Jeg fik for 5 år siden en menisk-skade da jeg skulle lade som om jeg kunne spille fodbold (det kunne jeg så åbenbart ikke!).
Da jeg kom på skadestuen med et "elefantknæ" kunne de ikke sige noget pga. hævelsen, så jeg fik en stiv don-joy skinne på som jeg skulle gå med 24 timer i døgnet indtil jeg skulle til tjek 10 dage senere.
Da jeg kom til tjek kunne de ikke sige noget med sikkerhed, og de efterfølgende gange jeg kom til tjek fik jeg forskellige diagnoser hver gang.
Først var det det ene ledbånd der var skadet, så var det det andet. Pludselig var det det ene korsbånd, så det andet. Så var det kun noget muskulært og til sidst fejlede jeg slet ikke noget.
Jeg havde flere gange spurgt om de ikke kunne scanne eller gå ind og kigge, da deres diagnoser ikke stemte overens med mine smerter.
Det var der ingen grund til, sagde de. Jeg skulle bare blive ved med at bruge min skinne, så den gik jeg med i 16(!!!) uger.
Da mine smerter fortsatte og jeg bla. ikke kunne passe mit arbejde gik jeg til egen læge igen. Hun fik trumfet en MR-scanning igennem.
Da jeg fik foretaget den, fik jeg smerter hver gang magnetstrålen ramte mit ømme punkt i hasen. Det sagde de dog var umuligt, men jeg ved hvad jeg mærkede.
Scanningen viste ikke noget sagde de, da jeg kom 14 dage senere.
Jeg blev henvist til idrætsklinikken som kunne hjælpe mig med øvelser til knæet.
Det ville jeg dog ikke da jeg stadig havde meget ondt og ikke ville skade det mere.
Vidste jo inderst at der var noget galt.
Jeg gik så til lægen igen-igen og bad om at komme på et andet hospital.
Det kom jeg 2 mdr. senere, og jeg havde ikke en gang fået bukserne af da lægen spurgte hvor jeg havde ondt.
Jeg pegede om i hasen og han svarede hurtigt og uden tøven "Det er en meniskskade; den skal opereres og det er inden jul".
-Det var i starten af december jeg var der til undersøgelsen.
Jeg kom ind på operationsbordet og blev kun spinalbedøvet så jeg kunne følge med.
I mit knæ fandt lægerne en flænge på 2 cm i menisken.
Den var vokset skævt sammen og havde dannet en masse arvæv.
De prøvede at skille den ad og sætte den ordentligt sammen, men desværre blev det kun værre.
Så den dag i dag døjer jeg stadig med mange smerter til trods for diverse træningsprogrammer m.m.
Jeg klandrer ikke de læger som opererede mig, de gjorde det bedste de kunne, men jeg har klaget over de læger som sagde jeg intet fejlede og ikke ville undersøge det nærmere.
Jeg gik i 9 mdr. med den skade inden den blev "opdaget", og havde de gjort noget med det samme havde jeg ikke haft ondt i dag.
Jeg har smerter hver dag og skal passe på ikke at overbelaste mit knæ, for ikke at forværre det.
Det var min erfaring (en bitter én) med meniskskader.
God bedring til dig og opdater os gerne med hvordan det går med dig!