster

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider