|
|
| Hvad vil I gøre ved et fundet Dankort? |
| Forfatter:  |
Lene G. Iversen |
| Dato:  |
09-01-2007 14:06 |
|
I går fandt jeg et Dankort ved en cykelsti på vej hjem fra arbejde.
Idet jeg ikke viste om kortets indehaver var klar over "tabet" og havde fået sit kort spærret, valgte jeg at ringe til det udstedte korts lokale bank afdeling, også for at banken kunne orintere deres kunde om "fundet".
Denne afdeling var midlertidig lukket, så jeg prøvede "hoved" afdelingen i stedet, og fik kontakt med en "omstillings-dame" der bad mig ringe på et af bankens mobilnr. idet hun var i tvivl om hvordan sådan en situation skulle takles.
Jeg ringede til det anviste nr. og fik en tlf.svarre. Nå! igen opkald til "hoved" afdelingen, igen kontakt med "omstillings-damen", der nu bad mig ringe på et andet af bankens mobilnr.
Her sagde jeg STOP! Det var ligesom ikke min forpligtigelse at ringe rundt til diverse bankpersoner, så jeg meddelte at kortet blev afleveret på den lokale polititstations hittegodskontor, hvor Dankortet blev afleveret kort tid efter, så måtte de tage sig af det videre forløb.
Jeg håber ikke min bank vil gøre sådan, hvis det er mit kort det drejer sig om. Hvad havde I gjort?
mvh LGI
En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde nok |
|
|
bare afleveret det i den nærmeste bank, så måtte de gøre hvad der skulle gøres. mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afleveres til bank |
Narni |
09-01-2007 15:01 |
|
Afleveres til nærmeste bank (Selvfølgelig den bank som kortet er fra, altså Nordea, Danske bank eller lign) Så kontakter banken ejeren af kortet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde... |
|
|
... også bare afleeret det i nærmeste bank. Af den ene eller anden slags. Eller hos politiets hittegodskontor (som du gjorde) - alt efter hvad der var nærmest. MÅSKE - afhængig af min tid og navnet på kortet ville jeg forsøge at kontakte ejeren. F.eks. er mit eget navn så sært at der kun ER en af min slags i landet så tabte jeg mit kort, kunne man finde mig på krak eller de gule sider (og fik jeg mit kort igen på den måde ville jeg klart have en æske god chokolade med i bytte). Men står der Jensen eller Pedersen på kortet er det jo umuligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er... |
Mette J |
09-01-2007 16:00 |
|
..da lidt mystisk, at "omstillingsdamen" ikke vidste, hvad der skulle ske  Man skulle da tro, at hun havde oplevet sådan en situation før  Men ja, jeg havde også afleveret det i den nærmeste bank - underordnet hvad banken hed. Eller hos politiet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afleveret... |
MinnaN |
09-01-2007 16:55 |
|
Hos politiet eller pågældende bank.
Omstillingsdamen må have haft hovedet i "lukketid om lidt" ellers ville hun da have rådet dig til at aflevere det hos nærmeste bank eller politistation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare aflevere den i et pengeinstitut ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 18:30 |
|
... uanset hvilken en kortet er udstedt i. Ved i måske hvor Langå ligger?? Der ligger den sparekasse hvor mit kort er udstedt og det behøver i ikke at have besvær med at finde. Det ligger 1½ times kørsel fra hvor jeg bor  Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever ??? Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville have |
|
|
afleveret kortet i nærmeste filial og hvis der ikke var noget i nærheden, så ville jeg aflevere det til politiet.
Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne. Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville også bare |
|
|
have afleveret det i nærmeste bank (her på landet er der IKKE mange filialer at vælge i mellem, såp det bliver den nærmeste!!!) - hvis det var uden for lukketid ville jeg måske google vedkommende og ringe og høre, om denne manglede et dankort og kunne oplyse kontonummeret - så ville jeg nok være så flink at sende det, hvis jeg var sikker på at det var rette ejermand.
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  GODT NYTÅR 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Langå? |
|
|
Ja det ved jeg godt hvor ligger, bor 10 minutter derfra  Hmm, jeg ville da selvfølgelig drøne til nærmeste hæveautomat og forsøge lykken 3 gange... eller noget 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
se på navnet på kortet, og se om man kunne spore personen (for hvis jeg mistede mit dankort ville blive glad for at få det igen). Ellers ville jeg aflevere kortet i pengeinstituttet.
Pennyblade købes. Se mere på præsentationen. Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har haft fundet |
HeidiZ |
10-01-2007 21:10 |
|
en del dankort. På mit tidl. arbejde afleverede vi det altid til vores dan-sikring vagt, så det var dejlig nemt. Fandt faktisk også et i dag på arbejde, vi var så så heldige vi kunne finde personen i tlf-bogen, så hun kom selv og hentede det. Men ja, ellers så aflevere det i den pågældende bank, eller på politistationen.
Mvh HeidiZ
-Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det stadig tåbeligt-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|