Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

skadet menisken??
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:18

ja nu har jeg så skadet menisken og øv hvor gør det bare nas..

men det jeg ville med dette indlæg var at høre om jer som kender nogen eller selv har haft skadet menisken og hvordan det er gået og blev i opereret, og hvor længe gik der før det var okay igen?

på forhånd tak

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:50

Det har jeg og regner ikke med at skulle opereres. Jeg har lige været gennem set større fysioterapi genoptræning program. Ud over menisken har jeg også beskadiget korsbåndet og ledbåndet. Jeg håber aldrig at jeg skal under kniven. Smerter jo jeg kender det gør nas, men efter jeg har fået genoptrænet mine muskler er det blevet rigtig godt.

Hvordan har du fået det konstater? Jeg fik den endelige diagnose via en MR skanning.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:14

Jeg fik lavet en kikkert operation i knæet sidst i januar måned, min indvendige menisk var ret voldsomt skadet og havde sat sig i klemme mellem lårbensknoglen og skinnebensknoglen. Jeg var så heldig at få lov at vente i 3 mdr før jeg kunne blive undersøgt af en speciallæge som knap nok gad kigge på mit ben, men det endte dog med at de ville operere og heldigvis for det. Udover min menisk som de fjernede halvdelen af havde jeg også flere store revner i brusken bag på knæskallen som gik helt ind til knoglen. Så bagefter var lægen knap så arrogant, for med så alvorlige skader kunne han da godt forstå jeg havde ondt...

Så fra menisken satte sig fast til jeg kunne begynde at arbejde igen gik der 4 mdr. Jeg har stadig smerter i knæet en gang i mellem og det slipper jeg nok aldrig helt for pga skadens omfang, men indtil videre kan jeg da passe mit arbejde, så er spørgsmålet ifølge lægen bare hvor længe...

Sælges:

Passier kombi 17'', med mellem bom.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 12:22

Jeg fik for 5 år siden en menisk-skade da jeg skulle lade som om jeg kunne spille fodbold (det kunne jeg så åbenbart ikke!).

Da jeg kom på skadestuen med et "elefantknæ" kunne de ikke sige noget pga. hævelsen, så jeg fik en stiv don-joy skinne på som jeg skulle gå med 24 timer i døgnet indtil jeg skulle til tjek 10 dage senere.

Da jeg kom til tjek kunne de ikke sige noget med sikkerhed, og de efterfølgende gange jeg kom til tjek fik jeg forskellige diagnoser hver gang.
Først var det det ene ledbånd der var skadet, så var det det andet. Pludselig var det det ene korsbånd, så det andet. Så var det kun noget muskulært og til sidst fejlede jeg slet ikke noget.

Jeg havde flere gange spurgt om de ikke kunne scanne eller gå ind og kigge, da deres diagnoser ikke stemte overens med mine smerter.

Det var der ingen grund til, sagde de. Jeg skulle bare blive ved med at bruge min skinne, så den gik jeg med i 16(!!!) uger.

Da mine smerter fortsatte og jeg bla. ikke kunne passe mit arbejde gik jeg til egen læge igen. Hun fik trumfet en MR-scanning igennem.
Da jeg fik foretaget den, fik jeg smerter hver gang magnetstrålen ramte mit ømme punkt i hasen. Det sagde de dog var umuligt, men jeg ved hvad jeg mærkede.

Scanningen viste ikke noget sagde de, da jeg kom 14 dage senere.
Jeg blev henvist til idrætsklinikken som kunne hjælpe mig med øvelser til knæet.

Det ville jeg dog ikke da jeg stadig havde meget ondt og ikke ville skade det mere.
Vidste jo inderst at der var noget galt.

Jeg gik så til lægen igen-igen og bad om at komme på et andet hospital.
Det kom jeg 2 mdr. senere, og jeg havde ikke en gang fået bukserne af da lægen spurgte hvor jeg havde ondt.
Jeg pegede om i hasen og han svarede hurtigt og uden tøven "Det er en meniskskade; den skal opereres og det er inden jul".
-Det var i starten af december jeg var der til undersøgelsen.

Jeg kom ind på operationsbordet og blev kun spinalbedøvet så jeg kunne følge med.

I mit knæ fandt lægerne en flænge på 2 cm i menisken.
Den var vokset skævt sammen og havde dannet en masse arvæv.
De prøvede at skille den ad og sætte den ordentligt sammen, men desværre blev det kun værre.

Så den dag i dag døjer jeg stadig med mange smerter til trods for diverse træningsprogrammer m.m.

Jeg klandrer ikke de læger som opererede mig, de gjorde det bedste de kunne, men jeg har klaget over de læger som sagde jeg intet fejlede og ikke ville undersøge det nærmere.

Jeg gik i 9 mdr. med den skade inden den blev "opdaget", og havde de gjort noget med det samme havde jeg ikke haft ondt i dag.

Jeg har smerter hver dag og skal passe på ikke at overbelaste mit knæ, for ikke at forværre det.

Det var min erfaring (en bitter én) med meniskskader.

God bedring til dig og opdater os gerne med hvordan det går med dig!

Mvh Louise Hertz

*Queen Of F*cking Everything*

KOM TIL LOPPEMARKED I REMISEN I KØBENHAVN

D. 15. & 16. SEPTEMBER.

Der er Kitch & Kunst, Nyt & Gammelt og Noget for Alle.

*ACTION SPEED aka SPEEDY*

0
0
Svar på denne tråd

hvordan
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 13:42

det skete i lørdags..det var på vej op på en hest, havde min venstre fod i stigebøjlen og satte jo så af med højre... knæet drejede eller et vrid, sagde alle de folk som var rundt om mig (vi var 5 venner der skulle på en dejlig ridetur på islændere)og så faldt jeg simpelthen ned på jorden, lå bare der og skreg. kan lige forstille mig hvordan det så ud.

men havde jo håbet at det bare ville gå over men det gjorde det ikke, så 4 timer senere blev jeg enig med kæresten om at jeg skulle en tur på skadestuen, hun kunne slet ikke røre ved mig..

men hun udelukkede nogle ting og sagde at det var menisken der var skadet, men de kunne ikke sætte et omfang på skaden, pga smerter. så skal på sygehuset om 14 dage for at se hvor slemt det er.

jeg kan slet ikke støtte på mit ben og når jeg skal rejse eller sætte mig ned, så kommer der en ekstrem smerte.og det bliver mere og mere stift, og det hæver.

uha sikke nogle historier i kan fortælle, håber virkelig at i får det bedre.

skal nok skrive igen når jeg ved mere om to uger.

MVH Line

0
0
Svar på denne tråd

Åh Line...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:13

Hvor jeg dog føler med dig!

Jeg blev opereret for en meniskskade i højre knæ for nogle år siden (uheld) Glad var jeg da det hurtigt gik frem af, og fór ud og købte løbesko. 2 måneder efter vrider jeg om på det venste, og ja, ødelægger menisken. Operation igen. Syntes ikke at det opførte sig "rigtigt", så en tur på hospitalet igen til ny operation.

Det går OK nu, men drømmen om et job ved politiet er desværre lagt på hylden. Sidst jeg blev opereret, sagde lægen at der var begyndende slidgigt i det venstre knæ

LOV mig at være stædig med de læger. Det er ikke altid de synes at det er så slemt. Jeg blev f.eks. henvist til fys - Hvilket ikke kan reparere en ødelagt menisk.

Det skal scannes og vurderes ud fra det!

Husk at få genoptrænet knæet ordentligt (cykling er godt)

Hvis alt går godt (og det kun er menisken de piller ved (fjerner det ødelagte), er knæet næsten normalt efter 14 dg. (i de fleste tilfælde)

God bedring til dig.

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

Privathospitaler
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 09:48

Selvom det offentlige burde være gode nok, så er det desværre langt fra.

Min niece havde vredet i sit knæ, og på et offentlig sygehus, blev man ved at afvise at der var sket skade. Den praktiserende læge henviste til et privathospital i forbindelse med behandlingsgaranti, og her finder de alvorlige skader, som burde have været behandlet for længe siden, og nu skal pigen igennem flere operationer og ender formodentlig alligevel med kunstigt knæ i en meget ung alder.

Tal evt. med din egen læge om behandlingsgaranti osv. Der er gode muligheder for at blive henvist til et privathospital. Og ja desværre så er de bedste læger søgt derhen, men det er jo så en politisk sag.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 21:13

ja nu er der jo gået over en uge.. og sidder virkelig med tanken om hvor slem det stod til med jer ugerne efter i fik menisken skadet?

har ringet på sygehuset og spurgt om man ikke kunne få lov at komme der op noget før end den tid jeg har den.4 sep.. men de vil ikke have mig ind før, fordi smerter og hævelse skulle have tid til at fortage sig.. det er også fair nok.

men kan bare ikke klare tanken om at jeg ikke ved hvor slemt det er med mig...

det med at man vil så gerne prøve at støtte lidt på det og så snart (ikke bevist) man kommer til at støtte for meget når man går så kommer der bare ekstreme smerter op og det vrider rundt, jeg kan slet ikke stå og kan heller ikke gå uden at det meste af vægten er på kryggerne.

der er også kommet meget stivhed i knæet nu, og lige meget hvordan man sidder er der ubehag i knæet...

har også snakket med en fys fra et genoptrænings center i århus, jeg var på i febuar, pga en anden skade i min ankel.. hende ringede jeg til for at vide hvor jeg sådan står...

hun kender mig jo og hvordan jeg er bygget op...

og der kom en meget streng besked at jeg skulle styrke træne mindst to gange om ugen ja resten af mit liv...hvis ikke jeg gjorde det ville det bare ske igen og igen, pga af min ekstreme hybermobilitet.. og jeg måtte ikke sætte mig op på en hest på alm vis i ½ år, for det vil bare ske igen... men heldigvis mener hun også jeg skal ride så meget jeg kan komme til, hvis jeg bruger en grav eller en rambe hesten kan stå ved/i.. da dette ville styrke musklerne..

men vi må se hva de siger om en stor uge kan slet ikke vente med at få vished...

MVH Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider