|
|
| Førtidspension - hvor meget |
|
|
Hej Ænder 
Er der nogle der kan oplyse mig om, hvor meget man får i førtidspensin, når man bor alene? Og hvor meget må man tjene ved siden af?
Jeg står i den situation, at jeg er arbejdssøgende flexjobber, men kan ikk finde noget flexjob. Min kommune og jobkonsulent kan heller ikke. Kommunen har hyret en privat, til at finde mig et arbejde, men han kan heller ikke. Nu er kommunen begyndt at tale om førtidspension.
Jeg er langt fra superglad, men det KAN ende sådan.
Kan I hjælpe?
Nu med
Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana Hvis sandheden er, at ingen kender sandheden..... så kender jeg sandheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Så vidt jeg ved er førtidspension omkring samme sats som dagpenge, altså 14-15000 kr før skat. Man må tjene omkring 64.000 kr før skat om året, men igen - så vidt jeg ved - kun i jobs med skånehensyn til de sygdomme man har. Mener også der er et max timetal om ugen. Hvis ikke du kender hjemmesiden www.k10.dk , så kan jeg anbefale dig at kigge på den. Der kan du få svar på stortset alt om fleksjob og førtidspension.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kender ikke taksten.. |
| Forfatter:  |
AnneSN |
| Dato:  |
22-10-2009 08:05 |
|
når man bor alene, men jeg får ca 5000 kr udbetalt pr. mdr. som gift (det er efter skat og skatten er ikke særligt høj). Og det beløb er ikke i nærheden af dagpenge satsen. Var gennem et lignende forløb, med eftersøgning af flexjob, der ikke kunne findes - min. 37 timer pr. uge var det nærmeste der kunne findes. Arbejdsprøvningen var kommet frem til tre timer pr dag, så det ... Held og lykke med det ! Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beløb... |
|
|
Er du enlig kan du få op til 15.704 kr. om måneden (det samme som højeste dagpengesats) (2009-satser). Det er så før skat. Hvis du er gift eller samlevende, kan du få op til 13.348 kr. om måneden (svarende til 85 % af højeste dagpengesats). Men her trækker i så også i beløbet, alt efter hvor meget din mand tjener. Så tjener samleveren over 180,000,- trækkes der i pensionen.
Satis temporis mihi est ( Jeg har tid nok)
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fp = dp |
|
|
Jeg får udbetalt ca. 7000 kr fra staten og ca. 3000 kr fra en arbejdsmarkedspension. Jeg er gift, og min mand tjener omkring 450.000 kr. Du skal kontakte din pensionskasse mht. at få fp. Hvis du har indbetalt til en sådanne. I mange tilfælde vil du også få udbetalt et engangsbeløb ved sygdom. Jeg fik 120.000 kr. i 2005. Det gav mig ro i sind og krop, da jeg fik pension. Og jeg er meget glad for, at jeg kan lave det, som jeg har lyst til de dage hvor jeg har det godt. Held og lykke !
Venlig hilsen Hanne
Ponyen,er nu til salg se præsentationen.
_________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort Hjort vil have at det skal kunne betale sig at arbejde, ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ¨får.. |
|
|
Jeg får lige over 10.000 kr udbetalt og det er som gift..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
I skal have mange tak for Jeres svar og for links 
Håber dog ikke det kommer så vidt, men nogle gange, så snakker sagsbehandleren en del om det og så begynder det at puste mig lidt i nakken.
Søger stadig jobs, men får desværre afslag....det er også svært i disse tider.
Nu med
Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana Hvis sandheden er, at ingen kender sandheden..... så kender jeg sandheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Førtidspension...???? |
|
|
Må indrømme jeg bliver temmelig harm når jeg læser dette..... Førtidspension i Jeres alder? Helt ærligt, undksyld sider og får min morgen-kaffe galt i halsen, i kan godt ride og ordne heste, men mener ikke i kan holde til at arbejde? Nu må i f..... have mig undskyldt. Jeg er også arbejdsskadet- surt show, men tager mig en ny uddannelse til noget jeg bedre kan holde til. Jeg har også smerter daglig og har svært v og støvsuge og skære grønsager fordi det gør nas i skulder og nakke og min mand må røre dejen for mig, når jeg bager brød! Min læge siger hele tiden, jeg véd ikke hvad jeg skal gøre ved dine smerter Søs, hvad skal jeg gøre???????? Jeg går i skole nu og det gør ondt og side og skrive og tage notater i flere timer, men jeg gør det! Jeg véd godt at sygdom er forskellig og nogle er mere skadet end andre, men kan f..... ikke se at når man kan ride og ordne heste og stald, så kan man sku også varetage et fleksjob og til Jer der mener i ikke kan finde noget pga. krisen, så kan jeg oplyse at der mangles masser af folk på plejehjem, så meget at de enda ser igennem fingrene med manglende uddannelse, så mon ikke der er et plejehjem i nærheden af Jer der mangler et par hænder 15-20-25 timer i ugen? Kh. Søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søs.... |
|
|
Undskyld, men jeg synes du lyder ualmindelig hellig. især fordi du ikke på nogen måde ved hvad personerne i denne tråd har af problemer. Det er da fint at DU vælger at trodse dine smerter. Man kan dog frygte om det er det rette valg. Der er en grund til at man har ondt, kroppen prøver at fortælle noget, og derfor bør man nok lytte til den. Sagen er den at folk nu engang kan få deres førtidspension, hvis de er i en situation der gør at de ikke bør være på arbejdsmarkedet.
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nu skal jeg fortælle dig én ting, Minardi......Jeg har søgt flexjob i 4 år nu. Jeg har været i ét flexjob, hvor jeg blev opsagt, idet jeg ikke kunne oppebære 17 timers arbejde om ugen. Jeg arbejdede 13 timer og tog 30 piller om dagen, men gjorde det med glæde, for jeg havde et arbejde ... et arbejde jeg var rigtig glad for. Kommunens jobkonsulent kan ikke finde et arbejde til mig. Kommunen har sågar hyret en privat mand til mig, for at han skal hjælpe mig, men han kan heller ikke finde et arbejde til mig. Min hest er opstaldet ... jeg skal bare komme og ride. Kommunen ville ikke bevilge revalidering til mig. Og DESUDEN, så er jeg uddannet Social- og sundhedsassistent, så stop piben ind ... der er ikke noget arbejde på plejehjem, hjemmeplejer, psykiatri eller andet ... tro mig, jeg har prøvet at søge adskillige jobs og kommunen har sagt, at jeg godt kan opgive. Og selvfølgelig så er de da ligeglade med uddannelse, for ingen uddannelse er lig med mindre kroner/ører i timen ... billig arbejdskraft. Jeg har på 4 år søgt arbejde i områderne Kalundborg og omegn, Fakse og omegn, Ringsted og omegn, Haslev og omegn, Køge og omegn, Roskilde og omegn, slagelse og omegn samt Sorø og omegn. Det er ikke fordi jeg ikke vil have langt til arbejde, for da jeg var i flexjob havde jeg 65 km til arbejde.
Nu med
Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana
Hvis sandheden er, at ingen kender sandheden..... så kender jeg sandheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad ved |
|
|
Du egentligt om hvad vi kan og ikke kan. Det var sørme ikke med min gode vilje, at jeg efter 25 år på arbejdsmarkede blev fyret pga, min sygdom og så efter 3 år i systemet endte med pension. Ja jeg har heste men, jeg har ikke rdet i fler år, kan nemligt ikke selv sadle op, jeg kan heller ikke muge ud, så de går i løsdrift og passes mest af min mand. Men jeg nyder dem og nusser om dem, det giver nemlig også livsglæde. Nå men tro da endelig ikke,din krop bliver ved med at holde til du bare ignorere dine smerter, det giver bagslag i og er faktisk mere ødelæggende end du tror. Og ja så har jeg en bagemaskine til at ælte min dej til brød.
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Véd godt |
|
|
Véd godt jeg stikker snuden frem og provokerer jer lidt og nej jeg véd ikke hvad i hver især fejler og har af skavanker mm, men syntes godt nok også at alderen blandt flere af jer er ret lav, én enda en yngre end jeg selv og det syntes jeg er ret så tankevækkende, dermed ikke sagt at der er nogle hvor det er fuldt berittiget, men ser desværre også dagligt folk med temmelig lav moral ang førtidspension og hvem der har ansvaret for deres eget liv. . Kender desværre flere inden for hesteverdenen der i en meget tidlig alder er på førtidpension uden synlige skavanker, men som godt kan ride, muge ud, male, grave sokkel ud, knokle med ridebanen og fælde træer???? Nu går jeg på VUC og må desværre konstatere at det er et værre "socialkontor", ser unge piger på 20-25 år med tre børn med tre forskellige der søger førtidspension fordi de ikke "kan overskue noget i deres hoveder"??? Og folk der tager et par fag fordi der er en socialrådgiver der tvinger dem, alt imens vi få andre knokler med 30 timer + lektier. Desværre ser jeg også allerede efter kun 4 md., at vi mangler 1/5 del af klassen i samtlige fag? Tør jeg fortælle her hvem det er? Og ja kan godt være der er nogle af jer herinde, der føler sig stødt, det beklager og undskylder jeg og Lyn det er altså ikke noget personligt angreb overhovedet, bare min egen personlige harme over og se hvordan vi behandler vores ældre kontra nogle menneskers lave moral og dårlige holdning til det at være syg og systemet. Véd også godt, at jeg "ridser tingene lidt skarpt op" og skriver lidt provokerende, som jeg også skriver i det andet indlæg jeg har skrevet, men det er ok., kan godt klare en verbal lussing eller to, hvis ellers der er nogle af dem med den med den lave moral, der får røde ører over at Fru Hansen ikke kan komme i bad den næste måned fordi der ikke er resourcer til det. Og som Uffe Buchard så rigtig sagde i P3 for ikke så længe siden ang. én der misbrugte det og være stresset (védkommende pjækkede fra arbejde, med "stress, men ku godt arbejde sort som bartender i en anden by alt imens hun var sygemeldt) anyway, vores kære søde bøsse-Uffe sagde at det virkelig er og tage @!#$ på dem der virkelig er syge og ikke mindst systemet, samt at det og være stress ramt virkelig ikke er sjovt og meget hårdt for dem der er det?. Rigtig god søndag til alle og beklager, hvis jeg har trådt nogle over fødderne, det er som sagt ikke personligt:o) Kh. Søs Ps. Det er nu ikke for at lege "Moralis", stamper bare lige lidt i jorden;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er faktisk |
|
|
ikke bare noget man bliver førtids pensionist, det er faktisk et svært og opslidende forløb. Prøv lige at kikke på dette link, blad et par sider frem og læs om Birthe http://www.e-pages.dk/3f/401/ Og der er mange i hendes situation.
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| få dig bare lige et job? |
little-horsie ♥Blaze♥ |
22-11-2009 21:36 |
|
Nu er jeg ikke på førtidspension eller noget, men snublede kraftigt over den med at man da "bare" lige kunne få sig et job på et plejehjem øhhh jeg vil da gerne lige vide hvilket plejehjem jeg bare sådan liiige kan få et job på i min kommune hvor de lige har haft sparekniven ude og fyret over 500 personaler?? For dem der lever i smertehelved så må man nok osse gøre op med sig selv om man lever for at arbejde eller arbejder for at leve. Har man store smerter ville jeg nok hvis det var mig bruge min tid på noget jeg nød altså samvær med heste eller familie istedet for at bruge 4 timer på job og så være en slatten karklud resten af dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmnn |
|
|
Det er vist meget individuelle forløb og det er jo ikke et emne jeg kaster mig ud i uden baggrunds viden. Så klap lige hesten, der er faktisk nogle der "bare lige" får tilkendt førtidspension, kan frembringe mange eksempler, bl.a min tidligere lejer der var født med skæv ryg, hun blev i en alder af 22 år tilbudt førtidspension, men afslog. Hun fik et flexjob v kassen i Kvickly, det er 6 år siden og hun sidder der sku endnu..... Og så er der trådstarter der selv siger at kommunen har snakket førtidspension fordi hverken hende eller kommunen kan finde et job? Xcuse me, men det syntes jeg sku personligt ikke er nogen løsning. Bare min mening og den har jeg vel lov og ha! Syntes iøvrigt heller ikke det er kommunens job og finde jobs til folk....? Så jo der er faktisk nogle der "bare lige" får tilkendt førtidspension og ja andre der kæmper som måske burde have haft et nemmere forløb, men sådan er verden jo desværre så skæv nogle gange:-/ Kh. Søs:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror simpelhen |
|
|
Ikke på at man bare lige får pension. Men ja jeg kender også til folk, som ikke synes at de skal have pension og så ender på et Flex. Men de har alle været igennem et længere forløb hos kommunen, Der står i loven at alle muligheder på arbejdsmarkede skal være afprøvet og det tager flere år at komme igennem sådan et forløb. Det er sørme ikke nok, at komme anstigende med en læge erklæring. Men der er da enkelte undtagelser og det er skam enkelte. Tror simplhen ikke du har sat dig ind i hvad du udtaler dig om.
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tro ..... |
|
|
Tro hvad du vil, de nævnte eksempler er ikke desto mindre rigtige og kunne såmen desværre komme med flere... Og ja i de fleste tilfælde er det rigtigt at man skal arbejdsprøves først, men der er undtagelser. Og der er også forskel på hvor meget og hvor længe folk bliver arbejdsprøvet. Kender til systemet og har oplevet mange "tilfælde" ellers ville jeg ikke udtale mig her vel!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit besyv |
|
|
Jeg er også én af dem som ikke kan lade være med at føle mig trådt på. Nu bestemmer man jo ikke om man vil være syg. For mit vedkommende fik jeg gigt helt præcist på min 2-års fødselsdag! Jeg er 33 i dag. Jeg har været meget forskånet i min sygdom og man kan ikke se på mig ar jeg er syg! Men jeg lever med daglige smerter og har siden jeg var 26 år måtte arbejde i fleksjob fordi, hvis jeg skal arbejde mere end 20 timer om ugen, så har jeg ikke kræfter til andet. Og har jeg ikke ret til at have et så "normalt" liv som muligt som alle andre raske? Det, at jeg arbejder 20 timer om ugen gør, at jeg netop har overskud til at ride. Har jeg ikke ret til den glæde i mit liv? Hvis jeg skulle arbejde 37 timer om ugen ville jeg kun kunne arbejde og alt andet ville jeg ikke kunne da alle mine kræfter ville være brugt. Men det er måske ligemeget? Jeg har levet med min sygdom på godt og ondt i som skrevet 31 år og jeg skal leve med at den kun bliver værre. Jeg har fx måtte fravælge at få børn da jeg ikke kan undvære min medicin som vil skade et foster. Jeg skal leve med daglige smerter og til tider skænderrier med gamle damer som ikke mener jeg har ret til invalidepladserne på trods af handicapskilt og indvalide bil. Er jeg bare én der nasser på systemet nu? Det synes jeg ikke. Jeg byttede gerne min sygdom med en rask for at kunne de ting som alle andre kan. Jeg synes det er meget grimt at generalisere på den måde som du gør. Det som springer mig i øjnene det er, at det er så svært at finde et fleksjob at man er nødt til at sende folk på pension i stedet. DET er da skræmmende. Man gør jo faktisk stadigt arbejdsdygtige, ikke-arbejdsdygtige. Skræmmende... Hilsen Benedicte med verdens bedste fleksjob.
Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. 
Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:
http://www.wisemice.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flexjobber |
|
|
Søde Benedicte Læs nu hvad det er jeg skriver? Det er et lille "provokerene" opråb til "nogle" førtidspensionister, ikke alle førtidspensionister og ikke flex-jobbere. Men kan som før nævnt godt klare et par verbale lussinger, hvis jeg tilgengæld kan råbe "nogle" op:o) Skriver også at det ikke er for at generalisere eller træde nogen over tæerne, jeg syntes netop flexjob er en fantastisk ordning, men desværre nok et lidt tungt system. Jeg syntes også det er fantastisk i danmark at man kan blive førtidspensioneret, hvis man vitterlig ikke kan arbejde. Jeg syntes bare det er tanke-vækkende hvor unge nogle førtidspensionister er, og ja som jeg skriver, så oplever jeg desværre alt for ofte unge førtidspensionister der ikke kan arbejde, men godt ride, muge ud v 10 heste, grave sokkel ud, male, tapesere og knokle i haven.... Går desuden også i skole med dem der "bare ikke kan overskue et job oven i hovedet" og har svært v bare og indfinde sig på skolen, hvor de i forvejen har meget få timer? (og ja de er altså "normale" mennesker med en "normal" iq) Så prøv lige og læs alle indlæggende:o) Iøvrigt rigtig godt for dig du har et godt flexjob, håber du kan blive ved med at holde til det nogle år endnu:o) Er desuden ked af og høre du har måtte vælge børn fra pga din medicin? Har du overvejet adobtion? Véd godt det ikke er det samme som selv at bære et barn, men det er jo en mulighed:o) Kh. Søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Hej Søs Du mener adoption ik ? Nu koster det jo henved et par hundrede tusinde at adopterer et barn. Og som førtidspensionist er man somregl ikke rig på penge. I øvrigt skal man også være ved godt helbred for at adopterer, og det er Benedicte, jo ikke. Jeg synes at det må være et stort offer, at fravælge eller måske slet ikke kan tilvælge sig et barn pga. sygdom. Jeg forstår bare ikke rigtig din harme mod førtidspensionister. Det ligger lige som i ordet, at det gives før pensions-alderen. Netop derfor kan man fra det 18. år til det 65. år søge førtidspension her i landet. Og et stort HURRA for det. Kan du ikke fortælle mig, hvordan man kan snyde sig til en førtidspension.
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg 545.000 kr i 4894 Øster Ulslev
Gloster,er til salg se præsentationen.
_________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne... |
|
|
Søs har ikke harme generelt mod førtidspensionister. Hun har harme mod de førtidspensionister som udnytter systemet, dem som f.eks. har så lidt ondt at de måske godt kan arbejde en 25 - 30 timer om ugen, men bare sidder hjemme på deres flade og laver nada. Og der kan jeg godt følge hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Men Trine Hvem kan det ?, når man er fp, skal alle muligheder være udtømte. Ellers er fp givet på et forkert grundlag.
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg 545.000 kr i 4894 Øster Ulslev
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne.. |
|
|
Hanne læs lige indlægende ordentligt ikke:o) Og Hanne nu er sygdom jo ligesom relativt ikke, så prøv og brug fantasien lidt, så svært er det heller ikke og snyde sig til. Det jeg bare mener Hanne er, at når man som førtidspensionist, kan ride, muge ud, gravel sokkel, male hus, knokle rundt i haven mm og dette er vel og mærke ikke bare en halv time to gange i ugen, men en hel dag m grave arbejde mm og det altså stort set dagligt, så mener jeg f.... man udnytter systemet og tager p... på dem der virklig er syge. Prøv og læs mine andre indlæg for går faktisk i skole med andre "tilfælde" som egentlig ikke fejler noget hverken fysisk eller psykisk, men bare ikke lige kan overskue et arbejde i hovedet ligesom de knap heller kan overskue og komme til de 8 timer i ugen de har:-/ Bliver også harm når folk langtidssygemelder sig og arbejder sort ved siden af, igen syntes jeg f.. det er tage p.. på systemet og især dem der vitterlig er syge. Ha en god dag. Kh. Søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan have |
|
|
ret i, Søs, at dem der arbejder sort, mens de er sygemeldte, det er ikke ok, men...nu vil jeg så bede dig stikke piben ind...for der SKAL meget til, at man bare lige får en førtidspension. Der kan jo være mange årsager til at folk får førtidspension, og ikke kun af fysiske årsager. Muligt du går i skole med flere som modtager den hjælp, men du aner ikke en pind om, hvad der foregår i deres hoveder, om de psykisk har det meget skidt, for du bilder dig vel ikke ind, at du nøjagtig ved hvad deres sygdom er eller at de fortæller dig det fulde omfang af deres problemer? Desuden, kan en førtidspension gives med vilkår, dvs. at sagen tages op igen efter feks 3 år, hvor personen bliver revurderet. Endvidere lever vi i et velfærdssamfund, hvor vi betaler temmelig meget i skat, så det er da kun et plus, at vi kan ydes den hjælp. Et sidste suk...meget muligt, at du ikke synes mange af dem du kender til der får pension virker syge, men du ser dem nok ikke på deres dårlige dage. Aller sidste....mange der modtager pension, er ikke stolte af det, har det meget dårligt med at være en del af systemet, men siger måske noget andet, for ligesom at det så virker som om det er deres eget valg, at de får pensionen. Flot at du selv tager uddannelse trods smerter, men bare husk, vi alle ikke er lavet af det samme stof, samt flere endvidere har familie at skulle tage sig af. Som en anden skrev, så er livet altså ikke kun at leve for at arbejde...og igen hurra, for, et til tider, velfungerende velfærdssamfund!!!
En glad hest er en naturhest!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej Søs Jeg har læst alle dine og de andres indlæg. Men du svarer mig ikke på spørgsmålet om, hvordan man kan snyde sig til en fp ? Der skal speciallægeerklæringer til, som igen bliver vuderet af en lægekonsulent og et team bestående af andre forskellige uddannede personer. Jeg tror slet ikke, at du er klar over, at det tager mange år at komme i nærheden af en fp. Jeg har været syg i 26 år. Man kan ikke se det på mig, da det er en psykisk sygdom. Og jeg fungerer ret godt når min mand sørger for, at jeg får min medicin. Jeg har selvfølgelig også tager uddannelser, med et flot resultat, men min fremmødeprocent har været elendig. Jeg har bare formodet at, følge med trods store problemer i det daglige. Jeg rider bestem ikke, men det er fordi at jeg aldrig har lært det. Jeg er herinde fordi at min 13 årige datter rider. Derfor bliver jeg stødt, når du bliver ved med at skrive, at den åbenbart, ene person du kender, rider og graver sokkel ud. Kunne det tænkes , at du kun ser den person, når han/hun har det bedre end normalt eller at personen er psykisk syg ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyde.... |
|
|
Man kan ikke snyde sig til en førtids idag, det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg er selv i systemet, har kæmpet med hypermobilititsyndrom siden 97 og jeg kan stadig ikke få førtidspension, på trods af at lægen siger ingen arbejdsevne overhovedet. Jeg skal ud i funktionsafklaring nu, og det på trods af at lægen siger at skånehensynene er ALT ledbelastende arbejde. Jeg kan ikke muge ud eller grave have, eller støbe en sokkel for den sags skyld. Men på en god dag ja så tager jeg sq en ridetur, og tager konsekvensen med smerterne bagefter. Du ser kun rideturen, du ser ikke sofaturen bagefter. Jeg tror ikke på man kan snyde sig til en førtid idag. Jeg er syg og kan ikke engang få den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne.. |
|
|
Hanne jeg har da svaret dig, men nu kommer den så igen: Og Hanne nu er sygdom jo ligesom relativt ikke, så prøv og brug fantasien lidt, så svært er det heller ikke og snyde sig til..... Og jeg skriver altså netop at jeg prøver IKKE at generalisere og véd godt jeg provokerer jer lidt, men Hanne og alle jer andre, der er altså folk der "fusker" sig til deres førtidspension, nu er det jo altså ikke alle sygdomme el smerter der kan måles vel? og lægerne er jo nødt til og lytte på et eller andet tidspunkt, når der er en der bliver ved m og sige av. Kender faktsisk én der i detaljer fortalte hvordan han fuskede et piskesmæld og fik 180.000 kr. i erstatning, han er altså ikke førtidspenioneret og arbejder stadig fuldtid, men der blev da lige til et par golf-rejser mere.... Og ja der er da folk der har dårlige dage og gode dage selvfølgelig er der det. Men kan da lige fortælle om én pige fra skolen der havde været fraværende hele ugen og mødte hende på disko lørdag nat med en øl i hånden, hun kom heller ikke mandag? Nægter altså og tro på at hun har det psykisk skidt? xcuse me... Og ja man kan også have det psykisk skidt det er rigtigt, men det er vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at man ikke kan bidrage med et eller andet? Har desværre endnu en trist historie i den forb. Gik på efterskole med en pige der også red og vi blev hurtigt venner, vi taler stadig sammen en gang imellem her 17-18 år senere og jeg holder meget af hende, påtrods af at jeg syntes hun er mega umoralsk og hun kender min holdning. Min veninde har aldrig nogensinde i sit liv haft et job, hun kommer af en pæn familie der havde betydeligt mere styr på tingene end mine, kan huske jeg var lidt misundelig på hendes udstyr, mærkevartøj, ny cykel mm, mens jeg selv syede mit tøj, ja enda mine ridebukser. Hun har aldrig været psykisk stærk, fair nok, men hun er altså hverkan gak-gak, et nervevrag el lign. Hun har været på bistandshjælp hele sit liv og hver gang kommunen har villet aktivere hende, har det været med undskyldninger om at have sidet forkert på potten, forkert aura osv., osv., hun har vist kun en enkelt gang været tvunget ud og skrælle kartofler i et køkken 15 timer i ugen og det holdte heller ikke længe. Samtidig har hun stort set altid arbejdet sort i hendes mors rengøringsfirma v siden af og tjent en del, så hun ku opretholde noget livsstil, hest mm og det gør hun stadig den dag idag, samtidig med at hun for et par år siden søgte førtidspension. Ja i må altså have mig undskyldt, men det pisser mig af. Hun er min veninde og jeg holder af hende, selvom jeg langt fra er enig i hendes livsførelse. Fair nok at hun ikke kan holde til et fuldtidsjob, vi er ikke alle lige stærke hverken fysisk el psykisk, men hun fejler altså intet hverken fysisk eller psykisk andet end et lidt skrøbeligt sind? Har prøvet og tale med hende om et fleksjob bare 20 timer og det mener hun bestemt ikke er nogen løsning, påtrods af at hun ihvertfald arbejder 20 timer sort i ugen v siden af sin bistand? (hun har jo aldrig haft et jobo g har derfor aldrig oparbejdet retten til dagpenge og har derfor altid været på bistand). Og ja hun har gået til en hel del psykolog mm for at få "styr på sit liv" og desuden fået alt betalt, men søger altså stadig førtidspension nu i en alder af 34. Så nej disse indlæg er ikke for at generalisere eller træde nogen over tæerne, men det er altså ikke alle der er helt ærlige om deres "sygdom" eller mangel på samme. Og til jer, der ER syge og ER berittiget til førtidspension, det burde da også i den grad p.... jer af? Det er jo en god ordning, både førtidspension og fleksjobs som vi da gerne skulle blive ved med at have og uden at der skal strammes på regler og det skal gøres mere besværligt for dem som er berittiget. Bare min mening og mine tanker, go dag til alle:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minardi... |
|
|
Den veninde du omtaler....: "vi taler stadig sammen en gang imellem her 17-18 år senere og jeg holder meget af hende" Jeg synes godt nok du dømmer hende hårdt. At du taler med hende ind imellem, er IKKE ensbetydende med, at du kender hendes sinds besværligheder. Hun har altid haft et skrøbeligt sind...ja...og hvor skrøbeligt det er, ved du jo ikke. HUN søger førtidspension, det er ikke lig med at hun får den. Hende pigen du møder på diskoteket...kan det tænkes at hun har haft brug for at komme ud...og drikke hjernen ud, at hun måske drikker/tager piller, what ever, for at dulme de smerter hun har? Og hvor ondt har du selv siden DU kan tage på diskotek...er du så berettiget til et flexjob, for når du kan gå i byen, kan du vel også varetage et fuldtidsjob???  At du så nævner ham med forsikringssvindlen....det har jo intet med førtidspension at gøre....og svindel vil der alle dage være. Men ja...du har stadig ikke fortalt HVORDAN man kan svindle sig til en førtidspension i dag. Førhen var det nok "nemmere" at svindle sig til en pension, men var det ikke mest alkoholikere der "snød" sig til en? Og...så er alkoholisme jo også en sygdom. Nej du...jeg synes ikke der er hold i det du siger med at mange unge førtidspensionister snyder sig til en pension. Desuden står det ALLE frit for at søge en førtidspension...men det er ikke ensbetydende med at de får den. Også god dag til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmnn... |
|
|
Altså for det første, så har jeg kendt min veninde i snart 18 år, vi har boet sammen og kender hende ret godt, som jeg også kender hendes tanker mm ret godt og jeg siger jo altså ikke at hun skal ud og ha et fuldtidsjob vel? Men når hun kan holde til og gøre rent sort 20 timer i ugen, kan hun f.... også holde til og arbejde fleks 20 timer i ugen, men det er der jo ligesom ikke rigtig økonomi i vel? Min holdning til dette kender hun, men véd også at jeg holder af hende og respekterer at det er hende valg? Jeg mener nu iøvrigt stadig jeg har svaret på hvordan man kan "fuske" sig til en førtidspension, ikke jeg vil side her og komme med nogen "opskrifter", men det kræver sku ikke så meget fantasi, sygdom og smerter er jo ligesom relativt, deraf mit lille indslag om ham der "fuskede" et piskesmæld...... Og til dem der sider med daglige voldsomme smerter af piskesmæld, i burde da også føle jer trådt på, at en så "relativ" diagnose, bliver misbrugt. Og husk nu, dette er ikke førtidspensionister generelt vel! Selvfølgelig er flertallet af dem der er på førtidspension og i fleksjob iøvrigt berittiget til det, men vi kommer ikke uden om at der er nogle der læner sig op af systemet og det syntes sku det er og tage p.. på ikke bare på systemet, men især dem der vitterlig ER syge....... Jeg søger IKKE fleksjob, hvis du lige gider læse igen frøken, jeg søger revalidering for at blive omskolet til noget jeg bedre kan holde til og er gået igang, da jeg ikke gider side derhjemme og vente på at få det bevilliget. Og beklager, kan altså ikke se det med min "klassekammerat"... Men kan fortælle en anden trist historie om Henrik jeg gik på handelsskolen med for over 15 år siden, han var fik sclerose som 30-årig og fik hurtigt de vildeste attacks, især om vinteren, han havde en lille handicapbil så han kunne komme i skole, men havde en del fravær, især om vinteren pga. sin sclerose. Da han var 35 fik han ny medicin, der gjorde ham en smule bedre og en smule mere gangbar, så han nu kunne gå 3-400 m uden og dratte om. Og hvad skete der så? De tog han lille Fiat Punto fra ham, påtrods af svær sclerose og at han bor på bøh-landet.... DET PISSER MIG AF!!! Det tog Henrik 3-4 år og få bevilliget en bil igen og på intet tidspunkt har han brokket sig overhovedet, hvilket jeg virkelig syntes han burde. I flere år var han afhængig af sin gamle fars hjælp og ku låne hans bil for at komme ud og handle. Og hvornår fik Henrik bil igen? Det gjorde han den dag efter at have handlet ind til sig selv og sin gamle far, blev torperet af et fjols der ikke kunne sine vigepligtsregler og fik smadret sin hoften mm. Så jo forbeholder mig sku retten til og løfte en finger over for dem der egentlig godt kan mere en de vil være véd, især når det er på bekostning af andre. Og husk nu igen, det er ikke for at generalisere eller træde nogen over tæerne, men der findes folk der udnytter det at være syg. Nu er f.eks piskesmæld, stress mm sygdomme der ikke kan måles og mener altså det er og tage p... på dem er syge og "fake" det. Kender folk der er gået ned med stress og det er f... ikke sjovt og påvirker i den grad kroppen fysisk ud over ens hjerne, har selv været tæt på! Beklager endnu engang til jer der føler jer trådt over tæerne, mine opstød er ikke generelle, men til de få der misbruger det at være syg...... Go dag til alle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| historier |
|
|
Hej Søs Måske skulle du se lidt på din omgangskreds, det er da nogle mærkelige venner du holder dig, den ene snyder mere end den anden. Jeg har skrevet til dig i din tråd - men nu synes jeg måske du er ved at være for langt ude. >Du angriber førtidspensionister, du fortæller at du ikke generaliserer, men det kan jeg altså ikke læse af dine indlæg, jeg synes du generaliserer på det groveste, men hvis det er hvad du oplever i din dagligdag er der vel ikke noget at sige til det. Jeg har gode venner der desværre er på vej i førtidspensionshelvede, og jeg ved med sikkerhed at de ville give hvad som helst for et job, som kunne give dem indhold og inspiration i deres hverdag. håber du læser de indlæg fra førtidspensionister og tager ved lære af dem, det er den bedste udd. man kan tage- nemlig at lytte og forstå for derefter at reviderer sin opfattelse. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er der |
|
|
jo ingen grund til at være nedladende, men for dig...så kald du mig Frue...og ikke frøken. 
"Mht. min uddannelse, så nej, jeg uddanner mig ikke til et fleksjob, jeg satser på at kunne holde til at arbejde fuldtid når jeg er færdig, hvis ikke må jeg jo tage den til den tid, men jeg vil ihvertfald prøve og satser meget på at kunne arbejde fuldtid når jeg bliver færdig og ja ellers er det jo fantastisk at man kan få lov og fleksjobbe:o)" Du lyder på ovenstående, ikke som om du er 100% overbevist om, at du kan klare et fuldtidsjob...og hvorfor egentlig nasse...hvorfor en revalidering...hvorfor ikke bare nappe en SU?? Og må give Jette ret...hvilken omgangskreds du har...hvis det kun er de "udstødte" du omgiver dig med. Og jo...kom med en opskrift på, hvordan man kan snyde sig til en pension...det holder ikke at du kun skriver at smerter er relativt og ikke kan måles etc etc.... Kom igen!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læser hvad man vil |
|
|
Tjaa man læser åbenbart hvad man vil Jette og du må da have din mening som du vil. Men lidt tollerance for andres mening ville da klæde dig, samt lige og læse hvad der egnetlig står. :o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Jeg ved ikke rigtig lige hvilken smag det er jeg får i munden oven på at have læst denne tråd. Jeg synes godt nok at der fra en enkelt perosns side vises en meget ensporet og generaliserende holdning til førtidspensionister, på trods af mange løfter om det modsatte.. Jeg må øjensynligt gå ind under denne persons definition af nasserøve, for der er nemlig ikke som sådan noget fysisk galt med mig. Man kan ikke se på mig at jeg er syg. Det hele sidder inde i mit hoved. Jeg slæbte mig trods angst, spisefostyrrelse, social forbi og depression gennem en uddannelse og fik et job. Var udsat for en meget uheldig episode og gik hlet ned med flaget, men fortsætte med at arbejde indtil min mand fik mig indlagt på psykiatrisk afdeling. Nu er jeg sygemeldt og har det elendigt med det. Der var intet jeg hellere ville end at have et job. Ja, jeg har mine heste og ja jeg rider, muger ud og passer det så godt som jeg overhovedet kan. De er min grund til at stå op om morgenen og overhovedet være i live. Jep, jeg er øjensynligt en nasserøv. Beklager.
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| correy... |
|
|
så er vi flere nasserøve... Minardi er efter min mening helt galt afmarcheret, men hun vil da på ingen måde indse, at bare fordi hun "kender" nogle stykker der har "snydt" sig til en førtidspension, så kan hun ikke forstå, at det praktisk talt er umuligt at snyde sig til en førtidspension. Synd at hun ikke kan se, at fordi hun kender nogen der kender nogen, er det ikke ensbetydende med, at hun kender til deres sag 100%. Jeg er også selv udsat for at folk spørger om jeg ikke snart skal i arbejde igen, men når de så hører hvad jeg har beskæftiget mig med og hvilke traumer jeg har, så kan de godt forstå det. Men dem der ikke gider gøre sig den ulejlighed at spørge til én, tænker jo så bare deres. Ved at de i mit tilfælde ser en glad kvinde, der både kan ride og dyrke sport....men de glemmer så de dage, hvor de ikke ser mig...gad vide om de tænker hvorfor jeg nogen gange har en veninde med mig....osv osv... Nej, Minardi...lad være at dømme folk pga gisninger...du aner ikke hvad der gemmer sig i folks hoveder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567887654 |
HeidiZ |
23-11-2009 22:32 |
|
 se her: www.socialjura.dk/ index.php?id=40&su...528aec331b  - Det er en smule indviklet, håber du får noget ud af det  Minardi: Prøv at udtale dig om noget, som du rent faktisk ved noget om. Alle dem du snakker om, de har jo rent faktisk ikke fået førtidspension, vel? Et er man ønsker det, noget andet er sgu da om man får det. I guder man!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne: |
|
|
Jeg ved mange som prøver at snyde sig til penge uden de skal lave noget gennem kommunen. En af mine kollegaers mor arbejder ved kommunen og sikke nogle skræmmende eksempler hun kan komme med. Det er et forkert grundlag, ja det er det sku da! Men sørme om ikke det sker! Bare fordi at vi har et nogenlunde velfungerende samfund betyder det ikke at folk der intet fejler, ikke kan få tilskud fra kommunen/staten uanset hvad det er. Det var dog utroligt. Mange lukker godt nok for øjne og ører, og lever videre i tyggegummi verdenen. Et medlem af min familie havde snydt sig til førtidspension, hun var hverken psykisk syg eller fysisk syg. Kort sagt, hun gad vitterligt ikke lette r*ven og lave noget som helst. Hun kendte åbenbart til "huller i systemet", spørg mig ikke hvilke og hvordan da jeg ikke har styr på det, og derfor var det muligt for hende at få førtidspension. Mener det var noget med ondt i ryggen og lægen troede på hende. Jeg tror mere det er hypokondri. Som der også er en der siger, bliver det taget op til vurdering efter 3 år, og her lykkedes det hende ikke at fortsætte. Tro det eller lad være. Det er sådan det er. Og det er dem Søs har et problem med. Hvilket jeg giver hende ret i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Førtidspension |
|
|
Selvom man er berettiget til førtidspension kan man jo ikke bare sidde derhejmme i en grim joggingdragt og lade alt stå til. Dengang jeg var sygemeldt med depression følte jeg lidt at det var hvad der blev forventet af mig for at jeg kunne vise HVOR syg jeg var og at jeg skam var berettiget til mine sygedagpenge. Det er der jo ingen der får det bedre af og livet skal ikke gå mere i stå end det allerede er og at man kan gå i byen en aften og drikke sig i hegnet siger intet om hvordan man har det i al almindelighed.. Jeg tvivler på at det er de aktuelle smerter der lige driver en pige på førtidspension til flasken og ned på diskotek en lørdag aften men selvfølgelig skal hun også kunne more sig.. Når det så er sagt så tror jeg at der er en masse der forsøger at snyde sig til at komme på førtidspension og deraf har den fået både sit dårlige rygte og den massive kontrol og mistænkeliggørelse.. Jeg tror i bund og grund ikke på at man kan snyde sig til en FP, der er for meget kontrol.. I fredags var jeg hos min neurolog, jeg lider desværre af migræne og vi arbejder ihærdigt på at finde noget forebyggende medicin der kan hjælpe.. Jeg talte om at jeg jo om et år var færdig som sygeplejerske og at jeg var noget bekymret for hvordan jeg skulle klare et arbejdsliv, specielt hvis dette også kom til at indeholde nattevagter. Det var han meget forstående over for og lovede at kigge på hvad der var af paragraffer der kunne hjælpe mig. Ved samme lejlighed kunne han også afsløre at der kom MANGE patienter i hans praksis og ville have erklæringer om hvor dårlige de var så de i sidste ende kunne komme på FP.. Det fik de jo ikke men bare det at folk gør forsøget.. Et eller andet sted vil jeg give Minardi ret, jeg undrer mig også over at der er så stor en koncentration af førtidspensionister, sygemeldte mv herinde - og alt andet lige så er der altså en del af dem der sagtens kan passe hesten og ride. Det hænger ikke sammen, så kan man tale nok så meget om livskvalitet men for mig at se er det ikke umiddelbart i orden.. Jeg hører godt at alle siger at de SÅ gerne vil have et job men kan man sige andet - man kan da ikke sige at det passer en fint at gå hjemme på det offentliges regning så hvad er sådan en udtalelse egentlig værd?? Og så undrer det mig MEGET at der ikke er arbejde at få som sosu-assistent, kom til Århus, jeg er sosu-assistent men læser til sygeplejerske og alle de steder hvor jeg har haft vikartimer har man spurgt om jeg var interesseret i noget fast.. ØV, at det er så ulige fordelt..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har ikke læst hele tråden |
|
|
Men jeg vil give dem i tråden, der skriver at en del snyder sig til flex job og eller pension, ret. Jeg døjer selv med kroniske smerter og har netop fået et 20 timers job. Jeg vil gerne op på 25-30 timer, men kan jeg kun 20 eller 15 timer, så må min økonomi baseres på dette. Jeg vil ikke belaste det offentlige system, medmindre jeg bliver "rigtig" syg. Jeg synes at så længe man kan arbejde, hvorfor så ikke arbejde, tjene de penge man kan og være glad for det? Medmindre man er så syg at man ikke kan gå og stå Jeg har bare set en del efterhånden, som kan fuske sig igennem det system. Virkelig trist, de fleste med en psykisk diagnose. Nej, jeg kan ikke se ind i deres hoveder, men jeghar to som selv har fortalt at de snyder systemet og er stolte af det Så bliver jeg altså harm. Dette er ikke for at dunke syge mennesker oveni hovedet, men mere for at sige at der er faktisk folk som snyder og får gratis penge uden at røre en finger. Jeg blev selv tilbudt flexvisitering og har sagt nej tak, så jeg kender en lille smule til hvordan det foregår. Samtidig kender jeg personer som har søgt og fået flex som rent faktisk er rigtig syge og har svært ved at få hverdagen til at hænge sammen og hurra for dem, for at muligheden er der. Men hvor er det synd at de skal mistænkeliggøres, fordi der også er en del som snyder systemet 
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er syg og skal kæmpe |
katja 1 ☻timmi☻ |
18-12-2009 13:23 |
|
jeg er dvs en fa dem der er syg og skal kæmpe med kommunen, og som min læge sager til mig, skal man være rask for at være syg, for at man skal kunne klare presset. når man skal i gennem de ting i kommunen og det er dem der spiller på DET rrrrrrr Men da jeg så gik helt ned med flaget,fik jeg af vide at der var en foreningen der hjalp folk som jeg der var blevet syg. OG JEG SOM TRODE JEG KUNNE KLARE DET HELE SELV OG BLIVE VED MED AT GÅ PÅ ARBEJDE MEN NEJ uden dem ja så ved jeg ikke hvor jeg har været idag og der er folk jeg kan tale med og hjælper mig på kommunen og advokater.
En mand bliver cowboy ved fødslen og ikke ved tvang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Katja.. |
Marlene (Lea) |
18-12-2009 13:38 |
|
Hvad er det for en forening???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minardi |
|
|
Hvad pokker bilder du dig egentlig ind? Du ved jo ikke hvad folk fejler, og hvorfor de får pension. Og selv om man får pension, er det ikke ensbetydende med at man intet kan foretage sig, som at have hest og ride. Og gudskelov for det!! Jeg har ikke læst hele tråden, da jeg ikke kan overskue at læse så meget, men jeg blev godt nok chokeret over din første udtalelse. Jeg selv får pension, og har fået det i 2 år nu. Jeg er 35 år. For 4 år siden, var jeg ude for en multitraumatisk motorcykelulykke, der nær havde kostet mig livet. Jeg overlevede trods alle odds, men har virkelig mange skader i kroppen + at jeg fik 2 blodpropper i hjernen. At skulle arbejde er helt utænkeligt, og det var ikke for sjov, at jeg måtte sælge min hundesalon. Jeg kunne ikke engang komme i arbejdsprøvning, men jo, jeg kan passe mine heste, og ride dem en gang imellem. Det har intet med hinanden at gøre. Til Lyn, trådstarter. Jeg får knap kr. 10.000,- udbetalt og jeg er gift.. Camilla.
*********************** www.kaabers.dk ***********************
Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha sikke en lang tråd |
|
|
men jeg fik kæmpet mig igennem, for syntes det er spændene og hører folks meninger. Jeg må nol sige jeg har sidet og rystet rigtig meget på hovedet, for der er godt nok "nogle" mennesker, som tror de ved alt om alle...hmmm. Jeg ved ik så meget om det med førtidspension eller flexjob, da det aldrig er noget jeg har haft i tankerne, før nu. Jeg ved tilgengæld hvordan det er og være syg, og det ikk er noget folk kan se.. Jeg er så den uheldige vinder af og have en meget svær depression, og bliver medicneret for det, men vi har ikk endnu fundet den rigtige medicin til mig. Jeg har altid forsørget mig selv så godt jeg nu kunne, og haft MANGE forskellige jobs, men har aldrig kunne holde på dem, da min sygdom altid har taget styringen for mig, så det har givet rigtig mange knubs i årenes løb, og det er heller ikk sjovt. Min læge har først for et 1/2 år siden indset at jeg nok har arvet det psykiske fra min mor. Han mener nu at jeg skal igennem en psykriatrisk behandling for og finde ud af hva de kan gør for og hjælpe mig. Jeg ville gerne hvis jeg kunne ha et normalt job, og et normalt liv sammen med min familie men det er bare ikk muligt for mig, da jeg meget tit har de sorte dage hvor jeg bare ikk kan noget overhovedet. Og hva gør man så i min situation???? skal man søge førtidspension, eller hva skal man, hvem snakker man med om sådan noget??? Eller skal jeg bare melde mig rask som jeg har gjort så tit før, få et job, og så få et nederlag en gang til??? Jeg går sygemeldt lge pt, men det er jo ikk noget man kan hele sit liv...hmmm syntes skisme det er svært "når nu man gerne vil være normal som alle andre" Jeg syntes det er lidt noget møg at der sidder nogen der ude som overhovedet ikk har empati for andre mennesker, og som sidder og føler de skal være dommere over hva andre mennesker gør med deres liv. Jeg har også min hest, og må sige jeg vil ikk undværer ham for noget, for han kan give mig ro i sjælen. Jeg har så en fantastisk part til ham, så når jeg har en sort periode, så tager hun over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Alle kan |
|
|
søge om pension, men det skader din sag hvis du konstant vender tilbage til arbejde. Så du skal først og fremmest gøre op med dig selv OM du ikke kan klare at arbejde? Er mulighederne udtømt for dig eller ville du gennem uddannelse eller færre timer kunne være selforsørgende? Hvis du vælger at søge om pension, så skal du sikkert gennem arbejdsprøvning og vil sikkert i første omgang (hvis din arbejdesevne er lav) blive tilkendt flexjob. Men det er en kamp op af bakke og hvis du på nogen måde kan finde en anden måde at få et bedre liv på, så vil jeg anbefale dig det. Prøv at sætte dig ned og virkelig tænk over hvad du brænder for? Hvad gør dig glad? Måske har du de gale jobs? Hvis du nu havde dit drømmejob og så 25 timer om ugen, ville det hele så være mere overskueligt??
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil bestemt ikke |
|
|
blande mig i hvad folk gør med deres liv men eftersom jeg arbejder og betaler skat er det også mig der betaler til dem der får førtidspension (lige nu studerer jeg også og modtager derfor SU, Tak for det ). Jeg synes det er dybt uretfærdigt at sætte lighedstegn mellem uempatisk og det at man sætter spørgsmålstegn ved enkeltes berettigelse til førtidspension, så har man vist ikke helt tjek på hvad det vil sige at være uempatisk.. Jeg undrer mig ind i mellem dybt over nogle herinde fra der er sygemeldte men som kan både det ene og det andet, men det er da ikke ensbetydende med at jeg ikke synes det er retfærdigt at min veninde der er diagnosticeret med paranoid skizofreni får førtidspension. Jeg under hende den hjælp af hele mit hjerte og glæder mig over at vi har et system der sikrer mennesker med så alvorlig en diagnose et rimeligt økonomisk eksistensgrundlag. På samme måde skammer jeg mig år jeg læser om traumatiserede torturofre der tvinges i arbejdsprøvning selvom alle i behandlingskredsen fraråder dette. Jeg har i mit arbejdsliv været ude for to personer der åbenlyst udnyttede systemet i dets fulde længde. Den ene ville bare ikke arbejde men gå hjemme hos sine høns. Hun arbejder nu på stærkt nedsat tid til fuld løn og ser bare knaldgodt ud. Den anden fik en diskosprolaps og var derfor sygemeldt med den men hun VILLE ikke lade sig undersøge af en læge før der kom en reeel trussel om fyring på bordet, undersøgelsen viste at alt så pænt ud og der skulle ikke være spor til hinder for at hun kunne vende tilbage til arbejdet - men det er jo ikke godt at vide hvor længe hun havde gået og egentlig været rask mens andre havde måtte tage hendes arbejdsopgaver oven i deres egne. Jeg synes dog det er på sin plads at spørge sig selv hvorfor der er opstået denne mistro til folk der enten får eller søger førtidspension, kan det være fordi nogle er grundigt trætte af at føle andre udnytter systemet???
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg er |
|
|
så også en af de "unge" på førtidspension, jeg har hest og muger også ind i mellem, men hestene er også det jeg bruge mine kræfter på, så laver jeg intet andet, de rigtig dårlige dage bliver de fodret og lukke ud, jeg har desværer ikke redet så meget de sidste mange år, men vil gerne i gang igen. den periode jeg ingen havede stod jeg ikke op. så jeg har valgt at de 3 timer jeg måske har energi skal bruges på mig, så må rengøring og madlavning droppes Jeg har været på skole, en form for arbejdes prøvning, droppet ud af revalidering 2gange, skaffet min drømme udannelsen, og måtte så indse at når jeg ikke kunne holde til 6timers skole om ugen, så var det ikke en mulighed. Min sagbehandler mentet ikke flex job var en brugbar løsning min sygdom er ikke synlig, for når den er det så er jeg i min seng, jeg er kommet i behandling, og det letter en del, jeg sover dog 12timer i døgnet, og er meget træt, om det er sygdommen eller medicinen vides ikke. Medicinen vikke ikke så godt som de første par år. jeg har rent til div læger sagsbehandler osv, det har været lang og nedslidende, for selv om du er syg, så skal du hive dig afsted til at dette. jeg har netop fået godkendt min førtidspension, og det var et chok og læse papierne i gennem, jeg ved at jeg er syg, men at se en masse lægers udtagels var ret skræmmende, det har været svært at indvolvere så mange menesker i ens liv, og føleser. du skal huske at alle muligheder skal være afprøvet, før der søges, mælder du dig rask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susanne |
|
|
Din beskrivelse lyder næsten som var det mig selv, der beskrev min hverdag. Dyrene er for mig også det, der giver mening i min hverdag. Ellers havde jeg været umulig at være sammen med. Men det at jeg har dem at skulle passe, og har et ansvar over for deres ve og vel, giver min hverdag herhjemme indhold. Jeg er lykkelig gift og vi har fået vores drøm opfyldt med vores egen gård, men jeg er nødt til at have noget at tage mig til i de få timer om dagen jeg kan. Camilla.
*********************** www.kaabers.dk ***********************
Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups til |
|
|
sidst skulle der have stået, mælder du dig rask bliver den nok svær at få
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foreningen |
katja 1 ☻timmi☻ |
22-12-2009 10:19 |
|
Få den hjælp du har brug for, når du ikke selv kan over skuge det hele mere. Den foreningen jeg melde mig ind i hedder SOF-nord.og der kan du få svar på alle de ting du nu må gå og tænke over. en lille julehilsen 
En mand bliver cowboy ved fødslen og ikke ved tvang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en omgang |
|
|
Kære Lyn Vi har skrevet sammen før, og er - som flere her på HN, ramt af skavanker der ikke gør det muligt at opretholde et fyldstgørende "liv" på arbejdsmarkedet, dog på forskellige niveauer. Til jer der følger denne tråd, ønsker jeg at sige: Ja! der er nogen der snyder, og kan snyde. Sådan er det også med sort arbejde, men dem er der sikkert ingen der udfører eller modtager her på HN, eller er der??? Og ja! jeg betaler også skat!!! Endvidere kan jeg også fortælle: At jeg har kæmpet en mega hård kamp, siden min første trafikulykke i 1986. Stort set alt hvad der har betydet noget i mit liv har jeg mistet. Bla mit familieliv, fravalget af børn (hvilket har været et stort offer), og det har kostet på det personlige plan. Min drøm om forsat at ride med hvor det var "sjovt". Meget tidligt i dette lange forløb jeg har bag mig, måtte der ændres job-/uddannelses ønsker, og vælge/acceptere noget man mente kunne overkommes. Og stort set ikke beskæftige sig med det man fandt interessant, eller sjovt. Jeg har kæmpet for at blive på arbejdsmarkedet, men måtte til sidst kaste håndklædet i ringen, der var ikke mere at give af. Slet ikke når man har en døgnrytme der siger: mindst 12-14 timers søvn i døgnet. Ja! jeg er i dag fleksjobber med 17timer om ugen, med diverse skånehensyn. Dette timetal fungere jeg på. Men!! kan ikke klarer en normal husholdning alene. Kommunen har tilbudt hjælp, men vil helst selv, plus jeg er så heldig at få hjælp af nærmest familie, ellers hænger det ikke sammen. Ja! jeg har en hest! for dette har været mit "liv" siden 4års alderen, er nu i 40érne. Hesten står på rideskole, før havde jeg flere hjemme på en gård, + avl. Nu bor jeg i byen, og må også acceptere dette. Der er 3 motions former jeg kan dyrke: cykling, svømning (kan ikke tåle klor) ridning på lavt niveau, da dette styrker min lænderyg, samt får musklerne til at slappe af. Jeg har super dage, hvor verden kan klares, men det hævner sig. MEN!! ind imellem har jeg også brug for at vide, YES! jeg kan!!! også selvom det giver bagslag. - Mit største problem er at acceptere at de ting som jeg så gerne vil, kan jeg ikke. SLUT!!! Hvis I viste hvor svært det er. Samt livet med daglige smerter, som ikke kan smertedækkes optimalt. Nu står jeg i den situation, at først i november var jeg udsat for nok en trafikulykke, og kæmper pt hårdt for at komme tilbage til mit arbejde, som jeg er bange for at miste. Rent ud sagt: jeg er hunderæd!!! Kommer jeg ikke tilbage til dette job, så ryger jeg ud af arbejdsmarkedet, - det er ikke mig der siger dette, men det offentlige, for der er ikke mere at give af. Hvis det utænkelige sker, så er det ikke bare en lønindkomst der forsvinder, men også pension opsparing på sigt. Heldigvis støtter min arbejdsplads mig, det samme gør min kontakt konsulent hos kommunen. Det er guld!! Men hvorfor må jeg ikke have et liv?? Hvorfor??? mvh - mega trist, og frustreret LGI
Nye Golden Dress fløjlsbukser, med knæskind Klassisk grøn
Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning? En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|