Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bagemaskine Hvilken slags mel??
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 18:53

Hej Alle

Jeg har søgt på bagemaskiner her inde men kunne ikke finde svar på dette spørgsmål.

Hvilken slags hvedemel bruger i?

På mange sider står der at jo bedre mel jo bedre resultat, men hvilken mel syntes i virker bedst?

Jeg afventer spændt mit første brød.

Jeg håber at i har nogen godt indput.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 23:18

Vi bruger alle slags mel. Blander gerne, så det bliver 2/3 hvedemel og 1/3 grovmel.

Det er også lækkert med durum hvede, så bliver krummen mere blød.

Jeg er glad for vores bagemaskine, det er super lækkerrt at kunne vågne til duften af nybagt brød, og det giver et minimum af svineri. Men jeg synes dog at brødet efter kort tid bliver kedeligt, så derfor laver vi altid små brød, så de ikke er større end vi hurtigt får dem omsat.

Jeg tror ikke du vil kunne se og smage forskel på brødet, om du vælger den ene eller anden pose hvedemel.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Har fundet en gammel tråd frem ....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 23:58

..... med flere tips og afprøvede opskrifter

Speltmel smager godt, kan som Lone foreslår også erstatte 1/3 af melmængden.

Her er tråden >>>> www.heste-nettet.dk/forum/25/444947/ 422975/

Mvh. Lisbeth

PS. Det er da en tråd, Lone selv startede

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 11:12

Nu er jeg lidt nysgerrig efter at høre om de der bagemaskiner..

Jeg har altid synes det lyder lidt mærkeligt at man kan stå op til frisk bagt brød - er det virkelig sådan?

Altså er brødet lunt og lige til at spise?

Hvor skaffer man sig sådan en bagemaskine henne - har kun hørt om dem, aldrig set dem - og fylder de ikke temmelig meget??

så fortæl om Jeres bagemaskiner - jeg fynder nemlig rund d. 10 feb og så var det måske oplagt at ønske sig sådan et uhyre...

Hvor lang tid er den egentlig om at lave et brød????

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Barnevognssele købes..

Regnslag købes..

0
0
Svar på denne tråd

Hej Igen
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 15:38

Lone: Mange tak jeg har prøvet mig lidt frem her over weekenden og jeg er ret sikker på at den bliver slidt op.

Jeg har købt lidt forskelligt mel og leget lidt med, den tråd lisbeth har fundet frem havde jeg selv fundet og nogen af dem er af prøvet. Mums de er gode.

Lisbeth: Mange tak den havde jeg selv fundet. Typisk en hn-afhænging så var det det første sted jeg søgte på bagemaskine og derefter på google.

Det er jo kun på grund af at I alle herinde er så kloge.

Jeg må prøve at købe noget speltmel.

Er du vimmer der er mange forskellige slags mel men familien er heldigvis glade forsøgskaniner

Stine: Ja nu er min jo ret ny, men der er en timer på som du bare sætter og så er brødet færdigt når du står op.

Min har jeg lige købt i superbrugsen på tilbud, jeg ved at Imerko snart får en Tefal på tilbud til 600 kr. Min kostede 300.

Mit basis prøgram tager 3 timer og at er der et hurtig program der tager 1½ time. Mit kageprogram teget 2 timer.

Lige nu er den chokoladekage, som Mette J har sat ind, igang med at blive bagt. Det er forsøg nr. 2 den første hævede ikke ordenligt men smagte fint.

Jeg afprøvede en af opskrifterne der var i hæftet til lørdag morgen, men den hævede ud over det hele og var meget våd. øv øv så der var jeg nød til at sende manden til bageren.

Men de 3 andre brød jeg har lavet i den er blevet rigtigt gode. (bare rolig vi har haft gæster hele weekenden så vi har levet af andet en franskbrød)

Har i andre prøvet at lave rugbrød i den??

Det der mælkepulver har min superbrugsen ikke, kan man få det i Bilka og lingende supermarkeder?

Mange tak for jeres gode svar.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Læs denne
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 15:43

Ja man står op til nybagt brød, man fylder maskinen og for programere og så kan man vågne til nybagt brød.

Dog kræver det lidt forsøg at få de perfekte brød.

Og man jager ikke lige til at bage brød det tager næsten 4 timer med maskinen.

Jeg er kommet frem til ca. 2 forskellige brød blandinger fra Lidl, en med bondebrød og en med ciabatta( der fås ca 5-6 forskellige) , dog skal der ikke bruges så meget vand som står på posen, ca 500 g mel og 300ml vand.

Til daglig bruger jeg kun ælte/hæve programmet og smider brødet 45 min i ovnen istedet.

Læs også denne tråd www.heste-nettet.dk/forum/25/445019/ 422975/

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg snyder
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 16:16

Jeg snyder altså og bruger færdige blandinger ;-)

Men hvordan i alverden får i timeren til at virke med tørgær og vand når det står natten over? Bliver gæren så ikke ubrugelig når den får vand flere timer inden at den skal hæve?

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jan
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 16:32

Nu har det jo kun virket en gang men man putter jo først væsken i så melet og tilsidst gæren så den bliver jo ikke våd som sådan.

Melet suger vel noget væske op men åbenbart ikke nok til at ødelægge gæren.

Jeg har ikke prøvet færdigblandingerne endnu så jeg aner ikke hvordan de er eller hvor man køber dem.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

færdig..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 17:11

Færdig blandinger kan købes alle steder, hos Spar f.eks, brugsen osv..

Spar har nogle som hedder italienske brød og solsikke brød de er meget gode.

Men dem fra lidl fejler aldrig, man skal bare spare lidt på vandet..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

færdigblandinger
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 13:50

Færdigblandinger - er det de "alm" færdigblandinger eller er det specielle blandinger til bagemaskiner.

(Nu har jeg læst så meget om bagemaskiner her på HN, at jeg er NØDT til at ha' en!)

0
0
Svar på denne tråd

Ganske alm.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 15:48

Det er ganske alm færdig bla.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 16:12

Furius: Mange tak, jeg troede at det var nogen til bagemaskine, men så blev jeg så klog.

Jeg håber at det er nogen det har nogen opskrifter på kager andet end den Mette J har lagt ind.

Den smager godt men lidt forandring fryder.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

På nogle
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 21:19

På nogle står endda hvad man skal gøre hvis man putter de alm. i en bagemaskine. På nogle af mine skal der bare halv portion i f.eks.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider