Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Dansk spam
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 14:52

Jeg bliver overdænget med spam fra et dansk firma at den mere lumre slags. Jeg har meldt dem til forbrugerstyrelsen, men de spammer ivrigt videre, og endda fra forskellige adresser tilknyttet til deres domæne, så brevene hopper forbi min blokering. Kontakt infoen på hjemmesiden er enten opdigtet eller skrevet forkert, jeg får i alt fald mine mails retur.

Jeg kan nu se i mailens egenskaber at det er one.com der har domænet liggende på serveren. Tror I man får noget ud af at kontakte dem og fortælle at deres skønherlige kunder spammer?

Domænet er et dk. domæne men ejerskabet er selvfølgelig skjult. Jeg gider ikke mere - det er rigtig mange breve om ugen .

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke med one.com
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:40
selvom jeg har firmaet selv pt. aner jeg ikke deres politik vedr. spam fra en der har side ved dem.

Men det kan vel ikke skade at henvede sig og spørge ? Uden at nævne siden ved navn? Og så, hvis de reagerer, fortælle dem det som det er?

F.eks. ved sider som webbyen, ved jeg, at de advarer kunden, og ved slemme tilfælder, sletter hjemmesiden.

mvh
S
andra

www.fluffydreamsforeveryone.dk
-nu med side med hestene og
en Til Salg side
0
0
Svar på denne tråd

One.com
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 20:52

One.com har onlinechat hjælp så prøv at logge på den og spørg dem med det samme Du kan allerhøjest få et nej.

http://www.one.com/da/

Labrador hvalpe født d. 07.08.07

Se mere på www.yderup.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du skal kontakte
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 21:22
One.com omgående, der er sindssygt meget spam pt- og meget af det kommer fra danske domæner/IP-er/udbydere. Min Nørd, arbejder med at finde og bekæmpe spam, og han har haft virkelig meget spam de sidste to uger.

Du kan fortælle One.com- at de bliver blacklistet som spammere selv, og det er jo ærgerligt for deres andre kunder! Det betyder nemlig, at al mail fra One.com hostede domæner ryger direkte i spamfilteret på rigtig mange mailservere.

Du kan på dk-hostmaster lave et whois-opslag under punktet på forsiden "Find dk domænenavn": http://www.dk-hostmaster.dk/
Der skal være en kontaktperson- og er der ikke det, ja så skal du have fat i dk-hostmaster og melde domænet til dem.

Spammere skal tværes ud!

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

spamss
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 21:45
og det skal det du skriver også, Tine altså

senderen kan være forged så det ligner en sender fra en dansk domain som er hosted hos one.com

derfor pas på med at overreagere !

til sif, skriv til mig hvis jeg kan hjælpe med at rede trådende ud i det
0
0
Svar på denne tråd

Ja ja kære Nørd
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 23:06
Men du læste jo udkastet til mit indlæg først- og var enig.

At det så bagefter viser sig, at man kan forfalske/forge afsenderen, det gør jo ikke det, jeg skrev forkert- før nu. ;-)
---
Man kan stadig lave whois-opslag hos dk-hostmaster. Det er vel også interessant for domæne-ejere, at deres domæner kan blive misbrugt- og blacklisted med urette.

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

nørde nørde
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 23:25

Jeg kan ikke se en dyt info for den side på dk-hostmaster faktisk... der står der ikke er tilgængeligt. Men anyways. Nu har jeg fået nørdhjælp af übernørd xpoint og en mulig løsning.

Hvad skulle man gøre uden HN ;)

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

spamss
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 23:43
græde til til en vand pyt for roskilde festival 2008 :-)
0
0
Svar på denne tråd

Politiet
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 15:36

Det er så kedligt sådan noget spam, jeg spurgte lige min kæreste til råds som arbejder med it, han siger du kan gå ind på politiets hjemmeside og anmelde itkriminalitet, de gør noget ved det, kæresten har gjort det et par gange.

Hilsen Diana

Min hjemmeside
Opstaldning tilbydes i boks eller løsdrift på stevns
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider