Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Overraskende fordom.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 10:07

Nu har jeg flere gange været ude for en fordom, som har overrasket mig meget faktisk.

Jeg er en person som holder en streng personlig hygieine, og som holder af at have pænt tøj på, og går med make-up. For min egen skyld. Jeg føler mig bedst tilpas sådan.

Men samtidig er jeg sygemeldt, og går derfor hjemme.

Disse to ting hænger åbenbart ikke sammen for folk.

Jeg blev så sent som i dag spurgt om jeg skulle på arbejde (var i vaskekælderen). Svarede venlig, som sandt er, at nej det skulle jeg ikke, da jeg desværre gik sygemeldt (har fundet ud af, at det er nemmest, bare at få det sagt med det samme, for de får svaret på et eller andet tidspunkt alligevel). Vedkommende der i dag spurgte, kiggede flere gange op og ned af mig. Kl. 0730, mandag morgen. Iført sorte bukser, en pæn bluse og en cardigan, med pæn make-up. Sådan en kan ikke være sygemeldt. D

Har folk virkelig den fordom, at folk der går sygemeldt (af den ene eller anden grund), er uhygieiniske og går i joggintøj og gør intet ud af deres udseende? Samt ligger i sengen hele dagen og har evigt ondt af dem selv?

Jeg har faktisk også prøvet at være til en fest, og så stå op dagen efter og gøre mig klar til morgenbordet, hvor folk nærmest har kigget underligt på mig. Jeg var jo stadig pæn i tøj og det hele. Men festen var jo over. Hvordan kan jeg så være sygemeldt.

Er der andre der har været udefor ligende?

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan - nu som ridehest.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

SÆLGES: YDERST velholdt Wintec 500 dressur. Ny pris.

0
0
Svar på denne tråd

det kommer
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 10:20

Nu kan man jo være sygemeldt af mange forskellige grunde. Døjer du fx. med ryggen - så kan du vel se ud som du gør. Har du en svær depression, så virker det vel underligt, at du har overskud til den slags.

Har du ikke selv fordomme i forhold til hvordan vi andre ser ud, når vi er syge? Joggingtøjet og det usoignerede look du beskriver, er vel ikke ualmindeligt hvis man har influenza - og er det så ikke ok?

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Fordomme har vi jo alle
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 11:37

når det kommer til stykket

Jeg tager tit direkte fra arbejde ned til hesten. Nogle gange muger jeg ud, andre gange giver jeg bare hø og halm, eller lukker 18 heste/ponyer ind. Og alt dette gør jeg i mit almindelige tøj - altså, det som jeg også havde på på arbejde.

Jeg får næsten altid kommentarer om min pålkædning, som: Hold da fast et fint mugedress du har på der...Eller: Du har rigtig klædt dig på til staldarbejde hva osv osv.

Synes altså at det er lidt morsomt - jeg svarer som regel bare med at - jamen, jeg HAR skam en vaskemaskine, og alt mit tøj kan komme i den

Hvis jeg har planlagt en hel dag i stalden, bevares, så tager jeg da også ridetøjet eller et par gamle cowboydrenge og gummisko på, men jeg kan altså også godt lave arbejdet i mit almindelige tøj

Christel

Træf på Stald Stettenborg - lør d. 11 okt. 2008 - se præsentation

Tjek: www.dudiogfrister.dk - Fragtfrit i uge 39:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 11:48

Selvfølgelig kan man være sygemeldt af flere grunde. Skriver jeg jo også.

Selv er jeg sygemeldt pga en nerveskade +. Noget der ikke umiddelbart kan ses.

Syntes ikke selv jeg har fordomme. Jo sikkert nogle enkelte, men har det til gengæld også sådan, at folk må gå i det tøj de selv vælger, uden at jeg skal blande mig, eller syntes "sjove" ting om dem.

Jeg er åbenbart underlig i forbindelse med sygdom. Men jeg bevæger mig ikke ud, uden at have gjort et min. ud af mig selv. Det være sig tage et bad, skifte til rent tøj. Hviket jeg i forvejen gør, selvom jeg bare går rundt hjemme. Jeg får det bedre ved at gøre det.

Joggentøj er helt i orden. Uanset grund, årstid eller lign. Vil folk helst gå i det, så værsågod. For min skyld ingen alarm.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 11:51

cruella76: Vi er da enige. Jeg kan også godt "komme til" at have mit alm. tøj på i stalden. Normalt har jeg staldtøj på, men det smutter da

Ligesom jeg godt kan tage fra stalden ud og handle.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Trine ♥Mr Milan♥
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 12:44

Helt ærligt, du har da nøjagtig samme fordomme, du skriver:

Har folk virkelig den fordom, at folk der går sygemeldt (af den ene eller anden grund), er uhygieiniske og går i joggintøj og gør intet ud af deres udseende? Samt ligger i sengen hele dagen og har evigt ondt af dem selv?

Hvis man ikke lige gider lægge krigsmaling hver dag, behøver man vel ikke være uhygieinisk, gå i joggintøj eller intet gøre ud af sit udseende.

Hvis man ligger i sin seng, behøver man ikke have evig ondt af sig selv, man kan rent faktisk være utrolig syg...

Så om du er bedre, end dem du møder, jeg må tilstå, jeg tvivler

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Husk nu at læs HVAD jeg skriver, og ikke hvad du TROR jeg skriver, der er MEGET stor forskel....

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kommer vel an på hvor syg
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 13:47

man er.

Har jeg en af de sjældne gang influenza står jeg ikke foran spejlet og smuksér hvad der nu kan reddes - næ, så har jeg nok at gøre med at hænge sammen...

God bedring i øvrigt.

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Der er kun to ting i livet man får mere af jo mere man bruger... smil og muskler.

0
0
Svar på denne tråd

Den slags
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:57

Er jeg ikke ude for....

Illum

.

Jeg har ikke patent på lykken, men nøj hvor besidder jeg meget af den...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 18:22

Hvor ville kvinders sladder være uden fordomme? :-)

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

hehe..........
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 22:13

tja jeg var selv syg nytårs aften min far blev 70år der, havede over 40 i feber, havede alligevel min galla kjole på, sminke, sat håret og var i lægevagten sådan lægen sage bare som joke at kan sådan en fin "dame2 være syg *G*

Og ja lige meget hvordan man ser ud i tøj osv kan man være syg :-)

Jeg går meget i joking tøj løst tøj til hverdag uden at være syg ;-) synds det er afslappende. men går da også i andet det kommer an på mit humør samt hva der lige er rent ;-)

Fila tilsalg igen. skriv pb. for mere info. se hende evt på mp.

Er evt int. i bytte med ældere hest min 160. skal være tilredet og rolig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 09:21

Illum du er ikke den eneste, jeg har heller ingen vaskekælder.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

Pjevs altså...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 10:27

Illum

.

Jeg har ikke patent på lykken, men nøj hvor besidder jeg meget af den...

0
0
Svar på denne tråd

De to sidste
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 12:23

kommentarer reddede lige min dag 100 % tak for det!

.. Og nu vil jeg gå i bad.. og derefter iføre mig joggingbukser og et telt....

Christina & Alle Prinsesserne

Count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 12:44

Tja, jeg har det jo sådan at jeg nøjagtigt som Christina sagtens kan gå i bad og bagefter iføre mig kludetøj(det i andre kalder joggingtøj), eller staldtøj for den sags skyld. Ville føle mig underligt tilpas hvis jeg rendte rundt med møgbøren i fuld krigsmaling og fint tøj.

Nu benytter jeg ikke en offentlig vaskekælder, men kan sagtens bevæge mig rundt i den store verden uden jeg er nødt til at smøre en masse "selvtillid" i hovedet. Derfor kan jeg godt have været i bad alligevel

Fordi man ikke er til fint tøj og make up kan man godt have en god hygiejne omkring sin person.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 16:59

Jeg kan godt se på det hele, at det er mig der er den fordomsfulde.

** Trine **

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 18:04

Jeg er syg i dag. Og har tilbragt hele dagen i joggingtøj!

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 08:19

ja, jeg er så en af dem med jogging tøj og ingen makeup og et grimt garn der trænger til at blive farvet.

pt. er jeg sygemeldt på grund af mistanke om bækkenløsning.

jeg farver ikke hår, grundet min graviditet, joggingtøjet er jeg nødt til at gå i fordi jeg er blevet så stor som et hus og makeup?

det gider jeg ikke bøvle med, jeg tager nemlig kun til byen for at handle når kæresten er hjemme da jeg ikke kan holde ud at køre i bus.

så jeg er en af de sygemeldte usoignerede mennesker der er sygemeldt.

men f..k hvor jeg glæder mig til at kunne få min krop igen og få smidt de kilo jeg vejer aaaaallt for meget.

selvfølgelig glæder jeg mig også til at se min baby for første gang.

det blir stort!

mvh kristina.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 09:13

For en del år siden havde jeg det også sådan; gik ikke ud fra en dør, før jeg havde været i bad og lagt makeup og sat hår.

I dag er jeg ligeglad, går selvfølgelig i bad, men skal jeg ride fra morgen stunden, så gør jeg det ikke før senere på dagen.

Jeg kan gå rundt i mit ridetøj en hel dag, for jeg elsker mit ridetøj og føler mig super godt tilpas i det, jeg kan ovenikøbet finde på, at gå ud og handle i ride tøj. Men jeg gider altså ikke gå i bad inden jeg skal ud og ordne heste, muge og ride, for så skal jeg jo bare i bad igen bagefter.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre mener. Så længe jeg har det godt med, hvordan jeg ser ud og føler mig super tilpas i det tøj jeg har på, ja så kan alle andre mene om det som de vil, det er mig det handler om, ikke de andre.

Folk må tage mig som jeg er, eller gå den anden vej ;D

Karoline

B*I*T*C*H ! ! !

Babe In Total Control of Herself ! ! !

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 09:56

Jeg ville virkelig ønske at jeg gad gøre lidt mere ud af mig selv til tider! Og jeg kan godt få nogle "flip" hvor jeg tænker: SÅ er det nu! Tag dig sammen Louise. Så, i et par dage, bruger jeg lidt tid på at lægge mascara på, dække de værste urenheder osv., og tager pæne matchende outfits på.

MEN MEN MEN, så efter et par dage prioriterer jeg altså et kvarters længere søvn om morgenen, og vælter ud i badet, kører børsten gennem håret, hiver det første, det bedste ud af skabet og er ude af døren

Når jeg er syg, så er det altså på med campinghabitten (hvis jeg overhovedet kommer ud af pyjamasbukserne...!). Har dog aldrig joggingtøj på udenfor eget hjem, men kan sagtens ligne noget der er løwn alligevel

Åh ja, den kvindelighed...

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

0
0
Svar på denne tråd

Lobbe...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 00:43

. Det lyder bekendt

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

Tænk, jeg
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 07:34

har en kollega som hver kveld, efter kveldsnyhederne og værmeldningen plukker frem fra skabet ikke bare det habitt hun skal ha på dagen efter, men også ditto for hendes mand.

Hver morgen bruger hun videre en halv time, mindst på at legge lækker, diskret make up. Så kommer hun til jobben, hvor hun sitter innelukket på sitt kontor hele dagen, og er mega humørsyg, ikke til at snakke med. So whats the point??

Husker en barnesang som var noget med at helt til sist "så tog hun sureminen på, og det var veldig trist". Tænker ofte på den når jeg ser hende.

0
0
Svar på denne tråd

selvtilliden
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 09:26

Trine undskyld jeg siger det, men måske du har et problem med selvtilliden. Det lyder hårdt, men hvis du ikke kan sammen med andre mennesker uden at skulle udgive dig for at være toptunet på. Så ville jeg da mene at det er dig der har et problem og ikke os, som sagtens kan gå i ridetøjet halvdelen af dagen, eller tøffe rundt i hyggetøj med morgenhår HELE dagen

Jeg går også gladeligt i vaskehuset eller i netto i disse typer klæder og kan endda finde på at hente vasketøjet iklædt pyamas

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 19:20

Tja. kender det godt.Især fra da jeg blev sygemeldt første gang.

jeg har desværre fået Fibromyalgi, hvilket er kroniske led og muskel smerter.Nok om det.

men i starten jeg gik hjemme, løb man jo ind i mellem på en kollega, når man var ude og handle, og har flere gange fået det jeg kalder elevator blikket og bemærkningen, du ser da ikke ud til at fejle noget.

og nej det gør jeg da ikke, men som du selv er inde på derfor kan man da godt se pæn ud og være velplejet.

Men jeg kan altså, også finde på at gå i mine pybukser og min flees kåbe, til lang over middag hvis jeg ikke skal noget.

I starten sårede det mig når jeg fik en bemærkning, men nu er jeg sgu ligeglad, folk må mene hvad de vil.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 02:09

nu ikke at min selvtillid fejler noget

Jeg bruger også lidt makeup hver dag, uanset om jeg bare er her hjemme eller om jeg skal ud af huset.

Jeg føler simpelthen der mangler noget hvis ikke makeup'en er på plads, så for mig er det en naturlig del af min påklædning.

Det er da udelukkende for min egen skyld at jeg bruger det, og jeg kan forøvrigt slet ikke se hvordan/hvorfor det skulle være for andres skyld

Jeg kan sagtens slaske rundt i ride/stald tøj hele dagen og har heller ingen problemer med at vise mig offentligt i mit knab så smarte outfit.

Det eneste tidspunkt jeg ikke har makeup på, er når jeg sover eller hvis jeg er rigtig syg med høj feber.

Om der en nogen der har fordomme, omkring mit tøjvalg eller mit makeup forbrug, ved jeg virkelig ikke og det er mig også inderligt ligegyldigt..

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider