Gys!
Som I måske ved, så er jeg ved at Gøre Hovedrent Så Håndværkerne Kan Komme Til, og det betyder bla at en masse ting skal pakkes ned, der skal smides ud- og gøres rent.
Sidst fik jeg ordnet et hjørneoverskab, det er utroligt, så beskidt der kan blive i et skab, når man ikke har emhætte?! På øverste hylde stod der 4 ølkrus og skammede sig, de røg ud. De har stået der i 10 år- ubrugte...
Nå, så nåede jeg til Gyserskabet, der er et underskab bag døren, så det bliver ikke brugt. Øhøm!

Hvad der dog kan ligge af ragelse: 4 tomme slikbøtter, 3 bilnøgler (vi har aldrig haft bil?!), 4 dybe tallerkener (gave fra svigermor), en nisse i træ(?),hyacintglas (med vand i?!!), vaser, malegrej, en tom malerbøtte, 1 fuld malerbøtte og 1 kobbekedel, som jeg ikke kunne huske, jeg havde.
Alt i skabet var voldsomt ulækkert og snavset. Hvordan pokker kan et skab blive kulsort- indeni?
Og det hele var meget, meget levende af edderkopper. (Kan jeg lægge en måtte ud, så de kan tørre fødderne af?!

)
Dejligt skab, som man skal på knæ for at rengøre under hylden, hvor man desuden ikke kan se noget medmindre man nærmest kravler derind. Og edderkopper!

Men nu blev der smidt ud- vasket, skrubbet og pudset (kobberkedlen).
Det er nu en dejlig fornemmelse! Når det ER gjort.

I dag truer et andet rodebunke sted.
Og med Piet Hein: "Husarbejde er noget lårt/ Man ser det kun/når det ikke er gjort!"