Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad køkkenskabet gemte...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:33
Gys!
Som I måske ved, så er jeg ved at Gøre Hovedrent Så Håndværkerne Kan Komme Til, og det betyder bla at en masse ting skal pakkes ned, der skal smides ud- og gøres rent.

Sidst fik jeg ordnet et hjørneoverskab, det er utroligt, så beskidt der kan blive i et skab, når man ikke har emhætte?! På øverste hylde stod der 4 ølkrus og skammede sig, de røg ud. De har stået der i 10 år- ubrugte...

Nå, så nåede jeg til Gyserskabet, der er et underskab bag døren, så det bliver ikke brugt. Øhøm! 8-)
Hvad der dog kan ligge af ragelse: 4 tomme slikbøtter, 3 bilnøgler (vi har aldrig haft bil?!), 4 dybe tallerkener (gave fra svigermor), en nisse i træ(?),hyacintglas (med vand i?!!), vaser, malegrej, en tom malerbøtte, 1 fuld malerbøtte og 1 kobbekedel, som jeg ikke kunne huske, jeg havde.

Alt i skabet var voldsomt ulækkert og snavset. Hvordan pokker kan et skab blive kulsort- indeni?
Og det hele var meget, meget levende af edderkopper. (Kan jeg lægge en måtte ud, så de kan tørre fødderne af?! ;-D )

Dejligt skab, som man skal på knæ for at rengøre under hylden, hvor man desuden ikke kan se noget medmindre man nærmest kravler derind. Og edderkopper! :-P

Men nu blev der smidt ud- vasket, skrubbet og pudset (kobberkedlen).

Det er nu en dejlig fornemmelse! Når det ER gjort. :-D
I dag truer et andet rodebunke sted.

Og med Piet Hein: "Husarbejde er noget lårt/ Man ser det kun/når det ikke er gjort!"

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Og nu har du vel tjekket...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:42

... at der ikke bor nogen eller noget NEDE i (edder)kobberkedlen?

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

GRIN- ja, det er jeg sikker på
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:50
Den kom i meget varmt vand og blev vasket af først. :-D

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Du skulle have tapperhedsmedaljen...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:48

...for udvist dåd! Vores emhætte virker også kun "til husbehov", så jeg ved ALT om, hvor fedtet der kan blive - i hvert fald OVEN på køkkenskabene, hvor jeg skal op og kravle for at komme til.

Næste køkkenprojekt indebærer BÅDE en ny emhætte, samt køkkenskabe, der når helt op til loftet. Så kan jeg forhåbentlig lukke det værste ude...

Vores edderkopper bor på badeværelset. De er nemlig badedyr. (Jep!)

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 19:45

bare det var mig der havde alt det energi

Får jævnligt et flip med at "muge ud" de steder man kommer hurtigt over til dagligt.

Opdagede noget smart den anden dag...

Jeg var ved at pudse mit køkkenvindue, der er LIGE ved siden af komfuret, min emhætte virker fint, men hold op hvor bliver der fedtet alligevel.

Nå altså, jeg sprøjter glasrens (ja ja jeg ved det godt ) på ruden, og prøver for sjov lige at gi bundstykket i karmen også. Og vupti , det fedtede lag, man normalt skal SKURE i 100 år og en krig for at få rent, kunne bare lige tørres af. Og var hvidere end det nogensinde har været, i de 3 år vi har boet her!

Man har lov at være heldig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 13:37

Tja, jeg har ikke mange køkkenskabe, så de er nødt til at være pænt ryddet op for at alt kan være der...

Men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor de tomme shampoo-flasker ikke går ud i skraldespanden af sig selv?

Har lige gjort hovedrent i badeværelset og smed ikke mindre end 7! tomme flasker/tuber ud... og vi er kun 2 i husstanden...

Skam mig...

0
0
Svar på denne tråd

Hovedrengøring
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 14:07

af et enkelt værelse. Arghhh.

Er lige midt i det nu. Har kaffepause

Vi har et "pulterrum" for enden af stuen 1,80x3,30 meter, en gammel forgang der i tidernes morgen er lavet om til værelse, og nu skal væggen ind til stuen væltes.

Hold da k*** en stak l.o.r.t, har allerede fyldt en trailer med bøger, blade, julepynt mm.

Edderkopperne og deres bolig er der ikke mere, de kunne ikke lide at holde flyttedag med Dysonen (støvsuger)

Hvorfor dælen gemmer man alting ???. Men nu skal det være slut (indtil næste gang).

Xtiny, lækkert med et rent køkken.

Kærligst Kirsten

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Nu med hjemmeside :-)
Drejgården

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider