Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

festlige indslag.
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 20:10

,Nu holder jeg snart en lille havefest, og ville gerne have lidt ideer til festlige indslag, sjove ting/opgaver under festen osv.

Gæsterne er meget forskellige men alle rimeligt jævnaldrene.

Jeg har idag talt med teater tjenerne og synes det var en fantastisk ide, indtil jeg fik prisen - så bakkede jeg lidt baglæns.

Gæsterne kan let deles op i et par kategorier :-) hestefolk, fodboldfreaks og så "alm. " mennesker uden hang til nogen af delene.

Nogen ideer til smarte måde at få blandet folk på, men også det er til at "holde ud " for alle ?

Sjove indslag ?

Kom med nogle ideer referencer mm.

P.S jeg er selvfølgelig MEGET sent ude.

Mette

UDSALG UDSALG UDSALG

Lund Rideudstyr

Udsalget er startet, SPAR op til 70%

RABATALT i butikken.

www.lundrideudstyr.dk

Ekstra åben i uge 30 tirsdag- fredag 12-19 lørdag 10-15

0
0
Svar på denne tråd

Et par forslag...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 20:23

Skattejagt er altid sjovt - den lidt "moderne" version kan være at give hvert hold et digitalkamera med (bed et antal personer medbringe et selv så der er nok) og så sende den ud og tage billeder af bestemte ting - i bestemt rækkefølge. F.eks. En grøn bil, en valmue, en postkasse... eller hvad du nu finder på - ud fra hvor langt du vil sende dem ud og gå.

En anden en er elastiktræk - den kræver at du kender nogen der har en form for sele (en faldskærmssele er fin) - eller at du selv kan konstruere noget der kan spændes om en person. Lav en meget stor elastik af 10-20 cykelslanger (ring til et par cykelhandlere og få dem til at gemme de punkterede for en ugestid - så har du dem). Bind elastikken fast i et træ og i selen - og så gælder det om at komme længst væk fra træet - f.eks. kan en gallem smørrekniv være den markør man sætter i jorden når man er nået dertil hvor man kan nå.

Volleyball, ringspil, petanque o.l. er også populært - ev.t. kan du lave en lille turnering med konkurrencer i forskellige kategorier. Et spil ringspil, et spil petanque, et par poster med sjove opgaver - og så et eller andet sjovt til vinderne. (nej, man kan slet ikek hrøe at jeg har været spejder i mange år)

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

fodbold med briller
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 07:44

Jeg har prøvet en leg, hvor man skal spille fodbold med briller. Brillerne er lavet af de hvide plastikkrus, hvor bunden er klippet ud. De sættes så sammen af en elastik.

Det sjove er at "glassene" stritter til hver deres side, så man kun kan se ud af det ene af gangen. Pænt svært at orientere sig på banen og samtidig skyde til bolden. Det var ret sjovt.

Hilsen Tenna

Gallakjole sælges, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Festsange...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 08:15

Hvis du gerne vil have nogle sjove sange, har jeg i øvrigt en hel masse.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Teatertjenerne
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 10:13
er HYLENDE MORSOMME!

Uden at vide hvad det koster så vil jeg gætte stærkt på at de altså ER pengene værd!

Ellers må jeg indrømme at jeg ikke lige har de gode ideer - desværre...

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity

Monty søger part
0
0
Svar på denne tråd

De er helt sikkert pengene værd
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 14:17

men for de samme penge kunne jeg få et 3 personer "rock band" i dobbelt så lang tid.

Havde jeg pengene var de blevet hyret - helt sikkert.

Mette

UDSALG UDSALG UDSALG

Lund Rideudstyr

RABATALT i butikken.

www.lundrideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det der elastiktræk ...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 20:00

... kan blive ufatteligt morsomt og noget ufatteligt svineri på en regnvåd græsplæne

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 20:38
Nu ved jeg jo ikke, om det er meningen, at gæsterne skal være aktive eller ej... Men da du har haft kig på teater-tjenerne (som jeg ikke helt ved, hvad er) kan jeg næsten regne ud, at de ikke nødvendigvis skal være aktive og at du gerne vil bruge lidt penge på det...
Så jeg kan anbefale en tryllekunstner!! Det har jeg prøvet til noget firma-tam-tam og til min søns konfirmation sidste år. Og det tog bare kegler!!!
Fik ikke lige checket, hvor du bor men er det i nærheden af Kbh (måske en radius af en times kørsel) kan du få navnet på ham, som vi brugte. Han er bare super!!!

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.10.2007

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Bananløb
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 22:57

Du laver da bare bananløbet

OK, man må gerne gå...

Du har på forhånd inddelt dine gæster i 4 grupper - gerne 4-5 i hver gruppe.

Derudover har du lagt 4 poster ud - i din have, en nærliggende park/skov/mark eller lignende.

Print evt et kortudsnit ud fra nettet - og indtegn, hvor du har placeret de 4 poster.

Hver gruppe har et sted mellem 5 - 10 minutter på hver post - alt efter, hvor lang tid du vil bruge på at "ryste" grupperne sammen.

Du kan f.eks. sende første hold afsted - vente de 5 - 10 minutter, førend næste hold sendes afsted etc etc.

Eller du kan sende hold nr. 1 ud til post 1.

Hold nr. 2 ud til post 2 etc etc

Gør deltagerne opmærksom på, at det selvfølgelig ikke er tilladt af brække grene af træerne, plukke blomster i fremmede haver m.v.

Hver gruppe får en banan, som de skal medbringe under hele løbet.

Hvert holdt skal også have et stk papir / lille blok eller lignende plus en blyant, kuglepen, tusch el.lign.

1. post.

Banan er ked af det, thi den ved ikke om den er en dreng eller pige.

Opgave:

Lav noget tøj til bananen af de materialer, som I finder lige her - og giv bananen et navn.

2. post.

Banan fryser, thi der hvor den kommer fra, er der dejlig varmt hele året.

Opgave:

Lav en sovepose til banan af de materialer, som I finder lige her.

3. post.

Banan er faldet og har slået sig slemt.

Opgave:

Lav en båre til banan af de materialer, som I finder lige her.

4. post.

Banan er blevet træt og vil som så mange andre børn, gerne have en godnat sang.

Opgave:

Lav en godnat-sang på 2 - 3 vers på en kendt eller hjemmedigtet melodi.

Når alle holdene er samlet igen - lægger alle deres banan op på et bord, så alle de andre hold kan studere, hvor kreative de andre har været.

Godnat-sangen lægges ved siden af bananen.

Og nu kommer det spændende jo.

Der skal findes en vinder...

Du går nu med streng dommermine rundt og kigger på alle bananerne - kigger godt og grundigt på tøjet, soveposerne, bårerne m.v.

Du spørger, hvad de forskellige bananer hedder etc etc.

Du må til sidst erkende, at det bliver meget, meget svært at finde en vinder.

Der er derfor kun én måde at finde vinderholdet på...

Hvert hold skal nu - overfor de andre hold - synge deres banan-god-nat-sang...

Når alle hold har sunget deres sang - stiller du dig igen op med den strenge dommermine...

Du må til sidst erkende, at det faktisk er rigtig, rigtig svært at finde en værdig vinder.

Og du har derfor besluttet, at alle holdene er vinderhold.

Og præmien er...

Hvert hold må nu spise deres banan.

Ovenstående har vi brugt i mange år til mange forskellige arrangementer - og tro mig - der bliver et rama-skrig, når holdene får at vide, at de må spise deres banan...

God fornøjelse med di havefest - håber, du får godt vejr.

Men uanset vejret - så kan bananløbet sagtens laves i regnvejr

Evt kan du i stedet lave lagkageløbet.

Det foregår på næsten samme måde.

Et antal poster lægges ud med forskellige opgaver.

På hver post lægges der ingredienser til en lagkage:

bunde, fade/tallerkner, paletknive/dejskrabere m.v.

syltetøj, frisk frugt i mindre stykker eller lignende

vand/div smagsessenser (rom eller lign) plus flormelis plus en plastkop plus en teske,

Cremepulver plus mælk plus skål plus ske - evt kan du i forvejen have lavet cremen og pakke den ind i noget køligt,

en kvart piskefløde, en 4-liter plastpose, to vaskede/rene 1- eller 2-kroner,

krymmel

Tjah, kun fantasien sætter grænser for, hvad der skal i lagkagerne.

Når holdene har været igennem alle posterne - skal man "hjemme igen" kreere den flotteste lagkage.

Et vindehold findes - og en præmie uddeles (en øl, vand, is - you name it).

Og det bedste af det hele - du har nu de flotteste lagkager til aftenkaffen

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Sedler...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 11:42

Denne leg er især sjov med folk der ikke kender hinanden:

Læg sedler under tallerkener, på sedlerne står der hvilken type/hvilke udtryk etc. personen skal være/lave under middagen.

Ex.: "Hver gang nogle siger skål skal du fortælle om at afholdenhed er vejen til Gud"

"Du modsiger din sidemand konstant, for derefter at give ham ret fordi du ikke gider diskutere"

"Under middagen skal du holde en tale der skamroser værten"

"Hver gang der skåles skal du komplimentere din sidemand"

Det er ret skægt!!

Hilsen fra LISE

KONGELUNDENS RIDEKLUB - www.kongelunden.com
PART PÅ FANTASTISKE RIGOLA! LANG RYTTER + LILLE HEST = GOD JORDFORBINDELSE :)

0
0
Svar på denne tråd

festsange.dk
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 04:53
prøv at kigge her: www.festsange.dk det link giver megen inspiration til alle mulige festlige indslag

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

Lise...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 08:47

Ligesom Lise, kan jeg kun anbefale den leg med sedlerne.

Vi havde den til vores julefrokost, jeg skulle fx få et spontant udråb - ABBA forever når der var en anden der sagde dronningen længe leve, en anden skulle udgive sig for at helt vildt godt kunne tænke sig at være en bestemt person som hun bare så totalt meget op til, en anden skulle så vidt muligt snakke svensk til sin sidemand osv osv, det var simpelthen så sjovt, nok mest fordi alle virkelig levede sig ind i det.

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

Mange gode forslag
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 10:03

jeg tror ikke jeg får folk til at være vildt aktive, da det er mange forskellige der ikke kender hinanden.

De er groft delt op i hestefolk og fodbold folk - alle med deres respektive partnere - som nogle hverken er til fodbold eller hest :-)

Men jeg tror vi prøver et af jeres forslag.

Mange tak for hjælpen.

Mette

UDSALG UDSALG UDSALG

Lund Rideudstyr

RABATALT i butikken.

www.lundrideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

MAVEDANS!!
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:34

Hyr en mavdanser. Hun kan både lave et show eller undervise gæsterne. Eller begge dele! Det er hylende morsomt, og folk får rørt muskler de ikke anede de havde. Kontakt mig via PB, så kan jeg anbefale nogle gode dansere i dit område.

Mvh Kitti

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I ikke er for snerpede
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 15:45

så er tips en 6'er sjov. Du laver en tips seddel med 6 opgaver.

1 X 2. Til første opgave tager du 3 personer. 1 person får 1, 2 person tager X og nr 3 tager 2. Du navngiver selvfølgelig personerne. Du tager personerne op på række. Folk har først fået udleveret tipssedler og tipset inden opgaven med de 3 starter. 1 opgave...Hvem boller bedst..?? person 1,2 eller 3..?? Folk synes det er morsom og det vigtiste de griner sammen. Opgaven går ud på hvem der spiser 3 negerboller hurtigst. Den der vinder får et kryds på tipssedlen. 2 opgave kan vøre 3 mænd på række. Hvem får den hurtigst i bund. Her gælder det om at bunde en flaske hvad man vil hurtigst. 3 opgave 3 mænd på række hvem har den længste, her er det lakridsspisning. 4 opgave. Hvem har de bedste baller..?? her skal de 3 personer gå x antal meter med en 5 krone mellem ballerne. 5 opgave. 3 piger på række. hvem har de bedste balloner her skal man puste 2 balloner op på tid så de er mest ens og store. 6 opgave 3 hvem triller bedst kugler. pigen skal kører et råt æg op i det ene bukseben på partneren og ud igennem det andet. Fidusen er at folk skal tipse inden konkurrencen og efter lægger i sammen, flest rigtige har vundet. Måske det var noget...??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider