Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 snart drivhustid
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 09:08

Hej HN'er,


Ja, nu banker drivhussæsonen jo efterhånden på døren - glæder mig allerede til friske tomater, druer osv.

Nå, men jeg kan huske fra nogle tråde sidste år, at der er en del af jer, der også havde gang i nogle meloner. Nu er det så, jeg gerne vil lokke nogle erfaringer og tips ud af jer, som er garvede på det område. For det lyder jo ganske tillokkende ;-)

Hvordan gør I? Sår I eller køber små planter?

Pasning?

Udbytte?


På forhånd tak for hjælpen (y)



MVH
Trine


Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg såede selv
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 11:16

En melon - den vokser med kanonfart - det gav en melon på størrelse med en lille håndbold - smagte vidunderligt.


Grunden til det lille udbytte var vist min manglende vanding


I år prøver jeg at så selv igen men bruger en kapitilærkasse - så skal jeg ikke vande så meget


Hilsen Betty


Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvilken
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 11:25

Hvilken sort var det, du forsøgte dig med?



MVH
Trine


Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke huske det
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 11:44

Men købte frøene ved Spar købmanden




Hilsen Betty


Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu i snakker drivhus
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 11:35

Jeg har jo købt mig et lille bitte drivhus iår som passer til 2 stk. planter. Planen er agurker deri, da jeg i forvejen har en kapilærkasse + skjuler som der skal såes tomater i (som så skal stå et solrigt sted med god læ)


Hvornår kan man planteca? Både i drivhus og i kasser udendørs? Det kribler i gingrene for at kome igang, så at Bilka havde 4 stk. planter for 65,- folk slæbte afsted..


Men samtidig siger min svigerfar at det er al for tidligt?!?!









Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Agurk er sart
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 14:37

Hej Lise


Du kan roligt så dine agurker indendørs nu, mne planter kan først komme i drivhuset i starten af juni, så din svigerfar har ret. Agurker tåler ikke kulde.


Tomater er lidt mere hårdføre. Planterne kan godt komme ud i starten af maj, hvis det lune vejr fortsætter.


Jeg vil nu råde dig til at købe planterne i stedet for at så - så er der større chance for, at du når at få et ordentligt udbytte. Planterne kan købes allerede nu og sættes i et solrigt vindue indendøre. Så når de at vokse betragtligt, inden du sætter dem ud.


God fornøjelse


Katja


- Godt fornærmet over at mit HN-navn gennem flere år er blevet planket...

0
0
Svar på denne tråd
 
 havestue
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 21:26
vi har en havestue hvor jeg mange gange har haft tomater og aguker i halv stor potter , men det er aldrig blivet til noget .hvad gør jeg forkert ( jeg husker at vande dem)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Små sorte fluer i drivhuset??
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 18:23

Hjælp - jeg har nogle små sorte fluer i mit drivhus... hvorfor er de der?


Jeg har et lille væg drivhus på 0,9 cm2 og der står 3 tomat planter, 2 agurke planter samt noget persille og purløg..


Når jeg åbner lågen sværmer det ud med små sorte fluer... hvordan får jeg dem væk? Kan jeg spøjrte med noget?


Den eneste ide jeg kan have til hvorfor de er der er, at da jeg købte purløg og persillen i nogle små plastic bakker var de vildt overvandet.. jeg plantede dem så ud i større krukker og lod være med at vande..


Men hvad gør jeg?




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kører i et
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 19:01

plantecenter og spørg hvad du kan sprøjte med uden det skader planterne - ved f.eks at sulfo kan udrydde lus på roser men jeg ved ikke hvad tomater mv.kan holde til



Hilsen Betty


Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille drivhus, Lise
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 23:37
hvordan i alverden får du plads til så meget på 0,9 cm2 - det kan vist nanoteknologi ;D



mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk



Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 PiaR...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 14:20

Ja, okey du har helt ret - I andre kunne jo ikke lige vide at alle planterne der pt. står deri er små (og står på hylder) indtil de bliver lidt større.. så skal tomaterne på "friland" i en kapilærkasse på en vindstille plet på sydvest vendt teresse


Det bliver kun de to agurke planter som skal bo i drivhuset i en plantesæk ;-)


Forresten - hvad med gødning - èr det strengt nødvendigt?




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gødning er
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 17:31

Et must hvorfor skal dine planter ikke have kvalitets"foder" når dine heste skal nej spøg til side - de har godt af gødning - så gror de bedre




Hilsen Betty


Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud med persille og purløg
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 21:32

Hej Lise


Jeg tror, det er bananfluer fra dine potter med persille og purløg. Ud med dem. De kan sagtens tåle at stå udendørs. Du kan også plante dem direkte i et bed fx lige uden foran din køkkendør.


Lad som udgangspunkt være med at sprøjte og bruge kemikalier i dit drivhus - så forsvinder "romatikken" lidt. Bliver du en rigtig drivhus-prof, så kan du jo købe en lille dåse med rovbiller, som æder de insekter, der angriber dine planter. Men mon ikke du klarer den uden på dine 0,9 m2 ? :-)


VH


Katja


- Godt fornærmet over at mit HN-navn gennem flere år er blevet planket...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gule blade nu???
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 17:53

Ang. purløg og persille så stod de rpå bakken at den først kunne tåle at stå ude fra midt maj.. (har købt en charmerende zink spand hvor det er plantet i) Det er dog sat ud nu - dog har den uge i drivhus gjort underværket og har givet god vækst.


Et andet problem... mine tomatplanter - de nederste blade er begyndt at blive gule??? Er det mon fordi de stadig står i deres potter? De skal på "friland" i en kapilærkasse men synes stadig det er for koldt..


Kan ane at agurke planterne snart vil føæge trop med gule blade??


Jeg VIL ha et større drivhus! For forelsket mig i et fint 6 kantet et der var i STARKs reklame til 4500,- SUK.. Hvem der dog bare ikke var på SU ;-) Det må blive næste år.. og så vil jeg have en vin deri ;-)




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kulde og gødning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 21:31

Hej Lise


Hvis dine agurkeplanter står i drivhuset nu, så fryser de, hvilket kan være grunden til de gule blade. En anden grund kan være for lidt vand og/eller gødning. Agurker må slet ikke tørre ud og er ret gødningskrævende.


Køb en flydende gødning på planteskolen og følg doseringvejledningen på flasken. Der er normalt angivet for både tomat og agurk.


Tomaterne fryser ikke så let som agurkerne, men kan endnu ikke tåle at komme på friland. De kan også trænge til gødning og lidt mere jord omkring rødderne for at kunne udvikle sig. Husk at tomater ikke bryder sig om regnvejr - altså sæt dem gerne under et udhæng, når du sætter dem ud.


Hvordan gik det med de små fluer? Er de væk nu?


Også må du vist hellere se dig om efter et rigtigt drivhus - du er jo ved at gå helt i blomst ;-)


Mange hilsner


Katja


- Godt fornærmet over at mit HN-navn gennem flere år er blevet planket...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meloner.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 19:26

Jeg har gode erfaringer med netmeloner. Der kom ca. 3 på min plante sidste år og i år har jeg så købt to netmeloner og en honinmelon. Og ellers har jeg sat masser af tomater, agurker et par chili og nogle peberplanter. Det går fint med det meste. Dog skal den ene agurkplante nok udskiftes. Øv.




Mvh. Lene


Opstaldning søges pr. 1/8-07

Dejligt hoppeføl efter Idon Busklund & Ågerupgårds Kikki. Født 26/4-07. Sælges.


www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider