Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 har du en kæreste der rider?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 10:39

Ja som overskiften siger så er jeg nysgerrig efter at vide hvor mange af Jer hestetøser/hestemænd der har en kæreste der også rider eller ææælsker heste?

Jeg har selv to gange prøvet at have en kæreste der red/havde heste og det var ærlig talt en blandet oplevelse. Det var selvfølgelig rart at han vidste hvad det drejede sig om, at han kunne acceptere at det tager tid med de dyr, at vi kunne ride en skovtur sammen og tage madpakken med og at vi kunne hjælpes med alle de praktiske gøremål. På den anden side syntes jeg også det kunne være frustrerende at vi havde forskelligt syn på så mange ting foder, udmugning, ridestil, udstyr, stævner/ikke stævner mm.

SÅ hvad er din erfaring... ? Er det en fordel eler en ulempe? Eler hvad har du at tilføje til mine erfaringer ? :-)

Lige pt syntes jeg tanken om en "hestekæreste" er meget tillokkende... :-)

MEN hvor er det så liiiige at jeg finder sådan en?.. næste spørgsmål ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 11:09

.. går også meget op i hestene - og hvis han ikke gjorde, så havde vi ikke 4 stk.


Han kan godt ride til husbehov, men efter som han er 1.90 høj og vejer omkring 100 kg, så er han lige stor nok til en fjordhest :)


Han kører - og han er god til det ;)


Vi ser heller ikke ens på det - og det er både udviklende og p.ssefrustrerende. Vi vil det samme, men vi har forskellige veje dertil, og ind imellem synes vi at den anden part er SÅ dum! Andre gange må vi jo give os og indrømme, at vi måske ikke altid selv er klogest (føj da!)


Mange mennesker synes at vi er vældig heldige, at vi sådan "kan være sammen om hestene", og det er vi da også - men det er altså også en god grobund for endeløse diskussioner.


De par, der er i samme situation som os, ved godt hvad jeg mener - det er jeg sikker på :)


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 min kæreste
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 11:51

rider ikke mere, men gik dog til ridning et par år da han var yngre (ham og en kammerat tænkte, at hvis man ville kigge på piger, ja hvor så et bedre sted end en rideskole )

Han endte som sagt med at ride i ca 2 år, og endda starte små stævner.


Nu er han ikke så interesseret i det mere (fandt nok ud af at pigerne var sjovere end hestene), men jeg synes da, at det er rart når han ved lidt om, hvordan man skal omgå en hest. - Han er f.eks. ikke bange for at holde min plag på 1½, selvom hun hopper lidt en gang imellem


Når det så er sagt, kan jeg jo af gode grunde ikke sige, hvordan det ville være, hvis han var mere involveret end han er. Tror nok vi ville have delte meninger om tingene så alt i alt er jeg godt tilfreds med, at han ved hvad en hest er, men så heller ikke mere




Mvh Kitt :)


med den smukke

~*~Victoria af Birkely~*~



Fremmed kan dig lære, dig selv skal du være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både konen og jeg rider
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 13:24

Hjemme hos hos fungere det rigtig at at vi begge rider. Faktisk kunne jeg ikke forestille mig ikke at være sammen med en hestepige.

Det er klart at der er ting omkring pasning og ridning vi ikke er enige om. Men vi har lært at acceptere hinanden forskellige syn på tingene.

I dag ser jeg det lige frem som en fordel at vi ikke ser ens på vores sport, da det giver mulighed for rigtig god sparring når man trænger til at vendt det man går og bøvler med.


Desuden er det nok sådan at Helle's store force ligger i pasning om arbejde med heste fra jorden hvor min nok ligger i selve ridningen. Det har vi begge efter nogen tid indset og synes jeg idag drager stor nytte af.


Heldigvis rider vi ikke de samme stævner og derfor har man altid en kompetent stalddreng/pige med. Hvilket er uvurderligt.


Derudover slipper man for alle diskutioner om økonomi og tid der bliver brugt på hestene.


Så for os tror jeg det er tæt på perfekt men det er klart at man ikke slipper for kompromisser lige som man skal i alle andre sider af et parforhold. Man må bare gøre sig klart om man kan det men sine heste


Med venlig hilsen


Johan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 13:50

Min mand rider også


Ingen af os rider stævner


Pasning og pleje er 100 % mit ansvar


Så ingen problemer her


Hestetrailer sælges


Se min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nob....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 09:14

Min mand rider ikke og jeg har svært ved at forestille mig, at han nogensinde kommer til det. Han synes, at hesteverdenen er en besynderlig størrelse, men respekterer fuldt ud min interesse. Hestene har jeg hjemme og de er 100% mit ansvar, hvilket passer mig fint. Der er aldrig nogen sure kommentarer - heller ikke over kææmpe dyrlægeregninger, der ind imellem har drænet det fælles budget. Han giver en hånd med det, jeg ikke kan slæbe, med hegnet o.lign. men det er ikke fordi det er hans favorit beskæftigelse.

Men med gensidig respekt og forståelse for hinandens interesser, går det fint. Jeg drømmer ikke om, at han skal forvandles til en hestemand. Det er mit fri-rum..


Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rider gør
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 12:24

han sjældent.... Men han ynder at køre en tur og vi er fælles om arbejdet med hestene.


Men ja, jeg kan godt genkende det med diskussioner.... Åh, hvor har der været mange diskussioner om foder og strøelse. Dog ender jeg altid med at bestemme det. På nogen områder er det sværere at blive enige omkring hestene end omkring børnene.... GGG


Men så igen.... Diskussionerne tæller meget lidt i forhold til det, at have en partner man kan dele sin interesse med, og som glad og gerne tager med til div. hestearrangementer uden at mugge.



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder og strøelse....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 14:28

... og andre plejemæssige ting diskuterer vi sjældent - det er træningen, vi diskuterer :)


Vi har hver sin indgangsvinkel til tingene, og jeg synes ofte at min mand er lige hård nok, hvor han til gengæld synes at jeg er alt for vattet.


Vi har også forskellige prioriteringer mht. selve dressuren:

Manden mener at en 30 meter volte pinedød SKAL være 30 meter - og den skal starte LIGE ved bogstavet og slutte LIGE ved bogstavet igen. Så må bæring og bøjning komme, når hesten er klar på det.


Jeg mener at hesten skal bære sig og være fremme i hænderne og spore lige og bøje korrekt og alt det dér - så skal præcisionen nok komme, når vi er klar til det.


Kan I forestille jer komikken, når vi forsøger at hjælpe hinanden med træningen? ;)


Engang var jeg bange for, at det ville forvirre hestene totalt, men det er efterhånden gået op for mig, at de håndterer det meget bedre end vi gør. Vi har derfor aftalt, at vi respekterer hinandens syn på tingene, og så hjælpe hinanden alligevel.

Det er dog sommetider lettere sagt end gjort...


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 been there, done that
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 16:17

and wont to it again*LOL*


Jeg håber på at beholde ham jeg ahr nu - han rider ikke. Har prøvet en der gjorde, men på daværende tidspunkt havde jeg så ikk selv hest el red andet end hvis jeg fik buddet.


Men tror ikke jeg ville kunne affinde mig med en mand der rider el arbejder med ridning af heste hvis jeg skal være ærlig.


Jo men så skal han da gå op i den nyeste viden, hestens sundhed etc på samme måde som jeg selv.


Men håber da heller ikke det blir aktuelt at tænke på*LOL*



Nikon-pics4U




Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 :::::::::::::::::::::
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 21:04

Min mand rider ikke, men han er en stor del af sporten,da vores to børn og jeg rider. Det gør at min mand må tilbringe mange timer i stalden for at se sin familie.


Vi bruger mange timer på vores heste og jeg kunne ikke forestille mig hvordan det skulle hænge sammen med en mand der ikke havde interesse for heste.


Min mand er nødt til at pase hestene de dage jeg ikke kan nå det. Og jeg tror også det er et spørgsmål om tid inden han sider med tøjlerne i hånden.

Han indrømmer det ikke men han forguder vores heste, det kan han ikke lyve sig fra



Mor til guldklumperne:


Kian 29/02-04

Emily 04/10-07




"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 15:13

Når min mand har tid, tager han gerne med på en skovtur, hvilket vi begge to nyder.

Når jeg er til stævner, er han min trofaste hjælper. Det ville han ikke kunne, hvis han selv startede.. Så det er godt han ikke gør.

Og ja, vi har forskelligt syn på hestene. Men det ornder vi ved at vi bare passer hver vores hest.



Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 16:47

Min mand rider ikke, men han har sin ejen hest :-)


Inden han lærte mig at kende var han ikke særlig imponeret af sådan nogle krikker...

Men jeg fik hurtig gjort klart for han, at hesten stod før ham, og ville han have mig, så var det et liv med heste :-D

Han accepteret, og til januar har vi været gift i 12½ ;-D


Her er ikke de store uenigheder, da jeg jo selv har "trænet" ham

Han er mest "praktisk-gris", hjælper med de ting der skal laves, muger i løsdriften, hjælper til stævner m.m.

Og da jeg valgte at hestene skulle være barfodet, var det også han der tog på kursus for at lære t trimme :-D


Sidste år fik han så sin ejen hest, en 18 årie avlshoppe, han har ikke lyst til at ride, men vil gerne nusse


Mens Mikkel var lille var det genialt, at have en mand med andre interesser, for så var der jo ikke den store diskusion, om hvem der skulle ride eller passe barn ;-) ;-D


Så jeg er rigtig godt tilfreds med at have en "heste-mand" på det plan jeg har, hverken mere eller mindre kunne jeg tænke mig :-D


Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 nope nope
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 17:48

min mand rider ikk, han er ikk så vildt med de store dyr. Som han siger de har en hale i den ene ende og et hoved i den anden, har tit spurgt ham om han ikk vil med på en lille skovtur, men nej. Han kan lige overtales til og tage med på en skridt tur på en islænder, til vores mindstes fødselsdag.


De kan som godt skabe en masse problemer de hypper, men det har jeg prøvet og forklarer ham rigtig mange gange, jeg kan ikk undværer dem.


Rikke & Coleman


0
0
Svar på denne tråd
 
 MIn kæreste er bange for heste
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 01:17

men bliver bedre og bedre til at klappe dem. Han kan godt ldie at være i stalden og bare hygge med mig, mens jeg går og strigler osv.

Så den anden dag gik vi og snakkede

Mig: Når vi flytter og hestene skal hjem, så bliver jeg nødt til at købe enten en hest mere, så jeg er 100 % sikker på at Petite har selvskab.

Han: Hvilken slags?

Mig: Nok en helt ung hest, som jeg så kan få igang, så når Petite bliver gammel har jeg en god hest der er igang som ridehest.

Ham: Skal vi ikke hellere købe en stor pony, som jeg tør ride skovture på og så har vi den når vores børn bliver store?

Mig: (et stort smil) Jo det kan vi da godt :)


Så det ser ud til at han er ved at få lidt interesse for sagen, men jeg vil ALDRIG igen have en konkurrence rytter som kæreste. Been there,done that og aldrig igen. Man bliver alt for nemt uvenner om træning, håndtering osv.


Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestemænd...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 07:57

Manden rider ikke - endnu ... Men snakken går da på at når jeg får Faxi hjem, så skal vi have en ældre stabil ismule også, så han kan komme med og hjælpe mig når Faxi skal lære at "komme i byen" ...


Faxi har jeg jo købt af min svigerfar der både rider og avler ismuler... Så manden har det jo ellers i blodet ... ;) ... Svigerfar var dog også oppe i årene inden han lagde om fra kvæg til krikker... ;)... (Da manden og jeg sidst var kærester for 10 år siden var stalden stadig fyldt med køer)


Manden hjælper dog hellere end gerne med Faxi, holder ham og giver godbidder mens jeg kravler op og sidder på ham eller træner ham i at løfte ben osv...


Og han har da sagt at han nok skal passe dem når jeg ikke har tid ... (Bliver jo heller ikke verdens sværeste job når de skal i løsdrift.. )


Uenigheder kommer der ingen af - manden ved godt at det er mig der ved bedst ... ;) .. Det gælder både heste, hunde, katte og børn ... ;)







MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 11:03

Min mand rider ikke, og kommer aldrig til det!


Han ville hellere springe ud med faldskærm fra et fly, end at sætte sig op på en hest.

Han syntes heste er vildt utilregnlige og farlige. ( hvilket han jo i bund og grund har ret i )


Han er dog blevet ret glad for vores 2 heste, og vil gerne stå og nusse med dem


Men f.eks at skulle holde en af dem, vil han ikke. Og hvis han endelig gør, siger han altid: Jeg slipper altså, hvis den begynder at gå!.


Han har heller ingen tålmodighed, så det er jo nok godt, at han ikke har med træningen/håndteringen at gøre :-)


Camilla



www.kaabers.dk


Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rider... Nej..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 01:05

Min mand kører...

Vi har travheste, og skal der køres i træning - og nu også i løb - ja, så kører han.

Har set ham ride 2 gange i de 20 år jeg har kendt ham.

Ridetræningen står jeg så for.

Det fungerer rigtig fint og giver god afveksling for både os og hestene.

Vi er enige om målet, og ofte også enige om hvordan vi kommer derhen. Er vi ikke det, må man jo afprøve tingene.

Så nikker genkendende til det som Sif skriver højere oppe...


Men jeg er glad for at vi kan bruge så meget tid på noget sammen. Og jeg syntes vi begge er åbne for hinandens ideer. Jeg er nok den, der undersøger de nye ideer i terien, og kan jeg så argumentere for hvorfor vi skal prøve lige netop den og den idé, så er han med på det praktiske.

Jeg syntes det er skønt, at jeg ikke skal forklare hvorfor det tager tid, koster penge osv. Har flere heste-venninder, der dårligt "tør" fortælle at de har købt det og det til hesten.

Så for mig er det klart en fordel


Og så er det bare en skøn fornemmelse, når det går op i en højere enhed, og ens mand og hest kommer først i mål

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 11:47

Sjov tråd....


Jeg har haft kærester der rider. Det har været en blandet fornøjelse. Ikke så meget selve kæresten eller forholdet, men mere de meget "søde" tøser på rideklubben hvor vi havde heste. Hold da op hvad jeg ikke var udsat for i "misundelsens navn".


Kan huske han købte hø af en af tøsernes far, hun ringede så en dag og brokkede sig over mine heste fik af høet - det måtte den ikke


Ligesom jeg lånte hans trailer det fik han også skældud for, han havde jo sagt han ikke lånte den ud til andre


Nå ja og så de utallige fester hvor de lige fik inviteret ham, men jeg stod ikke på gæstelisten


Ja ja, konkurrencen kan være skarp i det miljø, for der er godt nok rift om de unge hestemænd, he he! Men nu var jeg da heldigvis ikke jaloux anlagt så det prellede rimeligt meget af, og var noget jeg grinte af, men alligevel......Dog har jeg også haft en anden hestekæreste hvor vi havde meget forskelligt syn på hvordan man holdt hest, og det kunne da godt give nogle uenigheder!


Men ellers synes jeg det er meget hyggeligt når man deler interessen med sin kæreste, dog vil jeg sige at er det en fyr der ikke rider vil jeg gerne have interessen for mig selv. Det er lidt enten eller for mig






Dressurpony sælges


Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 min forlovede rider lidt
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 12:55

Martin er så sød at lære at ride og man kan mærke han får mere blod på tanden.

Jeg sys også det har givet ham en bedre forståelse for den tid jeg bruger, men også hvis jeg kommer hjem og er frustereret (har en vanskelig hest) han kan bedre forstå hvorfor jeg blir frustreret nu, og efter han har prøvet hende kan han også mærke hvor svært det er.


Jeg sys det er fantastisk at have en som bakker en 100 % op og som hjælper en ved stævner el lign. Han blander sig ALDRIG i min træning, og det kommer han heller aldrig til. Pasning foder osv styre jeg også. Men han hjælper gerne til i stalden (vi har 5)


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 22:13

På fredag gør min mand

Har overtalt ham til at skridte Shadow af når datteren har redet - og jeg glæder mig såååååå meget til at se ham på ryggen af en hest


Han løber marathon, cykler og træner i motionscenter, så han har nok at se til, men jeg synes da lige at han skal gi det en chance - jeg har da også løbet (ca 500 meter), så det er fair nok !


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmMMM
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 20:23

Her hjemme rider vi alle lige fra min mand til vores yngste datter på 1 3/4 år. Der er ikke de vilde diskusioner om pasning og foder og alt det der. Vi er rimelig enige om tingene. Da vi startede med at have hest havde min mand ikke særlig meget viden om det, så han har stille og rolig lært, men han kan se at vi har nogen tilfredse og veltrænede heste, så han stoler også meget på det han har lært af mig.


Hyggehejsa

Renana


Part søges til stor 1´er pony/ lille hest fra 1. september i Haderslev

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 13:45

Min kæreste rider og er under uddannelse til beslagsmed kunne ikke blive meget dejligere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nope...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 19:26

Hesteinteressen har jeg for mig selv, dog er han flink til at hjælpe til i stalden, hvis der skal muges en boks eller tages heste ind


Har set ham på hesteryg 2 gange, men det er ik noget han gider..



Mvh Heidi



What is it with girls and horses? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 welll...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 13:01

Min x er rytter og ejer en International konkurence stald, dette var både godt og dårligt :)

Godt fordi vi delte en fælles interresse og levevej, man aldrig havde de der problemer med en uforstående kæreste, vi var fælles om alt osv. :)

Dårligt fordi vi havde komplet modsatte meninger, om hvordan træning og hestehold bør forgå :)


Min nuværende kæreste rider ikke, men er heste interreseret og ved en del om sporten :) Det er skønt.



Mvh.


L Nielsen.


Glædelig jul fellow H'ænder


Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider