Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er det kun mig
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 22:52

der ikke aner hvad SugarPaste er???

Synes der er mange tråde omkring emnet - har dog ikke læst dem..

En eller anden, fortæl mig hvad det er

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 23:53

Jeg ved det godt...men jeg siger ikke hvad det er...muahahaaaa

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

nope....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 23:55

Jeg har heller ikke regnet den ud.

Skal vi lave en støttegruppe på FB?

OPRYDNINGSUDSALG

Tag 2 og betal for den dyreste.

Masser af varer at vælge imellem

Kun i butikken i Middelfart.

Islandshesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvis i ikk ved
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 07:23

hva det er- hvorfor kigger i så ikke bare sugerpaste trådene igennem Svaret står jo der i... (I er ikke nysgerrige nok så).

Ellers er google altid din ven

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 09:14

Jeg har pænt sprunget trådene om det over, da jeg heller ikke ved hvad det er

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 10:31

Hvordan kan man være så lidt nysgerrig eller videnbegærlig at man ikke selv undersøger emnet?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

Lej en grill
Rideudstyr købes

0
0
Svar på denne tråd

tjah, hvad mon det er....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 10:52

Tjahh, man er vist ikke nysgerrig nok... Hvis man ik engang gider læse trådene og finde ud af hvad det er, eller bruge google...

Så ingen hjælp herfra, du må selv

- sagde Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Ingen grund
Forfatter: 
Dato:  16-07-2009 15:00

til at undre sig over at nogle er mere vidende end andre...SUK...

Find dog gnisten i at finde ud af , have viden.

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

KLÆG OG BREMSER ER IKKE DE SAMME ,OG NEJ NEJ

.

TECTONIK OG FLUSA VIRKER IKKE PÅ KLÆG

.

PLUS, FLUSA OG TECTONIK ER ENS...

.

ELLER SØG PÅ TECTONIK

0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 10:34

... vidste det heller ikke, men jeg har for noget tid siden åbnet den fordi jeg blev irriteret over at den hele tiden stod som en af de øverste.....

Jeg ELSKER den tråd nu... Jeg har fundet ud af (nogenlunde) hvad det er, og det er fantastiske billeder.....

Jeg vil også kunne det....

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  17-07-2009 12:14

Jeg ved det også, men siger det ikke "na na na na na"

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 10:33

Bare google, her er hvad du får på et min.

Sugarpaste og fondant er to navne for samme masse, nemlig den sukkermasse eller sukkerdej man kan overtrække kager med. Der findes mange forskellige mærker og mange forskellige opskrifter på både det ene og det andet. De er alle fremstillet af æggehvider, glukose og flormelis, enkelte indeholder andre hjælpestoffer som gelatine, tylose(CMC), farve, majsstivelse mm. I England kaldes det mest for sugarpaste, mens det i USA kaldes for rolled fondant.

Fondant kan imidlertid også dække over en flydende sukkermasse til f.eks. at overtrække kager med eller bruge som fyld i bolcher og chokolade.

Flowerpaste er en sukkermasse, som egner sig godt til at fremstille sukkerblomster af. Det er meget fleksibelt at arbejde med og tørrer hurtigt. Det går dog nemt i stykker når det er tørt, så sukkerblomsterne skal håndteres varsomt. En simpel måde at fremstille flowerpaste på er at blande ekstra tylose og lidt fedt i sugarpaste. Man kan også fremstille den selv vha. æggehvide, glukose, flormelis og traganth gummi. Når det er tørt er det ikke så behageligt at spise.

Modelling paste og gumpaste er igen to sider af samme sag. De dækker over en sukkermasse, som egner sig godt til at fremstille lidt grovere blomster, figurer og andet pynt af. Den nemmeste gumpaste laves af sugarpaste tilsat ekstra tylose eller traganth gummi. Det sikrer at figurer mm. tørrer hutigere og hårdere op og ikke så nemt falder sammen under tørring. Hvis massen ikke er gennemtør, men blot tør på overfladen kan den stadig spises - især børn elsker at kunne sætte tænderne i f.eks. en drage, en bil eller andet sukkerpynt.

Mexican paste og pastillage dækker også over to navne for samme masse, som for det meste er fremstillet af vand, flormelis og gelatine. Denne masse tørrer meget hurtigt og bliver stenhård. Den egner sig derfor godt til konstruktioner som f.eks. bygninger, tårne og spir, men egner sig ikke så godt til at blive spist.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider