Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvilket tøj blev i gift i, vis billeder
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 21:26
Hejsa.
Jeg er på udkig efter en brudekjole, og jeg må nok bare indrømme at jeg ikke lige kan finde mig selv i dem jeg sådan har set på.
Men så fandt jeg i dag, en rigitg flot sommerkjole. Den er knæ lang, rå hvid, og har vel et snit som noget fra 30érne. Det var bare lige mig. Men går det? I en kirke?
Hvad blev i gift i, og har i oplevet at bruden bar andet end en brudekjole?
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Min moster
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 21:36

blev viet i en grå dragt, med en nederdel i samme længde som du beskriver...

Det var hendes 2. bryllup og det var i en kirke... Jeg aner ikke hvad hun havde på 1. gang, for der var jeg vist ikke født...

Der er jo INGEN der siger at man SKAL have lang hvid kjole på... Det er vist bare sådan noget man gør, fordi det er blevet almindeligt...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

Søger dressursadel, 17", mellem bom, lange gjordstropper.....

Til SU-venlig pris.

0
0
Svar på denne tråd

Min mors
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:04

.. var af silke, sådan lidt rosa/laksefarvet. Lyder grimt, men den er faktisk rigtig flot Den var stor og brudekjoleagtig, men ikke hvid...

Mvh. Cat

Svend... (?)

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:16

Da vi blev gift, fik jeg lavet kjolen specielt i Lilly.

Den var kort foran, og med et meget, meget langt slæb bagpå.

Nu har vi lige haft kobber-bryllup, og der fik jeg syet kjolen om.

Slæbet kom af, kjolen blev syet lidt ind og den blev farvet.

Og af slæbet, lavede vi en kjole til vores datter på 7 år, som hun havde på til festen om aftenen.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Der er ingen der siger...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 23:45

... at du SKAL have en "rigtig" brudekjole på. Hvad ER forresten en "rigtig" brudekjole?

De findes i så mange forskellige modeller og stilarter - og du skal i lige netop den kjole der er DIG!

Det er din dag, og du skal i hvert fald ikke have den "ødelagt" af at føle dig forkert tilpas.

Nogle ønsker sig en kæmpe prinsessekjole, andre vil gerne have noget helt enkelt. Det er op til bruden selv, og der er ikke noget der er mere rigtigt end andet.

Jeg blev viet i min mors brudekjole, som var en enkel, tæt 60'er model. Det var det eneste rigtige for mig - og kjolen var som syet til mig. Men den var noget anderledes end de kjoler, mine veninder blev gift i :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Vil du gerne lære at køre med heste? Så kig her

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med brylluppet!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 04:23

Anden gang min mor blev gift, havde hun fundet en lang kjole, der var en blanding mellem en selskabskjole og brudekjole - den var hvid, men ikke noget slæb og heller ikke slør - men en kam med blomster og lange "snore" med perler på i stedet. Det var så hendes mening, at den skulle bruges som selskabskjole senere hen, men det har hun ikke gjort.

Da min far skulle giftes anden gang, kom hans kone og hendes datter iført sorte bermudashorts og hvid skjorte - bruden havde dog også en grå jakke på - De blev gift i kirken. De havde så lige "glemt" at sige til mig, at det var den tøjstil, så jeg ankom i den kjole, jeg havde haft på til min mors bryllup (hhv juli og september samme år), og den var som en mini-brudekjole/brudepigekjole - hvid og masser af flæser - meget bryllups-agtig. Jeg lignede mere en brud end bruden selv! Det var virkelig malplaceret og ubehageligt! (men det skulle indlægget jo ikke handle om).

Man kan vel i kirke som på rådhus selv bestemme, hvordan man ser ud, bare alt passer til hinanden (alle, der deltager/er i centrum - evt. brudepiger, børn ol.)

Traditionen siger bare, at bruden kommer i hvidt, og gæsterne kommer i ikke-hvidt, da brudens kjole skal overstråle gæsternes, da bruden er i centrum (samme grund til at man ikke giver blomster til et bryllup - de må ikke overstråle brudebuketten). - Hvis kjolen har en anden farve, kan man jo skrive i invitationerne, at denne farve ikke er velset på gæsterne, hvis man vil holde lidt fast i traditionerne

Længden er efter min mening ligegyldig, bare bruden føler sig som en prinsesse i den Det er jo brudens dag, og hende, der skal feteres (ok - gommen må da godt få lidt opmærksomhed også ). Så længe man husker tilbage, og stadig finder dagen som den mest fantastiske, den dag guldbryllupsklokerne ringer, er alt godt.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forkert forum...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 07:00

skal der vises billeder skal det så vidt jeg ved ind på opslag og billeder-forummet ellers risikerer du at tråden lukkes.

Jeg var i helt traditionel hvid kjole og en fiks hat - det er faktisk 16 år siden Min mand var i traditionel smoking. Ha ha - og farven var laksefarvet på tilbehøret - så 80ér/90ér smart.

Uha vi så godt ud !

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Ork ja...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 09:42
det er jo ikke et must, at man skal være hvid brud fordi det er i en kirke. Det er jo ikke et skuespil i en kulisse ... vi blev viet der hvor min mand er døbt og der hvor jeg (i kraft af noget KFUM-K arbejde) er kommet meget som teenager. Der er verdens sødeste præst, som meget gerne ville vi os selv om vi egentlig tilhørte et andet sogn. Der var næsten aldrig vielser! - kirken er fra 70 og temlig grim (firkant i røde mursten, ligner mest en foderstofcentral). Nabosognet med en lille hvid landsbykirke med grønne træer omkring er ved at drukne i vielser... måske er det bare mig, der er en bitter gammel snegl, men jeg synes godt valget må bestemmes af mere end hvad der ser godt ud på billeder.

Jeg skulle niks stå hvid brud:
1 det er slet ikke mig, jeg har ingen prinsessedrømme og ville føle mig aldeles forkert
2 vi havde boet sammen i 7 år
3 jeg var 3 måneder henne
4 det skulle ikke koste en formue

det er nederdel med corsagetop fra ... tror den hedder Unik i Aalborg, de har brude- og festtøj. Inden gav udtryk for at de syntes vi var underlige... vi var "fine" men stadig til at genkende, stadig os selv.

Mor til to lækre drenge: Søren 18.03.05 & Morten 27.12.06

Jeg har ryddet op igen - kig ind og se gode tilbud og nyheder på "Strikkeriet". Der er link fra min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 14:47
gode meninger. Det lyder jo ikke som om det ville være vildt underligt om jeg fandt mig en mere neutral kjole.
JEg har skam også fundet nogle brudekjoler jeg godt kunne lide, men priserne var så også så høje, at jeg med det samme lagde det hen igen.
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Min var heller ikke traditionel...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:18

for den var alt andet end hvid... Billederne kan ses i denne tråd.

www.heste-nettet.dk/fo...97/449397/

Kjolen kostede ca. 4.000 kr. alt inkl. Sløret lavede min mor.

Men nej - en brudekjole behøves bestemt ikke at være hvid. For ca. 100 år siden, var den faktisk sort.

Min mor blev gift (2. gang) i en lakse/kobber-farvet kjole.

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd

Lilla..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:42

Min mors veninde elsker lilla og blev gift i en rigtig flot og sågar hjemmesyet lilla brudekjole broderet med 2000 små lilla perler.. og som prikket over i'et havde en farvet en lille lilla tot i håret ;-)

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

min kjole
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 19:01

Min kjole havde min søster og jeg designet og min søster syede den.

Der er rhinsten på kjolen fra tajlen og ned og spredt på sløret, der er et forholdsvis langt slør på, der er syede nogle enkelte "blomster" på den nederste del af kjolen som følger slæbet, og det bronzefarvet stof kan også ses på bagsiden. På ryggen er det en lang række af polsterede knapper.

Jeg følte mig så smuk den dag, jeg var spændt på hvad min mand ville sige om kjolen og alle gæsterne. De eneste som havde set den 100% var min søster, min niece og jeg.

Det tog mig lang tid at finde ud af hvilken kjole jeg ville have. Tyggede mig igennem to tykke bryllupsblade og var til en bryllupsmesse. Jeg tog til en brudebutik og prøver fem forskellige slags kjoler for at se hvilket snit mm der passede bedst til mig. Selvom det til tider var træls så følte jeg mig rigtig godt til rette i kjolen lige fra jeg fik den på og til den kom af igen. Åh ja min søster havde syet en lille håndtaske som passede perfekt til kjolen.

Det bedste råd som jeg kan give dig, er at tage dig god tid til at finde den kjole som passer dig allerbedst både i form og "smukhedsgrad". Du skal ikke tænke på hvad man kan og ikke kan have på i kirken for det er dit bryllup.

Held og lykke med det.

Hilsen,

Anja

Lej et lækkert luksussommerhus i Tisvilde www.sologstrand.dk hus nr 93-2523

0
0
Svar på denne tråd

Min veninde
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 09:06

blev gift i kirken og hun bar en knaldrød kjole. Den var virkelig flot til hende, men hun er også meget mørk og næsten sort-håret. Jeg synes absolut ikke at man behøver vælge en hvid eller råhvid kjole - heller ikke til kirkebryllup.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

blev gift i
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 11:30
Hvid kjole.Manden var i pænt gråt jakkesæt.

Annette

Sælges:

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom.

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider