|
|
| Er en orangutang en dårlig julegave? |
|
|
Nu må jeg lige høre nogle meninger.
Jeg mente selv jeg havde fået en god ide da jeg bestemte mig for at min kærestes søster, svoger og niecer på 5 1/2 og 10 år, skulle have en adoption af en orangutang. Altså en unge som vi så ville betale et års adoption for. De vil så løbende få billeder og breve om hvordan det går med "deres" unge på et orangutang center på Borneo. De er selvfølgelig ikke forpligtet til at fortsætte når året er gået, det er helt op til dem.
Meningen var at vi skulle mødes dagen før juleaften, da vi ikke skal holde jul sammen, og udveksle gaver og hygge os. Mest for at ungerne, (vi har selv to piger på 3 1/2 og 1 1/2) kunne se hinanden.
Nu er det så at min svigerinde og hendes mand er meget fornærmet over at vi kunne finde på at give deres børn sådan en gave. Min svigerinde mener ikke at en abe skal have hendes børns gave, som hun siger det. Hendes børn skal "druknes" i gaver, mener hun. Da det jo er børnenes jul. Skal lige siges at de to unger bestemt ikke mangler noget.
Jeg er temmelig chokeret over deres reaktion på en gave som jeg selv synes var en rigtig god ide.
Hun mener det vil være synd for deres piger at de ikke får "rigtige gaver" men "bare en kuvert med et billede af en abe.
Hmmm, hvad mener I? Er min kæreste og jeg bare nogle "børnemishandlere" som slet ikke har fattet julekonceptet?
Med mange julehilsner fra Vivi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkelig gave |
|
|
Jeg synes at det er en mærkelig gave at give børn Hvad skal de bruge det til? det skulle da lige være hvis de er helt vild med aber  Jeg ville i hvert falde synes at det er en mærkelig idè hvis mine unger fik sådan en gave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes tanken |
|
|
er god, men ikke til børn, måske til voksne dyre elskere. Hvis min datter, som er 6, fik en kuvert med et billede af en abe, ja hun ville ikke blive skuffet men hun ville ikke forstå konceptet og det tror jeg er nødvendigt for at kunen modtage sådan en gave. Ikke hun ville blive utaknemlig, men hun ville bare ikke kunne forstå det. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja vel har I da ej |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
05-12-2006 12:32 |
|
Fatter julegavekonceptet. Børn skal have 100 stk. ganske ligegyldige stykker legetøj, næsten magen til dem de har 1000 vis af i forvejen. De kan slet ikke relatere til en andreledes gave som kunne give dem indsigt i hvordan fx. disse skønne dyr, liv og det sted de lever, det er jo ikke noget de kan prale med over for de andre børn, som jo har fået 100 vis af ligegyldige julegaver. Og så er de udenfor. Forældre skal heller være glade for at man tænker over den gave man giver deres børn. Men det er ikke nemt når man måske ikke selv besidder andre følelser end "jeg vil ha´" følelsen...
Illum Skriv dog %#&#(x BOM STR. på de sadler I har til salg !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes også |
|
|
det er en underlige gave. Jeg har godt nok ikke selv børn, men synes det lyder som en dårlig idé. Børnene kan jo ikke bruge det til noget eller forholde sig til hvad det drejer sig om. Så hvis du gerne vil adoptere en abe, så synes jeg det skulle være julegave fra dig til dig mvh Sara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er et eller andet |
|
|
sted modstander af, at give disse "donationer" i gave til andre. Det skal siges, at jeg synes konceptet om at "adoptere" et dyr, blive fadder til et lille barn, eller hvad der nu findes efterhånden, er en rigtig god idé og jeg kunne måske godt selv finde på det. Men at give det i gave, vil jeg ikke pådutte nogen - det må være deres eget valg. Mvh Line
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 222222 |
|
|
Jeanette O, tak for dit svar. Det er meget rart at høre fra nogen som bestemt ikke er enige med mig  Vil selvfølgelig håbe nogen også kan se ideen i det. Jeg mener jo det er op til forældrene at fortælle børnene om det, og måske fortælle dem, hvorfor de burde være glade for gaven. Og som forædre måske selv vise lidt begejstring. Børnene kommer bestemt ikke til at mangle gaver i form af legetøj, det er i hvertfald helt sikkert. Har tit talt om at det er meget overdrevet, hvad de bliver overøst med  Nå, men jeg er egentlig også mest skide sur over at de ringer og frabeder sig en gave vi gerne vil give dem. Jeg siger ikke de skal blive vildt lykkelige og begejstrede. De må sgu da gerne synes det er en mærkelig gave, men de skal ikke bestemme, hvad vi skal købe. Så kan de sgu bare få nogle penge og gå ud og købe et eller andet "junk" selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes da det er en fin gave |
xtiny |
05-12-2006 13:27 |
|
Det er da noget, de vil have glæde af hele året, og det er da spændende at kunne følge sin helt egen menneskeabe i et år.
Men der skal nok forældreopbakning til, og de lyder ikke lige som om, de har forstået konceptet.
Hvad med et abonnement på "Vild med Dyr"? Det er jo også en gave, der rækker ud over hele året. Min dreng havde megen glæde af det blad.
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svigere |
pjemm |
05-12-2006 13:36 |
|
Problemet er nok, at det ikke er din opgave at definere, hvordan disse forældre skal opdrage deres børn. Jeg har for længst opgivet at være kreativ og vælger et eller andet ligegyldigt fra listen, så er det overstået. For jeg er jo ikke sammen med børnene til hverdag så jeg kan præge dem, og når der er for langt mellem ens egne livsholdninger og forældrenes, så nytter det ikke noget at være "sær" fordi man synes de "burde". Jeg fik sidste år, efter ønske, en donation til Pakistan. Og ville blive ligeså glad for en orangutang. Men de fleste, også voksne, er fanget at den her bytteleg med objekter. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar Xtiny |
|
|
Det var lige det jeg tænkte, selvfølgelig kræver det forældreopbakning, hvilket jeg egentlig var sikker på der var, da de er en meget dyreglad familie, der går meget op i dyrenes ve og vel  Abonnement på "Vild med dyr" fik den store sidste år  Syntes også selv det var en god ide, har egentlig aldrig hørt om det var en succes. Men de har da ikke brokket sig over det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide... |
|
|
men tror ikke at den lille på 5 år forstår det. men sæt evt billedet ind i en sjov/fin ramme til at hænge på væggen. så kan barnet måske bedre relatere til at gaven er et billede. hvis min 5 årige fik sådan en gave ville han garanteret tro at aben kom hjem til os og bo  forældre kan ikke tillade sig at frabede sig gaver på den måde. fks frabeder vi os film/pc spil til børn over +7 og et trommesæt ville vi nok også frabede os  iøvrigt syntes jeg det er en "modig" gave at give, især fordi man nok ved at den ikke gør helt så meget her og nu lykke hos de små som det nye hit i toysRus. og folk vil jo så gerne være "helte" med de bedste julegaver *g* men det er da jeres gave de også kan huske hvad er når juleræset har lagt sig. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bloah blah |
alleos7 |
05-12-2006 14:09 |
|
jeg ville blive vildt glad, hvis nogen gav mine børn en sådan gave... Det synes jeg viser større omtanke for gaven end bare at komme med hvad der nu er i reklamerne i år... Jeg har faktisk efter at have læst denne tråd, besluttet at give min yngste en orangutang... Hun er vild med dyr, men helt specielt med aber... Glad julehilsen fra Dorte Hansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Modefænomen |
|
|
Jeg synes som sådan at det er OK at give den type gaver - en ged, en flok høns, en orangutang ... MEN ikke uopfordret Jeg ville aldrig give en sådan gave uden at kende modtagerens indstiling. Så nej jeg ville ikke "bare" give det som julegave til noget familie, men kan du ikke forsigtigt forhøre dig hos kærestens søster om de er med på ideen. Mvh Pia*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville blive glad.. |
karinmus |
05-12-2006 14:35 |
|
.. jeg ville selv blive rigtig glad for sådan en gave  Synes det er en sund tanke, børn har godt af lære, at der andet i verden end BR legetøj, især når de får " rigtige" gaver fra så mange andre. Dog kan man sige, at forældrene bliver forpligtet til at betale til ordningen efter det ene år - man giver jo ikke børnenes abe væk. Har du et link til hvor man kan bliver sponsormor til en abe ? Karin
Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 20 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super sød julegave |
|
|
hold fast i JERES principper og giv hende den. Hvis ikke hendes forældre ønsker at lære deres børn omsorg - så er det kun fint at i gør det 
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05
SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Eh dit valg... |
|
|
Du må helt selv om hvad du giver hendes børn. Du godeste, hvorfor skal FORÆLDRENE bestemme, hvad du må bruge penge på? Jeg ville have elsket den gave, da jeg var lille, men jeg var også abonnent på alle de der skægge foldere fra WWF. Hvis børnene slet ikke er interesserede i dyr, så er det måske en sær gave at give dem. Så som altid; giv gave efter interesse og ikke efter moral og etik. Man kan ikke pådutte folk en interesse for dyrevelfærd, de ikke har - heller ikke små børn. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kistaraq - hvor |
|
|
har du fundet den henne???
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05
Giv en ged.
SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HundeGitteMor |
|
|
En af mine gamle kolleger har været med til at stable det på benene. Så, derfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for link |
karinmus |
05-12-2006 15:04 |
|
Tak for linket Nogen der kender organisationen ? jeg vil gerne støtte - men vil jo gerne være sikker på, at pengene når frem til dem. Karin
Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 20 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Insisterer |
Kikærten |
05-12-2006 15:38 |
|
Hvis du absolut insisterer på at få den del af svigerfamilien på nakken, når de udtrykkeligt har frabedt sig gaven, så synes jeg da det er en god idé med et indrammet billede af en orangutang.
*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes de |
|
|
altså børnenes forældre ( og det er jo ikke dem der skal ha gaven) er meget uopdragne, i giver en gave i glæde og hvem ved måske bliver børnene rent faktisk ellevilde, jeg ved mine ville. ja julen måtte gerne aflyses for min skyld, jeg syntes ligesom at de gamle værdier er blevet glemt i pakkeræset som bliver holdt på et meget lille plan her her i vores hjem, jeg er steget af for længst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm den er svær |
|
|
... På den ene side er det jo en gave som rækker ud over legetøjsbutikkerne. På den anden side er jeg bange for, at børn ikke helt forstår konceptet. Men, den gyldne middelvej er måske at give dem en orangutangs-bamse med abonnementet ved siden af. Så har de noget at pakke ud - som de kan lege med. Og deres egen orangutang et eller andet sted ;-P Muligvis kunne man også finde et lidt mere "spændende" dyr. Orangutanger er ikke de kønneste. Kan man ikke støtte en koalabjørn eller en gorilla? Jeg ejer i øvrigt ½ m2 af regnskoven - og beviset var en palme - som jeg dog for længst har slået ihjel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
nu det er synd, måske bliver børnene glade, måske bliver de skuffet, måske forstår de ikke hvad det er i har givet dem. børn glæder sig til jul, glæder sig til at få nogle af deres ønsker indfriet, ikke alle børn har del i det enorme gaveræs som foregår i mange familier.. hvis de nu havde ønsket sig det, eller hvis det var til voksne så var det jo noget andet. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen jul med sviger |
|
|
Altså ideen var sådan set også at de måske skulle have en lille orangutangbamse + adoptionen. Men som det ser ud lige nu kommer vi vist slet ikke til at ses i julen. Denne her ide, som egentlig bare var ment som en sød fællesgave til familien, har skabt ramaskrig, svigerinden er rasende på mig  Synd for ungerne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er synd |
|
|
for børnene og egentlig også for jer, som bare synes det var en sød gave... men sådan vil det altid være, at der er nogle der aldrig kan gøres tilfredse... alt efter hvem der giver gaven og hvorfor . så ville jeg reagere forskelligt, var det f.eks en bestemt i familien så ville jeg tænke hvad dælen tænker hun på, var det en anden ville jeg tænke sikken sød ide. Det kommer vist an på forholdet til giveren.  Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
I en tid hvor alt er blevet så materialistisk synes jeg det er en super duper idé. Det er en rigtig god måde at lære børn i alle aldre ansvar for dyr uden selv at skulle lægge hus til en hundehvalp der alligevel skal videre efter et par mdr. fordi den grisser på gulvet. Herfra! Her idag til frokost diskuterede alle "mødrene" også gaver til deres børn, da de ikke lige havde budget til de fladskærme og bærbare pc´er der stod på deres ønskesedler. Den enes datter var vild med ting hun selv kunne lave og moderen mente så at et sæbesæt var helt rigtig bortset fra det kostede for lidt...!!! Øhmmm ved tøsen overhovedet hvad det koster, og er det ikke ligemeget hvilket værdi en gave har? Jeg forstår mig meget lidt på gaver og endnu mindre på børn... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen jul med sviger |
|
|
havde det været min sviger havde jeg sagt fred være med det så  ja jeg syntes da også at mine forældre skulle ha slået julegaverne af med mine fætre da jeg var bette jeg glemmer aldrig de pædagog lilla benvarmere jeg fik og dog, jeg ler hver gang jeg tænker på dem , de var jo ment som en god gave og har givet mig et sjovt minde for resten af livet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utaknemmelig svigerinde... |
|
|
Hendes børn skal "druknes" i gaver, mener hun. Da det jo er børnenes jul.
Det var dog en materialistisk og på mange måder ækel holdning. Der er kun en ting at sige: Fingermaling til den 5 årige, og et støjende instrument af en art til den 10 årige! I en tid hvor mange børn (og voksne) lever i ekstrem overflod, og hvor julen blive rmere og mere materialistisk, synes jeg at orangutanggaven er en sund og god ide - sammen med en tøjorangutank og måske en tur i Zoo - og en forklaring på hvad det går ud på! Og min holdnign er at julen IKKE er børnenes jul - den er vores allesammens, og en tid hvor vi kan glædes ved at være sammen og ved at give hinanden gaver - men IKKE meningen at det skal være det kvalmende orgie som det er blevet i mange børnefamilier!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes ideen er genial! |
|
|
Og jeg synes bestemt du skal holde fast i princippet om at give børnene aben, helt bestemt! Jeg synes ikke gaven er underlig men utrolig sød og meget tankevækkende! Jeg vil bestemt tro, at et barn godt kan forstå det hvis forældrene forklarer barnet det. Personligt ville jeg synes det var spændende, sådan at få billeder af aben i ny og næ og vide den havde det godt. Jeg synes bare det er så sød en tanke.. også selv om det er til et barn. Børn tager ikke skal af at prøve at få lidt andre slags julegaver..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uheldigvis |
bexie |
06-12-2006 18:26 |
|
lyder det lidt forkert lige som koncepten af at give en levende kaeledyr til et barn i gave naar foraeldrene er imod. det kraever faktisk meget af foraeldrene...
de skal kunne forklare hvad det betyder og hvordan det virker til pigerne. der kan kom mange spoergsmaal ud af det. jeg synes helt bestemt at det er rigtig for boern at laere de ting, men ikke at foraeldrene skal presses til at goere det paa dine tidsplan og maade.
hvad nu hvis der sker noget daarligt med aben? saa er der ogsa meget der skal klares... kunne pigerne tro de ikke gjort nok hvis aben doed eller blev syg? der skal foraeldren ogsa vaere klar med forklaringer.
jeg synes det kunne maaske vaere bedre at give dig selv aben og sa dele din glaede og billeder og brev med boernene. saa er der ikke noget foraeldrene skal og man har noget at dele med boernene naar man er sammen med dem.
som en antimaterialist gave, har jeg 2 forslag.
1) det er noget min moster gjoert med mig og min soeskende, faetter, og kusiner i vores barndom. hver aar til foedselsdagen fik vi en oplevelse sammen med mosteren. vi kunne selve vaelge hvor vi vil hen indenfor rimelig afstand og prisklasse og saa fik vi mosters (og senere hendes mands) fuld opmarksomhed til hele dagen. jeg har vaeret i forskellige museer, aquarium, sommerland, kanotur, ridning, en stor hesteshow, og sikker en masse andet til min foedselsdager og det er noget man husker livet igennem. Sa hvad med at give boernene invitation til en dag i den naermeste zoologoiske have med dig? (spoerg selvfoelig foraeldrene foerst)
2) BOEGER! boern idag faar ikke nok boeger. hvad med en faelles bog om dyrlivet? storsoesteren kan laese til de yngre nu og senere har alle glade af den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super ide |
schannon |
06-12-2006 20:14 |
|
et 5 årigt barn kan da sagtens forstå ideen med dette - det ville mine have kunnet. Jeg har besluttet at give alle mine børn en ged, en køkkenhave, og den slags - og enten give mine nevøer og niecer det samme - uanset alder, eller, som min ene datter foreslog: vi gir alle 100kr. istedet for at give gaver, til et hus til en familie ( 2500 kr.), istedet for at vi alle køber meningsløst crap til de dele af familien. www.folkekirken.dk/akt...ighed.html Det kan da kun højne kvaliteten af samvær mellem børn og forældre, at de har noget fornuftigt at skulle forklare, snakke om og være sammen om - at ønske at ens børn, skal druknes i gaver, er da en frygtelig holdning og ganske synd for børnene - at de ikke må få andre input! Din tankegang er god - din svigerinde opdrager da bare børn, der ikke får en chance for at begå sig i det globale samfund - med en fuldstændig mangel på forståelse for andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Orangutang |
|
|
Jeg tror ikke alle børn ville kunne forstå det. Det kommer helt an på hvordan de er opdraget og om familien generelt er glade for dyr. Jeg synes ideen med at få en lille orangutang-bamse og et gavekort er fint. Men der SKAL være en lille ting til ungerne. Din tråd har ikke været helt spildt, jeg har valgt at købe et sponsorat i 6 mdr af Tweety til min mor - hun har altid elsket aber, og jeg synes det er en sød idé. Så nu får min mor en papir-skæremaskine og et billede af Tweety  med 6 mdr's støtte
Hilsen fra LISE
"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"
Godt jeg har jer, Yuki og Rigola ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den største fejl ... |
Lisbeth Sejberg |
06-12-2006 21:57 |
|
... ved den gave er, at forældrene er blevet orienteret på forhånd  Det havde været bedre, hvis både børn og forældre havde haft den fælles oplevelse, at se enten chokerede/begejstrede/forargede ... eller ... ja hvad?? ... ud. En gave er en gave og er man utilfreds, spørger man giveren om den kan byttes  Fåk det gavetyrani  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gaver .. |
NinaL |
06-12-2006 22:45 |
|
Nu ER julen jo ødelagt i enhver henseende - så selvfølgelig skal der også skabes splid omkring den!!!  De fleste børn har en stor kærlighed til dyr - og jeg er sikker på, at en "adoption" med tilhørende bileder og tilbagemeldinger vil give børnene en stor glæde. Det er jo ikke en "her og nu - hovsa-gave" - men noget, som børnene kan have en glæde af - resten af året - i form af breve og billeder af "deres" orangutang.  Forøvrigt vil jeg tilslutte mig £isbeths idé - når forældrene nu er så tåbelige! - så ville JEG også vælge det mest rædselsfulde OG støjende legeredskaber til børnene - bare det kan more ungerne OG irritere forældrene mest muligt.  Og til den anden "Lisbeth" - Sejberg: JA - jeg tror også, at det nok var en "fejl" at meddele forældrene, hvad man havde i sinde at give ... Men jeg forstår jo nok godt, at der blev stukket en finger i jorden ... - Når nu forældrene er - som de er. *s* Tilbage er så spørgsmålet ...? HVORFOR holder man jul!? Er det pga. gaveræset??? Er detfordi man glæder og hygger sig i familiens/vennernes samvær? Er det fordi man "bare" laver en lysfest midt i den mørke tid? For det KAN bare absolut IKKE være - fordi man fejrer Kristi fødsel!!! Personligt er jeg "stået af" - for jeg holder "kun" en hyggelig jul med mine få nærmeste - og gaverne? ... De er indkøbt med omtanke ... Ikke dyre eller flaterende - men som et sølle "bevis" på - at jeg holder af dem!  Jeg vil meget hellere "overraske" med nogle små eller stor gaver i løbet af året ...  Men sådan er der så meget ... *s* Kistaraq: Jg vil meget gerne have et link til, hvordan man kan "adoptere" en orangutang!  Venlig hilsen og Guds fred over julen fra Nina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svaret skal du finde i dig selv :-) |
gayastb |
07-12-2006 01:39 |
|
Svaret på dit spørgsmål kan du finde i dig selv, hvis du tænker lidt. Ville du i den alder være tilfreds med en "papirabe" frem for en my little pony eller en barbie dukke ??? Håber du finder ud af det, god jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dette er |
|
|
endnu et eksempel på, hvor ussel jeg synes vores jul efterhånden er!!! - Unger skal ha og ha... de voksne stresser rundt og menneskeligheden og næstekærligheden kan ligge på et MEGET lille sted... Dog vil jeg meget gerne ha et link til hvor jeg evt. selv kunne "købe" en abe. - Skal nemlig til Borneo med min far til sommer, og jeg ved at han vil sætte stor, stor pris på sådan en gave!!! Vi skal bl.a. være flere steder på en plejestation for aber, - måske det er det samme sted??? KH Linda
"Du får alt hvad du giver...."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan "købe" dig |
|
|
Til en orangutang her: www.orangutang.dk/Stot..._adopt.htm Det er en super god idé - jeg har selv "købt" en. Alle børn burde have sådan en i julegave - i stedet for alt det legetøj mv. Jeg kan ikke holde det der "jeg skal ha´- jeg skal ha´" ud. Børn er alt for forvente! /Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elefant |
|
|
Jeg har engang givet en elefant... god gave... hvis man er god til engelsk..! Du skriver ikke hvor gamle ungerne er, men så vidt jeg ved kan man ikke få de her adoptionsgaver på dansk, så top nice hvis de kan engelsk, ellers ikke! (ps. i mange af de dersens adoptionsbureauer sender de en bamse med af dyrearten!! det er da fint til jul!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fin gave... |
|
|
Tjaaa jeg menerhvis forældrene er imod den gave jeg havde valgt ville jeg ikke give en gave overhovedet. Jeg vil give en gave der betyder noget for mig at give, og det gør hverken Barbie eller andre plastikdimser fyldt med thalather. Det var da nogle usle forældre. Medmindre man ligefrem køber en hund eller andre dyr til børn uden deres forældres vide, skal forældrene slet ikke blande sig men bare klappe kaje og være glade for nogen gider ofre tid og penge på at give deres børn gaver. Jeg mener også ønskesedler er noget fanden har skabt  jeg føler mig vildt overfladisk hvis jeg bare vælger en tilfældig ting på en liste. Og finder det heller ikke ligefrem fantasifremmende. Jeg elsker at give gaver, når det er gaver jeg selv har fundet frem til, og ikke noget jeg er blevet påduttet til at købe... Min svigermor kan godt finde på at foreslå vi giver min kæræstes yngste lillesøster det eller det, hvilket jeg korser mig imod. Det er MINE penge og så vil jeg også selv vælge hvad jeg vil bruge dem på 
-Jane
Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07
Venter guldfølle i juli 2007
Regulator Complete sælges ved Aalborg
Trailerlæsning og problemløsning Se mere på min hjemmeside www.hms4life.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantatisk gave! |
Christina (Frühmi) |
11-12-2006 17:40 |
|
Jeg ville selv have elsket at få sådan en gave da jeg var barn - og det ville jeg også gøre den dag i dag  Idéen med at servere gaven, med en orangutangbamse er da lige i skabet  Din svigerindes reaktion på din gaveidé siger mere om hende end om dig...og det er bestemt ikke til hendes fordel i mine øjne, Gud fader bevares  En ønskeseddel er ikke en bestillingsseddel... Christina
Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs - Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det rager ikke |
|
|
dem hvad I vil gi deres unger i julegave. Er de fornærmede, så lad helt være med at købe noget. Snobbede forældre, til at brække sig over. God jul.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dete r en fed gave |
|
|
som jeg ville elske mind atter på 2 snart 3 år fik og jege r temmelig sikekr på hun ville nyde at få breve med billeder af "hendes" abe..om hun ville fatte pointen i det?? Aner det ikke og so what??? Hun mangler alligevel ikke noget og jeg ville ønske andre tænkte over gaver som i tydeligvis har gjort. ikke en skam at gøre lidt op med det niveau af "julegavekuller" man ser..børnene modtager tusind gaver og kan egentlig kun rumme de 2 første..for det er nemlig ved en 2-3 gaver de kan kapere og rent faktisk huske.. såååå fra mig
Min elskede mule sælges til hjertevarmt menneske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Voksentyranni |
Kikærten |
12-12-2006 08:51 |
|
Sikken en voksentyranni der kommer for dagen i denne tråd. Dagens børn er forvænte, de er forkælede, de har masser af ting. I går læste jeg et udmærket interview med en dame fra Folkekirkens Nødhjælp og en mand fra nødhjælpsorganisationen ADRA. De var selvfølgelig glade for at så mange valgte at støtte deres projekter, så som køb-en-ged, køb-en-lerhytte, køb-en-abe. Men de mente, at hovedårsagen var, at vi danskere købte aflad, fordi vi har nok og samtidig har dårlig samvittighed. Enkelte ældre brugte endda disse gaver for at straffe deres børn og børnebørn, udtalte damen. De fleste (hvor mange af jer har egentlig børn selv?) i denne tråd, mener så det er helt fint at droppe de rigtige gaver til de forkælede unger. Véd I hvad, I skulle droppe gaverne til alle de voksne, sende pengene til hvilket projekt, I nu synes er værdigt. Så køb en abe eller ged til din mor, far, kæreste, dig selv, men skån dog børnene. Hvis I insisterer på at give den slags gaver til børnene for at lære dem at have medansvar for vores verden, så giv dog i det mindste en lille gave ved siden af. Jeg forudser mange tusinde skuffede og kede børn, og en ødelagt jul i mange hjem, når lille Lise og Ole fik 4 papir orangutanger. Jeg tror ikke de kommer til at vise storsind overfor nødlidende. Tværtimod. Så til din næste runde fødselsdag, så lad være at holde fest, og ønsk at din familie/venner sender penge til nødhjælpsarbejde i stedet for gaver til dig. Det er så billigt at være storsindet - især på børns vegne. Hvis mine børn får disse "du-har-alt-for-meget-gaver", så kan giverne godt regne med en tur i høflighedsfryseren. For god orden skyld, så støtter jeg selv Kræftens Bekæmpelse og SOS Børnebyer
*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
|
|
mangler bestemt ikke hverken legetøj elelr andet og jeg ville sagtnes kunne give en "papirgave" for jeg ved hun får jo ikke kun en gave..hun får også af alle andre i familien, venner osv.. Og ja, selvfølgelig bør det samme gælde de voksne. I vores familie er pengene fra de voksnes gaver lagt i "børnepuljen" og er man ligesom mig en af de mennesker der bare VIL give en gave, ja så er der et max på 100 kr. Hvorfor er det så enormt vigtigt at overdynge ungerne med gaver??? Er de virkelig så forvændte at de partout skal have 100 fine og dyre gaver før de er tilfredse?? For så er vi efter min mening ude på et sidespor. Jeg har de sidste par år undret mig juleaften over de skrigende unger der er ved at dø over de ikke liiige fik den playstation, x-box, i-pod de ønskede sig og de er ski.. ligeglade med de gaver de har væltet sig i istedet. Jeg er rigtig meget bekymret over den mentalitet vi lægger for dagen. Hvis vores børn ikke kan sætte pris på det de får og hvis man er yt fordi man giver en gave der udviser omsorg for omverdenen ja så er vi efter min mening på rø..!!!
Min elskede mule sælges til hjertevarmt menneske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe lisbeth |
|
|
du mangler de ti forskelligt farvede glimmerbøtter til at præge fingermalingen med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Kikært ... |
Lisbeth Sejberg |
12-12-2006 11:28 |
|
... hvis denne tråd er udtryk for voksentyranni, hvad er det så vi modsat skal bøje os for ... et reklameopblæst, forbrugerfikseret, selvcentreret, egoistisk og giv-mig-det-jeg-vil-ha`-tyranni?? ... er det forbudt at pille ved det?? Der er en diskussion inde på Hyggesnak, udsprunget af Folkekirkens Nødhjælps "Giv en ged"-projekt. Der er der påstande om, at ved at give sådan en gave, så prikker man til modtageren. Altså man antyder, at modtageren er sådan én, der ikke selv kunne finde på at give noget til f.eks. Folkekirkens Nødhjælp  Jamen må man da ikke det?? ... altså prikke lidt til hinanden og antyde at du mangler jo ingenting, så jeg købte 200 kondomer til uddeling i Afrika, i stedet for at give dig sokker  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvorfor konflikt? |
|
|
Jeg kan slet ikke forstå hvordan I er blevet uvenner over det? I spørger om sådan en gave vil være ok - så vidt jeg har forstået, og får så svaret at det synes de ikke. Så kan man vælge at give gaven alligevel, hvilket man vel ikke vil gøre, for så var der jo ingen grund til at spørge, eller man kan finde en anden gave. Jeg kan ikke forstå de er blevet så sure over forslaget, det var et FORSLAG! Og havde I bare givet gaven uden at nævne det på forhånd kan jeg heller ikke se det er noget at blive sur over, hvor er vi henne, vi kan ikke længere give de gaver vi selv mener er gode, vi skal gætte os frem til at vi nu rammer HELT rigtigt - HVER gang... eller hvad? Puha... der er vist noget jeg slet ikke forstår blandt mennesker og juleræset... handler det om følelser eller hvad? Der må da stikke noget voldsomt under et eller andet sted...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| larmende |
|
|
giv ngerne et tromme sæt eller andet der larmer rigtig meget, så er det sikkert helt fint med svigerinden at de får aber til næste år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|