Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Skånejob = gratis arbejdskraft?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 15:47
Jeg har lige punket min sagsbehandler for hjælp til et skånejob, og udover en super duper indviklet process (som jeg allerede har glemt igen), så sagde hun også at man arbejdede gratis den første måned. What?? Er det rigtigt - nogen der ved det?

Og ja, jeg ved godt at det sikkert passer når hun siger det, men jeg kan næsten ikke tro det er sandt .

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

ja det gør du
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 16:54
nok, får du er kun på prøve, der efter bliver man ansat.

med venlig hilsen Susanne.

Gård sælges i ringsted

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

skånejob
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 08:51
Ak. Så må jeg jo lege gratis arbejdskraft (selvom jeg stadig synes det er uretfærdigt).

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

Det hedder praktik, men
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 09:52
Normalt med flexjob osv, så aftaler man en praktikperiode, hvor den ansatte og arbejdgiveren har mulighed for at finde ud af om jobbet er noget begge parter kan trives med. Der vil også være en del oplæring/rutiner der skal læres, man skal finde ud af, om det er de rette skånehensyn, der er og så videre.

En praktikperiode behøver ikke at være en måned, det kan være kortere (14 dage) eller længere (jeg har vist rekorden! ;-P ), og i mellem tiden er man jo ikke uden forsørgelsesgrundlag, man har ret til hjælp.

Læs lidt her: www.holstebro.dk/Erhverv/ Arbejdskraft/ Jobcentrets%20tilbud%2...rksomheder/ Sk%C3%A5nejob.aspx

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 11:17

Xtiny nu bliver jeg jo nysgerig om hva din rekort er? :P

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

12 elendige måneder i praktik
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 11:57
Før jeg blev ansat, og da jeg blev ansat, syntes de andre medarbejdere de godt kunne søge nye jobs, nu var der jo en arvtager... :-P Det var en L*arbejdsplads, og det var da kun på grund af de gode kolleger, jeg havde holdt ud. Alene havde jeg bestemt ikke kompetance (og viste det sig) fysik til at bestride det job.

Dernæst 9 måneder, men det var et job jeg *virkelig* gerne ville have, da meget af det kunne klares hjemmefra vha telefon og pc.

Det skal siges, at flexjobordningen var meget ny dengang, og mine jobkonsulenter ikke lige har været de skarpeste skeer i skuffen, og jeg selv var for uerfaren og usikker til at sige stop i tide.

I dag hedder min praktikgrænse højst 1 måned, hvis det er noget, jeg er inde i qua mine erfaringer.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider