Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Gigtmedicin/naturlægemidler
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 18:24

Hej med jer

Er der nogen af jer der har erfaringer med medicin og eller naturlægemidler der hjælper på smerter ved slidgigt i hofter ol.

Lige nu bruges der glucosamin, men vi vil gerne høre om andre erfaringer - evt. også alternative behandlingsmetoder

Hilsen Betty

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn Beauty er nu fundet hurra for HN

0
0
Svar på denne tråd

fiskeolie
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 02:05

har du prøvet med fiskolie eller ingefær??

Hilsen Mette

Smiler verden til dig, så husk at smile tilbage

0
0
Svar på denne tråd

Min svigermor
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 09:53
døjer med dårlig knæ - men efter hun tager ingefærtabletter har det hjulpet hende meget. Det er yderst sjældent at hun tager smertestillende, som hun førhen tog hver dag...

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Ingefær og Hyben...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:10

... Ingefær er ofte brugt og Hyben (Vital) er ved at blive godkendt som lægemiddel mod gigt.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Ny konkurrence på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Fortodol
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 08:18

Har rigtig gode erfaring med "Fortodol" for slidegigt i knæerne

Mange gode hilsner

Frank

0
0
Svar på denne tråd

ingefær
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 08:31
og kostændringer.
Man kan ofte med fordel forsøge, at finde frem til de ting, som gør gigten værre og fjerne dem i sin kost.
Der er skrevet rigtig mange bøger om det emne.

Jeg har spist ingefær med stor succes og så spiser jeg rigtig mange grøntsager - men vigtigst for mig er, at bevæge mig nok - bygge musklerne op og holde mig i rimelig form.

Mvh Lone

http://www.lonerugaard.dk - coaching og mentoring

0
0
Svar på denne tråd

Hybenpulver
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 17:20
Jeg har meget gode erfaringer med hybenpulver.

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelkur
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 00:22

Prøv at lægge en skivet rå kartoffel i vand ca.12 timer,og fast på dette vand et døgns tid.

Det skulle være virkeligt lindrende.

Prøv også at tørre noget kyllingebrusk,pulveriser det,og drik 1 tsk.fuld i et glas friskpresset appelsinjuice hver morgen i 6-8 uger.

Det erstatter piller,som man normalt betaler 6-800 kr.for pr.glasKyllingebrusk anvendes godt nok mod leddegigt,men princippet er det samme.-At opbygge brusken omkring knoglerne.

Råd,som jeg har rigtig gode erfaringer med i min klinik.

God smertelindring!Smiler.

Hvad kan alle heste li ? http://www.dyretelepati.

0
0
Svar på denne tråd

sasASa
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 18:52
Jeg har en kollega, hvis mor ikke kan tåle hybe, men un bruger istedetfor bukkehornsfrø.

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

Naturmidler
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 21:47

Jeg har gigt i hofter, lænden, fingrene ogen ankel, og har derfor prøvet rigtig mange naturmidler.

Det der har virket best har været ingefær og pagosid (tror jeg nok det hed). Desværre har intet af det haft så stor effekt, at jeg kan undvære smertestillende, så nu har jeg opgivet.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

har stærk
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 22:04

slidgigt i begge knæ.

Glucosamin hjælper en hel del, især når jeg husker at tage det, men når det går godt, glemmer jeg ofte pillerne.

Ridning synes jeg hjælper rigtigt godt på knæene, dog skal jeg lige ligge en times tid efter at have rørt hesten, men så er jeg næsten verdensmester et par timer eller mere.

Desværre har jeg fået et piskesmæld, som gør jeg ikke rider så meget mere, hvilket jeg godt kan mærke på knæ og vægt (uhada)

AF princip bruger jeg ikke medicin, men har gået til kiropraktor for at "blive lige igen", men det er snart længe siden (det hjælp også på knæene)

Ellers bruger jeg psykisk smertelindring og akupressur begge dele hjælper både på piskesmæld og gigten, men kræver både ro og tid, hvilket jeg har så længe jeg går sygemeldt.

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

Kan anbefale.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 23:36

Jeg kan kun anbefale at man tager ; longo vital, fiskeolie, ingefær, fiskeolie smøre dine led, ingefær virker smertedæmpende.

Jeg har i godt 2 mrd taget disse 3 + jeg tager bio zink og stærk vitamin c.og jeg har betydelig færre smerter.

Til Bente V. kan jeg anbefale at gå til kraniosakralt, det har hjulpet mig utroligt meget og har faktisk ingen men af mit piskesmæld, + det har rettet en del på mange andre skavanker..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Min mor...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:53

Min mor lider meget af slidgigt i hofterne - hun tager mælkebøttesaft og smører hofterne med en salve hun får fra England - kan ikke lige huske hvad den hedder.

Det har hjulpet hende så hun ikke har ondt men lige så snart hun holder op med at tage eller smøre får hun smerterne igen.

Hvis du er interesseret kan du sende en mail til mig så kan jeg fortælle dig hvad salven hedder osv.

Hej fra Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Smerter i led og sener
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 10:20

Prøv St. hyppolyts Concal piller. De har virket rigtig godt for mig. Jeg har i flere år døjet med led smerter i finger, knæ og albuer. Samt smerter i bækkenet (har været brækket som lille).

Sommetider kunne jeg næsten ikke komme ud af sengen om morgenen.

Så prøvede jeg Concal fra st. hyppolyt. Og efter 3 uger var der bedring. Nu har jeg næsten aldrig smerter mere.

Prøv at læs om dem på deres hjemmeside og ring evt. til en forhandler.

Måske kan de også hjælpe dig!

Pøj pøj, med det.

Mvh Trine

Græsset bliver ikke længere

af du hiver i det.!

0
0
Svar på denne tråd

levertran
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 22:22

er mit vidundermiddel, det har virkelig hjulpet mig.

jeg tager en spiseske om morgene, hvis du gør som jeg er det ikke slemt

tag 1 spsk levertran og skyld det ned med 1 glas appelsin juice

prøv det det hjælper allerede efter den første uge

jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider