Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Vægdrivhus - erfaringer søges!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 15:10

Jeg har idag været ude og købe et vægdrivhus på hjul, et magen til det her.

Jeg ved godt der er noget tid til drivhus sæsonen begynder men det kribler alligevel lidt i mine "grønne fingre" Har altid gerne ville have drivhus men bare aldrig fået taget mig sammen - og vil ikke have sådan et stort et som står midt ude i haven. Så det her må være løsningen!

Nogle der har sådan et? Synes jo det er smart det kan rulles ind i skuret om vinteren osv. Havde en ide om at male det, enten hvidt eller bejse det maghoni farvet.

Hvornår går sæsonen sådan igang (marts - april??)min plan er at købe tomatplanterne når de er halvstore og så pille hylderne i drivhuset ud så de kan være der. Kan man egentlig have en tomat og agurk stående sammen så tæt?

Kom endelig med alle jeres drivhus erfaringer!

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan ...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 13:22

...ikke svare på hvad du spørger om, da jeg ikke har haft sådan en fyr (vægdrivhus).

Men tror umiddelbart også det kunne være løsningen på mit drivhus problem...

Hvem forhandler det på billedet ? ...det kan jeg rigtig godt lide.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Det er købt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 17:04

i Bilka - det var i Bilka avisen s. 32 men det står det er begrænset antal så du skal nok være hurtig Stod i vareudl. igår og bare på de 10 min jeg ventede slæbte 4 afsted med et drivhus

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:29

Så må jeg håbe at der er nogen tilbage...

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Det ser lille ud
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:38
Men hvis planterne står i potter/plantesæk/container, så kan det lade sig gøre. Tomatplanter bindes op- og senere på sæsonen kan en del af planten ligge på jorden, bare det øverste nippes og bindes op.

Jeg vil holde agurk og tomat i hver sin beholder, agurker er ret udsat for råd i stilken- og tomater afgiver stoffer i jorden, der kan være giftige for andre planter.

Hvor stort er det?
Planter fylder ret meget, tomater bliver let 2-3 meter høje- og de fylder også i bredden mindst ½ meter.

PS: Der er frilandstomatsorter.

Mvh xtiny
---

Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:44

ville gerne der kan stå to planter deri - drivhuset er lavet således at der kan ligge en standart plantesæk i bunden hvor der kan plantes i.

Kan de blive 2-3 meter høje, vildt! Hm måske jeg skal finde nogle mini planter, hehe... Vil gerne have cherry og bøftomat, mon det kan lade sig gøre?

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Brændende sol
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 19:32

Jeg har haft sådan en mini model til drivhus - bare i hjemmegjort udgave. (Det var noget der stod der i forvejen, der hvor vi boede før). Min væsentligste erfaring er nok, at det ikke skal stå på en solbeskinnet sydvendt terrasse.. Jeg ved ikke lige hvorfor, det var placeret sådan (det sad fast på muren) Men der kom ikke mange tomater ud af mit projekt, da planterne simpelthen blev brændt af pga solen. Der blev jo stegende hedt inde i det lille hus..

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Øst Vest er ikke lige til at forstå
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 04:23
Mit (store) drivhus vender gavlene øst vest, men da vi endnu kunne bruge det, så stod tomaterne opad nordvæggen.

Der bliver afsindigt varmt mod syd, og planterne bliver kogt i et drivhus, hvis man ikke kan lufte ud. Det er derfor, man har automatiske vinduesåbnere. ;-) Og bruger skyggenet/kalker drivhuse.

Iøvrigt skal planterne have insektbesøg (blomsterne og bierne- I ved? ;-D) eller vindbestøves, alene derfor skal der være luft i drivhuset- medmindre man vil løbe rundt og ryste blomsterklaser/fise rundt med en pensel.

Lise: Cherrytomater er mindre planter, bøftomater er store.Hjemmedyrkede tomater smager... Uhm... så guderne synger. Du kan aldrig mere se en hollandsk vinter-vandtomat i øjnene. Rigtige tomater er søde, som lækker frugt. (Y)

Mvh xtiny
---

Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse.

Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider