|
|
| Rengøring, det man bare gør og det andet |
| Forfatter:  |
LoneBj |
| Dato:  |
09-12-2006 15:21 |
|
Har lige fyldt salt på min opvaskemaskine og kom til at tænke på at det er en ting jeg egentlig rigtig godt kan lide at gøre ! Det lyder nok lidt sygt, men der er en eller anden rar følelse ved at se saltet løbe ned i hullet og forsvinde, selvom man ikke tror det hele kan være der !! Ja ja, jeg ved det: Få et liv ! Nå, men så tænkte jeg altså på, hvad folk kan lide at gøre i huset og hvad de bare hader. Selv kan jeg lide at støvsuge, gør det gerne, helst dagligt, selvfølgelig også fordi jeg kan lide at der er blevet støvsuget ! Men jeg kan også godt lide at mit køleskab er nyvasket og det er en ting jeg bare HADER at gøre, selvom det ikke tager så lang tid så er det som et uoverstigeligt bjerg foran mig når jeg ikke kan udskyde det længere ! Fat tastaturet og fortæl hvad du gerne gør og hvad du har 1.000 overspringshandlinger for at udskyde længst muligt ? venlig hilsen LoneBj
Springpony, hoppe kat.2. Springer LA og MB og er aldrig blevet "disset" ! Kun til det rigtige hjem ! se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Griner |
Sophus (Juul) |
09-12-2006 15:49 |
|
At fylde salt i opvaskeren gør jeg kun fordi at den mangler. Der er faktisk ikke rigtigt noget rengøring jeg nyder at gøre, jeg har ikke noget i mod at gøre rent, men er der noget jeg HADER så er det vasketøj, jeg hader at hænge det op og tage det ned, også skal det dælme også lægges sammen og på plads For at blive brugt, og man kan starte forfra..øv da. Elsker når huset skinner og dufter af rengøringsmiddel 
Hilsner Lisab
Købt hus i Ørum 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg holder |
MinnaN |
09-12-2006 15:49 |
|
Meget af et rent køkken og toilet. Køkkenet skal helst rengøres hver anden dag, toilet dagligt. Køleskab gøres rent en gang ugentlig. Jeg er lidt hys med at holde køkken og toilet ordentligt. Det ene sted laves mad, det andet sted, ja det siger sig selv.  Til gengæld hader jeg at lægge tøj sammen og feje/vaske gulv. Der kan jeg godt tilbringe et par timer med at lave alt muligt andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan også |
|
|
godt lide at komme salt i opvaskeren  kan godt lide at vaske gulv, hænge nyvakset tøj op (dufter dejligt) Jeg hader absolut at pudse vinduer og ordne persienner. hader at fjerne kalk på badeværelset (har sorte fliser, så man skal bare gøre det ordentligt hvis det skal se pænt ud) Hilsen Sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan kun lide |
|
|
at støvsuge. Men det er fordi, det så gøres som JEG vil have det  At rydde op, gøre rent, vaske tøj, hænge tøj op, sætte i opvaskeren, tømme opvaskeren mv. dét er bare for kedeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg holder mest... |
|
|
af når det er gjort, og hele lejligheden skinner og dufter ren... Det at gøre det - tja, det skal bare overståes. Jeg gør det gerne i week-enden, men skal vi noget så bliver det ikke gjort, og det må vente... Vasketøjet tages til gengæld minimum EN gang om ugen, da det ellers bliv for uoverkommeligt. Vi har ikke vaskemaskine i lejligheden, så det er vaskekælderen. En uges tøj, samt håndklæder, sengetøj, viskestykker fylder ca. 4 maskiner - hvidt, mørkt, 2x60 grader. Min mands arbejdstøj fylder godt og vel den ene af 60 graderne. Jeg synes ikke det er spor sjovt, men noget der skal overståes. Overspringshandlinger - nja, ikke rigtigt... Men jeg gider ikke altid, og så lader jeg bare være... Opvasken er nok der vi begge har flest overspringshandlinger - men hvis jeg tager den mens manden laver mad, så er det ikke så slemt...
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At gøre ovnen ren |
xtiny |
09-12-2006 22:26 |
|
Og køleskabet/fryseren. Det er jeg rigtig god til at udsætte. Men jeg kan godt lide at vaske tøj, og hænge det ud i frisk luft- tumbleren er mere tung. Og at støve nipsehylden af- er rart, når det ER gjort.  Jeg mangler vist et rengøringsgen i det hele taget, det bliver gjort når jeg har oveskud og lyst til det. Pt hvor mine arme skaber sig, så bliver det ikke til så meget.  Også bliver jeg altid overrasket over, hvor kort tid det egentlig tager- når jeg først er kommet i gang. (Kan man få en startmotor til rengøring mon?!  )
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rengøring |
|
|
Der er vist ikke noget ved rengøring som jeg kan lide, kun resultatet bagefter . Jeg har de sidste timer prøvet at tage mig sammen for at vaske gulve og gøre rent, det er endnu ikke lykkes . Jeg er dog ved min 2. maskinevask så lidt har jeg da udrettet her til formiddag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hader det!! |
Jette Evers |
10-12-2006 15:54 |
|
Ja jeg må indrømme at jeg synes renføring er en pest! Der er simpelthen så mange skønne ting jeg kan foretage mig i stedet for rengøring. Det ville være en velsignelse hvis jeg kunne holde af det, så ville det ikke ride mig som en mare altid at skulle få det ordnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rengøring |
pjemm |
11-12-2006 09:47 |
|
I denne tid er det jeg hader mest: gulve. Jeg kan vaske 3 gange om dagen uden det kan ses, for hundene skal jo være inde og de formår at sætte potespor selvom de bliver tørret hver gang. Og alle de hår der fældes, det er en umulig opgave. Der er ikke nogen opgaver jeg elsker. Især fordi tiden er knap og lyset kort i denne tid, så jeg må indrømme at jeg bedre kan leve med nullermænd end fx. grisede hestebokse. Så de bliver altid taget først, og det er så det jeg når... :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rengøring |
Thedo |
15-12-2006 10:40 |
|
Jeg er en meget sippet type omkring bakterier. Jeg er hysterisk hvis der er noget der kunne indeholde bakterier omkring mit køkken. Det er mest køkkenet og badeværelset jeg har det sådan med. Selve rengøringen gør jeg jo for at holde bakterierne væk  Støvsugningen er lidt irriterende, men heldigvis har jeg en mand i huset der godt gider tage støvsugeren. Så tørrer jeg støv af  Det sker på dage som denne hvor der er tonsvis af tid til at lige få tørret fodlister af og sådan, at jeg sjovt nok havner her på HN og så kommer jeg ikke rigtigt videre  Der er jo så mange nye spændende indlæg der skal læses..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En ting er sikkert |
Cruella76 |
15-12-2006 13:21 |
|
Det SIDSTE der bliver gjort rent herhjemme, det er OVNEN! Jeg har bare aldrig fundet måden at gøre det på, uden at jeg selv er smurt ind i ovnsnask fra top til tå, og så er den bare så uhandy at komme til i det hele taget Hader ovne...!! Næsten alt andet har jeg ikke noget imod at gøre rent, og det bliver gjort jævnligt, stort set uden udskydelser 
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Jeg kan godt lide at skifte sengetøj, dække bord og støvsuge, men jeg hader at rydde op, så der bliver ikke støvsuget så tit som der burde fordi jeg ikke gider at rydde op først
Glædelig Jul!
Ønskes I af Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æv æv æv |
Tullermus |
15-12-2006 22:20 |
|
Jeg hader generelt oprydning og rengøring. Jeg synes ikke det er skægt. Nå, idag har jeg da ryddet op (ok, mangler opvask og at lægge tøj sammen). Og manden kommer på mandag, og jeg har LOVET at der er skinnende rent. Så jeg må vel igang... /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Shaze |
15-12-2006 23:27 |
|
Kan godt lide at muge ud!  Så længe der er en hest i nærheden. Sørger for at få besøg regelmæssigt, så jeg bliver tvunget til at kradse skidtet af væggene og fjerne bunkerne. Ej.. rengøring er noget jeg praktiserer, for at udskyde eksamenslæsningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det der med salt i... |
|
|
opvaskamskinen og afspændignsmiddel må jeg indrømme jeg også godt kan lide, kan ikke forklare det men jeg får en eller anden tilfredsheds følelse når det er gjort, ak! Jeg kan vældig godt lide at gøre rent - men HADER bare at rengøre ovnen og køleskabet! (Cruelle - har dog fundet vidundermidlet K52 ovnrens hedder det, det er guld værd og det virker!) Støvsugeren er jeg ok venner med - støvsuger vel min 2-3 gange om ugen (da vi har hund) men gør det ikke lige grundigt hver gang.. Der er ikke noget som et rent hus - som jeg f.eks. har idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
fia |
17-12-2006 18:09 |
|
Kattebakken og ovnrens  jeg vil ikke påstå jeg nyder noget af det, det bliver gjort fordi jeg ikke kan fordrage at leve i en svinesti, men de 2 førnævnte er dog det værste.
Sarah *** Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis. (Garfield) *** Hundeskolen Potedask. "Når glæde og tillid er i centrum."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Jeg hader det hele...undtagen til jeg kommer igang Så er det op med musikken og så nyder jeg faktisk at gå rundt og gøre rent...at jeg så er oseaner af tid om at komme igang fordi man kan finde på alle mulige undskyldninger, ja det er jo så en anden sag Mht ovnen har jeg også fundet et vidunder middel : En ovn der kan rengøre sig selv, hvor er det bare LÆKKERT!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det andet! |
|
|
I går gik kæresten amok og mente det var på tide at rydde op i ALLE mine køkkenskabe plus baggangen, hvor sære ting har tendens til at hobe sig op! 4 timer, så var alle skabe perfekte, 9 måneders reklamer smidt væk (!), en flyttekasse der har været til opbevaring pakket ud, vasket og sat på plads (en milliard glas, der var sat væk da jeg boede til leje!) Jeg har ellers kunnet ignorere de der køkkenskabe, der var fyldt med sodavandsflasker og reklamer, men hvor ER det skønt at der nu er system i alt! Og baggangen blev så flot!
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  JULEKALENDERHISTORIE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Venter |
|
|
Jeg elsker når huset skinner, men hader at rengøre det  Uha får helt dårlig samvittighed, jeg har haft køleskabet i mange år men har nu kun tørt det af i ny og næ... Jeg kommer altid til at tænke på den der sang... hun kom for sent, for sent til livets ende... den handler om en der lider af rengøringsvanvid. Jeg venter altid til manden kommenterer den manglende rengøring og håber han tager fat... det sker aldrig så jeg venter stadig og jeg er god til at lade det ligge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg udsætter |
|
|
... alle former for rengøring, men egentlig kan jeg godt lide at gøre rent - når jeg først er igang. Og jeg elsker når alting er rettet ind til højre. Har bare så svært ved at holde det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja, rengøring |
portobello |
04-01-2007 21:18 |
|
Jeg kan egentlig meget godt lide at gøre rent - synes det er hyggeligt når man kommer i gang. nyvasket gulve dufter skønt - eller også bruger jeg bare enormt meget sæbe. når jeg så er færdig siger jeg altid til mig selv at fra nu af skal jeg holde det så pænt som det er i dette øjeblik, fx: ikke bare smide tøjet ind i skabene, men lægge det pænt sammen, ikke bare proppe skabene og skynde sig at smække lågerne. problemet er bare at det aldrig holder mere end 5 dage - max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Waadddr |
CitaS |
04-01-2007 21:35 |
|
Det første jeg gør, hvis jeg bliver millionær er at købe en rengøringskone - hader at gøre rent. Heldigvis er det så mest Jens der svinger klud og støvsuger, mens jeg henter/bringer Emma klarer indkøb, madlavning og tøjvask... så jeg overlever lige Cita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|