Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når man mister overblikket
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 00:46

Ja det her indlæg er nok mest bare for at dele det med en masse dejlige mennesker, men også for at høre, at jeg (forhåbentlig) ikke er den eneste i båden.

Mig og kæresten købte i marts vores første(fra 1946) ude på landet. Vi troede(naive som vi var ;o)) at vi ku flytte ind med det samme og at det lige hurtig ku fikses op med lidt maling osv.

Men nu d.d. bor vi stadig i kælderen. Efter vi er flyttet ind går den ene ting efter den anden i stykker. Vi måtte som noget af det første starte med at skifte taget(er vi stadig igang med). Alt i stueetagen er splittet ad fordi der pga utæt tag var fugtskader flere steder. Det minder mest af alt om et bombekrater.

Der er ingen dræn omkring huset, så ved kraftig regn trænger der vand ind i kælderen. Et gammelt oliefyr der virker som vinden blæser, et toilet der lige er gået i stykker og køkkenet har mere eller mindre været ubrueligt i en lang periode fordi vi pillede alle lofter ned og var samtidig igang med udskiftning af tag, så der var åbent op til hilen.

Vi har samtidig fået besked fra kommunen om at vi inden en bestemt dato skal tilsluttes til den off. kloakering.

Vi har valgt at lave alt det selv vi kan pga økonomi.

Oveni alt det kæmper jeg med advokat og en andelsboligforening omkring min lejlighed hvor der er skimmelsvamp i. Var i et trafikuheld for ca 3 måneder siden og fik piskesmæld, har to (men dejlige)krikker der også skal passes og en dreng på 1½ år der også kræver en hel del opmærksomhed.

Nå ja og så lige for at sætte prikken over I'et har jeg fået virus på min computer 2 gange inden for en måned

Puha engang imellem ramler det hele altså lidt sammen og jeg har bare lyst til at skride ad h... til for at sige det mildt.

Set i bakspejlet er der en del ting mht hus som vi ville ha gjort anderledes med den viden vi har idag...f.eks. mht det med at renovere hele huset på en gang... huset viste sig dog at være i så elendig stand så er ikke sikker på at jeg ku ha levet med bare en gang maling osv.

Men håber lidt at høre fra nogen af jer der har prøvet det samme eller noget lignende og få at vide at det nok skal blive godt på et tidspunkt. Og hvis I lyster så gerne måske et par før og efter billeder af jeres hus så jeg kan se med mine egne øjne at det rent faktisk godt kan lade sig gøre.

I perioder har jeg lidt svært ved at se hvordan vi nogensinde skal få et ordenligt hjem ud af det her hus og sådan en periode er jeg lige inde i for tiden. Kæresten er noget mere optimistik eller også er han bare bedre til at skjule hans usikkerhed...

Nå men ihvertfald tak fordi I læste med

Venlig hilsen

Maria

Mor til Oliver 16/12-2005

0
0
Svar på denne tråd

sådan er det ofte...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 09:18

når den romantiske drøm smuldre væk imellem byggerod, arbejde, uheld på uheld og regninger der bare hele tiden vælter læsset.

I er ikke de eneste, som opdager at det bare ikke blev som man havde regnet med.

Men den allerbedste løsning, er at i to sætter jer ned med papir og blyant. Lav en liste med de ting der skal laves her og nu.

Begynd fra oven af, nemlig taget som skal være det første der laves færdigt. Så går i igang med at lave de dræn, der skal til for at holde vand væk fra huset. dernest find ud af, hvilket rum der for jer er det allervigtigeste, lav det færdigt og tag så næste rum.

kun et rum/ en ting af gangen og lav det efter den liste i har, så ikke i pludselig begynder at springe rundt i det hele.

IMC.
combisadel med bred bum sælges.
Kun 700 kr
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=215766&t=215766
0
0
Svar på denne tråd

nemlig...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 18:36

en ting af gangen, den vigtigste først. det kan være ret uoverskulelig men med toldmådighed skal i nok komme videre og få et dejligt hus.

men gå ikke igang med mere end i kan overskue. del det op i etaper ellers kører i sur i det

pøj pøj med det

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER opstaldning til 2-3 heste her i vinter, max 10 km fra aabenraa, NOGEN DER KAN HJÆLPE
0
0
Svar på denne tråd

griner
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:26

Da min eksmand og jeg købte et hus fra 1909 havde vi (heldigveis) et bed i baghaven med peberrod, hvor man kunne VRÆLE i fred uden at blive set :-) - jeg orker ikke lige at scanne gamle billeder ind, men vi lavede den samme fejl og gik i gang med HELE huset på een gang! men det blev fint og vi elskede det :-)

Christina & Prinsesserne

www.skrydenlyst.dk

Livet er skønt :-)

0
0
Svar på denne tråd

vi er også igang
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 21:02
Som de andre siger. Tag en ting af gangen, selvom den ene ting er blevet træls, og det næste prijekt er så fristende, så bliv færdig med det første. ellers står du med alle de små trælse småting til sidst, som man ikke føler skrider nogle steder, og tager ufatteligt lang tid, men som er det der gør at man bliver glad og tilfreds for resultatet. Tro mig, jeg kender det. Selvom vi ikke skal igennem alt lige nu og her, ender det nok med at vi kommer langt omkring inden vi er færdig. Desværre har jeg fundet udad at kæresten har en famile svaghed med at springe rundt i projekterne, og da han er kørestolsbruger, er det mig der skal laver det sidste, så det er ind imellem temmelig trættende at rydde op, og lave finisser... Men hvad pokker, når jeg ikke stresser over det, ved jeg godt at intet af det løber sin vej, og vi nok skal nå det hele. Og så bliver det jo ski.. godt til slut
0
0
Svar på denne tråd

Kender det...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 21:16

Ja vi sidder i nok noget af det samme

Vi købte pr. 1/7-2006 en gård, som havde stået tom i adskillige år, før den tid, havde der boet Danmarks mester i at samle på gammelt l...

Vi startede med at smide alt det indsamlede ud, det var nok omkring 40 - 50 læs skidt, på en trailer som kunne rumme min. 1 tons af gangen Så tømte vi stalden for 1½ tons gammlt halm, som vi brændte. Derefter smed vi oliefyr ud, droppede alle eksisterende rør til radiatorer, lavede hul i alle gulve, trak helt nye plasticrør til radiatorer, købte og monterede pillefyr i et udhus, gravede rør ind til ny varmtvandsbeholder og tilsluttede alle radiatorer. Vi gravede strøm ned til udhuse, til indkørsel og alle udendørs lamper. Vi smed alle våde tæpper ud, brugte 50 l maling, lagde tæpper/vinyl, skiftede alle vinduer og dører... og flyttede ind...

Vi måtte vente til denne sommer med at skifte taget, da vi ikke havde solgt det hus vi havde (har stadig ikke, men udlejet nu), så nu er taget skiftet, og vi skal i gang med at indrette 1. sal, der var intet før. Vores 2 "børn" (17 år) flyttede ind i hendholdsvis stuen og kontoret, så vi har levet uden stue, men hvor vi dog har elsket stedet fra første færd. Hele vores stueetage skal totalt renoveres, når vi har fået ungerne ovenpå, i hver sit nye værelse, og med et nyt badeværelse i midten... Vi er totalt vilde med at være her, alle 4 personer, 3 heste, 2 hunde og 2 katte...

Så jeg tror godt, at jeg kan sætte mig ind i, hvad i er i gang med.

Håber i kan "leve" ved siden af, så i ikke går "død" i alle opgaverne. Vi kan sagtens tage på ferie, trods vores sted trænger til en hel masse. For os er det meget meget vigtigt, at vi lever samtidig, da vores børn vokser så hurtigt, at jeg er bange for at miste noget af deres udvikling.

Det hus vi stadig ikke har solgt, har vi lavet nøjagtig det samme ved, som vi er ved at opstarte på gården. Vi ved hvad vi står overfor, men vi elsker det, og lever alligevel, så pyt om det varer 10 år før vi er færdige...

Wrap sælges, mini bigballer, høstet august 2007. Nordjylland.

Pris 200 kr.

En hilsen fra Vibeke, højt fra Nord, hvor solen skinner

http://www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 21:22

Uha, det lyder godt nok slemt.

Vores sted var også i ufattelig dårlig stand da vi købte det, og vi har også lavet det meste selv.

Vi startede med at lave stuen og derefter lavede vi førstesalen med værelser og repos(inden vi flyttede ind).

Det næste vi fik var et pillefyr, istedet for det gamle oliefyr, som også var elendigt.

Så lavede vi badeværelse, og herefter garage og værksted.

Pt. er vi igang med nyt tag på hele ejendommen.

Nu mangler vi nyt køkken, men det skal vi gerne igang med her i efteråret, og bagefter det bliver det et bryggers. Men så er vi vist også snart rundt om det meste.

Men tror aldrig man bliver færdig. Hver gang man er færdig med et projekt, kommer der et nyt.

Men held og lykke med det, god arbejdslyst og op med humøret.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Gammelt "@!#$" *s*
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 23:51

Nu har jeg heldigvis aldrig overtaget noget direkte faldefærdigt - men jeg har dog kunne se nogle mangler, der skulle udbedres.

OG - jeg har også "opdaget", at der var tvang på den gamle ejendom ang. omlægning fra egen brønd til vandværksvand.

DOG blev det opdaget - inden kontrakten var færdigskrevet - så det røg i 11. time på sælgers regning (pyyha .. 27.000 kr til vandværket sparet). *s*

Men ellers vil jeg gerne bakke op om de andres råd:

Tag 1 ting ad gangen!!! :-)

Lav evt. en overkommelig liste over "her og nu-projekter" - og del dem igen op i små bidder ...

HVER gang I har lavet en "bid" af hovedprojektet, som står på skemaet - så lav en stor stjerne! (Stjerner mangler her - så denne må bruges). (y)

I kan evt. udlove en gevinst til Jer selv - når delprojekt 1 ...eller 3 er udført - men alene (y)'erne på listen virker fantastisk. :-)

Det er skønt at lave en fed (DONE IT!!!) på listen. *G*

Til sidst ...

Man KAN faktisk godt spise en hel elefant - man skal bare tage en lille bid ad gangen. ;-)

Venlig hilsen og god vind fra

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Forslag til adspredelse
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 00:37

Det er altid fantastisk at starte et nyt projekt i sit hus, knokle på og se hvor store forandringer der sker, når man giver den en skalle. At få familie og samliv til at fungere samtidig er altid et projekt i projektet. For mange år siden, da jeg selv stod i en lignende situation, så jeg en film, der i den grad fik mig til at grine af hele situationen og virkelig se hele projektet fra en positiv vinkel. Det blev gennem årene et tilbagevendende lyspunkt at sætte filmen på, eller bare huske forskellige passager fra den - det fik mig altid til at se lidt lysere på tingene. Jeg kan derfor anbefale: Kærlighed og Tømmermænd, med Shelly Long og Tom Hanks. Jeg garanterer, at næste gang du spørger din mand, håndværkeren eller en anden handyman om hvornår dit og dat er færdigt, vil du for dit indre øre høre kommentaren: two weeks...

Pøj pøj med byggeriet.

0
0
Svar på denne tråd

been there done that
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 12:04

og er stadig igang efter nu 18 år, men som alle andre siger. Lav en plan og følg den. Ikke noget med at springe rundt fra det ene projekt til det andet, gør et rum færdigt ad gangen, og sørg så for, at planen passer med familiens udvikling. Da vi startede havde vi ingen børn, men planer om at få et par stykker. Vi har nu 2 på 17 og 14, og deres og vores behov har ændret sig i løbet af de 18 år, så vi har flyttet rundt på soveværelse og børneværelse(r) flere gange i processen, og vores vaskerum er nu blevet til saloon, med mulighed for ungdomsfester, ligesom der i mellemtiden er kommet 4 heste til.

Så tag det fra en ende af, men indstil Jer på at det aldrig slutter!!!

Iøvrigt skal man meget nøje overveje når man står med noget gammelt faldefærdigt l*rt om det overhovedet kan betale sig at renovere, eller om man skal vælte det hele og starte op på noget nyt istedet for. Jeg har set adskillige projekter, hvor økonomien i en ombygning slet ikke har kunnet holde i forhold til det det ville have kostet at bygge nyt.

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 02:53

Hej med jer dejlige HN'er

Tusind tak for alle jeres svar.

Vi er gså blevet enige om, at lave en liste over alle de ting der skal laves(kommer sikkert mange flere på med tiden) og så starte med den ting der er vigtigst. Og lige nu skal det tag bare være færdigt.

Har lige haft besøg af hele den pukkelryggede, som alle gav en ordentlig hånd med, og hold da op hvor tingene skrider frem ad når man er nogle stykker. Det er bare super dejligt og det giver lige en optur så man for lidt overskud til at se positivt på det igen.

Vi har ellers ikke været meget for at gå og spørge om folk ku ha lyst til at hjælpe os med huset. Troede egentlig ikke at de gad, og vi har nok heller ikke været meget for at indrømme at vi har taget munden lidt for fuld, hvad angår projekter i huset og deres rækkefølge. men vi fandt faktisk ud af, at der er rigtig mange gode venner og familie som står bag en når man virkelig har brug for det.

Og så har min far foræret os en 4 dages tur til Lalandia i uge 35(om 14 dage) Så det glæder vi os rigtig meget til. Bare lige at komme væk at par dage uden at skulle tænke på hus og heste. Tror lige vi alle trænger til at pleje hinanden lidt.

Men det er utrolig dejligt at høre fra jer som har boet i hus i mange år og som har været igennem det samme, mere eller mindre.

Nogle gange skal der ikke meget mere til end lige, at få af vide at det hele skal nok gå, og hvis ikke går det nok alligevel.

Venlig hilsen

Maria

Mor til Oliver 16/12-2005

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider